Eipä nopsaan löytynny mitään.
Sellasta kuitenkin, että tuommonen muutos pitäisi tehdä. Nyt sellasta tiedustelenkin, että miten paljon eroaa vr6 navat ja levyt g60 vastaavista? Eli kävisikö päikseen vaihto.?
Kellään informaatiota
4x100 -> 5x100 jaon vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
Meinaatko Teemu, että g60 jarrukamat on niin erilaiset? Levythän on samankokoiset ja varmaan satulatkin, mutta miten on noitten napojen kanssa.?
Joo en tosiaan ajatellu yhtään et kyseessä oli G60 jarrut. Tosta ei ole tietoa, kun en ole koskaan ko. jarruja edes nähnyt. Tuo lista oli osista mitä omaan on vaihdettu, mutta mulla oli lähtökohtana gti:n jarrut.
Mut noi vetarit, tukivarret ja raidetangot menee kuitenkin vaihtoon jos vaihdat VR6:n navat, kun muuten rengas on liian takana ja vetarit otti ainakin mulla apurunkoon kiinni.
demon kirjoitti:Levythän on samankokoiset ja varmaan satulatkin, mutta miten on noitten napojen kanssa.?
- Levyt ovat kyllä samankokoiset mutta 5x100 levyt ovat eri "ET:llä" kuin 4-pulttiset. Ts. 5-pulttisissa satula ja levy ovat siis lähempänä vannetta kuin vastaavan kokoisissa 4-pulttisissa.
5x100 levyt eivät sovi käytettäväksi 4x100 osien kanssa.
- 5x100 ja -88> 4x100 napapalikat (siis se kimpale jossa on pulttijako ja vetarin poorit, näkyy alla olevassa kuvassa) ovat saman kokoiset, ainoastaan pulttijaot poikkeavat toisistaan.
Homma onnistuu siis tuplajaolla kuten aiemmin jo suositeltiin ja on Pajallakin aikoinaan tehty:


Jos et halua säilyttää 4x100 jakoa, pääset vähemmällä reikien poraamisella hankkimalla taakse VR6:n levyt ja eteen VR6:n napapalikat.
Em. osia käyttämällä tuplajakoa ei siis tarvitse porata kuin etujarrulevyihin.
Mutta tossa g:ssä jarrulevyt edessä on tosiaan kokoa 288mm
Onko varmasti..? 288x25 levyt löytyvät -95> VR6:sta ja on käytetty ainoastaan 5-pulttisten osien kanssa.
Geen 4x100 levyt ovat kokoa 280x22.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa