4x100 -> 5x100 jaon vaihto?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

4x100 -> 5x100 jaon vaihto?

ViestiKirjoittaja Demon » 4.3.2008 21:37

Eipä nopsaan löytynny mitään.

Sellasta kuitenkin, että tuommonen muutos pitäisi tehdä. Nyt sellasta tiedustelenkin, että miten paljon eroaa vr6 navat ja levyt g60 vastaavista? Eli kävisikö päikseen vaihto.?

Kellään informaatiota

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.3.2008 7:38

Vaihtoon menee:

Navat
Tukivarret
Vetarit
Levyt
Satulat
Raidetangot

Helpommalla pääset kun poraat vaikka napoihin tuplajaon, ellet sitte muista syistä halua noita VR6:n osia. Noilla kamoilla raideleveys kasvaa n. 20mm.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 5.3.2008 9:25

Meinaatko Teemu, että g60 jarrukamat on niin erilaiset? Levythän on samankokoiset ja varmaan satulatkin, mutta miten on noitten napojen kanssa.?

Ei sillä, että hirveästi kyseenalaistan tietojasi. Mutta tossa g:ssä jarrulevyt edessä on tosiaan kokoa 288mm

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.3.2008 9:25

Helpommalla pääset kun poraat vaikka napoihin tuplajaon, ellet sitte muista syistä halua noita VR6:n osia.

Juurikin näin. Tosin jos autossa on ABS:t niin etupäässä hammaskehän kiinnitys napaan voi tuottaa ohgelmia. Itse ratkaisin ongelman poistamalla ABS:t ;)

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 5.3.2008 9:30

Tosin jos autossa on ABS:t niin etupäässä hammaskehän kiinnitys napaan voi tuottaa ohgelmia. Itse ratkaisin ongelman poistamalla ABS:t ;)


Eikai niitä poistaa saa? :O ABS:it tosiaan löytyy

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.3.2008 9:44

Meinaatko Teemu, että g60 jarrukamat on niin erilaiset? Levythän on samankokoiset ja varmaan satulatkin, mutta miten on noitten napojen kanssa.?


Joo en tosiaan ajatellu yhtään et kyseessä oli G60 jarrut. Tosta ei ole tietoa, kun en ole koskaan ko. jarruja edes nähnyt. Tuo lista oli osista mitä omaan on vaihdettu, mutta mulla oli lähtökohtana gti:n jarrut.

Mut noi vetarit, tukivarret ja raidetangot menee kuitenkin vaihtoon jos vaihdat VR6:n navat, kun muuten rengas on liian takana ja vetarit otti ainakin mulla apurunkoon kiinni.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.3.2008 11:44

Eikai niitä poistaa saa?

Jos kyseistä mallia on tehty ilman ja Golf G60-mallia tehty pohjoismaihin ilman ABS-jarruja. Muumikeulassa tosin ei tällaista helpostusta ole :)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.3.2008 0:21

demon kirjoitti:Levythän on samankokoiset ja varmaan satulatkin, mutta miten on noitten napojen kanssa.?

- Levyt ovat kyllä samankokoiset mutta 5x100 levyt ovat eri "ET:llä" kuin 4-pulttiset. Ts. 5-pulttisissa satula ja levy ovat siis lähempänä vannetta kuin vastaavan kokoisissa 4-pulttisissa.
5x100 levyt eivät sovi käytettäväksi 4x100 osien kanssa.

- 5x100 ja -88> 4x100 napapalikat (siis se kimpale jossa on pulttijako ja vetarin poorit, näkyy alla olevassa kuvassa) ovat saman kokoiset, ainoastaan pulttijaot poikkeavat toisistaan.

Homma onnistuu siis tuplajaolla kuten aiemmin jo suositeltiin ja on Pajallakin aikoinaan tehty:
Kuva
Kuva
Jos et halua säilyttää 4x100 jakoa, pääset vähemmällä reikien poraamisella hankkimalla taakse VR6:n levyt ja eteen VR6:n napapalikat.
Em. osia käyttämällä tuplajakoa ei siis tarvitse porata kuin etujarrulevyihin.
Mutta tossa g:ssä jarrulevyt edessä on tosiaan kokoa 288mm

Onko varmasti..? 288x25 levyt löytyvät -95> VR6:sta ja on käytetty ainoastaan 5-pulttisten osien kanssa.
Geen 4x100 levyt ovat kokoa 280x22.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa