Osaisko joku sanoa mitä toi rupes vinoilemaan. Piippaa vähän väliä. ei oo ennen tehny tota ja sitten kove ei ees löydä sitä.. Saako tuolta mitenkään tietoja ulos jos "leikas kiinni"?
Ja toi vekotin on siis seagate free agent 500Gb
Seagaten ulkoinen kovo rupes temppuilemaan
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Kyllä kannattaa ottaa jälleenmyyjään yhteys jos on vielä uudehko levy. Vähintään 12kk takuuta pitäis löytyä.
Jos ei ole takuuta, niin koneeseen suoraan kiinni ja kokeilua.
Itse just vuoden vaihteessa hommasin WD Caviar -IDE levyn työmaalle yhteen koneeseen backup-käyttöön, se toimi putkeen 2 viikkoa jonks jälkeen hajosia ja sai lähteä takuupalautuksena verkkokauppaan. Koska takuukäsittely kesti pari viikkoa, ehdin ostaa paikallisesta putiikista tuplakokoisen Maxtorin tilalle. WD:ssä olisi ollut tosi pitkä takuu, mutta en ko. merkkiä osta hetkeen.
Jos ei ole takuuta, niin koneeseen suoraan kiinni ja kokeilua.
Itse just vuoden vaihteessa hommasin WD Caviar -IDE levyn työmaalle yhteen koneeseen backup-käyttöön, se toimi putkeen 2 viikkoa jonks jälkeen hajosia ja sai lähteä takuupalautuksena verkkokauppaan. Koska takuukäsittely kesti pari viikkoa, ehdin ostaa paikallisesta putiikista tuplakokoisen Maxtorin tilalle. WD:ssä olisi ollut tosi pitkä takuu, mutta en ko. merkkiä osta hetkeen.
Joo ei takuu yleensä korvaa muuta kuin laitevian. Jos se kovalevy pyörii vielä, niin siitä saattaa saada jotain itse ulos, jos ei niin sit ei niin aina voi soittaa esim. http://www.ibas.fi/ontrack-datarecovery
Ibas kirjoitti:Tietojen palauttaminen USB/muistikorteilta alkaen 75 euroa ja kiintolevyiltä alkaen 160 euroa. Jos tietoja ei pystytä palauttamaan, asiakas ei maksa mitään.
Tuskin kovin paljon enempää kuin tuo "hinnat alkaen" tulisi maksamaan jos levy vain "lopetti toimintansa",
eikä esim. ole paiskottu pitkin seiniä tai joutunut vesivahingon/tulipalon uhriksi.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”