Oon nyt pari viikkoo yrittänyt ottaa selvää alustasarjoista, asennuksista, merkeista jne... Ajattelin nyt kysyä viä sen verran että..
1. Onko mitään järkee ostaa vaan uudet jouset vai sijoittaa koko alusta sarjaan.. Saattaako vakio iskarit kosahtaa kun on varmaan liian löysät....
2. Millanen työ iskareiden vaihto on.. jos päättää asentaa ite.. jos liikkeessä niin Paljon asennus maksais?
3. Onko kokemuksia liikkeista ja niiden iskari valikoimistä, asennuksista jne..
4. mitkä iskarit olis "hyvät" noin 400-500e...
Tässä tapauksessa auto on Passat 3B eli jos joltain löytyy esim asennus ohjeita, on kokemuksia tietyista sarjoista niin kaikki on plussaa..
Alustasarja Passat 3b Ohjeita YM...
Valvoja: ffp jäsenet
Tässä jotain
1. Laita koko sarja tulee aivan kuhee vakio iskareilla
2. Iskareiden vaihto eteen helppo homma mmolemmat puolet samaan aikaan ylös ja konepelti auki ja sieltä akku kaukalosta iskareitten yläpäitten kohdalla molemmilla puolilla kumi tulpat jotka kkorin värisiä ne pois ja lata 13mm kannalla olevat mutteerit auki ja sitte alapäästä se yksi pultti auki ja koko tolppa sitten irti ja päin vastasessa järjestyksessä kasaan. takapää nostat kerralla molemmat puolet ylös, ja ruuvaat alhaalta pultit auki ja ylhäälltä 2kpl 8mm pulttia auki ja tolppa kädessä
1. Laita koko sarja tulee aivan kuhee vakio iskareilla
2. Iskareiden vaihto eteen helppo homma mmolemmat puolet samaan aikaan ylös ja konepelti auki ja sieltä akku kaukalosta iskareitten yläpäitten kohdalla molemmilla puolilla kumi tulpat jotka kkorin värisiä ne pois ja lata 13mm kannalla olevat mutteerit auki ja sitte alapäästä se yksi pultti auki ja koko tolppa sitten irti ja päin vastasessa järjestyksessä kasaan. takapää nostat kerralla molemmat puolet ylös, ja ruuvaat alhaalta pultit auki ja ylhäälltä 2kpl 8mm pulttia auki ja tolppa kädessä
Kuinka paljon tuolla pasuunalla on ajettu (lue: noilla iskareilla johon oot jousia suunnitellu)?
Jos kyseessä on joku tyyliin 97/98 ja 200 rapsakat ajettu niin en kyllä laittais pelkkiä madallusjousia, voi tulla pikkasen kivirekimäinen fiilis.
Mut tottahan se on että toinen tyttärestä, toinen äitistä..
Jos kyseessä on joku tyyliin 97/98 ja 200 rapsakat ajettu niin en kyllä laittais pelkkiä madallusjousia, voi tulla pikkasen kivirekimäinen fiilis.
Mut tottahan se on että toinen tyttärestä, toinen äitistä..
no se on just tollanen ku sanoit... et kyl ajaattelin varmaan ostaa koko sarjan... Nyt on vaan se et jaksaako ite lähtee asentaan... oon nyt pari ihan hyvää linkkiä löytäny.. esim..
http://home.comcast.net/~hhong4/shockspringinstall.htm
...oli aika kohallaan... Kattoo ny mitä tässä keksii...
http://home.comcast.net/~hhong4/shockspringinstall.htm
...oli aika kohallaan... Kattoo ny mitä tässä keksii...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 1.7.2006 15:55
omien kokemusten pohjalta voin kertoa seuraavaa.
1 osta koko sarja ja satsaa hyviin iskareihin. itte ostin supersortin -40 setin, oli halpa muttei tämän korin keinutuoli ominaisuus hävinnyt minnekkään. se oli kuitenkin yhtenä tavoitteena. ehkäpä jäykemmillä iskareilla se olisi ollut mahdollista.
2 asennus ei ole temppu eikä mikään jos on joskus jonkun tolpan nähnyt irrotettuna. riittää toki jos kaverikin on ne nähnyt ja suostuu tulemaan paikalle auttamaan. takapään vaihtaa yhtä nopeasti kuin toisen etutolpan saa tutkimalla auki. (korjausopas saattaa selventää jonkin verran) ja nosturi vähentää vitutusta kun ei tarvitse tunkin kanssa tapella. jos tosin päätyy vaihtamaan ne liikkeessä kannattaa varmaan etsiä osaava liike jotteivät joudu SINUN autollasi harjoittelemaan.
siinä varmaan tärkeimmät. itte toki laittasin 60/40 sarjan jollei jopa täysin korkeussäädettäviä. etupään 40 milliä jättää keulan liian ylös jolloin renkaat ei tule "kaariin" samanlaisesti. mutta 60/40 sarja on varmasti paras hinta laatu suhteeltaan mikäli riittää alusta ilman korkeussäätöä
ja alla on pyörineet 235/40/18 vanteet 35et:llä ilman minkäänlaisia murheita -40 madalluksella
1 osta koko sarja ja satsaa hyviin iskareihin. itte ostin supersortin -40 setin, oli halpa muttei tämän korin keinutuoli ominaisuus hävinnyt minnekkään. se oli kuitenkin yhtenä tavoitteena. ehkäpä jäykemmillä iskareilla se olisi ollut mahdollista.
2 asennus ei ole temppu eikä mikään jos on joskus jonkun tolpan nähnyt irrotettuna. riittää toki jos kaverikin on ne nähnyt ja suostuu tulemaan paikalle auttamaan. takapään vaihtaa yhtä nopeasti kuin toisen etutolpan saa tutkimalla auki. (korjausopas saattaa selventää jonkin verran) ja nosturi vähentää vitutusta kun ei tarvitse tunkin kanssa tapella. jos tosin päätyy vaihtamaan ne liikkeessä kannattaa varmaan etsiä osaava liike jotteivät joudu SINUN autollasi harjoittelemaan.
siinä varmaan tärkeimmät. itte toki laittasin 60/40 sarjan jollei jopa täysin korkeussäädettäviä. etupään 40 milliä jättää keulan liian ylös jolloin renkaat ei tule "kaariin" samanlaisesti. mutta 60/40 sarja on varmasti paras hinta laatu suhteeltaan mikäli riittää alusta ilman korkeussäätöä
ja alla on pyörineet 235/40/18 vanteet 35et:llä ilman minkäänlaisia murheita -40 madalluksella
Tämä Selvä.. Kaveri löytyy kyllä jolla on työkalut ja paljon kokemusta mut ei passatista...
Oon vähän lukenu täällä noita et millaset kannattais ostaa.. Onko kenelläkään näistä mitään sanottavaa?
G&M eli..
http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11776
tai
http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11611
FK HIGH TEC ALUSTASARJA Limousine 11.96 -, 60/40MM
GTS Performance Kit madallus 60/40 mm
tms...
Oon vähän lukenu täällä noita et millaset kannattais ostaa.. Onko kenelläkään näistä mitään sanottavaa?
G&M eli..
http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11776
tai
http://www.modificars.fi/product_details.php?p=11611
FK HIGH TEC ALUSTASARJA Limousine 11.96 -, 60/40MM
GTS Performance Kit madallus 60/40 mm
tms...
Itsellä oli ex golf3 :ssa gm 40/40 alusta, todella jämäkkä ajaa kyllä kieltämättä, mutta todella pintakova. Oli sopiva pintakovuus jos oli normaalit 60profiililla olevat renkaat alla, mutta 205/40/17 renkailla tuntui että paikat tippuu hampaista ku ajo hiekalla/mukulakivillä helsingissä jne.
Olen ajatellut omaan pasuunaan eibachin alustasarjaa jolla on hintaa ~600e, mutuna kuullu että hintaansa nähden todella hyvä / kestävä.
Olen ajatellut omaan pasuunaan eibachin alustasarjaa jolla on hintaa ~600e, mutuna kuullu että hintaansa nähden todella hyvä / kestävä.
Semi-OT, minkäköhän verran madallusta mahtaa kuvan passatissa olla, ja onko noi tosiaan vakio-7x15-Adelaidet? Jotenkin näyttää omaan silmään ihan pirun siistiltä. No ei tossa ainakaan voi vakio 195/65-palloja olla.
http://homepage.mac.com/renato/.Pictures/renato_99variant.jpg
Ei mitään 40/20-30 -settiä löytyis?
http://homepage.mac.com/renato/.Pictures/renato_99variant.jpg
Ei mitään 40/20-30 -settiä löytyis?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa