03-audi A3 tdi
kytkin tuntuu poljintuntumalla normaalille,vaihteita ei silti saa sisään.
auto seisoo 5min niin taas toimii pari minuuttia,sitten sama homma,vaihteet ei mene sisään.
taitaa olla korjaamoreissu tulossa mutta ihan mielenkiinnosta tässä kyselen että mitä viisaammilla tulee mieleen?
A3 ja kytkin(?)ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
ei taida vaihteistoöljyistä olla tämä kiinni.
kytkin ei siis vain irrota eli pykälä ei mene päälle vaan rusahtaa pelkästään.
muuten olisin valmis uskomaan kytkinpaketin antautumisen mutta miten ihmeessä se toimiii hetken kun auton antaa hetken seisoa??
EDIT:vai meinaatko metallipurulla pelotella että itse vaihteisto olisi antautunut/kohta ainakin?
kytkin ei siis vain irrota eli pykälä ei mene päälle vaan rusahtaa pelkästään.
muuten olisin valmis uskomaan kytkinpaketin antautumisen mutta miten ihmeessä se toimiii hetken kun auton antaa hetken seisoa??
EDIT:vai meinaatko metallipurulla pelotella että itse vaihteisto olisi antautunut/kohta ainakin?
Aika erikoinen juttu. Itse olin juuri tulossa kirjoittamaan täsmälleen samasta asiasta.
Eilen yli 100 km matka-ajon jälkeen pysähdyin huoltoasemalle. Siitä lähtiessä ihmettelin, että menipä vaihde oudosti silmään ja maantielle siirtyessä vielä huonommin. Noin 150 km aikana kokeilin kerran vaihtaa neloselle sillä seurauksella, että nelosen sai silmään todella huonosti ja uudelleen vitosen enää oikeastaan voimalla. Noh, pääsin kuitenkin perille näppärästi paikkaan, johon pystyi ajamaan pihaan saakka vitosella. Siinä parkkiruudussa enää mikään vaihde ei mennyt päälle. Ihmettelin, että voihan v***u. Sammutin auton. Laitoin uudelleen käyntiin. Kaikki toimi normaalisti. Tänään ajelin ihan normaalisti eikä mitään outoa. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä kannattaako huolestua ja mistä perhanasta tuollainen voi johtua? Koskaan aiemmin ei ole ollut mitään outoa koko autossa, ja sillä on ajettu hyvinkin kiltisti.
Ja auto on VW Bora 1.8T vuomallia 2004. Ajettu nyt karvan alle 100 000 ja huollettu normaalisti.
Eilen yli 100 km matka-ajon jälkeen pysähdyin huoltoasemalle. Siitä lähtiessä ihmettelin, että menipä vaihde oudosti silmään ja maantielle siirtyessä vielä huonommin. Noin 150 km aikana kokeilin kerran vaihtaa neloselle sillä seurauksella, että nelosen sai silmään todella huonosti ja uudelleen vitosen enää oikeastaan voimalla. Noh, pääsin kuitenkin perille näppärästi paikkaan, johon pystyi ajamaan pihaan saakka vitosella. Siinä parkkiruudussa enää mikään vaihde ei mennyt päälle. Ihmettelin, että voihan v***u. Sammutin auton. Laitoin uudelleen käyntiin. Kaikki toimi normaalisti. Tänään ajelin ihan normaalisti eikä mitään outoa. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä kannattaako huolestua ja mistä perhanasta tuollainen voi johtua? Koskaan aiemmin ei ole ollut mitään outoa koko autossa, ja sillä on ajettu hyvinkin kiltisti.
Ja auto on VW Bora 1.8T vuomallia 2004. Ajettu nyt karvan alle 100 000 ja huollettu normaalisti.
täällä tultiin nelosella kotia.. ;)
auto seisoi hetken,pakki meni päälle hienosti,peruutus ruudusta,ykköstä silmään,kakkoselle vaihto vielä onnistui mutta siinäpä se taas.ei mennyt enää pykälää silmään.
sammutus,hetki odotusta,käyntiin ja pakki päälle ilman ongelmia.
peruutus takaisin pihalle,olkoon siinä...
auto seisoi hetken,pakki meni päälle hienosti,peruutus ruudusta,ykköstä silmään,kakkoselle vaihto vielä onnistui mutta siinäpä se taas.ei mennyt enää pykälää silmään.
sammutus,hetki odotusta,käyntiin ja pakki päälle ilman ongelmia.
peruutus takaisin pihalle,olkoon siinä...
Se mitä itse tuossa mietin on, että liittyykö tuo nyt sitten enemmän kytkimeen vai vaihteistoon. Täällä myös se kytkin tuntui ihan normaalilta, joten sen perusteella en sitä menisi syyttämään. Toisaalta niin ne vaihteetkin tuntui normaalilta ennen tuota. :) Mutta toistaiseksi aion nyt jatkaa ajoa jos kerran kaikki toimii nyt ihan normaalisti.
Bongasin tällaisen jutun netistä:
http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_Gearbox_Failure.htm
Ainakin noita 1.6 vaihdelaatikoita näyttäisi olleen menneen rikki maailmalla jonkinlaisen murtuneen niitin takia. Ilmeisesti kuitenkin 1.8T:n vaihdelaatikko on vähän erilainen niin en tiedä miten tuo voisi päteä siihen. Joka tapauksessa kilometrimäärät näyttäisi olleen jotain 50000 km ylöspäin. Omani en ole kuitenkaan huomannut vuotavan mitään ja edelleen nyt on ajettu pari päivää ihan normaalisti.
http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_Gearbox_Failure.htm
Ainakin noita 1.6 vaihdelaatikoita näyttäisi olleen menneen rikki maailmalla jonkinlaisen murtuneen niitin takia. Ilmeisesti kuitenkin 1.8T:n vaihdelaatikko on vähän erilainen niin en tiedä miten tuo voisi päteä siihen. Joka tapauksessa kilometrimäärät näyttäisi olleen jotain 50000 km ylöspäin. Omani en ole kuitenkaan huomannut vuotavan mitään ja edelleen nyt on ajettu pari päivää ihan normaalisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa