Penkkien kunnostaminen sivu-bagin laukeamisen jäljiltä.
Valvoja: ffp jäsenet
Penkkien kunnostaminen sivu-bagin laukeamisen jäljiltä.
Itsellä linttaliiteristä kotoisin oleva viitoskorinen golf työn alla. Autosta on mm penkeistä sivubagit lauenneet. Minkälaista kokemusta penkkien korjauksesta teillä on?
Vai lieneekö penkkien uusiminen kokonaisuudessaa olla helpoin vaihtoehto?
Laittoi vaan mietityttämään, kun myyvät erikseen pelkkää paukkupanosta penkkiin romuttamoilla, joten onko mahdollista/luvallista ommella revennyt penkin selkänoja takaisin kiinni uuden paukun asentamisen jälkeen. Olenhan sentään suorittanut toisella luokalla ala-asteella ompelukoneen ajokortin :)
Vai lieneekö penkkien uusiminen kokonaisuudessaa olla helpoin vaihtoehto?
Laittoi vaan mietityttämään, kun myyvät erikseen pelkkää paukkupanosta penkkiin romuttamoilla, joten onko mahdollista/luvallista ommella revennyt penkin selkänoja takaisin kiinni uuden paukun asentamisen jälkeen. Olenhan sentään suorittanut toisella luokalla ala-asteella ompelukoneen ajokortin :)
Kyllä siellä saumoissa kaytetään ihan NORMAALIA kulutusta kestävää ohutta lankaa! Sen langan tulee katketa, kun sitä vetää!!
Esim mk4 Golf GTI:n Recaro penkeissä sitä lankaa ei näy ulospäin! Vaan langalla on ommeltu kankaat yhteen ja sen näkee vasta päällysteiden ollessa irti. Nyt en tarkoita sitä kosmeettista punaista/sinistä/yms lankaa, joka näky ns saumoissa kyseisissä penkeissä ulkoapäin.. Nimittäin tuossa on kyseisen bägillinen Recaro purettuna ja menossa verhoilijalle :)
Seuraavalla kerralla verhoilut suoritetaan omilla kankailla ;)
Ja Suomestahan löytyy Desing Eugen Kangasala ja TiCaBo Etelä-Suomesta
E: Ja eikä siinä mitään...Tuo airbagin lauettua se tulee ihan 1,5cm uretaanilevynkin läpi kojelaudassa (esim Mersuissa), ettei edes huomaa =)
Esim mk4 Golf GTI:n Recaro penkeissä sitä lankaa ei näy ulospäin! Vaan langalla on ommeltu kankaat yhteen ja sen näkee vasta päällysteiden ollessa irti. Nyt en tarkoita sitä kosmeettista punaista/sinistä/yms lankaa, joka näky ns saumoissa kyseisissä penkeissä ulkoapäin.. Nimittäin tuossa on kyseisen bägillinen Recaro purettuna ja menossa verhoilijalle :)
Seuraavalla kerralla verhoilut suoritetaan omilla kankailla ;)
Ja Suomestahan löytyy Desing Eugen Kangasala ja TiCaBo Etelä-Suomesta
E: Ja eikä siinä mitään...Tuo airbagin lauettua se tulee ihan 1,5cm uretaanilevynkin läpi kojelaudassa (esim Mersuissa), ettei edes huomaa =)
Kojetaulubägit on ihan eri sarjassa kuin penkkibägit tai turvaverhot. Kojetaulun tyynyllä kestää n. 100 ms avautua ja täyttyä (kuljettajan pää osuu tyynyyn suurinpiirtein tämän jälkeen), kun taas sivutyynyjen pitää olla törmäyshetkestä korkeintaan parinkymmenen millisekunnin kuluttua jo täynnä ja valmiina vaimentamaan iskua. Nämä turvavarusteet ja niiden oikea toimivuus on taas sellainen asia että itse en ainakaan ottaisi yhtäkään turhaa riskiä niiden kanssa. Jos se verhoomo sattuukin tekemään vähän liian tykyt ompeleet tai jotain muuta vastaavaa, eikä sivubägi sitten avaudukaan ajoissa niin ketä siinä sitten syytellään. Ei välttämättä ole ihan tarkoitus, että kun auton kylki on puristunut kuljettajaa vasten niin siinä vaiheessa airbag avautuu ja pakottaa kuljettajan siirtymään vielä lisää. Meni melko rankasti offtopikiksi, suokaa anteeksi. :)
-
- -
Jos se verhoomo sattuukin tekemään vähän liian tykyt ompeleet tai jotain muuta vastaavaa, eikä sivubägi sitten avaudukaan ajoissa niin ketä siinä sitten syytellään. Ei välttämättä ole ihan tarkoitus, että kun auton kylki on puristunut kuljettajaa vasten niin siinä vaiheessa airbag avautuu ja pakottaa kuljettajan siirtymään vielä lisää. Meni melko rankasti offtopikiksi, suokaa anteeksi. :)
Kuten JO AIEMMIN tuonne kirjoitin "Kyllä siellä saumoissa kaytetään ihan NORMAALIA kulutusta kestävää ohutta lankaa! Sen langan tulee katketa, kun sitä vetää!!
EI se ole sen erikoisempaa...
-
- -
- Viesti:
^ Tässäkin topicissa on mainittu muutama paikka, joka noita tekee. Tuskin hekään noita pitkään tekisi, jos asian parissa olisi ongelmia. Itse en ottaisi singeriä käyttöön ja alkaisi verhoiluja korjaamaan, mutta minä en tiedäkään ompeluhommista mitään.
Tuskin nuo mainitut verhoomotkaan ihan perus siksakkia siihen saumaan vetää.
Tuskin nuo mainitut verhoomotkaan ihan perus siksakkia siihen saumaan vetää.
No joo, normaalia lankaa, kyllä. Entä jos sinne tekee kaksin- tai kolminkertaiset ompeleet sillä normaalilla langalla joka katkeaa vetämällä? En lähde sen enempää spekuloimaan.
Nämä tiedot olen saanut Eugenilta itse kysymällä...
Se on taas oma häpeä, jos sinne itse tai ammattitaidottoman ompelijan toimesta tekee ompeleet väärin :(
Tuonkin ompelutavan saa selville, kun ottaa verhoilun penkistä irti ;)
Itsellä tuo on irti jo ja tarvii ruveta hiukan tarkastelemaan, kun kotiin reissulta pääsee.
ps. Se kuka haluaa itse todeta, että mitenkä airbagillisen verhoilukankaan sauma kestää vetolujuutta. Niin sauman kohdalta voi ottaa ihan käsin kiinni ja repästä lujaa... ;)
Ja jos joku kiinostasi Viron verhomo sitten teen itse sitä töita joka päivä.Niitä sivun bagi laukemis töita on tehty Audin A4 ja see lanka pitä olla siellä juuri sellaine kun alkuperainen.Niin on kun kun joku halua uuta päälistystä autolle jolla on sivu bagid ja sitten on see ompelu siellä toinelainne.On tehty Suomen hirveasti niite projekteja ja on täälä hetkellä tekemissä Corvette C3 ovipahvit ja C4 koelauta mikä tule mustalla Alcantaralla.
Kuvat ja muuta asiat on laitettu nettisivun http://www.tuningstyle.com sieltä näke kuvia mitä on tehty.
Meitän nahka väreiä on yli 60 ja ne on kaikki autonnahat.
Aina kun joku halua jotain nii olisi hyvä jos saisin kuvat sähkopostin([email protected]) ja sitten on vähen helppo tehtä hinta asikalle.
Evens
Kuvat ja muuta asiat on laitettu nettisivun http://www.tuningstyle.com sieltä näke kuvia mitä on tehty.
Meitän nahka väreiä on yli 60 ja ne on kaikki autonnahat.
Aina kun joku halua jotain nii olisi hyvä jos saisin kuvat sähkopostin([email protected]) ja sitten on vähen helppo tehtä hinta asikalle.
Evens
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”