<- eli tuollainen profiilin mukainen pasuuna tuli hommattua n. kk sitten ja kaikki (tietystikkään tuulilasia ei) lasit oli tummennettu liikkeessä. Listat maalailin itse. Valot vaihdoin eteen ja taakse ja tulihan sitä käytyä Karalan luona. Ehkä kesäksi pientä madallusta ja 17"-18" vannetta alle. Takaspoileri tilauksessa.
Joo laita xenonit keulaan nii ei tarvi lisävaloja :) Minun pitäis ostaa pitkiin viel xenonit nii saa riisua pysyvästi lisärit keulasta! Ei tuo keula ainakaa komistu ko siihe lisärit nakkaa.
Eikä nuo ajovalot/takavalotkaan kovin pahalta näytä. Erottuupahan ainaki massasta.
juu oli pakko huitaista nuo lisävalot ku löyty vielä tallin nurkasta, ajattelin laittaa hiukan isommat kunhan ehdin. Totta ettei paranna ulkonäköä, mutta nyt on pakko tinkiä ja laittaa turvallisuus etusijalle. Ei muuten nää mitään noilla FKn pitkillä..
Xenoneja en laita periaatteesta ennenkuin siihen saa edullisesti automaattisen korkeudensäädön. Mua suorastaan raivostuttaa noi jälkiasenteiset kun ne vielä säädetään päin v....a ja tulee vähänkään painoa taakse niin ottaa ihan kivasti vastaantulijan silmiin..
No, onneksi noi on makuasioita ja kuten sanoin, niin eihän komista, mutta mukavempi ajella perheen kanssa kun näkee edes vähän paremmin eteen päin. Onneksi noi saa helposti kesäksi pois eikä jää jälkiä.
On muuten ihan hyvää ainetta tuo millä saa raikastettua ilmastoinnin.
Eikö nuo normaalit korkeussäädöt samallalailla toimi kuin ennenkin vaikka xenonit laittaakin :) Ja jos laittaa vaan pitkiin niin samahan se on ku lisävaloilla.
Juu miksei, mutta en näe vaivaa vaihdella katsastuksen takia edestakaisin ja eipä nää autot talvella nyt muutenkaan pääse näyttämään kauneinta puoltaan lumen ja jään peitossa.. Siltikään ei kaikilla jälkiasennuksen tehneillä ja varsinkin lyhkäsillä xenoneilla taida toimia edes tuo manuaalinen korkeudensäätö ku killittää suoraan silmiin, mutta ei ne taida toimia kaikilla normaali valoillakaan, mutta ne ei ota ihan niin paljoa silmiin.
^Miksei korkeudensäätö toimisi jos korkeudensäätömoottori liikuttaa heijastimen alareunaa eteenpäin ja taaksepäin. Perussäädön teetin omaan pirssiin Pörhön Autoliikkeessä 100 tkm huollon yhteydessä. Valot on säädetty just sopivasti ja ei kukaan ole räpsytellyt pitkiävaloja mulle metsätaipaleilla sen takia että häikäsis :) Ennakkoluulot näyttää olevan melko kärjistetyt joillakin ihmisillä, eikä mitään herneitä sit ;))
Toimiihan se, mutta nyt tarkoitin lähinnä noita lyhkäisiä xenoneja koska ne näyttää 90% päin puuta. Toiset todellakin viitsivät nähdä hiukan vaivaa jotta meidän kaikkien olisi kiva ajaa pimeälläkin. :) Eikä ole ennakkoluuloja enkä vedä hernettä nenään :)) Eikös noissa Skodissa ole ollut hiukan ongelmia noiden valojen kanssa vaikka on tehtaalla laitettu niin tahtovat häikäistä vastaan tulijaa? Saatanpa joskus ottaa projektiksi noi xenonit ja hommata niille hyväksytyt umpiot ym.., mutta tämä loppu "talvi" menee näin..
^^Oon kans huomannut saman asian. Aina, kun vastaan tulee auto kirkkailla häikäisevillä valoilla, se on uudenmallin Octavia xenon-valoilla. Ihmettelen, miten tuommonen on päässyt "seulasta" läpi. Ei nyt suuresti haittaa, mutta eipä ole muilla valmistajilla vastaavaa ongelmaa.
edit: Niin, hieno passatti :) Valoluomet ehkä ottaisin pois.
Vihdoinkin sain alustasarjaa alle. Vielä joutuu säätelemään kunhan saan puuttuvat holkit taakse niin pystyy sitäkin säätämään ja samalla hiukan keulaa nostettua.
Kiitos, pitää ny katsastukseen vähän nostaa ku sais taakse ne säätöpalat. Juu ei löydy 8cm maavaraa. Ei ole muita ongelmia tullu ku nuo pirun hidasteet joihin pitää mennä yli varovasti..
Helmat maalailin ruiskulla tallissa, ei ihan paras paikka maalata pölyn suhteen, mutta menettelee..