Yritin haulla, enkä viitsisi rikkoa autoa :|
Katselin autossa mittariston lasia ja vaikuttaisi olevan huolella kiinni, miten itse mittariston saa irti johdoistaan? Helpottaisi tuon lasin irroittamista kun saisi koko pömpelin irti.
Valokatkaisijan ympärillä oleva kehys on ilmeisesti klipseillä kiinni, mutta mistä lähtee parhaiten irti?
Auto siis Golf IV -98...
Mittariston lasin irrotus ja valokatkaisijan irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
Mittariston lasin irrotus ja valokatkaisijan irrotus
Viimeksi muokannut Jimme, 16.2.2008 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itse mittari on 2 ruuvilla kiinni. kuvassa näkyvät ruuvit.
kuva on a3 mutta sama systeemi golffissa
liitin irtoaa kunhan käännät liittimessä olevan klipsua. kuvassa näkyvä punainen klipsu.
http://tinypic.com/view.php?pic=15drx5e&s=3
taitaa olla molemmilla puolilla sama systeemi
lasia tuskin ehjänä saat irti. mutta mittaristo halkeaa kunhan avaat takana olevat ruuvit

kuva on a3 mutta sama systeemi golffissa
liitin irtoaa kunhan käännät liittimessä olevan klipsua. kuvassa näkyvä punainen klipsu.
http://tinypic.com/view.php?pic=15drx5e&s=3
taitaa olla molemmilla puolilla sama systeemi
lasia tuskin ehjänä saat irti. mutta mittaristo halkeaa kunhan avaat takana olevat ruuvit
Valokatkaisin lähtee irti niin, että käännät valokatkaisimen nolla asentoon, painat katkaisinta niin syvälle kun se menee ja käännät sen jälkeen parkit päälle, sen jälkeen valokatkaisimen voi nyppästä irti. Katkaisimen alla on muistaakseni ruuvi, jolla tuo katkaisimen ympärysmuovi on kiinni kojelaudassa.
Valokatkaisijaa irroittaessa tuuletusritilän alta ainakin IV Golfissa löytyy vielä yksi torx-ruuvi. Ritilä lähtee ihan reunasta kampeamalla.
Mittariston liittimissä olevat punaiset klipsut nousevat ylös kun kampeaa vaikka ruuvarilla alareunasta. Ovat kiinni itse liittimissä, joten ei kannata yrittää repiä irti. Klipsi nousee 90 asteen kulmaan ja napsahtaa, jolloin liittimen voi vetää irti.
Mittariston saa erilleen tosiaan irroittamalla takana olevat 4 torx-ruuvia ja poistamalla takakannen. Tämän jälkeen vedetään mittaristolevyjen osa irti ja osat ovat erillään. Mikäli haluat irroittaa lasin, kevyt painelu yläkulmista samalla vaikka lämmittäen irroittaa lasin - ainakin itsellä onnistui ihan lämmittämättä kun --todella-- varoen paineli.
Mittariston liittimissä olevat punaiset klipsut nousevat ylös kun kampeaa vaikka ruuvarilla alareunasta. Ovat kiinni itse liittimissä, joten ei kannata yrittää repiä irti. Klipsi nousee 90 asteen kulmaan ja napsahtaa, jolloin liittimen voi vetää irti.
Mittariston saa erilleen tosiaan irroittamalla takana olevat 4 torx-ruuvia ja poistamalla takakannen. Tämän jälkeen vedetään mittaristolevyjen osa irti ja osat ovat erillään. Mikäli haluat irroittaa lasin, kevyt painelu yläkulmista samalla vaikka lämmittäen irroittaa lasin - ainakin itsellä onnistui ihan lämmittämättä kun --todella-- varoen paineli.
Viimeksi muokannut Jimme, 17.2.2008 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”