VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
tpv ehtikin ensin ja moottorinkumityynyihin minäkin kallistuisin..
Netistä saisi kyllä polyuretaanipuslista tehtyjä kumityynyjä ja varmasti olisivat jämäköitä, mutta tulee sitten tämä mukavuus kysymys, koska kovat puslat resonoivat enemmän konetehoa..
Vaihda nyt ensin vaikka se etummainen, koska on melkein helpoimpi kun tuo takimmainen, koska taitaa olla pakosarja hieman tiellä muistaakseni..
Kun se yksi on sitten vaihdelaatikon tyyny..
Toisaalta pitäisi että jostain paukahtaa jos kumityynyt on väljät kun kiihdytät tai jarrutat rajusti?
Netistä saisi kyllä polyuretaanipuslista tehtyjä kumityynyjä ja varmasti olisivat jämäköitä, mutta tulee sitten tämä mukavuus kysymys, koska kovat puslat resonoivat enemmän konetehoa..
Vaihda nyt ensin vaikka se etummainen, koska on melkein helpoimpi kun tuo takimmainen, koska taitaa olla pakosarja hieman tiellä muistaakseni..
Kun se yksi on sitten vaihdelaatikon tyyny..
Toisaalta pitäisi että jostain paukahtaa jos kumityynyt on väljät kun kiihdytät tai jarrutat rajusti?
Vastaus
En ole kyllä huomannut mitään kolahduksia jarruttaessa/kiihdyttäessä.
Menin kylläkin nostamaan auton ilmaan siitä eturaudasta, missä on syyläri yläpuolella. Mikä onkaan?? Ajattelin jossain vaiheessa että se olisi ottanut kipeetä, mutta silloin auton varmaan pitäisi täristä/heilua missä asennossa tahansa.
Huomenna meen säädättämään aurauskulmat kohilleen, niin pitää samalla kattoo se kumi, missä kunnossa se on.
Onko se hyvin esillä siinä edessä, että näkee siihen, kun auto on ilmassa? Kyllä meinaa alkaa ketuttamaan tommoset heilumiset. Se on kumma juttu kun ajossa sitä ei meinaa huomata, vaikka kuinka yrittää pakko 1:vaihteella huudatella. :I
Kyllä tälle autonvaihto projektille hintaa rupeaa tulemaan, kun kohta joutunu vähä kaikkee kattomaan. Onneksi jakopään rempan on tehny edellinen omistaja. Sain jopa kuitin mukaan. 1700€ oli maksanu ja saanu viel mukamas tosta hinnasta alennusta(2500normo).. huhuh kallista sanon mä, eihä tommosta hintaa kukaa maksa:D.
Soitin tähäkin korjaamoon ja kyselin miten ovat tehneet sen. Eivät kuulemma olleet ottaneet konetta pois ku vw:llä sano, että jotkut voi tehä sen jopa niinkin.
Tässä rempassa vaihdelaatikon kumut on kyllä vaihdettu.
Menin kylläkin nostamaan auton ilmaan siitä eturaudasta, missä on syyläri yläpuolella. Mikä onkaan?? Ajattelin jossain vaiheessa että se olisi ottanut kipeetä, mutta silloin auton varmaan pitäisi täristä/heilua missä asennossa tahansa.
Huomenna meen säädättämään aurauskulmat kohilleen, niin pitää samalla kattoo se kumi, missä kunnossa se on.
Onko se hyvin esillä siinä edessä, että näkee siihen, kun auto on ilmassa? Kyllä meinaa alkaa ketuttamaan tommoset heilumiset. Se on kumma juttu kun ajossa sitä ei meinaa huomata, vaikka kuinka yrittää pakko 1:vaihteella huudatella. :I
Kyllä tälle autonvaihto projektille hintaa rupeaa tulemaan, kun kohta joutunu vähä kaikkee kattomaan. Onneksi jakopään rempan on tehny edellinen omistaja. Sain jopa kuitin mukaan. 1700€ oli maksanu ja saanu viel mukamas tosta hinnasta alennusta(2500normo).. huhuh kallista sanon mä, eihä tommosta hintaa kukaa maksa:D.
Soitin tähäkin korjaamoon ja kyselin miten ovat tehneet sen. Eivät kuulemma olleet ottaneet konetta pois ku vw:llä sano, että jotkut voi tehä sen jopa niinkin.
Tässä rempassa vaihdelaatikon kumut on kyllä vaihdettu.
jos moottorintuki tyynyt on paskana niin sen kyllä huomaa,yksi helppo tapa(sen lisäksi että ottaa motista kiinni kaksin käsin ja riuhtoo niin perkeleesti) kokeile vaikka lähteä 1v. lipumalla liikkeelle ja vaihda 2v sitten ihan pintakaasulla ajat,siten että kone ei oikein tiedä onko veto ja jarrutus päällä,tällöin pitäisi koneen tyynyjen ilmoitella onko kunnossa vai ei, nimittäin hyppii kone aika kivasti eteen-taakse..siis jos on rikki
Huoh
Edellistä ongelmaa en kerennyt alkaa edes ratkaisemaan, kun auto tänään aamulla halunnut käynnistyä.
Startti pyörii, mutta ei käynnisty. Aikaisemmin olen kuullun jonkun releen naksuttavan, kun autoon on laitettu virta päälle. Nyt tätä naksutusta ei kuulu
Taitaa olla vika jossain releessa tai sulakkeessa. Onko tämän auton sulake/rele kaaviota missään nähtävissä, niin osaisi vaihtaa oikean?
Onko muilla muita ehdotuksia, missä vika voisi olla
Startti pyörii, mutta ei käynnisty. Aikaisemmin olen kuullun jonkun releen naksuttavan, kun autoon on laitettu virta päälle. Nyt tätä naksutusta ei kuulu
Taitaa olla vika jossain releessa tai sulakkeessa. Onko tämän auton sulake/rele kaaviota missään nähtävissä, niin osaisi vaihtaa oikean?
Onko muilla muita ehdotuksia, missä vika voisi olla
Vastaus
Jees löyty kaavio osoitteesta:
http://i2.photobucket.com/albums/y20/ew ... _block.jpg
Taitaa olla tuo?
http://i2.photobucket.com/albums/y20/ew ... _block.jpg
Taitaa olla tuo?
Voisko olla niin että koko pumppu olis menny? Jos se rele vastaa naksumalla siinä vaiheessa kun "näkee" pumpun virrat kytkettäessä? Ja jos pumppu on mennyt niin rele ei enää vastaa naksumalla? Tää on siis ihan mutua mutta tosiasiassa noita pumppuja on menny... Kai sulla muuten pumpun sulake on ehjä?
Mulla ois yx toimivana irrotettu orkkispumppu jos tarviit. Sen kestämisestä kuinka-pitkään ei siis oo tietoa mutta voishan sillä ainakin kokeilla. Jos kiinnostaa, ni laita vaikka privaa.
Mulla ois yx toimivana irrotettu orkkispumppu jos tarviit. Sen kestämisestä kuinka-pitkään ei siis oo tietoa mutta voishan sillä ainakin kokeilla. Jos kiinnostaa, ni laita vaikka privaa.
Vastaus
Katson vielä illemmalla tarkemmin tota asiaa. Mielestäni pumppa käynnistyy. Eli kuuluu se hurina. En sitten tiedä huriseeko pumppu jos se on rikki?
Ilmottelen asiasta sinulla jos kokeilisi sillä toisella pumpulla. Yritän ensin selvittää asiaa voisiko kyseessä olla tämä pumppu.
Kyllä olin katsovani, että sulakkeet on kunnossa. Pitää vielä tarkistaa tarkemmin.. Kyllä tämä on hermoja raastavaa.
Kiitoksia tuhannesti tähän astisista vastauksista. Tuntuu, että kokoaja saa olla kysymässä jostakin =)
Ilmottelen asiasta sinulla jos kokeilisi sillä toisella pumpulla. Yritän ensin selvittää asiaa voisiko kyseessä olla tämä pumppu.
Kyllä olin katsovani, että sulakkeet on kunnossa. Pitää vielä tarkistaa tarkemmin.. Kyllä tämä on hermoja raastavaa.
Kiitoksia tuhannesti tähän astisista vastauksista. Tuntuu, että kokoaja saa olla kysymässä jostakin =)
Viimeksi muokannut j0kunen, 13.2.2008 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitenkäs rele sitä voisi nähdä? Eikös se ole ihan perinteinen rele.. Luulosairaus iskenyt jos se rele ei siellä napsukkaan?
Kuten tpv jo käski tarkistamaan niin katso se sulake..
Sitten otat pumpun kannen irti ja mittaa siitä liittimestä kun kaveri kääntää virrat päälle että tuleeko sinne sähköä..
Itseasiassa pumppu ei pidä juuri mitään ääntä VR6:ssa se pumppu on todella hiljainen kun on Boschilainen.
Tai sitten otat konehuoneesta bensan tulo banjopultin hieman auki ja katsot tuleeko polttoainetta sinne asti..
Sitten tarkistaisin seuraavaksi puolan.. Led-valokynällä katsot tuleeko jännitepulsseja ja tuohan ei ole sama asia kuin yleismittari!
Kuten tpv jo käski tarkistamaan niin katso se sulake..
Sitten otat pumpun kannen irti ja mittaa siitä liittimestä kun kaveri kääntää virrat päälle että tuleeko sinne sähköä..
Itseasiassa pumppu ei pidä juuri mitään ääntä VR6:ssa se pumppu on todella hiljainen kun on Boschilainen.
Tai sitten otat konehuoneesta bensan tulo banjopultin hieman auki ja katsot tuleeko polttoainetta sinne asti..
Sitten tarkistaisin seuraavaksi puolan.. Led-valokynällä katsot tuleeko jännitepulsseja ja tuohan ei ole sama asia kuin yleismittari!
tulipas liitettyä kannettavaan tietoa tuosta ketjuremontista, kopioin kaiken ja vielä muutaman muun hyödyllisen niksin, nyt vaan kannettava autotalliin mukaan ja kädestä pitäen osat vaihtoon...
tilasin alkuviikosta motonetistä osat, toivottavasti ei kovin pitkään menis, jos sais jo ennen vkl. sunnuntaina vois aloittaa ja ensiviikon illat olen varannut aikaa, pitäisi onnistua. mietin jo millä saisin ketjun katkaistua mutta eihän niitä tarvitse...
edit. sen takia noin perusteellisilla ohjeilla mennään kun aikataulu ei saa venyä..
tilasin alkuviikosta motonetistä osat, toivottavasti ei kovin pitkään menis, jos sais jo ennen vkl. sunnuntaina vois aloittaa ja ensiviikon illat olen varannut aikaa, pitäisi onnistua. mietin jo millä saisin ketjun katkaistua mutta eihän niitä tarvitse...
edit. sen takia noin perusteellisilla ohjeilla mennään kun aikataulu ei saa venyä..
Ei prkl alkaa jo hermot palamaan ton auton kanssa:D Taas on tullut sama vika takaisin. Elikkä auto sammuu aina välillä kesken ajon, välillä lähtee sammumisen jälkeen heti käyntiin ja taas välillä joutuu odottamaan jonkin aikaa ennekuin suostuu lähtemään käyntiin. Joskus tekee myös niin, että lähtee käyntiin -> käy parisekunttia -> sammuu. Maanantaina sain auton merkkihuollosta pois ja siellä olivat vaihtaneet virtalukonpohjan ja vika oli kuulemma siinä. No eipä ollut, kotimatkalla auto sammui jo parikertaa ja sama homma on jatkunut eilen ja tänäänkin. Moottorin kierroksilla eikä lämpötilalla ei ole merkitystä, vaan auto sammuilee ihan satunnaisesti. Sammumisen jälkeen putkesta kuuluu välillä selvä pamahdus. Vaihdettu on : virranjakankansi, pyörijä, tulpat,virtalukonpohja ja bensansuodatin. Mitäs seuraavaksi? Puola?
Kiitokset taas neuvoista :)
Kiitokset taas neuvoista :)
ongelma korjaantui
Noni tuli käytyy koko auto läpi pikasesti.. Ei tullut bensaa letkusta ei kipinää ja siinä hetken ihmettelyn jälkeen...
Aaattelin että katotaas ecu vielä, kun olen sitä tässä availlut lastun asennuksen takia. Noh tulipas huomattua, että siellä oli YKSI hapettunut liitin. Tätä vähän rapsutin näin aluksi pois..
Ja auto KÄYNTIIN.. helppoa kun heinänteko :D
vrgolffi kato säki toi ecun liitin. kaikkia ihmeellistä sekin tekee. :D
Aaattelin että katotaas ecu vielä, kun olen sitä tässä availlut lastun asennuksen takia. Noh tulipas huomattua, että siellä oli YKSI hapettunut liitin. Tätä vähän rapsutin näin aluksi pois..
Ja auto KÄYNTIIN.. helppoa kun heinänteko :D
vrgolffi kato säki toi ecun liitin. kaikkia ihmeellistä sekin tekee. :D
oli sit menny vesipumppu paskaks, mut tuli vaihatettua letkut, kun epäili et ne on hapertunu, tosin oli nekin vähän, mut pumppu se oli paskana, mut korjaaja anto ilmasiks webaston pumpun, kun sil oli ylimmääränen =D olis ollu kuulemma aika kallis uutena =) mut letkut makso joku 130e =/ Onko kellään muul ongelmia noitten etuovien kanssa vr6:sessa, että pakkasella ei aukee, tai sit joutuu renklaan kahvaa hitosti, ja jos sattuu aukeen ulkoo, niin sisäpuolelta ei aukee millään jos on pakkasta?
Tänään sit tuli tarkemmin tutkittua noita eculle meneviä johtoja. Sieltä sit löyty yks johto mistä oli kuori kulunut puhki ja se otti runkoon kiinni, ja siitä löyty vika :) Nyt ei enää sammuile kesken ajon, mutta nyt "nypyttää" aina välillä kun ajaa tasaisella kaasulla, mikähän tähän mahtaa auttaa? :D Ja mikä on siinä ilmanputsarin luona oleva kapistus, siihen tulee pari letkua ja sähköliitin? kuuluuko sen naputtaa koko ajan?
vrgolffi
Se tarkotatko sellasta pötköö mihin tulee liitin persiiseen! ja siihen samaan kuuluu sellanen musta mötikkä ja siihen tulee pariletkua! se on tyhjäkäyntimoottori! nii sen mustan mötikän voit puhdistaa! ja minullakin napattaa se! liekko tervettä! :D jostain täältä luvin että se pitäs naputtaa!
Se tarkotatko sellasta pötköö mihin tulee liitin persiiseen! ja siihen samaan kuuluu sellanen musta mötikkä ja siihen tulee pariletkua! se on tyhjäkäyntimoottori! nii sen mustan mötikän voit puhdistaa! ja minullakin napattaa se! liekko tervettä! :D jostain täältä luvin että se pitäs naputtaa!
Tuli itte nyt hommattua tollanen vr6 golfi ja mentii sit tallille vähän tutkailee lisää autoa, ku piti liikkeelle lähdössä ihmeellisen kolauksen aina.. noh sit huomattii et kone heiluu aika reilusti ja todettii et kuskin puolen moottorin taka kumityyny on nyt ilmeisestikin rikki, ku se nousee sielt irti huomattavan paljon.. nii ajattelin täält tulla valmiiks jo kyselee, et onks se miten iso homma vaihtaa et jos sais ohjeistusta sen vaihtoa varten? tietäs vähän varautua et miten paljon autosta pitää osia alkaa purkamaa.
yhtä jakoketjua koko keskustelu ;) mutta ei voi mittään, nyt on jakoketju osat saapuneet, öljyt,suodatin,termari,tiivisteet, g11 jäähdytysnesteet/järjestelmän pesuaineet ym. samalla.. kova hinku olisi jo nyt aloittaa remontti mutta pitää odottaa sunnuntaille.. samalla sitten kokoonpäin tultaessa bsr optiflow löytää paikkansa konehuoneesta
vrgolffi
Mulla on sitä samaa vikaa liikenteessä! maffiille ainakin tulee mulla oikee jännite! mitä speedox tuossa kerto niin saattaa maffi olla sökö! kun ei ainakaan mitkään sytytys puolen osat ole sökönä kun kaikki on melkein vaihettu uuteen! mut tutkaile sytkän osat läpi ja mittää tuleeko maffin liittimeen oikea jännite!? mut onkohan lamba anturilla vaikutusta tuohon nykimiseen!? kentietää kertoo!? :D
Mulla on sitä samaa vikaa liikenteessä! maffiille ainakin tulee mulla oikee jännite! mitä speedox tuossa kerto niin saattaa maffi olla sökö! kun ei ainakaan mitkään sytytys puolen osat ole sökönä kun kaikki on melkein vaihettu uuteen! mut tutkaile sytkän osat läpi ja mittää tuleeko maffin liittimeen oikea jännite!? mut onkohan lamba anturilla vaikutusta tuohon nykimiseen!? kentietää kertoo!? :D
Voi olla että lambda-anturi vaikuttaa myös siihen koska lambda ja maffi kulkevat käsi kädessä.. Lambdan vaihtoväli kun on 80-160tkm Boschin mukaan..
Mutta yleismallinen lambda ei kyllä maksa kauhean paljon, jos vain tarkistaa että se sopii kyseiseen autoon, mutta suosittelen että menette vaikka paikalliseen Bosch korjaamolle tai muuhun vastaavaan, jossa tarkistavat Oskiloskoopiilla lambdan oikean jännitevaihtelun!
- Matti / Bosch Car Service
Mutta yleismallinen lambda ei kyllä maksa kauhean paljon, jos vain tarkistaa että se sopii kyseiseen autoon, mutta suosittelen että menette vaikka paikalliseen Bosch korjaamolle tai muuhun vastaavaan, jossa tarkistavat Oskiloskoopiilla lambdan oikean jännitevaihtelun!
- Matti / Bosch Car Service
Mulla löyty nykimisen syy tulpanjohdoista. Auto oli maanantaina huollossa paikallisessa merkkihuollossa ja siellä olivat tulpat kattoneet sun muuta sellasta ja niiltä oli sit jääny laittamatta 2 tulpan hattuu kunnolla kiinni ja ne sit oli irrallaan kun vähän johdosta nykäisin :D nyt on nykiminen hävinny, mutta sit seuraava vika ilmestyi.. Elikkä nyt lähtee todella hyvin käyntiin kylmällä koneella ja auto toimii normaalisti niin pitkään ennekuin kone alkaa lämpenemään. Sitten kun lämmöt nousee tarpeeksi korkealle auto ilmeisesti saa jostain syystä liikaa bensaa ja tukehtuu. Ainakin vahva bensan haju tulee kun auto lämpimällä koneella on sammunut kesken ajon. Ja jos kone on lämmin, niin autoa ei meinaa saada millään käyntiin vaan bensa vaan alkaa haisemaan. Jos sen saa käyntiin niin käy todella hyvin ja tasaisesti tyhjäkäyntiä, mutta kun kaasua painat niin samantien tukehtuu. Mikähän tuon aiheuttaa? Joku anturi pimeänä?
Moro!!
Tuli hommattu tollanen 95 VR6.Olis "pari" ongelmaa eli ei käy oikein hyvin ihan kuin 4-5 pytyllä..No torstaina vaihdoin tulpat ja kävin kaikki antureiden liitokset läpi ja crc kaikkiin niin rupes toimii ja kestikin melkein päivän.
1 sylinterin tulppa oli musta kun muut oli oikean värisiä eli vika tod.näköisesti siellä mut kun rupesi toimii niin mekaaninen vika lähes pois suljettu. Tulpan johdot mitattu vastus mittarilla kaikki ehjiä.
.Sama vika nyt päällä mut ei älli enää riitä,tulpat katottu ja yks vaihdettu(turhaan) liitoksia kokeiltu mut ei toimi??
Ilmamäärä mittarista jos ottaa liittimen irti auton käydessä niin ei vaikutusta eli paskana?? Onko mittareita mennyt rikki??? Pystyykö mittaa mitenkään??
Jääkö vika muistiin sähköviat jos vika ei ole päällä??
Edit:Muutaman tunnin "pikku" ropaamisen tulos kone KÄY loistavasti.Koneen oikealla puolella oleva ISO pyöreä sähköliitos oli syyllinen vaik pirun siistiltä näytti sisältäkin.. MUTTA nopeusmittari lopetti sit toiminnan...Eli kysymys meneekö mittari anturi isossa liittimessä ja oisko kellään sähkökuvaa kyseistä laitteesta???
Edit 2:Mittari rupes toimii "itsestään" Laitoin ison liittimen nippusiteillä tiukaksi paketiksi...
Tuli hommattu tollanen 95 VR6.Olis "pari" ongelmaa eli ei käy oikein hyvin ihan kuin 4-5 pytyllä..No torstaina vaihdoin tulpat ja kävin kaikki antureiden liitokset läpi ja crc kaikkiin niin rupes toimii ja kestikin melkein päivän.
1 sylinterin tulppa oli musta kun muut oli oikean värisiä eli vika tod.näköisesti siellä mut kun rupesi toimii niin mekaaninen vika lähes pois suljettu. Tulpan johdot mitattu vastus mittarilla kaikki ehjiä.
.Sama vika nyt päällä mut ei älli enää riitä,tulpat katottu ja yks vaihdettu(turhaan) liitoksia kokeiltu mut ei toimi??
Ilmamäärä mittarista jos ottaa liittimen irti auton käydessä niin ei vaikutusta eli paskana?? Onko mittareita mennyt rikki??? Pystyykö mittaa mitenkään??
Jääkö vika muistiin sähköviat jos vika ei ole päällä??
Edit:Muutaman tunnin "pikku" ropaamisen tulos kone KÄY loistavasti.Koneen oikealla puolella oleva ISO pyöreä sähköliitos oli syyllinen vaik pirun siistiltä näytti sisältäkin.. MUTTA nopeusmittari lopetti sit toiminnan...Eli kysymys meneekö mittari anturi isossa liittimessä ja oisko kellään sähkökuvaa kyseistä laitteesta???
Edit 2:Mittari rupes toimii "itsestään" Laitoin ison liittimen nippusiteillä tiukaksi paketiksi...
Ja kuten edellisessä sanottiin niin Volkkarilta. Ei siis missään nimessä tarvikeosia! Niillä kun tuppaa olemaan tämmösessäkin paikassa kummasti väliä.lämpötila-anturi volkkarilta..
Ja kaikille jotka pähkäilee noiden tulpanjohtojen kanssa, vois antaa vinkiksi että hankkikaa kunnon kuparijohdot. ...niillä hiiliviritelmillä paljookaan tee...
Tuon anturin kävinkin jo hakemassa ja vaihdoin eilen ja auto lähtee nyt hyvin käyntiin ja toimii muuten niinkuin pitääkin, mutta nyt taisi löytyä lopullinen vika auton sammumiseen ja nykimiseen. Puolalle tulevaa johtoa kun heiluttelee niin auto sammuu, juuri samalla tavalla kun kesken ajon. Liittimessä vika ei ole, vaan itse puolassa olevista kolmesta "pinnistä" mihin liitin yhdistyy on yksi ilmeisesti irronnut tai ei vaan saa kosketusta: Tein itse siihen liittimen kun luulin että liitin on rikki, mutta ei toiminut silloinkaan. Sitten kaveri taivutti reunimmaista johtoa vähän ja heti lähti käyntiin ja taas kun johtoa ei taivutettu mihinkään suuntaan niin auto sammui eikä lähtenyt käyntiin. Eilen purin puolaa sen verran, että katselin että saisiko niitä liittimiä mitenkään kotikonstein korjattua, mutta ilmeisesti ei onnistu? ainakaan ite en keksi että miten onnistuisi. Elikkä uutta puolaa vaan hankkimaan huomenna :) Jossain sen puolan hinnan olen täällä nähnyt, mutta nyt en sitä löydä, niin sattuuko joku muistamaan paljon se kustantaa?
Moroo!!
Pikku ongelma eli Vikakoodeissa oli oikea takapyörä Abs anturi rikki no kävin hakee motonetistä uuden ja vaihdoin..Ja ylläri abs valo palaa ja ennen remonttia paloi satunnaisesti.
Kysymys kuuluu onko antureissa koko tai syvyys eroja kun ostin III Nopeustunnistin taakse 95--. . .kun auton rekisteröity 6,11,95 eli loppuvuodessa mut eihän noista tiedä.
ABS-ANTURIT VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
III Nopeustunnistin taakse --95. . . . . . . . . . . . . . 23-1634 65.50 ?
III Nopeustunnistin taakse 95--. . . . . . . . . . . . . . 23-1647 29.90 ?
Pikku ongelma eli Vikakoodeissa oli oikea takapyörä Abs anturi rikki no kävin hakee motonetistä uuden ja vaihdoin..Ja ylläri abs valo palaa ja ennen remonttia paloi satunnaisesti.
Kysymys kuuluu onko antureissa koko tai syvyys eroja kun ostin III Nopeustunnistin taakse 95--. . .kun auton rekisteröity 6,11,95 eli loppuvuodessa mut eihän noista tiedä.
ABS-ANTURIT VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
III Nopeustunnistin taakse --95. . . . . . . . . . . . . . 23-1634 65.50 ?
III Nopeustunnistin taakse 95--. . . . . . . . . . . . . . 23-1647 29.90 ?
VR6 -95 passatti vaihdelaatikko oikuttelee. Vitonen ei mene päällä kylmänä vaan noin kymmenen kilometrin ajon jälkeen ja vielä semmoinen erikoisuus että tuo ongelma ilmenee ainoastaan vaimon ajaessa autolla ?? Ajattelin, että oiskohan syytä vaihtaa öljyt lootaan. Minkälaista öljyä tuonne lootaan kannattaa laittaa? Onko noissa vaihteensiirtäjissä vielä ongelmia? Entäs se pallo siellä vaihdekepin juuressa?
Cupee| (ja ehkä muutkin...)
Oletko tutkaillut kaasuläpän asentopotikkaa? Se saattaa aiheuttaa myös käyntioireita. Sinne voi suihkutella crc:tä tai kontaktispraytä ja kokeilla muuttuiko paremmaksi. Itse potikka maksaa n.120€ kun itse sen vaihdoin. Oireena oli kaikennäköisiä käyntihäiriöitä kuten sammumista, nykimistä ja tehottomuutta.
Oletko tutkaillut kaasuläpän asentopotikkaa? Se saattaa aiheuttaa myös käyntioireita. Sinne voi suihkutella crc:tä tai kontaktispraytä ja kokeilla muuttuiko paremmaksi. Itse potikka maksaa n.120€ kun itse sen vaihdoin. Oireena oli kaikennäköisiä käyntihäiriöitä kuten sammumista, nykimistä ja tehottomuutta.
No niin, nyt on jakoketju remontti tehty, vwfortexin ohjeiden mukaan, hyvät ohjeet, täytyy sanoa. Eikä mitään isompia ongelmia matkalla tullut, takimmainen kumityynyn pesä oli revennyt irti apurungosta, sen sai hitsaamalla takaisin kiinni.
Vaihteistoa kun kiinnitin takaisin niin "ylimmäinen" kiinnityspultti, joka tulee vaihteistosta lohkoon , oli luultavasti väärä, vain n. 2mm pitkä , tätä kun kiristin(en vääntänyt kovasti) niin huomasin että pohjasi(1.5-2mm päähän), otin pultin pois niin perässä seurasi jäähdytys nestettä, silloin säihkäti että nyt on sitten pahimmassa skenaariossa öljyt ja nesteet sekaisin, mutta onneksi ei ollut kuin puhkaissut vähän nestekanavaa ja selvisin pultin tiivistämisellä ja säikähdyksellä.. mutta ihan typerän "tiukat" sovitukset silti ovat mielestäni tuollaisessa paikassa..
mutta nyt tosiaan auto pelittää nätisti ja samalla asennettu bsr optiflow antaa ihan uskomattoman nätit imuäänet kun kaasuläppä on auki, muuten normaalissa ajossa ei ilmoittele itsestään.
Vaihteistoa kun kiinnitin takaisin niin "ylimmäinen" kiinnityspultti, joka tulee vaihteistosta lohkoon , oli luultavasti väärä, vain n. 2mm pitkä , tätä kun kiristin(en vääntänyt kovasti) niin huomasin että pohjasi(1.5-2mm päähän), otin pultin pois niin perässä seurasi jäähdytys nestettä, silloin säihkäti että nyt on sitten pahimmassa skenaariossa öljyt ja nesteet sekaisin, mutta onneksi ei ollut kuin puhkaissut vähän nestekanavaa ja selvisin pultin tiivistämisellä ja säikähdyksellä.. mutta ihan typerän "tiukat" sovitukset silti ovat mielestäni tuollaisessa paikassa..
mutta nyt tosiaan auto pelittää nätisti ja samalla asennettu bsr optiflow antaa ihan uskomattoman nätit imuäänet kun kaasuläppä on auki, muuten normaalissa ajossa ei ilmoittele itsestään.
Ecussa vikaa
Tais koittaa paskin päivä ikinä.
Kävin asennuttaa(korvauttamassa) lastun kiinni autoon.
Tämän jälkeen auto ei lähtenyt enää käyntiin. Vaihoin takas vakio lastun kiinni. Ei auttanut tämäkään.
Nytkun laittaa virrat autoon päälle, niin joku rele alkaa naputtaamaan aikalailla. Auto on tällä hetkellä Hämeen autosähköllä. Mittailee johtoja. Eivät vielä olleet mitanneet johtoja jotka tulevat eculle. Huomenna tietää enemmän
Oli kaksi viikkoa sitten vähän samanlainen oire autossa. Sillon löysin ecusta yhden vähän hapettuneen pinnin ja luulin että vika oli silloin se. Nyt vähän epäilyttää jos siellä olisi joku johto huonossa kunnossa, että rupesi toimimaan kun heiluttelin johtoja ja sai taas kontaktin?
Nyt tänään sitten otin sen taas pois paikoiltaan ja joku johto olisi lähtenyt irti kunnolla?
Kyselisin vielä sitä, että jos pahin skenaaria sattuu. Ecu paskana tai jotain, niin mistä voin kysellä ecua tähän autoon? auto on -94 vr6 golf. Meinaa uutena maksaa 2000€. huhu ei tommosta summaa noin vanhaa autoo millää voi enää laittaa :I
Kävin asennuttaa(korvauttamassa) lastun kiinni autoon.
Tämän jälkeen auto ei lähtenyt enää käyntiin. Vaihoin takas vakio lastun kiinni. Ei auttanut tämäkään.
Nytkun laittaa virrat autoon päälle, niin joku rele alkaa naputtaamaan aikalailla. Auto on tällä hetkellä Hämeen autosähköllä. Mittailee johtoja. Eivät vielä olleet mitanneet johtoja jotka tulevat eculle. Huomenna tietää enemmän
Oli kaksi viikkoa sitten vähän samanlainen oire autossa. Sillon löysin ecusta yhden vähän hapettuneen pinnin ja luulin että vika oli silloin se. Nyt vähän epäilyttää jos siellä olisi joku johto huonossa kunnossa, että rupesi toimimaan kun heiluttelin johtoja ja sai taas kontaktin?
Nyt tänään sitten otin sen taas pois paikoiltaan ja joku johto olisi lähtenyt irti kunnolla?
Kyselisin vielä sitä, että jos pahin skenaaria sattuu. Ecu paskana tai jotain, niin mistä voin kysellä ecua tähän autoon? auto on -94 vr6 golf. Meinaa uutena maksaa 2000€. huhu ei tommosta summaa noin vanhaa autoo millää voi enää laittaa :I
kysymys vr6
mikähän mahtaa olla vikana vr6.ssa.kipinää ei tuu ..puola,sytytysyksikköjavirranjakaja on vaihdettu mut mitään ei tuu.auto vain sammui yhtäkkiä.aikasempia oireita oli et kun painoi kaasun nopeaa pohjaan tai kiihdytti kunnolla niin sammui myös...
Viimeksi muokannut .make., 27.2.2008 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Hei Jokunen, eipä tuohon boksiongelmaan osaa paljoa sanoa, voisiko naputtava rele olla polttoainepumpun rele? Halvimmillaan tuo vika voi olla maadoitusvika boksilla?
Jos se sun boksi osiittautuu vaihtokypsäksi, mua kiinnostaisi se vanha toimimaton romu, voin sen lunastaa pois. Tarvitsen siitä lähinnä kuoren ja liittimen...
Kyllä kannattaa haeskella hetki purkamoita + yksityisiltä vaihtoboksia, ei nää VR6:t enää mitään harvinaisuuksia ole Suomessa ja paaliinkin niitä menee...
Jos se sun boksi osiittautuu vaihtokypsäksi, mua kiinnostaisi se vanha toimimaton romu, voin sen lunastaa pois. Tarvitsen siitä lähinnä kuoren ja liittimen...
Kyllä kannattaa haeskella hetki purkamoita + yksityisiltä vaihtoboksia, ei nää VR6:t enää mitään harvinaisuuksia ole Suomessa ja paaliinkin niitä menee...
Ecussa ongelmia
Joo se on vieläkin autosähkössä. Eivät ole kerenneet katsomaan vielä tarkemmin boxin liittimiä.
Tosta maadoitusviasta vw:n sanoi minulle. Katsotaan nyt mitä autosähkö sanoo. Nyt iltapäivällä ottavat taas työsalle.
En ole vielä etsinyt uutta boxia tilalle, kun ei ole tietoa onko vika siinä
Jos jollain teillä on tai jollain tutulla olisi boxia tarjolla, niin kertokaa ihmeessa
Boxin numero on:
0 261 203 116/117
Tosta maadoitusviasta vw:n sanoi minulle. Katsotaan nyt mitä autosähkö sanoo. Nyt iltapäivällä ottavat taas työsalle.
En ole vielä etsinyt uutta boxia tilalle, kun ei ole tietoa onko vika siinä
Jos jollain teillä on tai jollain tutulla olisi boxia tarjolla, niin kertokaa ihmeessa
Boxin numero on:
0 261 203 116/117
Maadoitukset ovat näissä kotteroissa useasti ongelmallisia, tai lähinnä se, että niitä ei juurikaan ole. Poikani VR6 probleemat on saatu ratkaistua suuremmalti osin (juttua aika paljon tässä viestiketjussa). Meillä oli varsinainen "monivammapotilas". Periaatteessa ovista, kojetaulusta jne. on rakennettu kaikki sähköt uusiksi aiempien omistajien "teini-stereo-asennusten" jäljiltä. Mikään sähkölaite ei toiminut kunnolla, esim sähkölasit ja kattoluukku toimivat miten sattuu. Uudelleen tehdyillä johtosarjoilla kaikki toimii kuten pitääkin. Rakensimme myös koneen maadoitukset uusiksi kunnon materiaaleille. Koneella on nyt kolme maadoituspistettä. Myös puolalle vedettiin oma maapiuha. Autossa on kaikki anturit vaihdettu uusiksi, uusi virranjakaja, uusi Motronic boxi jne.jne. Myös lähes kaikki releet on vaihdettu sulakerasiasta. Kaikissa komponenteissa oli ongelmia tai ne olivat yksinkertaisesti hajonneet. Yksi suuri ongelman aiheuttaja oli katalysaattorin lähes umpeen sulannut keraaminen sisus.... Se korvattiin paremmin hengittävällä yleismallisella kisa-katilla, joka asennettiin samalla kun koko putkisto tehtiin uusiksi suuremman halkaisijan omaavalla rosteriputkella/vaimentimilla. Nyt auto käy ja kukkuu oikein mukavasti. Koneesee on tehty täysi kunnostus 5000km sitten, kaikki sähköt on uusittu jne jne. Uudet jarrut, uusi alustasarja. Myös laturi vaihdettiin oikeaan VR6 versioon, joko aiemmista omistajista oli vaihtanut oikean mallisen laturin tilalle 1,4 litraisen "mopo" version, eli sähköt eivät oikein riittäneet. Myös startti peruskorjattiin, koska solenoidi oli finaalissa Eli euroja on mennyt "kohtuullisesti". Lastutettu VR6 kiertää mukavasti ja uusilla alusta/jarru komponeteilla auto on todella hauska ajaa.
Nyt kun kaikki perusasiat on kunnossa, kaivamme verta nenästä:
Hankimme pienen mukavan Eaton merkkisen laitteen odottamaan asennusta konepellin alle
Nyt kun kaikki perusasiat on kunnossa, kaivamme verta nenästä:
Hankimme pienen mukavan Eaton merkkisen laitteen odottamaan asennusta konepellin alle
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Speedox, [slightly OFFtopic:]
Sitäpä hyvinniin. Pitäs olla plug and pray että voi laittaa alkup. poksin takas heittämällä. Onhan näissä tietty eri versiot boksista jakajamallille ja suorasytkälle.
Oon vaan niin perkeleen laiska ettei taho saada aikaiseksi. Squirtteja olen rakentanut muutaman ihan sen karvalakkiskeman pohjalta v2. tai jotain eli ei mitään ylimääräisiä kikkuleita. Kaveri niitä on sitten asennellut enemmän ja vähemmän virivehkeisiin. Eka ulosmyyty squirtti löytyy tanarista joka on esitelty Spinneri-lehdessä 1/2006, kone Cosw. 2.9 / 24v / 195hP / 275nm vakiona.
Sitäpä hyvinniin. Pitäs olla plug and pray että voi laittaa alkup. poksin takas heittämällä. Onhan näissä tietty eri versiot boksista jakajamallille ja suorasytkälle.
Oon vaan niin perkeleen laiska ettei taho saada aikaiseksi. Squirtteja olen rakentanut muutaman ihan sen karvalakkiskeman pohjalta v2. tai jotain eli ei mitään ylimääräisiä kikkuleita. Kaveri niitä on sitten asennellut enemmän ja vähemmän virivehkeisiin. Eka ulosmyyty squirtti löytyy tanarista joka on esitelty Spinneri-lehdessä 1/2006, kone Cosw. 2.9 / 24v / 195hP / 275nm vakiona.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Hei Olli, mukava nähdä että et ookkaan häipynyt boardilta.
Millainen eatoni, ilmeisesti isompi mitä m45 vai ko juuri kyseinen? Miten aioitte sijoittaa konetilaan? Onko autossa ilmastoinnin kompuraa tiellä? Noita m45 pyörii monilla vissiin kun ovat niitä mineistä vaihtaneet pois. Onko tarkoitus pyörittää alkup. moniurahihnalla vaiko pidemmällä?
Entä kisakatti, kiinnitetäänkö siihen katsarilla paljon huomiota? Ittekkin aattelin vaihtaa kun oli ratkennut. Päädyin kuitenkin vetämään migillä saumaa vanhan kylkeen kun sisukset oli vielä eheät.
Millainen eatoni, ilmeisesti isompi mitä m45 vai ko juuri kyseinen? Miten aioitte sijoittaa konetilaan? Onko autossa ilmastoinnin kompuraa tiellä? Noita m45 pyörii monilla vissiin kun ovat niitä mineistä vaihtaneet pois. Onko tarkoitus pyörittää alkup. moniurahihnalla vaiko pidemmällä?
Entä kisakatti, kiinnitetäänkö siihen katsarilla paljon huomiota? Ittekkin aattelin vaihtaa kun oli ratkennut. Päädyin kuitenkin vetämään migillä saumaa vanhan kylkeen kun sisukset oli vielä eheät.
Sähkövikaa
Ompas tämä vaikeaa.
Aluksi sanoivat autosähkössä että todennäköisesti on ecu mennyt tilttiin. Tänään olivat selvittäneet lisää ongelmaa. He huomasivat, että vika voi olla moottorinjohtosarjassa.
Nyt olen ihan pihalla, mitä tässä pitäisi odottaa. Toivotaan tietysti, että vika olisi johdoissa. Tällä tavalla säästyisin ecun ostolta ja saisin asennettua tämän pahanmaisen lastun :I.
Onko teillä ollut ettei auto ole lähtenyt käytiin ja vika on ollut näissä moottorin johdoissa? Mistä ensimmäisenä kannattaa vikaa etsiä moottorinjohtosarjassa?
Aluksi sanoivat autosähkössä että todennäköisesti on ecu mennyt tilttiin. Tänään olivat selvittäneet lisää ongelmaa. He huomasivat, että vika voi olla moottorinjohtosarjassa.
Nyt olen ihan pihalla, mitä tässä pitäisi odottaa. Toivotaan tietysti, että vika olisi johdoissa. Tällä tavalla säästyisin ecun ostolta ja saisin asennettua tämän pahanmaisen lastun :I.
Onko teillä ollut ettei auto ole lähtenyt käytiin ja vika on ollut näissä moottorin johdoissa? Mistä ensimmäisenä kannattaa vikaa etsiä moottorinjohtosarjassa?
j0kunen: Kuten täällä on tullut monta kertaa todetuksi niin se moottorin iso pyöreä liitin auki ensimmäisenä ja katsoa onko siellä hapettumaa yms.
Meillä oli 6-10 nastaa sulanut kunnolla ja en nyt yhtään ihmettele etteikö nopeusmittari välillä oikkuili ja nyt se ei toimi taaskaan..
Eikun vaan tinaamaan uudestaan :)
Meillä oli 6-10 nastaa sulanut kunnolla ja en nyt yhtään ihmettele etteikö nopeusmittari välillä oikkuili ja nyt se ei toimi taaskaan..
Eikun vaan tinaamaan uudestaan :)
Hei Olli, mukava nähdä että et ookkaan häipynyt boardilta
en ole pahemmin ehtinyt täällä kirjoittelemaan, kun oma harrasteauto (eri merkkinen) vie suurimman osan ajasta ja ko. merkin palstoilla tulee notkuttua liikaakin....
Meidän tapauksessa ei ole ilmastoinnin kompuraa haittaamassa pulttaamista, kyseessä on Mesen Eaton, en nyt muista mikä malli on kyseessä, täytyy tsekata. Ostimme ahtimen Saksasta kaverilta, joka oli käyttänyt sitä VR6 Golfissa vajaan vuoden, joten mukana tuli kaikki asennustarvikkeet.Hihna on alkuperäistä pidempi.
Koneeseen ei tehdä ensialkuun juurikaan muutoksia, koska tarkoitus ajaa pienillä paineilla. Ainoastaan suuttimiin kajotaan ja rinnalle tulee Perfect Powerin SMT6 säätöjä mahdollistamaan. Myöhemmin jos aika ja juniorin kukkaro suo, vaihdamme moottorinohjauksen Vemsiin. Myös peltipakosarja on tuloillaan.
Myöhemmin mahdollisesti vaihdamme veivit ja männät. Odotan infoa Mikolta, hänellä kun on kosolti kokemusta ahdetusta VR6 koneesta. Meillä ei ole tarkoitusta hakea tähän autoon hirveitä tehonlisiä, lähinnä haetaan pientä tehonnousua ja lisää vääntöä. Tehokoneet tehdään sitten toisen merkkisiin harrastepeleihin, tämä kun on junnun käyttis.
Kisakatin kanssa katsastus menee ongelmitta, ei sillä ole väliä onko kyseessä originaali vai ei, kunhan auto täyttää säädetyt normit.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
Ajoneston temppuilu, (Virtalukko?)
En tiedä onko tämä sopiva topic, omaakaan en viitsinyt tehdä enkä vanhoja nostella.
Onko tuolla virtalukossa samantyylinen ratkaisu kuin esmes Audeissa? Jonkinmoinen lukulaite avaimessa olevalle sirulle?
Aina sillointällöin ei auto starttaakaan normaalisti, vaan ajonesto iskee päälle. Käy sen sekunnin ja sammuu. Tähän auttaa kun ronklaa virtalukkoa, välillä riittää kun kääntää avaimen edestakaisin niin lähtee normaalisti käyntiin.
Tarkoituksena olis sitä virtalukon liitintä roplailla, jos ei sillä korjaannu niin korjaantuisko virtalukon vaihdolla?
Auto on siis saksantuonti VR6 Passat Syncro, mikäli sillä merkitystä on. Tietääkseni ei mitään jälkiasennettua hälyä ole, kuskin ovessa on vilkkuva punaledi ja avaimet on originaaleja.
Onko tuolla virtalukossa samantyylinen ratkaisu kuin esmes Audeissa? Jonkinmoinen lukulaite avaimessa olevalle sirulle?
Aina sillointällöin ei auto starttaakaan normaalisti, vaan ajonesto iskee päälle. Käy sen sekunnin ja sammuu. Tähän auttaa kun ronklaa virtalukkoa, välillä riittää kun kääntää avaimen edestakaisin niin lähtee normaalisti käyntiin.
Tarkoituksena olis sitä virtalukon liitintä roplailla, jos ei sillä korjaannu niin korjaantuisko virtalukon vaihdolla?
Auto on siis saksantuonti VR6 Passat Syncro, mikäli sillä merkitystä on. Tietääkseni ei mitään jälkiasennettua hälyä ole, kuskin ovessa on vilkkuva punaledi ja avaimet on originaaleja.
Kytkin
Vr6:sen osto on mielessä ja paria yksilöä on tullut jo koeajettuakin. Kysyisin sellaista, että ottaako kaikissa yksilöissä kytkin kiinni suhteellisen alhaalta. Toisessa koeajetussa kytkin otti heti kun jalkaa nosti hiemankin, toisessa taas hiukan ylempää, mutta alhaalta kuitenkin.
Onko tämä siis ihan yleinen ominaisuus, vai vika, ja voiko sitä muokata?
Onko tämä siis ihan yleinen ominaisuus, vai vika, ja voiko sitä muokata?
Tänään tuli ehkä "hauskin" kokemus weeran kanssa. Oltiin jäällä ajelemassa kavereitten kanssa monella autolla ja testailtiin siinä sitten, että kenen autolla saa sitten kovimman vauhdin kun siinä oli semmonen pitkä suora missä oli hyvä kokeilla.. Vauhtia sain otettua ihan reippaasti niin kuuluu helvetin kova pamahdus ja sit peilistä katoin taakse, niin kattoluukun lasi lentää komeessa kaaressa auton takana :D ja tietenkin lasi meni ihan säpäleiksi. Elikkä nyt pitäis sit tuollanen lasi saada vaihdettua, Minkälainen homma siinä on? Jossain oon nähny kuvalliset ohjeetkin, mutta nyt en niitä onnistunu löytämään.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
tk1: ajoneston tunnistinkäämi on ainakin mulla virtalukon kaulassa.
Kyllä mulla ainakin kytkin irrottaa ja toimii kuten volkkareissa pitääkin. Eli kannattaa kattella parempia yksilöitä. Tosin mulla on kytkin remontoitu (uusi levy, paineasetelma, painelaakeri), mutta tuntuma oli samanlainen ennen remonttia. Tuskin siinä mitään muokkaamista ole, pikemminkin korjaamista pikapuoliin.
Kyllä mulla ainakin kytkin irrottaa ja toimii kuten volkkareissa pitääkin. Eli kannattaa kattella parempia yksilöitä. Tosin mulla on kytkin remontoitu (uusi levy, paineasetelma, painelaakeri), mutta tuntuma oli samanlainen ennen remonttia. Tuskin siinä mitään muokkaamista ole, pikemminkin korjaamista pikapuoliin.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94157
Viestiketjun tällä hetkellä viimeisessä postauksessa kuva liittimen olinpaikasta.
Viestiketjun tällä hetkellä viimeisessä postauksessa kuva liittimen olinpaikasta.
mulla ku palaa toi abs:n valo kojelaudassa. Ja kokeiltiin nyt ekaksi noita antureita vastus mittarilla, nii taka vasen anto tulokseks 0,690 taka oikea, 0,6980, etu oikea 0,650 etu vasen 0,750.. nii kertoiskohan toi et, jompi kumpi etu antureista oli rikki? valo palaa suurimman osan ajasta ja välillä lähtee hetkeksi pois päältä? auto on vuosmallia -92
Myrkky1:
Voisit etsiä tuon kokoisen vastuksen ja laittaa sen johdon väliin eli hyvä kikka kaikille kellä on antureissa vikaa..
Tuo voi olla myöskin kosketushäiriö eli että tarkistappas johdotukset ja onko niissä hapettumaa.. Yleensä liitin kohdissa esiintyy tätä..
Noissa abs-antureissahan sallitaan tietty poikkeama vastuksissa, ennenkuin se valoa sytyttää.. Riippuu tietysti täysin järjestelmässä ja tuossa kolmoskorisessahan on vanhan mallinen ABS.
Voisit etsiä tuon kokoisen vastuksen ja laittaa sen johdon väliin eli hyvä kikka kaikille kellä on antureissa vikaa..
Tuo voi olla myöskin kosketushäiriö eli että tarkistappas johdotukset ja onko niissä hapettumaa.. Yleensä liitin kohdissa esiintyy tätä..
Noissa abs-antureissahan sallitaan tietty poikkeama vastuksissa, ennenkuin se valoa sytyttää.. Riippuu tietysti täysin järjestelmässä ja tuossa kolmoskorisessahan on vanhan mallinen ABS.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 25.3.2004 20:03
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
vr6 kansipahvi?
elikkäs auto oli pihalla käynnissä yksinään ja poksahti lämppärinkenno (joka oli kiva vaihtaa) ja auto oli sammunut. autoa kaasuttaa niin ylävesiletku on aikalailla kova (tuntuu että turpoo ja poksahtaa ei jaksa sormilla painaa kasaan ja mitä enemmän kaasua sitä kovempi) mutta ei nesteet\öljyt ole sekaisin. onko kansipahvi sökö ja meneekö kansi solmuun tai halki kuinka usein eli kiikutanko kannen koneistamoon vai selviääkö vai pahvin vaihdolla? mitä varmoja kikkoja on tarkistaa onko se pahvi sökö?
vrgolffi: Kyseles kattoluukkuohjetta vaikka Tuomakselta, väsäsin semmosen ohjeen kuvien kera tonne teksteihin, mutta eivät kai oo kerinny siirtämään sitä vanhalta boardilta vielä tähän uuteen.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Auto ei käynnisty lastun asennuksen jälkeen
Auto ollu jo 2 viikkoa rikki. Alkaa jo ottamaan pannuu aikalailla. Miks mu piti mennä asentaa se lastu :(..
Niin tosiaan nyt on sellane ongelma, että vanhalla eculla bensapumppa pyörii kokoajan. Vaikka senhä pitäisi pyöriä vain silloin kun auto on päällä. ??
Tämän pohjalta tilasin käytetyn ecun ja tämä ei tehnyt tätä bensapumpunpyöritystä, mutta tämä boxi ei toiminut laisinkaan.. Voiko uuden ecun laittaa kiinni autoon tosta vaan ettei tarvi opettaa mitään vaccomin kautta?
Missä nyt voi olla vika ? ? :I.. Tyyliin auton kaikki johdot on mitattu. Onko vika tässä ecussa? Suomesta ei löydy mun auton ecua enää käytettynä. Uutena maksaa 800€, mikä on aikamoinen summa..
Auto ollu jo 2 viikkoa rikki. Alkaa jo ottamaan pannuu aikalailla. Miks mu piti mennä asentaa se lastu :(..
Niin tosiaan nyt on sellane ongelma, että vanhalla eculla bensapumppa pyörii kokoajan. Vaikka senhä pitäisi pyöriä vain silloin kun auto on päällä. ??
Tämän pohjalta tilasin käytetyn ecun ja tämä ei tehnyt tätä bensapumpunpyöritystä, mutta tämä boxi ei toiminut laisinkaan.. Voiko uuden ecun laittaa kiinni autoon tosta vaan ettei tarvi opettaa mitään vaccomin kautta?
Missä nyt voi olla vika ? ? :I.. Tyyliin auton kaikki johdot on mitattu. Onko vika tässä ecussa? Suomesta ei löydy mun auton ecua enää käytettynä. Uutena maksaa 800€, mikä on aikamoinen summa..
No mut koita kuitenki kääntää se ja kato mitä sit tekee. Olikse sillee et ku laitoit vakio lastun takas ni ei silti lähteny käyntiin? Mul teki myös sillee et ku laitoin vakion takas ni kävi huonosti, vähä kaasuttelin ni alko käymää kunnolla. Mut koita kääntää se lastu jos auttaa. Mistä muuten ostit lastun?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa