Viinan ystävät

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

aza
-
Viesti:

Viinan ystävät

ViestiKirjoittaja aza » 26.1.2008 22:54

Olen nykyään kääntynyt keskikurista enemmän viinan puolelle. Ensinnäkin maku on hyvin kiihoittava elementti sekä toiseksi käy paremmin huppuun sopivalla hinnalla. Haluisinkin herättää keskustelua viinojen laaduista. Itse juon lähinnä kossua, mutta pahan tilanteen tullen myös muutkin viinat häviää kurkusta alas. Onko halvan ja kalliin viinan laadussa oikeasti eroa?

Hyvää viikonloppua toivoo AZA

Joonas
-

ViestiKirjoittaja Joonas » 26.1.2008 22:58

Hyvä topikki, kiitti aza:lle. Itse kanssa koskenkorvaa yleensä nautiskelen, mielellään schweppes russianin kanssa, smirnoffin peruskama on kanssa ollu mieleinen. Kovin kalliita viinoja ei yhteiskunnallisesta asemasta johtuen ole tullut kokeiltua, jätetään niiden kokemusten kertominen konkareille :)

PabloNeruda
-

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 26.1.2008 22:59

Meikä ainakin juo maitoa!

Torsti
-

ViestiKirjoittaja Torsti » 26.1.2008 23:04

No itellä noi keskikuratkin nousee niin hyvin päähän, etten tota raakaa viinaa harrasta. Ehkä se johtuu myös siitä, että olen nainen ja viinapääni on heikompi kuin teidän alkoholisti miesten.
Mut ehkä kun tästä tää kisakunto alkaa paranee, niin sitte Bugrunissa sitten olen jo siinä kunnossa että aito viina ja vaikka tuo schweppes russian alkaa maistumaan :) Parempaa viinapäätä odottaen, Torsti Heinonen

miksu2_9
-

ViestiKirjoittaja miksu2_9 » 26.1.2008 23:25

Tässä mun mielestä ainaki hemmetin hyvä paukku:

2cl dk blueberry
2cl mulligan gin
2cl modo lingonberry
2cl sitruunamehua ja sit sekotus ja lopuksi soodaa ja jäillä tietenki!
Sain ton hotelli rukahovista ja kutsuvat sitä paranoidiksi.
Suosittelen =)

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 26.1.2008 23:28

Viimeaikoina tullu yllättävänkin paljon otettua väkeviä keppanen sijaan. Tosin kirkkaita ei tuu juotua ku erittäin harvoin. Yleensä kirjahyllystä löytyy rommia, ouzoa, brandyä tai konua sekä ritarin ja marskin ryyppyä

wicce
-

ViestiKirjoittaja wicce » 26.1.2008 23:37

Minä olen juonut "juomahistoriani" aikana lähes ainoastaan 95% väkeviä ja 5% laimeampia. Yleensä noita halvimman pään viinoja tulee haettua (tasavalta, leijona, suomiviina), mutta kun jotain ns. erikoisempaa niin olen jostain syystä mieltynyt finlandia vodkaan, mutta suurimmaksi osaksi tulee juotua tuota tasavaltaa sen hinnan puolesta (0.7L pullo). Se, että onko niissä eroa niin en tosiaankaan ole tullut ajatelleenksi muuta kuin, että koskenkorva on selkeästi esim. tasavaltaa väkevämpää ja menee ohimoon jokseenkin nopeampaa. Ja yleensä nuo ns. tuonti viinat on aina väkevämpiä kuin täällä koto suomessa tuotettavat viinat.

---Jupe
-

ViestiKirjoittaja ---Jupe » 26.1.2008 23:41

Täs menee taas toinen päivä pörönmerkeis ja viinaa täs iteki on tullu kokeiltuu niin perkelleesti ja lisää puskee tuutuista kokoajan suuhun... Edelliset on näköjää ollu aika viinanystäviä ni tääl ollaa viel suht III linjal ja joskus IV uppoo ja joskus V:kin
Ny on kuitenkin 40% käsillä ja ties missä sitä koht tulee oltuu kun baari kutsuu :D

mosir
-

ViestiKirjoittaja mosir » 27.1.2008 1:35

Itse nyt on tulut erikoistuttua 80%:siin kun kaveri laivalta iitä tuliaisina kantoi. viru on hyvää valge viin vähän voimakkaaman makuista. Tuota siis juon niin että pulloon(0.7) pohjalle ruokalusikka sokeria, muutama desi viinaa perään ja lopuks vettä. hölskytellään vähän ja annetaan vähintään viikko maun tasoittua.

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 27.1.2008 10:12

Minä olen vannoutunut oluen ystävä, mutta sen verran mitä on tullut väkevämpiä otettua niin kyllä Finlandia Vodka jääkylmänä on paras kirkas mitä olen juonut. Ulkosaunan lauteila lumihangesta kaivettu huurteinen Finlandiapullo auki ja reilu kulaus suoraan pullon suusta, hyvän kaverin kans vuorotellen, silloin se on parhaimmillaan. Siinä kun sitten saunan himmeässä valossa ihaillaan pullosta poroja jotka juoksevat keskiyön punaisen auringon alla, niin kyllä tuntee olevansa Suomalainen.

Mielestäni halvemmissa viinoissa (Leijonat ja muut) on voimakas ja paha maku.

Mieluummin melkein juon kirkkaana ku sekottelen jotain kokista tai muita litkuja sekaan. No joku hyvä paukku tulee mieleen - kelkka, valkovenäläinen - mutta kotioloissa mieluummin kirkkaana.

edit: En kyllä edes tiedä, mitä nuissa luetelluissa paukuissa on...liekö edes kirkasta viinaa.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 28.1.2008 11:07

Heheh, Petri ja Petrin kirkkaat viinat, muistuu vain mieleen eräs kerta jolloin... tai no ei mitään.

Itse olen jättänyt kirkkaiden juomisen vähän vähemmälle, mutta nyt pariin otteeseen on tullut heiteltyä shotteja sieluun raakana, kun noilla ruotsalaisilla bändin jäsenillä on joku ihmeen "hölökynkölökyn" villitys päällä. Joka hemmetin treeneissä mukana Finlandia vodkaa pullollinen.

Kuukauden takainen epäonnistuminen juolahti juuri mieleen:

Oltiin bändin kanssa eräs lauantai-ilta treenailemassa ja siinä sitten muutamia olusia nautiskeltiin ja taas litranen finlandia vodka kolahti pöytään. Ruottalaiset taas halusivat tehdä "hölökynkölökyn". Innostuin sitten julistamaan suomalaisuutta ja shotteja menikin sitten lähes putkella useampi mokoma. Tulos: Muisti kokonaan pois, kotia kun olin päässyt niin olin kuulemma keittiön lattialla istunut risti-istunnassa kädessä voipaketti ja toisessa jonkinlainen ruokamitta ja puristanut sitä voipakettia. Vaimoke oli kysynyt että mitä teen niin vastaukseksi olin antanut "sotken". Treeneissä olin kuulemma käynyt soittamassa jokasta soitinta mitä kämpältä löytyy vuoron perään eikä mikään soitin kuulostanut minun korvaan vireiseltä, ei edes digitaaliset rummut.

Olutta juon pääasiassa, kun tuo viina tahtoo sekottaa nupin niin totaalisesti.

No H2O
-

ViestiKirjoittaja No H2O » 28.1.2008 11:41

Suosittelen kokeilemaan OXmA-vodkaa suoraan pakkasesta. (Lausutaan "ohta".)

Itärajan takaa saa, erittäin hyvää! Jos kirkas tuntuu liian väkevän makuiselta, tulet yllättymään kun tätä maistat...

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.1.2008 12:32

Pari hyvää drinkkivinkkiä:

Grogi- tai shottilasiin
-4cl Viinaa (tarpeen vaatiessa enemmänkin). Esim. joku hyvä vodka, ihan perus kossu, hyvä viski tai salmiakkikossu.
-Juodaan.
-Toistetaan riittävän monta kertaa. Viskiin voi lisätä tarpeen vaatiessa jäitä.

Ja sit toinen hyvä:

Highball-lasiin
-4cl Väritöntä viinaa. Esim perus kossua tai jotai vodkan litkua. Pääasia on, että voltteja on.
-2cl Sitruunamehua. Alkoholitonkin käy.
-Spriteä / 7UPpia tms sitruunalimpparia.
-Jäitä

Hyvän makuinen, helppo juoda (vaikka ämpärillinen). Käy päähän ku metrinen halko. Ainakin kymmenennen jälkeen. :) Eikä maistu viina, sehän se on pääasia joillekin.

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 28.1.2008 13:04

Heheh, Petri ja Petrin kirkkaat viinat, muistuu vain mieleen eräs kerta jolloin... tai no ei mitään.

OWNED! :D

SR2001
-

ViestiKirjoittaja SR2001 » 28.1.2008 13:40

Kossu on kauheata kuraa:D, näistä "perinteisistä" uppoaa parhaiten ehkä leijona höystettynä milloin milläkin.
Parasta mitä tähän mennessä on tullut juotua on tietenkin itärajan takaa tuotu (tai alkosta) Russkijj Standard, pullo pakkaseen ja avot miten hyviä drinkkejä eikä tarvi mitään sekaan.
Yleensä en ole raakojen viinojen ystävä mutta tämä vie kielen mennessään, (muistinkin aika hätäseen jos innostuu...)

Ravintolassa alkudrinkiksi sitten Campari tuoremehulla, nam.
Viimeksi muokannut SR2001, 29.1.2008 12:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 28.1.2008 13:41

Viskiin voi lisätä tarpeen vaatiessa jäitä.

Ei voi.

Jos hyvää vodkaa haluaa maistaa niin kannattaa tutustua Ameriikkalaiseen Skyy vodkaan. Erittäin pehmeä ja mukava jääkylmänä, ei kaipaa mitään turhia litkuja sotkemaan makua.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 28.1.2008 14:05

Nyt tuli mieleen ehkä oudoin uusi tuttavuus, kerran krapulassa kaveri teki krapulapaukun, Aivy -nimistä vodkaa ja päärynän makuista kivennäisvettä ja toi minulle sen kertoen tuopissa olevan vain päärynävissyä. Siltä se tosiaankin vain maistui ja huitasin naamaan puoli litraa moista ja huomasin kohta olevani taas kumarassa. Piti vielä ostaa jälkeen päin pullollinen ja maistaa täysin selvinpäinkin moista vodkaa raakana ja tosi laimea maku, ei minkäänlaista väkevän viinan tuomaa irvistystä tai vastaavaa tullut kun otti tömpsyt.

Niin joo ja systembolagetissa huvitti tuon kyseisen vodkan esittely: "Ranskalaista Ruotsissa valmistettua vodkaa"

OWNED! :D

:) sitä pete sattuu, eikös se ollut karpalovodkaa tms.?

PabloNeruda
-

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 28.1.2008 14:15

Vaimo tuli eilen drinkki kisassa toiseksi ja sai pari palkintopulloa. Tuossa olisi pöydällä Absolute Pearsia pari pulloa.. Se siitä maidon juomisesta :)

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.1.2008 14:24

Voisi melkein kysyä, että mikä viina on vähiten kamalan makuista. itse en ainakaan ole vielä tähän päivään mennessä hyvää viinaa maistanutkaan.

Itse en ole tissuttelijatyyppiä, eli itselle ei juuri tule mieleen että tekisin joskus vaikka kovan päivän päätteeksi itselleni paukun. Myöskään yömyssyjä en katso tarpeelliseksi ottaa.
Omaan suuhun viinakset maistuvat sen verran pahalta, että humalahakuisuus on ainoa asia jonka vuoksi niitä kurkkuuni kaadan.

Eri lantrinkeihin sekoitettuna saa juomista kuitenkin hyvinkin siedettävän makuisia, joista alkoholin maku ei lyö liian selvästi päin kasvoja.

Mutta jos itse topicin aiheeseen liittyen jotain pitää sanoa, niin kaljaa en juo, siideriäkin ehkä alle 10 pulloa vuodessa. Lonkeroa ja Smirnoff Iceä (kylmänä!) joskus, ehkä saunan jälkeen. Mitään jonkin "makuista" kuraa en välitä juoda, tähän kuuluvat kaikki konjakit, viskit, ouzot, rommit, liköörit... yäk. (vaimo tosin teki jouluna puolukkalikööriä ja siinä on kieltämättä puolukka parhaimmillaan. Tästä voitte päätellä miten paljon puolukoista pidän)
Eli toisinsanoen väkevät ovat ainoa vaihtoehto jolla nuppini sekoitan kun tarvetta ilmenee.

Eri viinat maistuvat kuulemma eriaisille. Onko ihan viinaa vodkaa vai mitä. Itse en ole juuri makueroja eri aineiden välillä löytänyt joten tarpeen tullessa kaikki käy. Suomi, Tapio, Leijona, Kossu... Kaikilla saa pään sekaisin ja ovat inhimillisen hintaisia.
Nykyään tosin juon sen verran vähän, että on aivan sama, maksaako viinapullo 10€ vai 50€ kappaleelta. Päätelkää siitä :)

Lantrinkina tulee käytettyä lähes pääsääntöisesti Batteryä. Lisäksi Schweppesin Russian sekä Bitter lemon sekä Jaffa Greippi menettelee.

Paukuista perus kossu-battery tai Caipiroska tulee yleensä otettua.
Viimeksi muokannut Lehtilä, 28.1.2008 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 28.1.2008 14:27

Jos kirkasta juon, lähinnä Finlandiaa, Saunalahtea tullut osteltua. Leijona jne. on ihan hirveitä, maistuu mun mielestä lähinnä jollekin puhdistusnesteeltä, ei viinalta..

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.1.2008 14:29

Tarvinee joskus ottaa poikien kanssa maistiais iltamat ja maistella eri viinoja raakana. Tiedä vaikka löytyisi se oma juttu :)

Eikös tästä aiheesta voisi pitää Tupperware-tyyppiset kutsut?-)

AMI
-

ViestiKirjoittaja AMI » 28.1.2008 14:38

Vaikka olenkin vannoutunut kaljan juoja, niin kirkkaista tasavalta on sellaista mitä oma makuaisti sietää parhaiten raakanakin.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 28.1.2008 14:45

Tupperware kutsut. :) ehdotan kutsuja, joihin jokainen tuo lempiviinaansa pullollisen. Sitten maistellaan, kinastellaan ja lopuksi painitaan. Saadaan selville mikä viina on parasta, "kitkat vai nastat" sekä kenelle ei kannata vittuilla.

Puolassa maistoin Bols merkkistä paikallista vodkaa. Se oli mielestäni hyvää eikä maksanut kuin jonkun 5€/0,7l pullo. Pitääkin kysyä saako sitä Alkosta.

PabloNeruda
-

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 28.1.2008 14:57

No joku hyvä paukku tulee mieleen - kelkka, valkovenäläinen - mutta kotioloissa mieluummin kirkkaana.

edit: En kyllä edes tiedä, mitä nuissa luetelluissa paukuissa on...liekö edes kirkasta viinaa.

Kelkka:
2 cl Passoa-likööri
2 cl Absolut Kurant -vodka
appelsiinimehu

Valkovenäläinen:
2 cl vodka
2 cl kahvilikööri
maito
jäitä

Ja Kelkka on kyllä itselläni se yksi suosikeista. Valkovenäläinen oli joskus hyvää, mutta nyt ei uppoa.

Demon
-

ViestiKirjoittaja Demon » 28.1.2008 15:12

Voisi melkein kysyä, että mikä viina on vähiten kamalan makuista. itse en ainakaan ole vielä tähän päivään mennessä hyvää viinaa maistanutkaan.

Kannattaa Lehtilä kokeilla sellasta kun Kaatoryyppy. Mauton ja hajuton :D Ei tule sitä perus irvistystä kun ottaa huikkaa pullosta.

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 28.1.2008 16:22

Maistamistani juuri Finlandia jääkylmänä on "vähiten pahaa". Vähäisellä otannalla sanoisin, että mitä halvempaa niin sitä pahemmalle maistuu.

:) sitä pete sattuu, eikös se ollut karpalovodkaa tms.?

Finlandia Karpalo. Juodessa oli vielä ihan hyvää, mutta sitten nenän kautta oksennettuna aika paljon pahempaa.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 28.1.2008 16:23

Kannattaa Lehtilä kokeilla sellasta kun Kaatoryyppy. Mauton ja hajuton :D Ei tule sitä perus irvistystä kun ottaa huikkaa pullosta.

Niinhän ne ihmiset sanoo omasta pierustansakkin.

My_bug
-

ViestiKirjoittaja My_bug » 28.1.2008 17:28

Pistetääs tämmönen.

Pitkään lasiin:
2cl hopea-tequilaa. (Eli ihan perus two-fingers jne. tequilat)
2cl Vodkaa
Loput redbullia/ediä jne.

Maku on erittäin hyvä, kun ottaa huomioon, minkälaisia myrkkyjä on sekoitettuna. Nousee päähä, kuin metrinen halko.

Kaikki tequila-sekoitukset/reseptit ovat tervetulleita, jos mieleen juolahtaa.
Viimeksi muokannut My_bug, 28.1.2008 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johtomies
-

ViestiKirjoittaja Johtomies » 28.1.2008 17:29

Stolishnaja vodkaa tuli lipitettyä aika paljon kun asustelin vielä rajan lähellä, se oli semmonen perjantai putelli.
Nykyisin menee Tapio viina ihan kivuttomasti kurkusta alas, muijan kans juodaan puoliksi tommone 0.75 putelli ja rupatellaan mukavia.
Raakana en oikeen pysty paitsi jos on vauhti päällä..

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 28.1.2008 17:35

Erittäin kesäinen mansikka margarita joka on minun suosikki (vaikka vähän tyttömäinen onkin).

2 cl Tequila
2 cl Triple Sec(Cointreau)
2 cl Limemehu
1 cl Limemehu (makeutettu)(Rose's Lime Juice)
3 kpl Mansikka

Kostuta lasin reuna limeviipaleella ja pyöräytä reuna suolassa.

Murskaa jääpalat tehosekoittimessa, lisää tequila, triple sec, sitruunamehu, tuoreet mansikat ja makeuta juomaa makusi mukaan joko mansikkamelballa, mansikkasiirapilla, makeutetulla limemehulla (Rose's Cordial) tai näiden puuttuessa sokeriliemellä. Sekoita juoma tasaiseksi vaahdoksi ja kaada margarita - lasiin. Lisää lasin reunaan koristeeksi limeviipale. Enjoy.

edit: kannattaa tutustua http://www.drinkkiklubi.com

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.1.2008 17:38

Tequila Hell

4cl Tequilaa
Pala sitruunaa
Suolaa

Vedä suola pyödälle viivaksi ja ime se rullalle käärityllä 20e setelillä nenääsi
Purista sitruunasta mehut silmiisi
Juo tequila (kannattaa pyytää kaveria antamaan se tequila käteen koska itse et vähään aikaan näe mitään)
Viimeksi muokannut Eemeli, 28.1.2008 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 28.1.2008 17:41

Laadukkaita skottiviskejä lähinnä menee kun viinasta puhutaan. Tosin on se vähän irvokasta kutsua viskiä viinaksi...

Jallua menee myös joskus ja strohia silloin kun ollaan kaukana kairassa eikä viitsi vettä kantaa mukana.

Muuten sitten olutta.

Tomppa80
-

ViestiKirjoittaja Tomppa80 » 28.1.2008 18:29

Kirkasta en juo kuin hätätapauksessa. Kaikki viskit erottelematta niitä toisistaan sen kummemmin menee kyllä. Stroh on myös edustettuna aina viina kaapissa. Olut on hyvää kylmänä ja mielellään tummana. Kaupan tiskivesi kalja menee saunanjälkeen janojuomasta.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.1.2008 18:36

Stroh on kyllä ihan hyvää. Cokikseen sekoitettuna sitä on lähinnä tullut vedeltyä. Raakanahan varsinkaan tuota 80 volttista ei hirveästi tee mieli litkiä...

Toheltaja
-

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 28.1.2008 18:59

koittakaas pojat Xuxu nimistä juomaa :D

Taajuus
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 28.1.2008 19:37

Jallu on jumalten juomaa. Colan tai pommacin kanssa varma valinta aina.

jekku
-

ViestiKirjoittaja jekku » 28.1.2008 20:39

Kokemuksesta voin todeta että 96% pirtu lantattuna puhtaalla, keitetyllä ja jäähdytetyllä vedellä (akkuvesikin käy) ei potki takaisin niinkuin kossut ja muut spurgu lömpit.

Tästä hyvänä esimerkkinä rusky standart ja finlandia. Ylipäätään aidot pirtujohdannaiset vodkat ovat parhaita raaka-aineita paukkuihin ja sellaisenaan.

Maustetuista salmari, jellona ja minttu menee semmoisenaan.

Uutena makuna testasin absintin 60% . asiallisen yrttisen makuinen, voi ottaa shottina sellaisenaan.
Todellinen nykyajan shamaani juoma

Niin. ja keskikuraa meni taas mökillä laatikon päivävauhtia ;)

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.1.2008 20:54

96% pirtu , absintin 60%

Noi toimii kuin junan vessa! Tosin vaan siinä mielessä että lapanen lentää takuu varmasti jossain vaiheessa. Noista pysyttelenkin mielellään erossa :D

albanzo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 28.1.2008 21:17

Yhden tähden Jallu, ai että ku o hyvvää! Harvoin tulee väkeviä juotua, mut jallua ei voita mikään. Edelliskesänä tuli juotua aikasta paljon Crunkkia, eli konjakkia ja Red Bullilla, kannattaa muuten maistaa. Yleensähän konjakki juodaan konjakkina, mut toi yhdistelmä toimii oikeen hyvin.

Baarissa tulee useimmiten juotua joko jallukolaa tai viskikolaa...

aza
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 28.1.2008 23:25

Täytyy vissii kokeilla noita poikien ehottelemia rinkkejä ku ei oo viime aikoina tullu vedettyä mitää muuta kuin kossu-russiania ja viski-banaani-colaa. Alkaa pikkasen kyllästyttää, mutta eiköhän viikonloppuna pääse taas testailee :)

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.1.2008 0:13

Minä olen vannoutunut oluen ystävä, mutta sen verran mitä on tullut väkevämpiä otettua niin kyllä Finlandia Vodka jääkylmänä on paras kirkas mitä olen juonut.

Että pitää sattua kaikki samanlaista Petri.R:n kanssa. Keskaria tulee normaalisti revittyä,väkevämmät kaljat on aivan kauheata. Jos kirkkaisiin pitää sotkeutua niin ainoa vaihtoehto on Finlandia vodka koska se oikeasti maistuu vähiten pahalle. Moni paukkukin maistuu baarisa paremmalle ku sanoo etteivät tee siihen Leijonan kuraan sitä. Ihan sama vaikka sitä lantrais polttoöljyllä niin sen maku tunkee läpi.
Konjakit,viskit,rommit ym kauheudet jätän ihan suosiolla muille. Salmiakin makuiset juomat saa meikällä heti purjon lentämään. Se on ihan käsittämätöntä. Toinen ihme juttu on että jos joku haluaa tarjota jotain juomaa ihan kysymättä niin yleensä se on joko salmari tai fisu. ja sitten vedetää herne nokkaa ku en suostu juomaan niitä. =D

Kari.L
-

ViestiKirjoittaja Kari.L » 29.1.2008 1:03

Nyt meni Lehtilän kanssa makumieltymykset niin yks yhteen, että oikein hirvittää.

Kalja uppoaa niin huonosti, että oikein hävettää, Hartwallin lonkero miedoista ehdottomasti paras, smirre icekin muuten, mutta melko hintavaa tavaraa jos vaikka korillisen hakee.

Drinksuista ykkössijalla caipiroska, sokeri ja lime häivyttää tehokkaasti vodkan makua, ehkä siksi se just hyvältä maistuukin. Niitä tulee aina baarissa nautiskeltua. Batterypohjaset menee myös. Maitopohjaisetkin, mutta ne alkaa olla siinä rajoilla. Ei kehtaa huonolla itsetunnolla varustettu heteromies marianneja kurkkuunsa kaataa ;)

Demon
-

ViestiKirjoittaja Demon » 29.1.2008 10:07

Maitopohjaset ei mene alas vaikka en ole edes maitovammanen :P Mutta siinä vaiheessa jos sekotetaan viina ja maito niin ne tulee samaa tahtia ylös mitä menee alas.

Jaa Tequila-juomia:

Shottilasi
2cl tequila
jokunen tippa tabascoa
2cl Sambucaa

Muita sotteja:

Taksi himaan:
2cl Absinttia
2cl Strohia

Keila:
2cl Sambucaa
2cl Jägermeisteria

Ja muuten toimii ;)

Aika hyvin noita viinoja on tullut maisteltua mm. töittenkin puolesta (baariväkeä :D) Ja aina yhtä loistava drinkki on Long Island Ice Tea, kuten Tequila sunrise, Kelkka. Onhan noita

No H2O
-

ViestiKirjoittaja No H2O » 29.1.2008 16:17

Matti Nykänen:

4cl Koskenkorva
1kpl punainen makea säilykekirsikka

...ja nopeasti ääntä kohti kerralla...

Henri_W
-

ViestiKirjoittaja Henri_W » 29.1.2008 18:02

Mojito on aikalailla mahtava paukku, sisältää (baariversio)

4 cl vaaleaa rommia
2 cl limemehua
mintunlehtiä sopivasti
2 tl sokeria
12 cl vichyä (kun tuo soodaveden saatavuus suomessa on vähän niin ja näin)

Valmistusohjeen voi tsekata täältä.

Ja suosittelen testaamaan ehdottomasti hieman reilummilla "mausteilla"

Toinen suosikki on Caipirissima, muuten sama tuon Caipiroscan kanssa, mutta vodka on korvattu vaalealla rommilla.

Yleisesti tuo tuntuu kehittyneen varsinkin vaaleat rommit suosikeiksi. Tosin saunan päälle ei olutta parempaa janonsammuttajaa ole ainakaan minun pienessä maailmassa =)

Edit: Linkki korjattu toimivaksi

sepu
-

ViestiKirjoittaja sepu » 29.1.2008 18:35

Tulipas noista tequila-paukuista mieleen yks mikä oli teinivuosina kova sana baarissa..

Tequila slammer:
3cl Tequila
1cl Sprite tai vastaava

1. Kaadetaan shottilasiin
2. Peitetään lasin suu kädellä ja lyödään lasi pöytään niin että limsa kuohahtaa
3. Juodaan pois
4. Tehdään toinen samanlainen

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.1.2008 18:45

Sniffer

4cl absinttia
Snapsilasi
Konjakkilasi
Tulitikut

Absintti kaadetaan konjakkilasiin (ja yleensä hieman lämmitetään lasin pohjasta tikuilla) jonka jälkeen se sytytetään palamaan ja laitetaan kämmen välittömästi lasin päälle, niin että tuli polttaa hapen lasista ja lasi imaisee kämmeneen kiinni, heilutetaan hieman kämmenessä olevaa lasia siitä muuten kiinni pitämättä, jonka jälkeen raotetaan varovasti lasin reunaa ja nuuskaistaan sisällä olevat höyryt nokkaan. Tämän jälkeen juodaan absintti kulauksella alas ja kaadetaan jäljelle jääneet tipat väärinpäin asetetun snapsilasin pohjalle. Siitä sitten vielä imaistaan ne loputkin tipat nenään.

Ei kannata montaa vetää illassa, koska ainakin itsellä tuo nousee nuppiin siihen tahtiin, että oksat pois.
Viimeksi muokannut Eemeli, 29.1.2008 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JHonkala
-

ViestiKirjoittaja JHonkala » 29.1.2008 18:54

Täytyy sanoa, että yksi on ylitse muiden ja se on Russian Standart. Kovin on pehmeän makuista tavaraa verrattuna mihin tahansa muuhun, varsinkin imperia laatu on erityisen hyvää. Vodkan lisäksi tulee konjakkia ja brändia maisteltua sillointällöin. Kymmenen euron konjakin ja 50 euron konjakin erottaa toisistaan, mutta 50 e ja 3000 e konjakissa en ole huomannut mitään eroa. Mielipiteeni on, että viina juodaan aina raakana. Jostain syystä rommi kuuluu suosikkidrinkkeihin: Cuba Libre, Mojito ja Daiquiri

Joo ja kyllä, se 3000 e konu oli jonkun muun maksama :)

Miitsu
-

ViestiKirjoittaja Miitsu » 29.1.2008 22:35

^^^^^^Tuosta pirtun lanttauksesta tuli mieleen kaverin sanonta pirtun juonnista.."Kun ottaa pari ryyppyä niin pyörii lattia päässä ja kun ottaa pari lisää niin pyörii pää lattiassa"..kuulemma jää se normi känni välistä..:)

sampu
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 30.1.2008 8:41

Leijonata sen olla pitää.. =) mut sitä vaa et tietääkö joku täällä miten Elvis niminen juoma tehään? vois ruveta kotona tekemään, nii ei tarviis baariin lähtee :P

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.1.2008 9:06

Tamperelainen Tequila

4cl Koskenkorvaa
Teelusikallienen puolukkahilloa
Pala mustaamakkaraa

Pistetään puolukkahilloa kämmen selälle lusikalla, nuolaistaan hillo, hörpätään koskenkorva ja lopuksi syödään mustamakkara.

Peksiiii
-

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 30.1.2008 14:07

Sniffer

4cl absinttia
Snapsilasi
Konjakkilasi
Tulitikut

Absintti kaadetaan konjakkilasiin (ja yleensä hieman lämmitetään lasin pohjasta tikuilla) jonka jälkeen se sytytetään palamaan ja laitetaan kämmen välittömästi lasin päälle, niin että tuli polttaa hapen lasista ja lasi imaisee kämmeneen kiinni, heilutetaan hieman kämmenessä olevaa lasia siitä muuten kiinni pitämättä, jonka jälkeen raotetaan varovasti lasin reunaa ja nuuskaistaan sisällä olevat höyryt nokkaan. Tämän jälkeen juodaan absintti kulauksella alas ja kaadetaan jäljelle jääneet tipat väärinpäin asetetun snapsilasin pohjalle. Siitä sitten vielä imaistaan ne loputkin tipat nenään.

Ei kannata montaa vetää illassa, koska ainakin itsellä tuo nousee nuppiin siihen tahtiin, että oksat pois.

Ensiksi, kannattaa olla varovainen tuon polton kanssa, ettei polta kaikkia prosentteja savuna ilmaan.
Toiseksi, voin taata, että aamulla on melkoinen headache! Nykyään pelkkä snifferin ajattelukin saa pahoinvoinnin aikaiseksi. Mutta joka tapauksessa suosittelen kokeilemaan=)

jarskii-
-

ViestiKirjoittaja jarskii- » 30.1.2008 14:17

harmi ku ei oo parin vuoden aikana kukaan tullu tarjoamaan pirtua... ja mikäs onkaan taas syynä miks ei enään pimeää viinaa oo? verotus?

ai niin kaljaa menee enimmäkseen ja sit viskiä...

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.1.2008 16:23

Ensiksi, kannattaa olla varovainen tuon polton kanssa, ettei polta kaikkia prosentteja savuna ilmaan.
Toiseksi, voin taata, että aamulla on melkoinen headache! Nykyään pelkkä snifferin ajattelukin saa pahoinvoinnin aikaiseksi. Mutta joka tapauksessa suosittelen kokeilemaan=)

Totta turiset. Tosiaan se käsi kannattaa laittaa heti siihen lasin päälle kun on sen sytyttänyt niin ei pala prosentit pois.
Ihan joka baarihan ei tuota myy eikä anna juoda, kun taitaa peräti olla kiellettyä. Mutta niitäkin paikkoja löytyy missä saa tarvittavien lasien lisäksi tikutkin mukaan ;D

Sore
-

ViestiKirjoittaja Sore » 30.1.2008 17:35

Mikäli viinanmaku ei miellytä, ensimmäisen paukun tulee olla:

Preeriakoira

4 cl shottilasiin 3 cl Tequilaa ja viimeinen sentti Tabascoa

Loppuillan suussa polttelee ja mikään ei maistu miltään (tehosteeksi voi käyttää toistoa, mikäli vaikutus laimenee..)

Raikkaan hengityksen aamuksi varmistaa:

Hyppy tyhjyyteen

4cl shottilasiin 3 cl minttuviinaa (kylmää) ja pintaan valutetaan sentti Jägermeisteria

Pellikka
-

ViestiKirjoittaja Pellikka » 30.1.2008 18:36

Pistetääs tämmönen.

Pitkään lasiin:
2cl hopea-tequilaa. (Eli ihan perus two-fingers jne. tequilat)
2cl Vodkaa
Loput redbullia/ediä jne.

Maku on erittäin hyvä, kun ottaa huomioon, minkälaisia myrkkyjä on sekoitettuna. Nousee päähä, kuin metrinen halko.

Iisalmessa ainakin cavesta saa semmosen, ku ei mittään järkee. Teguilaa, kossua ja batteryä.
3.30e ja pirun hyvää.

mkm
-

ViestiKirjoittaja mkm » 31.1.2008 23:58

Jos ei viina maistu, tai sitä ei pysty siis maun puolesta suoltamaan raakana naamariin, kannattaa illanistujaiset aloittaa jo mainitulla paukulla, joka täällä päin on kulkenut jo monia vuosia nimellä HeavyMetal -> 4cl tequila + 4cl tabascoa. Yleensä takaa sen että illan aikana KAIKKI nestemäinen maistuu vedeltä.

Ja viinamakuun; pontikka (oikein tehtynä oikeinkin nannaa, appiukko jostain kantaa aina tuota tavaraa, eikä ole reissu eikä mikään jos sitä ei pakkasessa kylmiämässä ole), vodkat (pääasiassa velivenäläisen valmistamat tuotokset, maistuvat sentään oikealle vodkalle) ja nyt uutena tuttavuutena tumma rommit. Ja viina nautiskellaan raakana yleensä, kokikseen en sotke kuin ehkä poikkeustapauksessa bacardia mutta ei mitään muuta. Ja luonnollisesti 'pakastinkylmänä' vodka+ponu, ja pitää romminkin kylmää olla.

Tuli siirryttyä taas takaisin keskikettärästä näihin maukkaampiin aineisiin, 5v kesti sitäkin syrjähyppyä etten kirkkaisiin koskenut pitkällä tikullakaan ;)
(nim. nousee se viski päähän, se vaan tekis en vähän hitaasti, ja kun sen absolute-vodka putelin oli imuroinu jo naamaan ennen kun tapahtui viskin ylösnousu hatun alle :D)

sandmännchen
-

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 1.2.2008 21:51

Meikä juo tällä hetkellä kossu Batteryy.. Kaljjaa ja lonkeroo pohjille. Baarissa kaikki maksaa aika v....i! Ainaki mun mielestä.. Kaikki maistuu ja nousee päähän.. Seuraava aamu on hirvee!!! :(

mkm
-

ViestiKirjoittaja mkm » 2.2.2008 0:25

Jotain sakemannin viinituotosta piti litkiä puteli naamariin, ja parit puolikkaat ettei ihan pilalle pääse ;)
Tosin, ei noussut edes otsalohkoon ja mieli huutaa kirkasta, vaan kun ei ole. Huomenna uusi päivä, krapulaa tuskin tulee, taaskaan.

Joonas
-

ViestiKirjoittaja Joonas » 2.2.2008 23:49

Tässä sitä juu kossua taas on maisteltu, hyvin maistuu :).Ensi viikonloppuna taidan kokeilla tuota tequila/tabasco paukkua, vois olla ihan jees homma

Torsti
-

ViestiKirjoittaja Torsti » 2.2.2008 23:54

taas oon 9 tuntia ottanu viinaa ja kuraa, mut eihän ne saatanan litkut nouse ees päähän.. eilinen viinanjuonti vissiin vähän aiheuttaa sen, ettei tänään oo yhtä viinoissaan ku eilen.. ihQdaa taidan lähtee baariin ottaa pari tasottavaa eli apsinttia! siinä on ainaki rosentit kohillaan ja ehkä taattu känni daa daa daa!

aza
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 3.2.2008 1:00

Toi hevimetalli kuulostaa sen verta kovalta vaihtoehdolta, että varmaa janottaa kahta kauheemmin sen jälkeen. Kivasti on tullu drinkkiehdotuksia ja juttua viinasta :) Eilen piti tilata baarissa jotai noista uusista rinkkiehdotuksista, mut en muistanu ensimmäisenkä nimeä tai reseptiä...

mkm
-

ViestiKirjoittaja mkm » 3.2.2008 16:51

aza, ei pistä janottaan. Mutta tappaa tehokkaasti aistit, haju+maku pääasiassa :D

aza
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 8.2.2008 18:54

Täällä sitä taas mennään kohti uusi reissuja, jos tänään vaikka muistaisi tilata parit uudet drinkit kuppilan puolella :) Hevimetallia en kuitenkaan uskalla kulauttaa kurkusta alas vielä.

PabloNeruda
-

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 13.2.2008 14:16

Drinkkivinkki.

Eli tämän nimi on mustekala. Ainekset: kuusi lonkeroa

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.2.2008 16:56

Jos kossupatteri uppoaa, niin kannattaa kokeilla tämäntapaista:

4cl Kossua/tms
4cl Sour apple
Loput jotain Energiajuomaa.

Itsellä tuo määritelmä että lempijuomani on alkoholi, käsittää sen että melkein kaikki uppoaa. Tyttöjen sokerisiidereitä ei kyllä yhtä enempää pysty vetään illan aikana. Viskin ja Tequilan juomista koittanut harjotella, jälkimmäisen kanssa ongelmana materiaalin saaminen kotimaasta. Tarvitsee varmaan tehdä uusi Meksikon reissu kun tuo vanha pullo tyhjenee. Paikalliset käyttää pesunesteenä sitä Tequilaa mitä täältä saa Alkosta.

mvee
-

ViestiKirjoittaja mvee » 13.2.2008 22:29

Paljon erilaisia paukkuja TÄÄLLÄ

ja jos tykkää ostaa viinat hieman halvemmalla niin sitten TÄNNE

mkm
-

ViestiKirjoittaja mkm » 13.2.2008 23:54

mvee, ei se Sorbus ole kallista suomessakaan :D

keskone
-

ViestiKirjoittaja keskone » 14.2.2008 20:14

Eli tämän nimi on mustekala. Ainekset: kuusi lonkeroa

Toihan on rampa. Mustekalassahan on kahdeksan lonkeroa.

PabloNeruda
-

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 14.2.2008 20:19

Heh! En ole ikinä mustekalaa tutkinut ja kaverilta tuon kuulin. No jospa se sitten onkin "rampa mustekala".

Kuusetti
-

ViestiKirjoittaja Kuusetti » 15.2.2008 16:44

Sniffer

4cl absinttia
Snapsilasi
Konjakkilasi
Tulitikut

täälläpäin toiselta nimeltä roope ankka
kuulemma noita tuli 5 kiskottua .. itellä ei mitää muistikuvaa ...
aamulla wc oli pistetty paloiksi ja kaverit oli hienoja kuvia ottanut kun smile hattu päässä ja bokserit jalassa sekoilen :)

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.2.2008 18:37

Fisu on kyllä hyvää mutta petollista tavaraa.
Reseptihän on siis 0.5l koskenkorvaa ja 2 pussia Fisherman's friendejä sekaan. Blenderillä saa kalamiehen kaverit näppärästi jauhoksi niin liukenee nopeammin. Sitten vaan tavara pakkaseen notta jäähtyy ja kunnolla, jonka jälkeen 4cl annoksina omaan tahtiin kurkusta alas. Tuota vaan tulee vedettyä helposti liikaa.
Nimim. kokemusta on :D

markkuk
-

ViestiKirjoittaja markkuk » 15.2.2008 18:46

Tuota Fisuahan saa Alkosta ihan valmiinakin, mikäli haluaa.

Petollista ainetta, fisu pakkaseen, ja siitä sitten tarjoilemaan snapseja. on sitten varmasti ikimuistettava ilta :) (ja ehkä myös seuraava aamu)

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.2.2008 21:03

^
Jep, niin saa, Tosin 0.5 litraa maksaa jotain 18-19e, joten tuo koskenkorvaan itse tehty tulee huomattavasti halvemmaksi ja mikä parasta se on vielä parempaa kuin tuo alkosta saatava.

edit. vai onkos se 0.7l se alkosta myytävä fisu pullo? No oli mikä oli niin ennemmin teen itse kun mun mielestä parempaa niin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 15.2.2008 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HVM
-

ViestiKirjoittaja HVM » 15.2.2008 21:07

Saakos tänne tulla selvin päin haastamaan riitaa? Ajattelin hyökätä provoilemaan ja kehua olleeni nyt 5 viikkoa ilman pisaraakaan. Ei heikko suoritus tällaiselta valantehneeltä kaljasiepolta kirkkaiden ystävältä. :/

Ihan kokeilumielellä, ei tässä sen kummempaa. Aika kovasti tuppaa välillä janottamaan, mutta katotaan nyt vielä hetki miten tässä käy. :D

Joonas
-

ViestiKirjoittaja Joonas » 15.2.2008 23:57

Fisu on kyllä hyvää mutta petollista tavaraa.
Reseptihän on siis 0.5l koskenkorvaa ja 2 pussia Fisherman's friendejä sekaan. Blenderillä saa kalamiehen kaverit näppärästi jauhoksi niin liukenee nopeammin. Sitten vaan tavara pakkaseen notta jäähtyy ja kunnolla, jonka jälkeen 4cl annoksina omaan tahtiin kurkusta alas. Tuota vaan tulee vedettyä helposti liikaa.
Nimim. kokemusta on :D

Juu, allekirjoittanut menee kanssa nimimerkillä kokemusta löytyy, ja sitten riitti :)

VariantR
-

ViestiKirjoittaja VariantR » 16.2.2008 11:40

35 vuotta eikä pisaraakaan ole maistanu eikä tee edes mieli=)

Pikku Janne
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 16.2.2008 13:36

Ulkomaisista juomista on ehdotonta herkkua on Raki mitä on tullut raahattua enempikuin lakisalli.
Aito turkkilainen raki, mukiin jäämurskaa ja vettä, toimii kesällä hyvin ja saunan jälkeen.

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 16.2.2008 15:48

Tarkoitatteko tuolla "Alkon Fisu"lla tuota ihan oikeasti Fisu nimistä juomaa, vai sitä aitoa Fisherman's-vodkaa?

Ainakin omasta mielestäni tuo Fisherman The Original on parempaa kuin itse sekoitettu "2pss/plo" juoma.
Tuota Fisua en ole edes maistanut, jos ei sitten jossain baarissa ole tuota tarjoiltu.
Baari nyt on muutenkin vähän huono paikka eri juomien makuvertailulle.

markkuk
-

ViestiKirjoittaja markkuk » 16.2.2008 17:02

Joo sitä Fishermannia tarkoitin. tuosta toisesta en tiedä mittään..

tuosta itse sekoitetusta fishermanpaukusta saa varmasti hyvää. itse tosin olen niin laiska, että kyllä se on kivempaa sieltä pakastimen nurkasta valmis juoma ottaa pöytään

keskone
-

ViestiKirjoittaja keskone » 16.2.2008 17:53

Mulle mikään ei ole pyhää. Nyt aloittelen tummalla rommilla kahvin seassa, ja usein olen konjakkiakin plörönä naukkaillut. Whiskytkin ovat päässeet rajun kohteluni kohteeksi, eikä jääteen kanssa nautittuna kyseinen iloliemi (toisinaan) ole ollenkaan hassumpaa. On vähän samanlainen tää mun juomakulttuuri kuin musiikin kuuntelukin, jossa aivan mielialasta riippuen "päivän biisi" saattaa olla apulantaa, deep purplea tai Sibeliuksen Finlandia. ...josta tulikin mieleeni ettei vodkana mulla oikein kyseinen nimike suosikkeihin kuulu, ja mielummin juon vaikkapa ruotsalaista(hyihelwetti) absoluuttia itäsuomalaisesta Stolisnajasta puhumattakaan.

justus
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja justus » 16.2.2008 17:54

mielijuomani: ilmainen viina

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.2.2008 20:12

^sama täällä,en vaan ole missään vielä nähnyt tuota myytävän. Ei edes Alkossa. Täytyy varmaan tilata ulkomailta.

maneesi
-

ViestiKirjoittaja maneesi » 16.2.2008 21:49

mvee: oletko tilannut itse mainitsemastasi paikasta?

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.2.2008 16:36

Tarkoitatteko tuolla "Alkon Fisu"lla tuota ihan oikeasti Fisu nimistä juomaa, vai sitä aitoa Fisherman's-vodkaa?

Juurikin tuota aitoa Fisherman's-vodkaa. En tuota toista ole edes maistanut. Makuasioitahan nää on ja niistähän se paras kiista saadaan, mutta parempaa sen itsetehty mun mielestä on. Vaikka ei toki huonoa tuo alkosta saatavakaan ole.

kyllä se on kivempaa sieltä pakastimen nurkasta valmis juoma ottaa pöytään

No valmiin juoman minäkin sieltä pakkasesta otan pöytään, Sitähän täytyy aina olla pullon verran tehtynä valmiiksi. Ei sitä enää siinä vaiheessa ehdi alkaa tekemään kun pullo pitäisi nostaa pöydälle.

mkm
-

ViestiKirjoittaja mkm » 22.2.2008 20:18

mmmm, nannaa. 1/2 lasia laadukasta kirkasta + sitruunamehutiivistettä (siitä semmosesta sitruunan muotoisesta systeemistä) ehkä 1cl + jäitä -> namnam.

Murre
-

ViestiKirjoittaja Murre » 22.2.2008 21:08

Jekkua ja batteria, niin johan uppoo! Vai mitä makee =)

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.2.2008 22:20

^ Ehkä paras juoma mitä baarista saa. Ei sellaista iltaa hevin tule mieleen milloin en yhtään jekkupatteria ole imaissut. Kyrpii vaan kun osa paikoista rahastaa noista aivan pirusti.

H.Leinonen
-

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 23.2.2008 0:47

Tässäpä teillekkin minun yksi itsekehittelemä paukku eli...

~Anopin henkäys~

-Pohjalle reilu kasa jääkuutioita

- 4 cl Cointreauta

- 4 cl Bols blueta

- 4 cl Koskekorvaa

- 4 cl Miinttuviinaa (40 %)

- Lantringiksi Spriteä kunnes kuppi on täynnä.

Paukun aineksia sekoittamalla suurempaan astiaan, siitä saa aikaan vaikka perin
petollisen boolin ja paukkuna tuo todellakin maistuu viattoman laimealta...

Ja paukun nimeä jos joku pohtii, niin kirjoitan tähän nimen mustasta huumorista
voimansa ammentavan syntytarinan:

Paukun väri on hailakan sininen, mikä on ihanteellinen väri myös anopin iholle.
Parhaimmillaan nautittuna hyvässä seurassa esim. muistotilaisuudessa.

wicce
-

ViestiKirjoittaja wicce » 23.2.2008 3:06

Tietenin voi ajatella ihan lössö juomaksi, mutta itse ainakin pidän kun laittelee tasavaltaa ja yellow cattia ja kirkasta limpparia esim. lemonia tai spritea tai 7up niin on aivan jetsulleen maukas töpsy... Tämähän on tietenkin minun mielipide vain... itse kun tykkään näistä hiipivistä paukuista jotka vaikuttaa hitaasti, mutta varmasti =) =)

Syncro_
-

ViestiKirjoittaja Syncro_ » 23.2.2008 10:37

Jos Kossut, Leijonat pistää kakomaan voimakkaan maun vuoksi raakana, niin ostakaa Grey Goose-vodkaa. Maailman parhaimmaksi vodkaksi kehuttu toimii parhaiten jääkylmänä, raakana ja jäiden kera....

Miinuspuoli on se, että hinta on 36euron tietämillä 0,7l.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 23.2.2008 13:03

http://www.paallikko.com/baarikaappi/ju ... pi=drinkki
Tuolla kans paukkuja. Ei nyt ehkä lemppari, mutta hyvä paukku on PILLU.
Tuolla oli pirtu-keskustelua, kyllä sitäkin "oppii juomaan niin, ettei se potkaise. Vaatii vaan vähän harjoittelua. :)
Mutta kyllä siitä tulee laitettua hivenen vähemmän paukkuihin ku tava-vodkaa.
80% suosin nykyään paukuissa, ei tartte niin montaa juoda.

MasaKoo
-

ViestiKirjoittaja MasaKoo » 23.2.2008 19:22

Ittelle riittää kun kotoota löytyy tarpeeksi maitoa ja kaakaojauhetta, sen kans menee mikä kirkas tahansa!! Tahtoo vaan mennä polla sekasi niistä.. satuin tossa saamaan jonkun verran konjakkia, esim meukow, mitenhän tällaset ois paras juoda.. ei se pelkän viskin maku oikein kiehdo.

Petteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 23.2.2008 19:44

Siis meukowissa ei kiehdo viskin maku?

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 23.2.2008 21:05

Minusta konjakki on parasta kahvin kanssa nautittuna.

MasaKoo
-

ViestiKirjoittaja MasaKoo » 23.2.2008 21:31

Nii pikku kaljoissaan tuli kirkoitettua väärin, siis konjakin maku ei itsessään kiehdo..
eikä myöskään kahvin kanssa.

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 23.2.2008 22:13

Ei varmaan jää paljon muita vaihtoehtoja, kuin opetella pitämään konjakin mausta tai sitten pistää pullo hyllyyn ja tarjoilla siitä vieraille.
Itse en ainakaan lähtisi konjakista mitään juomasekoituksia rakentelemaan.
Ei ole kyllä kokemusta halvimmista konjakeista Monopol tms., mutta ainakin tuo Meukow XO on erittäin maistuvaa, eikä musta rellukaan aivan huono ole.

GTi85
-

ViestiKirjoittaja GTi85 » 1.6.2008 23:07

Radioactive Long Island Iced Tea

1 oz Midori Melon Liqueur
1 oz Vodka
1 oz Tequila
1 oz Triple Sec
1 oz Coconut Rum
1 oz Gin
1 oz Raspberry Liqueur
1 oz Rum

Pour all ingredients over ice in a very tall glass.

Tätä tekis mieli kokeilla, voi nousta päähän aika kivasti? :D

aza
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 2.6.2008 2:10

On kyllä sen kuuloset kurat sekasin, että varmaa alkaa säteilee jossai ihan muualla ku päässä! Mut kaikkea pitää aina vähän maistaa, eikös se kuulu hyviin tapoihin :)

-Mice-
-

ViestiKirjoittaja -Mice- » 3.6.2008 8:55

Kokeilemisen arvonen on myös shotti nimeltään "Niskalaukaus" sisältää

2cl Absinttia
2cl Jägermeisteriä

Kuulostaa aika hirveältä yhdistelmältä, Mutta yllättävän hyvän makunen ja on nimensä veroinen :)

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”