VR6-Ongelmat ja ratkaisut

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

VR6-Ongelmat ja ratkaisut

ViestiKirjoittaja Alexf » 12.2.2008 22:44

No nyt se on vr rikki! Eli oireet: nykii oikeastaan aina lämpimänä varsinkin kun ajanut tasakaasulla motarinopeudella hetken aikaa, pysähtyy ja lähtee liikeelle. Eli siis juuri tuossa liikkeelle lähdössä. Sillointällöin nykii ja rytkyttää myöskin tasakaasulla ajettaessa. Kun paikallaan vapaalla antaa kierroksia ja antaa laskea, kuuluu putkesta hieman "ralliautomaist!a putkessa palamisen ääntä", eli suomeksi pauketta. (heh).

Ja sitten tähän mennessä kokeillut hommat: Virranjakajan kansi ja pyörijä, pa-suodatin, ilmamäärämittari (vaimikäsenhienoniminytoli), tulpat. Kansipahvilla on ajettu 5000km. Ja jakopääkin on vasta laitettu...

Eli siis kaikenkaikkiaan perin pirullinen vika... Kiitoksia kaikille auttajille jo tässä vaiheessa! Ratkisevan vihjeen antajalle luvassa mystinen palkkio! =)
Viimeksi muokannut Alexf, 16.2.2008 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.2.2008 22:50

Tulpanjohdot, puola, hall-anturi (vai onko näissä enää sellasia?). Sytkäpuolella vika jos putkessa jytkyy.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 13.2.2008 8:52

Mulla alkoi samat ongelmat edellisessä kun menin "puhdistelemaan" tyhjäkäyntimoottoria. Tyhjäkäynti ok, mutta liikkeelle lähdössä saattoi rynkyttää niin pirusti. Vr saattaa paukuttaa putkessa jos se "salkku"vaimennin on pois.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 13.2.2008 22:32

Tyhjäkäyntimoottoriin ei ole ainakaan minun aikanani koskettukkaan, ja putki on vakio.... Vika edelleen hakusessa...

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 15.2.2008 17:16

mullakin on nyt täysin samanlainen vika :D onko kukaan löytänyt ratkaisua tähän?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 15.2.2008 23:49

noniii eli ottakaapa se iso liitin mistä tulee kaikki johdot koneesee auki ja kattokaa, että se ei oo sisältä märkä / muuta paskaa sisällä, mulla oli samanlaisia oireita vr :ssä ja senku nappas auki ni sehän oli täynnä "ruoste" vettä sun muuuta likaa, tuikkasin elektrospraytä sisää, kuivasin kompural ja kiinni ni johan loppu nykimiset =)

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 16.2.2008 17:55

Dodii, vika korjaantui! Otin suunnilleen kaikki konepellin alla majailevat liittimet auki, putsasin ja ruiskuttelin crc:tä. Myös kaikkien releiden kosketuspinnoille tein saman käsittelyn. Konehuoneen maapiuhojen kosketuspinnoille sama homma.

Tiedäppä sitten mikä näistä auttoi, mutta eipä nyi! =D

Kiitoksia kaikille vinkkaajille! Mielestäni Bulz^ : in vinkki oli lähimpänä ratkaisua, joten jos tuo mystinen palkkio kiinnostaa, lähetä yhteystietosi niin saat postipaketin.

EDIT: Muutin pääotsikon niin ei mene hyvin alkanu topikki hukkaan.

Jappelo
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.10.2006 15:18

ViestiKirjoittaja Jappelo » 17.2.2008 22:07

Mitens sen ison liittimen saa auki mistä ne johdot sinne moottorille menee? Jos kuvia on sen parempi :)

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 19.2.2008 21:50

Kuva

Tossa kuvassa oleva ympyröity alue osottaa sitä liittimen olinpaikkaa ja nuoli sitä piuhasarjaa joka tulee sille liittimelle auton puolelta. Liitin aukeaa kiertämällä sen päällä olevaa lukitusholkkia vastapäivään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa