Passat sync/4mot hakemaan saksasta, renkaanpotkimisohjeita?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

Passat sync/4mot hakemaan saksasta, renkaanpotkimisohjeita?

ViestiKirjoittaja Juise » 15.1.2008 9:38

Tervehdys mahdollisen uuden foorumilaisen puolelta josko ensiviikon jälkeen olisi mullakin volkkari :)

Elikkäs tämmöistä on nyt suunniteltu jo kuukaudenpäivät ja luettu vähän jos kaikkea.

Auton valinta kohdistuu siis ilmastoituun 98 - 99 vuosimallin Passattiin ja koneeksi 81kW 1.9TDi ja päälle neliveto (emännän määräämässä järkiautossa pitää olla jotain kivaa edes talvella)

Ajan työkseni noin 30tkm sekalaista ajoa vuodessa kun kiertelen työmaita, joten valinta osuu siksi diisseliin. Moottoreiden ropaus into on kulutettu jo loppuun joten valitsin huolettomimman vaihtoehdon.

Nyt kaivattaisiin ohjeita mistä kohdin autoa löytyy niitä asioita joista näkee miten autoa on pidetty ja miten kulunut se on. VAG comin saan lainaan, mutta sekään kun ei mittarilukemasta kerro kuin sen mitä mittariin on kirjoitettu lukemaan...

Senverran olen selannut foorumeita että sähkölukko ongelmat jne on tiedossa, mutta nyt hakisin sellaisia varmoja merkkejä jotka löytäessään kohde pitää vaan kylmästi hylätä.

Sitten toinen kysymys: Onko joku kyseisen kilhaimen saksasta tuonut ja miten on AKE:n vaatimien luotettavien päästöarvojen kanssa, saako niitä tuon ikäiseen mistään (verotus kevenisi kummasti...)

Kiitos

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 15.1.2008 10:07

Nyt kaivattaisiin ohjeita mistä kohdin autoa löytyy niitä asioita joista näkee miten autoa on pidetty ja miten kulunut se on.


No jos lukemat tuntuu pieniltä ja vaihdekepin nuppi/nahka on kuin jyrsijän jäljiltä, niin pitäisi ainakin vähän kellot soida. Tosin kaupasta saa uusia nuppia :)

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 15.1.2008 10:13

Juu tuo kiinnipidettävien osien kuluneisuus on yksi hyvä merkki, mutta enemmän hain sellaista vähemmän ilmeisiä asioita ehkä jopa tekniikan puolelta, ratin ja vaihdekepinnupinhan voi diilerikin vaihtaa :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.1.2008 10:14

Eikö verot aina 2001 vanhemmassa mene painon mukaan, joten noiden päästöjen ettiminen on turhaa hommaa?

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 15.1.2008 10:20

Niin siis 2001 -> löytyy AKE:lta, mutta sitä vanhemmissa JOS löytyy AKE:n mielestä LUOTETTAVAA tietoa... sitähän ei varmaan kukaan muu osaa kertoakaan kuin AKE itse... ajattelin vaan tiedustella :)

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 15.1.2008 11:56

Itse autoverossa ero ei kummoine ole. Ei nyt tähän hätään muista tarkkoja co2 lukemia tuosta ko. kikottimesta, mutta n. 1% luokkaa korkeintaan.

2010 voimaan astuvasta co2 pohjaisesta käytön verotuksesta sen sijaan ei varmaan kukaan osaa vielä faktaa sanoa mikä AKE:lle tiedoksi riittää.

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 15.1.2008 12:19

Eikös autovero lasketa nykysäädösten mukaan päästön mukaisesti (jos löytyy dataa) niin että noin 160g päästöillä veroprosentti on tollasessa 1.9tdi:ssä noin 22% on siinä eroa kun vertaa 28% mitä ne yleensä muuten rokottaa...

Mutta joo, millasia kokemuksia mobile.de:n kautta etsityistä autoista jengillä on onko paljonkin kusetusta kuvien ja todellisuuden välillä tällaisissa tavallisissa perheautoissa?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 15.1.2008 12:34

Nykyään tuontiautoista maksetaan verot joko päästöjen tai kokonaismassan perusteella, tuo 28% mitä tarkoitat on historiaa. Jos päästöistä ei ole luotettavaa tietoa niin tuollaisen Passatin vero-% on kokonaismassan mukaan jotain 23-24.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 15.1.2008 12:35

niistä vanhemmista lasketaan kokonaispainon mukaan se vero.

http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_ ... 5_2007.pdf

1960kg näyttää olevan etuveto variantin kokonaispaino rekisteriotteen mukaan. Syncro on 90kg painavampi, en sitten tiedä onko kokonaismassakin saman verran enemmän vai onko kantavuus vastaavasti pienempi. Eli jos syncron kokonaismassa olisi 2050kg niin co2 vs kokonaismassa verotuksen erotus olisi n. 1,5%

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 15.1.2008 12:51

veikkaisin että se kantavuus pienenee samassa suhteessa, ainakin vanhoissa volvoissa menee näin (vrt 940 -> 960).

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.1.2008 16:46

No kuntele ny suhisee ko ikkunan tiivisteet, muljuuko sisemmät vetonivelet, ulommista vois loppua vaikka 100tkm ajetusta mut sisemmät niveliä ei tai saada alle 200€ kappale oikein mistään vaikka olisi varosa myyjä

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 18.1.2008 11:59

Tällähetkellä listalla johdossa tuo keltainen, pari muuta houkuttavaa myös:

Toimimaton liian pitkä linkki poistettu

mielipiteitä?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 18.1.2008 13:07

^ Ei oikein toimi kun tuohon tarvittavat keksit löytyy vain sun koneeltas...


Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 22.1.2008 12:40

Noniin laittakaas vielä viimehetken vinkit jos tulee jotain mieleen.

Tällähetkellä kustannukset kolmelta hengeltä on lentoliput saksaan 120€, auton vuokra frankfurt hahnin kentältä kolmeksi päiväksi palautus lyypekkiin 100€ ja ekan yön majoitus kölnissä 80€

Mahdolliset tulevat kulut (max arvioita):

Toinen yö jossain n. 100€
kilvet (punaisella tarralla) n.100€
kiisseliä vuokra autoon 100€
ruuat 50€
kiisseliä ostettuun autoon ruotsinmatkan verran 100€
lauttalippu ruottista suomeen 100€

suomessa tulevia kuluja ei vielä sen enmpää mietitty.

Lisäilkää ja tarkennelkaa

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 22.1.2008 16:35

Siis meinaat mennä saksa-tanska-ruotsi reitin? Jos näin niin lisää kuluihin lautta saksa-tanska ja tanska-ruotsi tai siltamaksu tanska-ruotsi.

http://www.scandlines.com/COMFront/Front_COM tuolta jotain lisää

Hansa expressiä tai muuta juomatuotetta Puttgardenin lautta("tax-free")myymälästä tarpeeksi katsomanne määrä?

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 22.1.2008 16:40

Mihinkäs kaikkeen autoliitolta saa halvennusta?

Joo toi siltamaksu tai olla joku 30€


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa