Rahinaa laatikosta/kytkimestä, mk2.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

Rahinaa laatikosta/kytkimestä, mk2.

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.1.2008 22:00

Outo rahina Golperoista vaivaa nyt. Tai on siis vaivannut jo :) Oireilee seuraavanlaisesti: Paikallaan auton käydessä tyhjäkäyntiä kytkin ylhäällä kuuluu outoa rahinaa. Kytkin painetaan pohjaan, ääni häviää. Mutta kun ykkösen lykkää silmään, alkaa taasen rahina. Vapaalle puottaa niin ääni häviää. Painelaakeri on juuri vaihdettu kuulemma.

Ykkönen ja kakkonen ei mene oikein suosiolla päälle, ykkönen on hankala, kakkonen ei pienemmälle pykältäessä mene suosiolla mutta paikallaan ollessa menee jotenkin. Nopeemmin kun pykältää kiihdyttäessä niin laatikko pitää sievoiset kurahdukset lähes joka vaihteella. Kolmonen kurahtaa vaikka rauhallisesti vaihtaakkin. Pakko kait se on opetella välikaasulla ajamaan :D

Oisko kellään minkäänlaista tietova tähän ongelmaan?

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 20.1.2008 22:31

ettei vain olisi öljyt muuttunu hopeamaaliksi... itsellä ruhisi kanssa tuohon tyyliin ja sitte rupes paukkumaan, laatikko oli hienontanu sisuskalunsa öljyyn...

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.1.2008 22:41

Kytkinlevyn jouset? otellä oli jetassa sama vika. kytkin ylhäällä rohinaa piti ja paino alas niin loppu

tasmania
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.1.2008 23:35

ViestiKirjoittaja tasmania » 21.1.2008 12:00

eihän vivusto ole ottanut kipeää?ja jos lootassa on vakava öljy puutos ni siitäkin tulee mukavat rahinat..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.1.2008 13:37

Ja pykälät rouskii, kolmonen varsinkin, jos on hajalla se "stoppari"pultti sen siirtäjäosan päältä. Kun omasta kiskoi sen irti, niin kolmessa osassa lähti :D Ihme ettei mennyt jumiin koko siirtäjä. Eli siinä "pultissa" on jousi ja semmonen kuula päässä, muuttu omassa vivuston toimintaki ihan toiseksi kun vaihtoi ehjään.

Mikäli rahisee ihan selvästi (ja on rahissut tarpeeksi pitkään), niin eipä siinä taida enää paljon öljynvaihdot auttaa kun vahinko on jo tapahtunut.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 24.1.2008 22:26

Öljyt on kuulema vaihettu vuos sitten ja olivat ihan normaalit :) Eikä sen jälkeen ole paljoa ajettu. Painelaakerin vaihon yhteyvessä entinen omistaja oli huomannut metallipurua siellä kolosessa..

Täytynee tutkia joku päivä tuota vivustoa, on kyllä aika ilkee :/

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.1.2008 12:42

Ei muuta ku ostat tuosta meikäläiseltä sopuhintaan tuon 4+E laatikon niin ei vituta ajella pitempääkään matkaa! Siitä nykysestä vaan vaihat tuon päädyn siihen niin saa kaikista korvakoista paikoilleen, ei oo iso urakka ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa