Peerless R 12 kotelo
Valvoja: ffp jäsenet
Peerless R 12 kotelo
Eli siis valmistaja suosittelee 17l suljettua tälle, mutta laskentaohjelma antaa n.30l suljetun? Jollain, kellä tämä elementti on, voisi kertoa oman kotelonsa kokoa ja sointia?
Itsellä on R.12 suljetussa 17L kotelossa (bruttotilavuus kuten valmistaja ilmoittaa) ja soi todella hyvin, vaikka vahvistintehoa on vain 200w. Kuuleman mukaan sointi paranee mitä enemmän pofua on tarjolla eli 500w+ olis hyvä syöttää.
Itse tykkään soinnista kunhan vain säätää ylipäästön vahvistimelta tarpeeksi alas. Korkeammilla taajuuksilla nimittäin kumisee vähän jos huonosti säädöt, en tiedä miten muilla elementeillä.
Itse tykkään soinnista kunhan vain säätää ylipäästön vahvistimelta tarpeeksi alas. Korkeammilla taajuuksilla nimittäin kumisee vähän jos huonosti säädöt, en tiedä miten muilla elementeillä.
Joo eli en mä sit niin kauheen väärin sitä aatellu. eli ku tosta 25l vähentää elementin ni voisha se hyvin soidakkii. Ja näin tosiaan kuulin että tehosta tykkää vaikka toimii tosin vähälläkin. Entä mites toi kotelon muoto? Onko sillä suurta merkitystä? Tarkoitus tehdä "monimuotoinen" kotelo jonka takaseinä tulee takapenkkiä vasten.
-
- -
täysin kuutionmuotoisessa kotelossa tulee seisovia aaltoja huomattavasti enemmän kuin monimuotoisessa.. saattavat tehdä ikäviä korostumia soundiin.. tosin tuostakin pääsee eroon kun kotelon sisäpintoihin kiinnittää huomiota.. esim. kotelo vanerista tai lasikuidusta, tukevoittaa hiekkahartsilla, vetää kerroksen vaimennusmattoa päälle ja lisäksi akustiikkalevyä kerros siihen, pudottaa lisäksi resonanssitaajuutta.
-
- -
Lueppas tuo topicci:
Linkki
Siellä on vähän pohdiskelua tuosta asiasta. Itse en ala asiaa pohtimaan, enkä asiasta väittelemään, mutta laitoin nyt kuitenkin tuon tänne näkyville.
Linkki
Siellä on vähän pohdiskelua tuosta asiasta. Itse en ala asiaa pohtimaan, enkä asiasta väittelemään, mutta laitoin nyt kuitenkin tuon tänne näkyville.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”