Hei tietävät ihmiset!
Osaako kukaan selittää Volkkarini hurjaa bensakulutusta?
Kone on hyvässä kunnossa ja sil on ajettu vaa reilut 100tkm, mutta bensakulutus pistää miettimään. Ennen maantiellä meni 7-8 litraa satasella, nyt taitaapi olla 11, vaikka rauhallisesti ajais, taajamasta puhumattakaan. Öljyt ja suodattimet vaihdettu äskeittäin, tulpatkin 10tkm sitten, missä vika vois olla.
Pakkasista turha mainita, vika on ollut syksystä lähtien..
VW Golf -95 1.8 bensankulutus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
VW 1.8
En tiedä autoista kyllä kauheesti, mutta sehä taitaa olla siellä katalysaattorissa sellainen härdeli, joka säätää bensan syöttöä koneeseen, eikö? Se jos ois rikki, niin kierrokset pysyis korkella, onko näin. Kyllä kierrokset joutokäynnilläkin pysyy reilusti alle tuhannen, lämpösellä koneella
Sama juttu on siskon prikulleen vastaavassa golffissa, auto on hiljattain katsastettu ja päästötkin oli kohdillaan, auto toimii hyvin ja putkenpääkin näyttää enemmän harmaalta kuin mustalta. Mutta silti auto naukkaa ainetta reippaanlaisesti. Tulpat, bensasuodatin ym. krääsää vaihdettu. Virranjakajan kansi ja pyörin näky olevan italialaiset ja siten heikohkot, jos vielä niiden vaihdolla ei syönti tokene niin olisiko se sitten lambdassa vika, vaikka päästot onkin ok? Autolla ajettu 270tkm.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Saatanan sähköautot kun noista ota selvää :) Jos se paineensäädin olisi paskainen, niin sillohan kulutus nousee ja tätäkautta pitäis jotain käyntihäiriöitäkin vissiin tulla(?), mutta kun tuo pirulainen käy ja kulkee hyvin niin mistä ihmeestä sen vian nyt keksisi.. No jos vaihtais sen jakajan kannen + pyörijän ja seurailis tilannetta. Tää on aika ilkeetä kun tuo bensakin on hinnoissaan :/
E: tai jospa sitä syyllistä alkais hakemaan jostain muualta kuin itse autosta.. akka ratissa = epäonnistuneita liikkeellelähtö yrityksiä, joko sammuttaen auton tai nastat kuumana sutien ja taloudellinen ajotyyli kaukana esim. valoista lähdettäessä :D
E: tai jospa sitä syyllistä alkais hakemaan jostain muualta kuin itse autosta.. akka ratissa = epäonnistuneita liikkeellelähtö yrityksiä, joko sammuttaen auton tai nastat kuumana sutien ja taloudellinen ajotyyli kaukana esim. valoista lähdettäessä :D
Viimeksi muokannut Jak3, 6.1.2008 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW 1.8
Ei kyllä se syy täytyy lähteä ettimään auton tekniikasta. Merkkiliikkeessä auton diagnostiikat kuulemma kusee aika pahasti, paikallisessa VW liikkeessä ei muuta osattu sanoo ku et vaiha uuet tulpat koneeseen. Mainiota asian tuntemusta taas kerran! Kyllä toi bensan hinnan nousukin ottaa päähän, et tässä on jotain tehtävä..
Pyöränkulmien säätö tiputti miltei vastaavan 1.8i Jetan kulutusta yli puolella litralla, joten vaikuttaa siihen kulutukseen moni muukin seikka.. Miten renkaat pyörii, laahaako jarrut yms. Tai jos termostaatti on paskana ja auto käy kylmänä, niin viehän se sillonki sitä lörttiä enempi.. Ja jos ne tulpat on totaalisen väärät kys. moottoriin, mikä muuten pitää tuostakin lintasta vielä varmistaa...
Virranjakajan kansi ja pyörijä sekä polttoaine suodatin olivat alkuperäiset(!) 270tkm ajetussa -94 golffissa, ja oli nuo jakajan hilut sen näköisiä että ihme kun auto edes kävi.. Veikkaisin että nyt tuon kulutuksen pitäis tippua, ja olihan nuo mitanneet että jotain vajaa 7ltr viime tankkauksella ja ajosta suurinosa kaupungissa. Bremin valmisteet siis virranjakajassa, muitahan noihin ei juuri kannata laitella.
kyseessä on varmaan ruiskukone.. kannattaa tutkituttaa tuo kaasuläpän anturi.. itsellä oli mennyt sekaisin. ajavat vw:n liikkeellä testin sille.. jos ei näy tietoja koneelle.. pimeä on! kyseinen aparaatti oli aika kallis, mutta vaikuttaa bensankulutukseen säätelee ruiskun arvoja joiden perusteella pumppu työntää ainetta ruiskulle jne. ja tulpathan volkkareissa on suositus vaihtaa 30tkm jälkeen.. virranjakajan kolskeetkin vaikuttaa huonolla tavalla kulutukseen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa