G2 sisustan vaihtoa

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

G2 sisustan vaihtoa

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.1.2008 0:55

Näin.

Kohta pitäisi aloittaa vihdoinki se autokoulu ja ruveta autoon laittamaan kaikenlaista sälää sisustaan.

Elikkäs tuosta ratin ja polkimienvaihdosta näin aluksi.

Mites nuo poljinpinnat ovat kiinni tuollaisessa -87 kakkakopassa?

Ja samalla oon ajatellu parantaa auton sisustaa vaihtamalla rattia, niin miten näissä vaageneissa se vaihto onnistuu.

Aikoinaan vaihdoin ns. harjoitteluautoon ratin (-86 bluebirdiin) toisen nissanin ratin ja meni ihan heittämällä paikoilleen, mutta ei taida onnistua ihan samalla periaatteella näissä volkkareissa? Eli jos hankin jostaki vähän modernimman ratin niin mitä minun pitää sitten ottaa huomioon vaihdon aikana?

Kiitos etukäteen vastanneille

ps. Kyselen aina sitä mukaa kun tulee lisää kysymyksiä mieleen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.1.2008 1:13

Poljinpinnat lähtee ihan vetäsemällä. Ratti on kiinni mutterilla.
24mm hylsy,lyhyt jatko ja räikkä noilla lähtee.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.1.2008 1:58

No hylsysarjalla lähtee vaikka mummon tekarit, mutta mites jos vaikka ostan esimerkiks JOMin ratin, niin tuleeko väliin laittaa mitään jatkopaloja yms? vai meneekö heittämällä paikalleen + keskiö?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2008 2:20

Taitaa kaikki tarvikeruorit vaatia jonkilaisen sovitteen väliin. Ohjausakselin hammastus taitaa olla melkein kaikilla omansa ja rattien kiinnityksessa on monia versioita.

Jos oot saanu ohjaimen irti niin sitten osaatkin jo laittaa uuden tilalle.

Jos joku suunnanmuutin myydään johonkin malliin sopivana niin silloin voisi olettaa että kaikki tarvittavat välikappaleet olisi mukana...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.1.2008 9:11

Rattiakseliakin on sitte kahta erilaista, -87 taitaa olla vielä pienemmällä. KOrjatkaa jos olen väärässä.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 20.3.2008 8:28

Jees. :P Inssi meni eilen läpi ekalla ja tänään olis tarkotus goloffi käydä hakemassa kotoa. :D

Sitä vain, että minkä kokonen tuo vaihekepin kierrepää on, että tietää oikean kokoisen nupin ostella siihen :D

Ja autoha siis -87 G2 manuaalilootalla 4vaihetta

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 20.3.2008 9:29

Ota se nuppi taskuun kun menet kauppaan. ;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.3.2008 14:46

Jees. :P Inssi meni eilen läpi ekalla ja tänään olis tarkotus goloffi käydä hakemassa kotoa. :D

Sitä vain, että minkä kokonen tuo vaihekepin kierrepää on, että tietää oikean kokoisen nupin ostella siihen :D

Ja autoha siis -87 G2 manuaalilootalla 4vaihetta


Noni! Onnea! :)

Nuo tarvikenupit on monesti sellasia, että ne kiristetään kolmella kuusiokolo-ruuvilla keppiin kiinni, eli kierteellä ei ole väliä. Ite lyhensin keppiä samalla ku asensin uuden nupin. Mukavampi miekkailla ku karahka ei oo metrin mittanen! ;)

Sait privaa!

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

näimpä.

ViestiKirjoittaja poffi » 20.3.2008 20:14

ainakin momon nupit kiinnitetään juuri noin. ja jos golffisi on tuota "vanhempaa" mallia. niin niitten rattiakselien spoorit ovat niitä leveämpää mallia eli esim 89:ssä on tiheämmät spoorit ja tosiaan ratti irtoaa pienellä jatkolla räikällä ja 24mm hylsyllä.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa