Vista ja mediaohjelmien ongelmat

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Ksalmi
-

Vista ja mediaohjelmien ongelmat

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 23.12.2007 18:51

Sitä ajattelin kysellä että mitä muut käyttävät median toistoon..
Sen kädenväännön jälkeen että löysin kaikki tarvittavat codekit että näkyi edes yleensä mitään on jäänyt pari ongelmaa jäljelle...

"Aina" oon käyttänyt bsplayeria videoiden katseluun, ja eipä auttanut vaikka hain uusimman version netistä, ei tukea aero teemalle.. kohtuu rasittavaa näyön vilkkumista jos katselee jotain pikku videopätkiä, kokoillan leffoissa se nyt mitään haittaa.. Ja kun on oppinut jo mistä mitkin asetukset saa kikkailtua niinkuin itse haluan niin ohjelman vaihto on hankalaa, kaikki mitä muita olen kokeillut, on enemmän tai vähemmän hankalia käyttää, tai sitten niistä puuttuu asetuksia mitä itse haluan soittimella olevan.. ongelmahan olis helppo ratkasta jos pystyis videon pituuden mukaan vielä määrittämään oletusohjelman ;) sitten vlc pätkille ja bs pitkille..

Muita ohjelmia on
VLC - muuten hyvä, mutta ei searchbaria kokonäytön katselussa, pitkän aikaa ainoa jolla pystyi edes jotain katsomaan, kun kodekkirumba oli vielä kesken...
PowerDVD6 - "tunnettuja ongelmia vistan kanssa" eli täysin arvaamaton mitä tekee ja koska kaatuu tai kaataa koneen..

Toinen liittyy musiikin toistoon, ja näppäimistön pikanäppäimiin. Siihen on käyttänyt foobaria, mutta kun xpn jälkeen siirryin vistaan niin johan on perkele kun ei ne käskyt mene enää soittimelle asti kun vista vain olettaa että ne kuuluu sille vaikkei ole mitään mediaplayeria tai muuta windowsisn omaa softaa päällä, eli toisin sanoen ei tapahdu mitään..
Ja uusimmat päivitykset näppäimistösoftalle on koneella..

Toinen vaihdoehto olisi käyttää tuota Media Centteriä tai playeria, silloin toimii kyllä pikanappulat, mutta se nyt vaan on täysin kädetön käsittelemään yli 10 000 kappaleen kirjastoa, ei edes hakutoimintoa, puhumattakaan siitä täysin turhasta raskaudesta mitä se konetta kuormittaa jonkun mp3sen pyörittämiseen..

Kolmas on sitten näytönohjaimen (Ati x1950pro) kanssa, johon on kanssa päivitykset haettu, ensi alkuun se olikin ihan kamala kun ei meinannut vistan asennusta saada viimeisteltyä ennen kun kaatoi koko koneen,.. nyt jo parempi kun ei muuta kuin "silloin tällöin" lakkaa toimimasta ja kaada kesken olevaa peliä,... tosin xpn kanssa ei ollut ikinä moisesta epävarmuudesta puhettakaan..

Muilla vastaavia ongelmia tai ratkaissut jotain noista, ehdotukset tervetulleita.. vuodattakaa nyt muutkin :)
Onhan tää vista tosi karkin näköinen muuten, kaikki gagdetit ja ikkunanreunojen lasiefektit sun muut
..olis pitänyt vaan odottaa vielä ainakin vuosi ennen kun käyttöjärjestelmän päivittää

Antto-
-

ViestiKirjoittaja Antto- » 23.12.2007 20:43

Ite käytän XP:ssä ja Visvassa K-Lite Codec Pack (Full) versiota ja mukanatulevaa Media Player Classic. Hyvä kampe, tukee subtitlejä jne.
Ennenwanhaa käytin itekki BSplayeriä kun en koko K-Litestä mitään tiennyt. (Eipä oo semmosta videoo vielä tullu vastaa mikä ei pyöris...)

opapopa
-

ViestiKirjoittaja opapopa » 23.12.2007 22:41

Joo, kyllä media player classic on aika kuningasvideoohjelma, varsinkin jos hommaa sen kazaa lite codec packin, nimestään huolimatta toi on todella kattava koodekkipakkaus eikä sisällä viruksia tai haittaohjelmia, sen full paketin koko tais olla jotai 35megaa. Sit toinen hyvä on ffdshow

- Mikko -
-

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 24.12.2007 0:39

Itse en ole Vistan kanssa törmännyt kuin yhteen ongelmaan. Youtuben videot latautuu pirun kauan ennenkuin niitä pääsee katsomaan, mutta sitten kun video alkaa on se latautunut jo yli puolen välin. Rasittavaa!

Sergey
-

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.12.2007 4:19

vista + mediaplayer + divx koodekit. Ei yhtään ongelmafilmiä vielä vastaan ole tullut niin ei ole kaivannut mitään erityisempiä koodekkipakettejakaan. Tekstien tukemisesta ei mitään tietoa, niitä kun en kaipaa. Joskus tulee käytettyä divx playeriä, se kun avaa verkkolevyltä isot tiedostot huomattavasti nopeammin eikä pätki wlanin läpi toistettaessa kuten MP tietyis olosuheissa tekee.

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.12.2007 10:59

VLC:tä olen itse käyttänyt silloin kun tekstejä tarvitsen, muuten menee mediaplayerillä. Tosin ei mulla olekaan mitään 10000 filmin kirjastoa. mp3:ia on satoja gigoja, ja kohtuullisesti se niistäkin selviytyy.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 25.12.2007 3:48

Vistan indeksointi on tämänhetkisessä julkaisussa aivan toivoton ja tämän takia nuo mp3:n käyttö on tuskasta varsinkin media playerissä/centerissä. On luultavasti tulossa korjaus tulevassa service packissa.

Itse käytän videoissa VLC playeriä ja musiikissa winamppia. edit niin juu ja dvd leffoissa käytän normi media playeriä.

FFDshow paketti asennettuna ainoastaan, en ole muuta codek "backia" ole herran aikaan käyttänytkään.

JukkaA
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.12.2007 10:47

- Mikko -: Toi Youtuben videoiden lataus viittaisi vain sun viruksentorjunnan ominaisuuksiin. Ettei vaan käytössä olisi F-Secure? Http-liikenteen skannaus tekee juuri tuollaista puskurointia.

- Mikko -
-

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 26.12.2007 13:34

^F-Securehan tuossa jyllää, eikä pääse eroon - firman kone. Eli kärsimystä vain!

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”