Lähetinyksikön ohjelmointi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Nakki Makkara
-

Lähetinyksikön ohjelmointi

ViestiKirjoittaja Nakki Makkara » 20.12.2007 8:13

Pikakysymys, kun en löytänyt aiheesta tietoa.

Jos käyn rikkinäisen tilalle hakemassa uuden kauko-ohjaimen lähetinyksikön avaimeen, voinko ohjelmoida sitä itse? En viitsisi 40e maksaa siitä lystistä lähetinyksikön hinnan lisäksi, jos sen pystyy ilman kepulikonsteja itsekin tekemään.

Auto siis Toledo -00.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 20.12.2007 8:50

voihan sitä kokeilla. ainakin stilettiavaimen voi sopeuttaa itse.hommaan tarvii kaksi avainta. toisella toimivalla avaimella aukaset keskuslukon kaukosäätimellä ja laitat avaimen virtalukkoon ja virrat päälle. sitten hyppäät autosta pihalle, ovi kiinni ja uuden lähettimen omaava avain oven lukkoon. pidä molempia nappeja painettuna ja käännä ovi lukkoon sillä avaimella. pidä hetki. avain takasin keskiasentoon ja paina lukitusnappia. jos muistin ohjeen oikein, pitäisi avaimen lähettimen nyt toimia siihen autoon.

dosetti
-

ViestiKirjoittaja dosetti » 20.12.2007 10:44

Lainaan itse itseäni SCF:n sivuilta:

"koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä.

kaukottomalla avaimella (ykkösavain) virrat päälle

kakkosavaimella manuaalisti lukkoon auto

kakkosavaimella avausnappi pohjassa painettuna auto manuaalisti auki ja kiinni (kuskin ovi jää auki)

nyt vasta päästä irti kakkosavaimen avausnapista

ykkösavaimella virrat pois ja avain virtalukosta pois.

Tämän jälkeen auton pitäis avata/sulkea lukot - näin mulla ei tehnyt mutta uusi lähetinosa lähti toimimaan. Edellisen lähettimen kantomatka oli 0-30cm, nyt uusi otti ainakin 10m päästä. Huomioitavaa se, että itselläni kuskin oven lukko ei laita kaikkia ovia lukkoon (mikrokytkinvika), eli lukkoon laittaminen manuaalisti piti tehdä peräkontin lukolla."

Merkkiliikkeen mielestä itse tuota ei olisi voinut tehdä..

Nakki Makkara
-

ViestiKirjoittaja Nakki Makkara » 20.12.2007 15:22

Lainaan itse itseäni SCF:n sivuilta:

"koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä.

kaukottomalla avaimella (ykkösavain) virrat päälle

kakkosavaimella manuaalisti lukkoon auto

kakkosavaimella avausnappi pohjassa painettuna auto manuaalisti auki ja kiinni (kuskin ovi jää auki)

nyt vasta päästä irti kakkosavaimen avausnapista

ykkösavaimella virrat pois ja avain virtalukosta pois.

Tämän jälkeen auton pitäis avata/sulkea lukot - näin mulla ei tehnyt mutta uusi lähetinosa lähti toimimaan. Edellisen lähettimen kantomatka oli 0-30cm, nyt uusi otti ainakin 10m päästä. Huomioitavaa se, että itselläni kuskin oven lukko ei laita kaikkia ovia lukkoon (mikrokytkinvika), eli lukkoon laittaminen manuaalisti piti tehdä peräkontin lukolla."

Merkkiliikkeen mielestä itse tuota ei olisi voinut tehdä..

Kiitos selkeistä ohjeista, täytyypä kokeilla kun saan uuden lähettimen haettua. Tosiaan toinen avainhan mulla on varustettu kaukolla ja toisessa sitä ei ole.

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 20.12.2007 15:56

jaa se tehdään hiukan erilailla niihin "seat tyyppisiin" avaimiin kun stiletteihin.

Nakki Makkara
-

ViestiKirjoittaja Nakki Makkara » 31.12.2007 7:20

Mainiosti lähti toimimaan näillä ohjeilla, suurkiitokset dosetille.

brainsurgery
-

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 31.12.2007 9:54

koko toimenpide pitää tehdä 30sekunnin sisällä.

Tuossa tulee jo hyvä tuntipalkka jos hinta on 40€ :)

Nakki Makkara
-

ViestiKirjoittaja Nakki Makkara » 31.12.2007 13:48

Tuossa tulee jo hyvä tuntipalkka jos hinta on 40€ :)

Nimenomaan, ja tuon pystyy tekemään kuka tahansa. Kyllä ne 'merkkiliikkeessä' osaavat sen rahastuksen.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”