Mistä järkevä hiekkapuhalluslaite?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

LH
-

Mistä järkevä hiekkapuhalluslaite?

ViestiKirjoittaja LH » 19.12.2007 22:40

Olisi tarkoitus puhaltaa autonpohja ja muuta nippeliosaa.
Bilteman jne. laitteet unohdan jos jotain fiksumpaa ilmaantuu.
täällä 50l kannulla oleva maksaa 1835€ alv 0

RTV myy cura merkkisiä laitteita, jossa hp-60 pytyllekin jää hinta yli 2k€ alvin kanssa.

Ensimmäisessä minimi suutin on 4.8mm jolloin ilmaa tarvitaan 1250 litraa/min.
Välttämättä ei tarvitse olla mikään ammattilaislaite mutta kuitenkin kauko-ohjausventtiilillä.
(suljettava siis ilma ja hiekka)

Mistä siis edullisempi, mutta toimiva laite. ilman kulutus tulisi olla mielellään alle 800l/min
Muutakin aiheeseen liittyvää keskustelua saa postata.

Millä olette itse puhaltaneet ja kuinka on toiminut? Itse pitäisi puhallella myöskin vähän
"pintapeltejä" eli tuulilasin reunoja, a-pilaria, kontin reunoja jne. kuinka onnistuu?

Jusu
-

ViestiKirjoittaja Jusu » 20.12.2007 8:45

Tuolta ainakin löytyy jonkinlaisia.

http://www.kompressorikeskus.fi/

lasses
-

ViestiKirjoittaja lasses » 20.12.2007 8:51

Kompressorikeskuksen pytty on ihan jees. Semmoisella yhden auton olen puhaltanut, eikä ollut siitä moksiskaan.

IKH:n satkun pönttöä saa fiksata kokoajan, ei tahdo ventiilit ja nipat kestää hiekkaa....

jii_bee
-

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.12.2007 9:39

Meikäläiseltä löytyy Jere-merkkinen 20 l puhalluspytty. Vedenerotinta ja pyöriä lukuunottamatta samanlainen kuin kuvassa. Valmistaja OY Pumppulohja AB.
Kolmisen vuotta sitten maksoi Agri-marketissa muistaakseni reilu kolmesataa euroa, nykyään taita olla hieman hinnakkaampi.
Kuva
Useampi auto tuollaisella on tullut puhallettua ja ainakin tähän mennessä ollut huoltovapaa.
Kompuran vedenerottimen lisäksi olen käyttänyt pytyn päässä letkuun liitettävää erotinta niin suuttimen tukkeutuminenkin on ollut vähäistä.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”