Digivideokameraa ostamassa.?

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

jekku
-

Digivideokameraa ostamassa.?

ViestiKirjoittaja jekku » 19.12.2007 22:55

Kellään kokemuksia hintaluokassa 200-->300e.
Hypistelin panasonicin NV-GS27 mallia. vaikutti kohtuulliselta.

Käytännössä tulisi useamman päivän atv offroad reissuille ja kilpa-autoon incar kameraksi. Eli tupakansytytimestä tarttis saaha ladattua. Ja mahdollisesti hemmitin hyvällä akulla, tai useammalla halvalla.

Joskus -90 luvulla kuvasin ja editoin vhs ja beta laitteilla jopa työkseni mutta nykyvehkeiden tekniikasta ei ole paljoakaan kokemusta.

Jos jollakin olisi kokemusta laitteista niin ottaisin tiedonjyviä kiitollisena vastaan. lähinnä teknisiä juttuja joita ilman ei pärjää ja jotka eivät kuulu kaikkien tämän hintaluokan vehkeiden vakio varustukseen.

Niin, ja Käytettyjä saa tarjota!

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 20.12.2007 0:58

200€-300€ hintaluokassa taitaa olla ihan sama minkä ostat.

Itsekkin ostamassa uutta kameraa ja vaatimuksena lähinnä DV-nauhallinen, DV-in ja ulkoisen mikin liitäntä. Itse ajattelin hankkia Sony DCR-HC96 kameran, mutta se menee tuonne 600€ hintaluokkaan.

PetR1
-

ViestiKirjoittaja PetR1 » 20.12.2007 8:14

Itsekkin ostamassa uutta kameraa ja vaatimuksena lähinnä DV-nauhallinen, DV-in ja ulkoisen mikin liitäntä. Itse ajattelin hankkia Sony DCR-HC96 kameran, mutta se menee tuonne 600€ hintaluokkaan.

Kannattaa ehkä miettiä, jos panostaisi vielä muutaman euron lisää ja ostaa saman tien HDV-kameran. Kuvan laatu paranee DV-kameraan verrattuna huomattavasti. Esimerkiksi Sonyn HDR-HC5E mallia myydään tällä hetkellä tarjouksessa useammassakin paikassa karvan alle 800 eurolla.

jekku
-

ViestiKirjoittaja jekku » 20.12.2007 8:38

Taitaa tuommonen nauhavehje olla paras minulle jo hintansakin puolesta. Myyjä väitti että halvimmassakin digikamerassa kuva on parempi kuin VHS vehkeissä. ja sehän riittäisi minulle.

Ei raski laittaa kovin arvokasta, koska sitä ei sitten uskalla ottaa rymyreissuille mukaan.

Kartte
-

ViestiKirjoittaja Kartte » 20.12.2007 8:50

Olen myös katsellut kameraa ja jos nauhalaitteen ostaa niin DV-in olisi hyvä olla, pystyy tallentamaan kasetille muokatut otokset. Tätä ominaisuutta ei ole monessa kamerassa olemassa. Toinen mikä on varmaan hyvä on se, että kamera kuvaa laajakuvamuodossa. Ikävä katsella laajakuva töllössä 4:3 kuvaa. Jos ei tarvitse DV-in ominaisuutta niin valikoima on laaja.

Tuon yllä mainittu Sonyn ostaisin itse.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 20.12.2007 9:21

Tuo Jekun mainitsema Panasinic kuvaa tosiaan 4:3 eli jo senkin takia jättäisin hyllyyn. Tuosta HD kamerasta en oikein tiedä. Paljonko mahtaa tunti viedä tilaa koneella? Tunti DV-nauhaa vie 12-13 GB ja kone ei tukehdu. Meinaan vaan, että jos ostaa HD-kameran, niin saako samalla ostaa uuden koneen, että jaksaa editoida ja uuden kovalevyn?

SR2001
-

ViestiKirjoittaja SR2001 » 20.12.2007 9:34

Mitä mieltä arvon raati vehkeistä jotka kuvaavat omalle kovalevylle tai jollekin muistikortille, tämmönen kiinnostais itseä mutta kun ei ole mitään kokemusta tai käsitystä näistä.

Kartte
-

ViestiKirjoittaja Kartte » 20.12.2007 9:57

Kovalevy/muistikortti ja DVD kamerat pakkaa kuvan jo valmiiksi. Kun editoi ja polttaa DVDlle niin pakkaa vielä lisää ja kuva "huononee" koko ajan, jotenki näin menee. Miten paljon tämä näkyy todelisuudessa ei ole kokemusta. Kasetti mallissa kuva on koko ajan pakkaamatonta jos editoinnin jälkeen tallentaa vielä kasetille.

Tuolta Digivideo.fi löytyy lisää asiasta.
Viimeksi muokannut Kartte, 20.12.2007 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 20.12.2007 10:00

Itse en edes harkitse kovalevyllistä saati levylle polttavaa mallia. Siihen on syynsä-

-DV-nauha ei pakkaa kuvaa kuten levyt. Kuva pysyy mukana.
-DV-nauha on halpa.
-DV-nauha on helppo vaihtaa kun tulee täyteen.
-DV-nauha on kestävämpi. Ei naarmut tai iskut pilaa materiaalia.
-DV-nauhalla säilyy alkuperäinen materiaali. Kovalevyllisen joudut tyhjentämään jonnekkin, koneelle tai levylle.
-DV-nauhalle on helppo ajaa editoitu video täysilaatuisena takaisin ja laittaa hyllyyn säilöön. Normaaleja DVD (4.7GB) menisi 3 kpl ja niiden säilyvyys heikompi kuin nauhan.
-DV-nauhoja saa ostettua mistä vain.

Siinä nyt muutama. On levyllisillä ja kovalevyllisilläkin kameroilla puolensa, mutta yhtään sellaista ominaisuutta mitä itse tarvitsen, ei niistä löydy. DVD-levyn voit esim. kuvauksen jälkeen lähettää kirjekuoressa mummollesi ja se näkee sen DVD-soittimesta. Kovalevylliseen saat menemään vaikka 30 tuntia pakattua lomavideota jos laadulla ei ole mitään merkitystä.

SamuliS
-

ViestiKirjoittaja SamuliS » 1.1.2008 12:47

Kurkkaas tuolta muutama mielipide millanen kannattaa hankkia autokäyttöön.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”