Mistä laadukas xenonsarja?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä laadukas xenonsarja?
2004 3bg Passattiin olis tarkoitus korvata omat lyhyet ajovalot xenoneilla. Mistä sais LAADUKKAAN ja kohtuu hintaisen sarjan joka ei aiheuta minkäänlaisia häiriöitä auton omissa sähkölaitteissa?
Mun Passatti on ns. "saksan-tuonti", jossa ei ole valomuistia eli valot pitää itse vääntää päälle jos asialla on jotain merkitystä.
Oon kahlannut lähes kaikki xenonkaupat läpi (xenonvalot, xenonkauppa, piritek jne.) mutta mistään ei ilmene varmuudella, aiheuttaako ne häiriöitä. Piritekin sivuilla mainitaan, että sarjat olis testattu nykyautoissa ilman ongelmia mutta miten on.
Mun Passatti on ns. "saksan-tuonti", jossa ei ole valomuistia eli valot pitää itse vääntää päälle jos asialla on jotain merkitystä.
Oon kahlannut lähes kaikki xenonkaupat läpi (xenonvalot, xenonkauppa, piritek jne.) mutta mistään ei ilmene varmuudella, aiheuttaako ne häiriöitä. Piritekin sivuilla mainitaan, että sarjat olis testattu nykyautoissa ilman ongelmia mutta miten on.
Omaani vaihdoin www.xenonkauppa.fi ostetun h7 sarjan. Mitään ongelmia ei ole ollut. Radio kuuluu ja valot toimii normaalisti. Kaveri laittoi myös vastaavaan passattiin AMP:n sarjan, jonka kanssa ei myöskään ongelmia.
katoppas tuolta. http://www.katuauto.fi sieltä olen ottanut aika monta settiä eikä yhdenkään kanssa ole ollut mitään ongelmia. todella laadukkaita ovat
-
- -
- Viesti:
Tuossa autossa toimii hienosti Piritekin, xenonvalot.comin ja AutoGaugen sarjat.
Oem sytyttimet maksavat vielä paljon, siihen nähden että niiden hinta suhteessa laatuun ei ole perusteltua. Esim. CEBT ballast maksaa alle 60.- ja vastaa laadultaan Hellaa.
Mutta tuota radiohäiriötä ei aina voi varmuudella sanoa, se on auton,ballastin ja radion kompinaatio jonka sen yleensä aiheuttaa. Siksipä pyrin pitämään itse hyllyssä vähintään kolmen eri valmistajan ballasteja.
Tuon radioaalto häirinnän minimoiseksi ollaan siirtymässä D1 xenon tekniikkaan. Voi siis myös olla D2 poltin jonka perään kiinnittyy "startteri" suoraan.
Oem sytyttimet maksavat vielä paljon, siihen nähden että niiden hinta suhteessa laatuun ei ole perusteltua. Esim. CEBT ballast maksaa alle 60.- ja vastaa laadultaan Hellaa.
Mutta tuota radiohäiriötä ei aina voi varmuudella sanoa, se on auton,ballastin ja radion kompinaatio jonka sen yleensä aiheuttaa. Siksipä pyrin pitämään itse hyllyssä vähintään kolmen eri valmistajan ballasteja.
Tuon radioaalto häirinnän minimoiseksi ollaan siirtymässä D1 xenon tekniikkaan. Voi siis myös olla D2 poltin jonka perään kiinnittyy "startteri" suoraan.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=542207#542207 Ei täs muuta
Eipä kauaa menny ku alkoo se perinteinen laillisuus jeesustelu.
Tällä foorumilla tuntuu joka asiasta joku löytyvän jotakin laitonta.
On meinaan niin yleistä täälä toi katsastus/laillisuus jeesustelu.
Eiköhän jokainen henkilökohtaisesti ota vastuun omista pikku laittomuuksistaan ilman että siitä pitää täällä muiden paasata.
No eiköhän tämä piisaa OT:na tällä kertaa.
Tällä foorumilla tuntuu joka asiasta joku löytyvän jotakin laitonta.
On meinaan niin yleistä täälä toi katsastus/laillisuus jeesustelu.
Eiköhän jokainen henkilökohtaisesti ota vastuun omista pikku laittomuuksistaan ilman että siitä pitää täällä muiden paasata.
No eiköhän tämä piisaa OT:na tällä kertaa.
Ihmisten herran pelko on noussut selkeästi taas uuteen potenssiin tämän vuoden puolella, toivottavasti tämä tauti ei tartu kaikkiin.
Internetissä täytyy nykyään pitää äärimmäisen hyvää huolta siitä, että mitä asioita tuo julkisesti esille.
Jotta kommentti ei lipsu kauheasti pois aiheesta, niin itse olen sitä mieltä että Xenonit on äärimmäisen kannattavat autossa jos niillä pystytään välttämään yksikin hirvikolari yms., oli ne sitten lailliset tai ei.
Sakko sattuu henkisesti, hirvi taas yleensä fyysisesti.
Internetissä täytyy nykyään pitää äärimmäisen hyvää huolta siitä, että mitä asioita tuo julkisesti esille.
Jotta kommentti ei lipsu kauheasti pois aiheesta, niin itse olen sitä mieltä että Xenonit on äärimmäisen kannattavat autossa jos niillä pystytään välttämään yksikin hirvikolari yms., oli ne sitten lailliset tai ei.
Sakko sattuu henkisesti, hirvi taas yleensä fyysisesti.
Eiköhän tämäkin aihe lukkoon saada...
Tuskin se on keneltäkään pois, jos liikenneturvallisuusasioista keskustellaan. Yleensä ne, joilla ei ole puhtaita jauhoja pussissaan, nostavat suurimman äläkän moralisoinnista.
Toki, on se hyvä, jos itse näkee, mutta pitäisi muidenkin nähdä: heikon valokuvion tarjoavilla xenoneilla näkee kyllä itse, mutta vastaantuleva voi sokaistua ja aiheuttaa näin onnettomuuden.
Hieman sivuten tältä aamulta: laittomasti ilman valoja polkeva pyöräilijä meinasi teloa itsensä aamulla koirani hihnaan, kun en havainnut tätä edes katuvaloissa. Pitääkö sitä aina ajatella vain omaa persettään?
"Suojatiellä auton alle jäänyt vanhus kuoli Tampereella keskiviikkoiltana."
Iltalehden linkki
Tuskin se on keneltäkään pois, jos liikenneturvallisuusasioista keskustellaan. Yleensä ne, joilla ei ole puhtaita jauhoja pussissaan, nostavat suurimman äläkän moralisoinnista.
Toki, on se hyvä, jos itse näkee, mutta pitäisi muidenkin nähdä: heikon valokuvion tarjoavilla xenoneilla näkee kyllä itse, mutta vastaantuleva voi sokaistua ja aiheuttaa näin onnettomuuden.
Hieman sivuten tältä aamulta: laittomasti ilman valoja polkeva pyöräilijä meinasi teloa itsensä aamulla koirani hihnaan, kun en havainnut tätä edes katuvaloissa. Pitääkö sitä aina ajatella vain omaa persettään?
"Suojatiellä auton alle jäänyt vanhus kuoli Tampereella keskiviikkoiltana."
Iltalehden linkki
Kiitos tiedoista.Kokeilen nyt ensin noita lyhyissä ja hankin sit pitkiin.Kaikille epävarmoille asentajille tiedoksi et on tutun Audissa vm:2000 jälkiasennus xenonit ja menee katsastuksesta läpi kunhan on sähköisesti säädettävä ajovalojen suuntaus.Näin sanoi katsastusmies!Eli aivan lailliset on kunhan E-hyväksytyt ja suuntaushan pitää olla säädetty niin ettei se häikäise vastaantuliaa :-)
Yleensä ne, joilla ei ole puhtaita jauhoja pussissaan, nostavat suurimman äläkän moralisoinnista.
Jos minua tarkootit ni voin kertoa että löytyy ihan puhtooset jauhot.
En suinkaan avautunut sen takia että olis jotenki ottanut omalle tunnolle vaan siitä syystä että täällä tuntuu noita foorumi poliiseja piisaavan.
Eräs xenonkauppa oli tuo mainostaja netissä ja näyttää noita löytyvän myös www.piritek.com osoitteesta joka onkin erittäin hyvä kauppakohde myös:-)
Lainaus Piritekin sivuilta:
Lainaus Piritekin sivuilta:
H7R on suunniteltu heijastinumpioon (umpioon, joka ei ole DE-linssilähivalotekniikalla). H7R polttimossa on häikäisysuoja, joka vähentää hajavaloa heijastinumpiossa.
Kiitos tiedoista.Kokeilen nyt ensin noita lyhyissä ja hankin sit pitkiin.Kaikille epävarmoille asentajille tiedoksi et on tutun Audissa vm:2000 jälkiasennus xenonit ja menee katsastuksesta läpi kunhan on sähköisesti säädettävä ajovalojen suuntaus.Näin sanoi katsastusmies!Eli aivan lailliset on kunhan E-hyväksytyt ja suuntaushan pitää olla säädetty niin ettei se häikäise vastaantuliaa :-)
Tässä tulee vaan muistaa että siis H-polttimon korvaava xenon sarja ei ole hyväksytty vaikka myynti pakkauksessa joku E merkki onkin.
Hei muuten tuli tässä mieleen että voinko mä laittaa h4 xenonmuutosarjan mun golffiin jossa o vakiona h7 polttimot? Ois sit lyhkäset ja pitkävalot xenoneilla.
Ei toimi vaikka sorvaisitkin kannan sopimaan. Polttopiste lyhyillä väärässä kohdassa. Ja ajovalon (lyhyen) heijastin on suunniteltu ajovaloiksi, joten "pitkien" ajovalokuvio puhdasta sattumaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”