Ajoneston entisöijää Turun seudulla?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

Ajoneston entisöijää Turun seudulla?

ViestiKirjoittaja Paanu » 30.11.2007 16:18

Kaiken täältä lukemani perusteella olen antanut itseni ymmärtää että autosta on menossa toi ajoneston lukupuola. Olisko kellään vinkkiä että missä kannattais täällä Turun seudulla vaihdattaa? Ja olisko jonkunasteista hinta-arviota heittää? Auto on Seat Toledo 1.6 vm -00 Jotenkin pyrin välttämään noita Metroauton palveluita, eli jos joku muu paikka löytyisi, olisin kiitollinen vinkistä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 30.11.2007 16:24

N. 150e maksaa tommoinen virtalukko vanhoille avaimille sarjoitettuna (lukupuola on siinä samassa ja sitä ei saa erikseen). Osa on kyllä sellainen että sitä ei saa muualta Turussa kuin Metrosta tai VV-Autosta. Vaihtotyön voi tehdä melkein missä vain kun tuo operaatio ei vaadi ajoneston koodaamista.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.11.2007 17:25

Romikseltakin voi yrittää metsästellä.

Tai Benecarsista

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 30.11.2007 17:47

Siis jos oikein ymmärsin, se lukupuola on kiinteä virtalukossa? Ei pysty erikseen vaihtamaan? Eli jos romikselta löytää viratalukon, niin panee siihen vaan ton vanhan lukon hilut, niin pitäisi toimia?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 1.12.2007 21:57

Virtalukkoa ei välttämättä saa purettua että sen saa sarjoitettua.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 21.12.2007 16:25

Päivitystä tilanteeseen: Kävin tänään Metroautossa luetuttamassa vikakoodit huokeaan 49 eur. hintaan.. Vikakoodina: Avaimen signaali liian heikko, tai jotain sinnepäin. Setä meinas että mittaristo pitää vaihtaa (hinta jotain kivitalon luokkaa). Kysyin että voisko se vika kuitenkin olla lukupuolassa, äijä kattos vaan pitkään, ja sanos että kyllä näistä yleensä mittaristo menee. Mitään takuita ei tietenkään ollut, että vika olisi siinä. Kannattaisko mun kuitenkin nyt vaihtaa se lukupuola ensin, ja ruveta sit ihmettelemään sitä mittariston vaihtoa, jos ei ala pelaamaan?

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 21.12.2007 19:04

Mitäköhän se auto mahtaa tehdä? Mulla on päällä nyt tilanne että auto ei välillä käynnisty ajoneston takia ja avaimet ja auto on koodattu 2kertaa uusiksi, eka kerta kun teetin uuden avaimen ja toinen kerta ihan varmistukseksi ettei edellises koodaukses mikää menny vikaan kun sitä ennen toimi normaalisti. Ja hämeenlinnan autokuviossa sanottiin että seuraavaksi lukupuola vaihdettava jos tota vikaa ilmenee, koska tekee tuota molemmilla avaimilla (uudella ja vanhalla). Eli jos seuraavan kerran mulla ajonesto sammuttaa auton niin ois se lukupuola vaihdettava, tosin ennen sitä kokeilen paineilmalla suihkutella siitä virtalukosta. Mites se nyt mittaristosta vois riippua, emmätajuu.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.12.2007 21:53

Siihen ei paineilmat auta jos elektroniikkakomponentti kenkkuilee... Mittaristo liittyy ajonestoon siten että se sisältää ajoneston ohjainlaitteen.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 22.12.2007 2:39

Jospa siellä onkin paskaa ja kela/magneetti ei saa tarpeeks hyvää signaalia aikaan, vai miten se nyt menikään.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 22.12.2007 6:19

Mites tua, jos haen romikselta mittariston ja paan paikalleen, pitääkö sitten koodailla jotain, vai lähteekö pelittämään ihan issekseen? Ja saako siihen mittariin jollain ilveellä oikeat kilometrit?

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 22.12.2007 15:36

Mites tua, jos haen romikselta mittariston ja paan paikalleen, pitääkö sitten koodailla jotain, vai lähteekö pelittämään ihan issekseen? Ja saako siihen mittariin jollain ilveellä oikeat kilometrit?

Itsellä ex-a3 teki sellasta et kun strattas niin kävi parisek -> ja sammu.

Viaksi paljastu mittaristo (ajonesto), vaikkei mitään muuta vikakoodia jättänytkään kun "Moottorin ohjainlaite lukittu, satunnainen".
Eli ei ilmeisesti oikee mittaristo kommunikoinu moottorin-ohjainlaitteen kanssa.

Uus mittaristo kehiin -> ja homma rokkas, uuteen mittaristoon saa ainakin oikeet kilometrit syötettyä, vanhaan niitä ei käsittääkseni pysty muuttamaan.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 22.12.2007 16:00

Tuossa tilanteessa harkitsisin vakavasti jo ajoneston poisottoa jos mittaristo pitäisi vaihtaa, eikös se maksa aika paljon? Mulle ainaki sanottiin että ajoneston lukuipuola vaihtoon jos esiintyy vielä, en sitten tiedä että millasta virhekoodia on antanut.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 22.12.2007 17:43

Vikakoodi oli avaimen signaali liian heikko. Mittariston saa näemmä romikselta alle satasella, eli se taitaa olla loppupeleissä halvempi vaihtoehto. Meinasin kyllä kans ensin vaihtaa sen lukupuolan, vaikka olivat Metrossa sitä mieltä ettei se vika nyt siinä ole.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.12.2007 22:43

En lukenut ihan tarkkaan jokaista postausta, mutta oletko koittanut vara-avaimella, toimiiko yhtään paremmin?

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 22.12.2007 22:44

Sama vamma on myös vara-avaimella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 24 vierailijaa