Kyseessä siis tuollainen "facelift" mallia oleva passatti, joka hieman vahingossa vaihdossa pihalle eksyi.
Noin viikon kerkesin autolla ajelemaan ennen leiman loppumista ja näytti sille että hieman töitä joutuu tekemään ennen konttorilla käyntiä.
Kuva ostokunnossa
Listaa ennen leimaa hieman tulikin joten auto vietti tallissa kesän 2007. Tarkoituksena kun oli tehdä "halpaa ajoa" käyttis, jota ei tarvitse korjailla viikonloppuisin että pääsee töihin viikolla. Ja sitten homma lähtikin yllättäen käsistä...
Vikaahan tuollaisessa 466tkm passatissa ei voi olla, joten huvikseni vaihdoin hieman osia:
-Hieman hiekkapuhallusta/hitsailua ja maalailua.
-4xpyöränlaakerit.
-Alatukivarsien puslat.
-Jarrut kokonaisuudessaan eteen ja taakse.
-Raidetangonpäät ja alapallot.
-Etulokarit.
-Lämppärin säätöpaneeli
Sitten "tuunauksen" nimiin:
-Kaikki umpiot ympäri autoa(taakse singapore:sta pun/valk takavalot, eteen jenkki peitelätkät).
-Alustan revin tallista makaavasta jetastani(fk königsport).
-Merkitön maski(tee-se-itse).
-4xsähköikkunat(lattialla odottamassa).
-Vr6 etupenkit(myöskin lattialla odottelemassa).
-Kauko-ohjattu keskuslukko stilettiavaimella.
Matkamusiikkiakin oli saatava ettei tarvitsisi yhteislaulua(huutoa) harrastaa...
Joten hattuhyllylle oli laitettava 4x10" pioneerin koaksiaaleja ja eteen samanmerkin 6.5" 3-tie sarja, koska konttia suballe en tässä vaiheessa halunnut uhrata.
Renkaat revin myös jetastani, kun siitä on porukka enemmänkin osia lainaillu viime vuosina. Edessä siis 7.5 et25 ja takana 9 et15 x16" brock b2 ja renkaina 195/40 ja 215/40/16.
Vihdoin kun leima heltisi konttorilta, niin eikö laatikko ota lauetakseen viikon ajelun jälkeen. Takaisin talliin mars mars...
Uusi laatikko löytyi onneksi kohtuulliseen hintaan/ helposti, joten nykäisin tekniikan pois keulalta. Samalla meinasin että täytyypi korjata nuo öljyvuodot sitten samalla. Jakopään purkamisen jälkeen vitutuksen määrää ei voinut sanoin kuvailla, kampiakselin kiilaura yllättäen paskana. Kone kävi laatikon hajoamishetkellä kohtuullisen hyvin mutta... Tämähän tästä vielä puuttuikin, taas rupesi näyttämän pahasti siltä että tästäkin tulee taas niitä autoja joita ei voi ikinä myydä. Sen kummemmin miettimättä ALL IN ja kone uusiksi.
Listalle meni melkeinpä kaikki mitä moottorissa on kiinni:
-Lohko koneistukseen.
-Männät (mahle 80.48mm).
-Kankien ylälenkkien holkitus ja alalenkkien hoonaus.
-Runkolaakeripukkien vahvikkeet(25mm työkaluteräksestä) ja runkolinjan hoonaus.
-Tdi:n(1z) kampiakseli tasapainoitettuna.
-Tehdasuusi täydellinen kansi.
-Öljypumppu, laakerit, tiivisteet, hehkut, vesipumppu ym pientarvikkeet.
-Turbo kkk26, 300td mersusta.
-Pakosarja 1.6td:n välilaipalla.
-Syöttöpumppu 1.6td, 11mm nestepäällä ja aaz nokkalevyllä.
-Lt:n imusarja sovitettuna
-Raatikaisen cooleri
-Uusi paineasetelma ja sintterilevy(po-metal)
Nyt vihdoinkin suunnilleen kaikki osat ovat saapuneet, niin pääsee kasaamaan tuota pakettia takaisin nippuun ja vääntämään putkia. Selvennykseksi että mitään tehopeliä ei olla tekemässä, vaan suht normi tehon/väännön tuplaus aikeissa.
Sen verran hidasta kuitenkin ollut tuon passatin edistyminen, että syksyn aikana jouduin ostamaan väliaikaisauton.
Vaikka tuo dieseli ei vieläkään ole nipussa, niin työajo tuolla väliaikaisautolla rupesi riittämään(reilu 100km/päivä) ja päätin sijoittaa hieman uudempaan kulkuvälineeseen.
Lisäilen kuvia/tarinaa kunhan jotain taas tapahtuu.
Passat 1.9td -94
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9td -94
Viimeksi muokannut pk, 28.11.2007 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvännäköiset nuo puna-valkoiset takavalot. Ja melko harvinaisetkin. Sopii varsin asiallisesti ainakin tuohon valkoiseen väriin. Luukun VW-merkille voisi antaa lähtöpassit (ei jää reikiä), ja koukkua hieman siistiä, tai päivittää irroittettavaan.
Alkuperäinen puskuri kokee varmaan kevyttä modifikaatiota tuon kuuleriasennuksen johdolla...
Vaikuttaa kaikenkaikkiaan lupaavalta, uusia kuvia odotellessa.
Alkuperäinen puskuri kokee varmaan kevyttä modifikaatiota tuon kuuleriasennuksen johdolla...
Vaikuttaa kaikenkaikkiaan lupaavalta, uusia kuvia odotellessa.
Luukun merkki mahdollisesti lähtee vielä. Koukkua en viitsi poistaa, kun sattuu olemaan ainoa auto tällä hetkellä josta se löytyy. Todennäköisesti hiekkapuhallan ja maalaan sen, vanhasta kun en viitsisi ruveta rakentamaan irroitettavaa.
Syylarin jouduin vaihtamaan tdi:stä, joka on alkuperäistä hieman kapeampi. Aaz:ssa kun on orkkiksena sellainen koko keulan leveä syylari, niin sinne ei oikein cooleria muuten järkevästi saa.
Etupuskuri tulee pysymään aikalailla orkkiksena, ehkä jonkinlainen ilman ohjaus tuonne coolerille niistä alareijistä. Tulee muuten turhan "tunetetun" näköinen.
Pari kertaa on tosiaan tullut tuo "arvaa miltä tuo näyttää" kommentti, varsinkin volvo kuskeilta.
Sisustaan ei tule muuta kuin nuo vr6:sen etupenkit ja uudet verhoukset penkkeihin/oviin. Todennäköisesti reunat mustaa keinonahkaa ja sinertävää kangasta keskiosat. Sisusta kun tuossa on kojelautaa myöden sininen, niin menee liikaa tavaraa vaihtoon että jokin muu värikombinaatio sopisi.
Sähköpeilit maalatuilla kuorilla ja ne sähkölasit tuohon vielä laitan, niin sitten rupeaa varustus olemaan aikalailla siinä.
Alkuvuodesta jos pääsisi käymään MANN:illa penkissä, kokeilemassa että luistaako tuo sintteri. Sitten meneekin mietintämyssyn alle että lähteekö koppi myyntiin vai löydänkö tuolle vielä jotain käyttöä. Noita rojekteja kun on kuitenkin useampi tallissa, joita pitäisi saada valmiiksi.
Leon on ihan tavis 1.8T.
Syylarin jouduin vaihtamaan tdi:stä, joka on alkuperäistä hieman kapeampi. Aaz:ssa kun on orkkiksena sellainen koko keulan leveä syylari, niin sinne ei oikein cooleria muuten järkevästi saa.
Etupuskuri tulee pysymään aikalailla orkkiksena, ehkä jonkinlainen ilman ohjaus tuonne coolerille niistä alareijistä. Tulee muuten turhan "tunetetun" näköinen.
Pari kertaa on tosiaan tullut tuo "arvaa miltä tuo näyttää" kommentti, varsinkin volvo kuskeilta.
Sisustaan ei tule muuta kuin nuo vr6:sen etupenkit ja uudet verhoukset penkkeihin/oviin. Todennäköisesti reunat mustaa keinonahkaa ja sinertävää kangasta keskiosat. Sisusta kun tuossa on kojelautaa myöden sininen, niin menee liikaa tavaraa vaihtoon että jokin muu värikombinaatio sopisi.
Sähköpeilit maalatuilla kuorilla ja ne sähkölasit tuohon vielä laitan, niin sitten rupeaa varustus olemaan aikalailla siinä.
Alkuvuodesta jos pääsisi käymään MANN:illa penkissä, kokeilemassa että luistaako tuo sintteri. Sitten meneekin mietintämyssyn alle että lähteekö koppi myyntiin vai löydänkö tuolle vielä jotain käyttöä. Noita rojekteja kun on kuitenkin useampi tallissa, joita pitäisi saada valmiiksi.
Leon on ihan tavis 1.8T.
Tuossa on: http://www.ffp.fi/index.php?mid=4&pid=45
Takakaarista puuttuu sisäkantit, mutta perä ei kovin alhaalla ole muutenkaan. Nuo tolpat kun on alunperin kuulunut corradoon, niin ne ovat aika paljon lyhyemmät kuin passatin. Eli keula on melkein ylimmässä asennossa ja maanvaraa tuolla rengastuksella ei ole 8cm. 195/50/15 renkailla tuon joutu katsastamaan, niillä maanvara ilman kuskia just riittävä.
Eteen 9x16 et15 ei mene millään tai no ehkä vakioalustalla ja renkaat tulee hulluna ulos kaarilinjasta.
Eteen 9x16 et15 ei mene millään tai no ehkä vakioalustalla ja renkaat tulee hulluna ulos kaarilinjasta.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa