1.8T kulutus
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T kulutus
tuli tuossa tänään passattia tankatessa mieleen että millasta kulutusta porukalla on ollu kyseisellä koneella? itse kauhistelin kun kaupunkiajossa meni n.12 litraa sataselle, aikaisemmin ei ole "päässyt" noin korkeisiin lukemiin...
-
- -
Nyt on vaihtelevassa ajossa Golffi vienyt noin 8l. 135km/h todellista ajaessa vei viimeksi 70km matkalla n.9l/100km. Ennen lastutusta sama pätkä oli n.9,7l/100km. En tiedä olisko ennen lastutusta sattunut olemaan vastatuuli ja nyt myötätuuli. Täytyy ottaa uusi testi kun seuraavan kerran tulee kyseistä pätkää ajettua.
Ajotietokonetta kun ei omassa ole niin silloin tällöin lasken tripin ja tankatun määrän avulla keskikulutuksen.
Sekoitettuun menee karvan alle 9l ja matka-ajossa viimeksi 7,7 litraa satkulle.
Pelkkää kaupunkiajoa ei mulle oikeestaa edes juuri tule mutta koskaan en ole päässyt lähellekään kymppiä. siinä 8-9l se on ollut aina.
Sekoitettuun menee karvan alle 9l ja matka-ajossa viimeksi 7,7 litraa satkulle.
Pelkkää kaupunkiajoa ei mulle oikeestaa edes juuri tule mutta koskaan en ole päässyt lähellekään kymppiä. siinä 8-9l se on ollut aina.
-
- -
Tuollaisilla lukemilla saa etsiä joko autosta tai ajotavasta vikaa. Aikaisemmalla 1.8T:llä pääsin pidempää matkaajoa 225/40/18 renkailla ja ABT:n lastulla 5,8-6,2l/100km lukemiin tankkaamalla mitattuna. Sekalaisessa ajossa meni keskimäärin 6,5-8,0l/100km. Koskaan en muistas että yli 10l olis saanu kulutettua. Nykyinen 2.0TFSI vie kaupunki pyörityksessa hieman enemmän mutta nätisti ajamalla pidempää matkaa pääsee helposti alle 6,5l, ennätys viime viikonlopulta 400km matka meni 5,7l/100km. Ennakoiva ajotapa ja turhien vedättelyiden pois jättäminen laskee kulutusta aika roimasti. Tankissa 98E:tä.
-
- -
-
- -
Mittarinopeutta kyllä ennemmän mutta pääsääntöisesti rajoitusten mukaan. Minään tietukkona itseäni en pidä, viimeviikolta viimeisin muisto ylinopeudesta.
Ok. Ei siis ollut mitään vittuilua vaan ihmettelin vain pientä kulutusta. Itsellä menee aika tasan opalaisen ilmoittamien lukemien mukaan ja rengastus on myös 225/40-18.
Itse ajelen viikossa kaksi kertaa Vantaan ja Porin välin ja on tullut seurattua kulutusta nyt reilun vuoden ajan tuolta matkalta. Pienimmillään kulutus on tainnut olla 6,5 ja suurimmillaan noin 7,8. Iso ero syntyy autossa olevien ihmisten määrästä (painosta) ja ilmastoinnin käytöstä. Tietty talvirajoituksilla liikutaan kulutuksen alapäässä ja kesällä taas vähän korkeammalla eli se keskinopeus vaikuttaa kyllä hyyvin selvästi.
-
- -
Mulla on 1.8T passat farmari, automaatti tipillä ja lastutettu.. bensaa imee seka-ajossa tollaset 9-10l välillä... ikinä en oo päässy alle 9 litran.. onko jollain vastaavaa autoa ja mitä se kuluttaa tai onko jollain suomenkielinen ohjekirja kun kiinnostaisi tuo valmistajan ilmoittamama kulutus tuolle automaatille..
Profiilin auto ja 10,5-11,5 kulutus, ajosta n. 80% kaupunkiajoa, ei kevyt kaasujalka. Silloin harvoin kun tankin ajaa pääasiassa matka-ajona kulutus 8,5 tienoilla. http://tankkaus.com/cardata.php?nr=15885
Ittellä leoni, ohjelmoitu ja muutenkin hivenen sälää vaihdeltu..
Tommonen tampere-hesa-tampere reissu motaria, kun käy pyörähtämässä keskustassa ja kiertää ikean kautta neljä päällä plus romut ikesta niin kulutus 6.8l/100km.. rengastsu 225/45/17 nasta.. normaalissa matka-ajossa yksin siinä 5.9-6.5l/100km.. Sekalaisessa n.8-9L, mutta kaupungissa yli 10L..
Tommonen tampere-hesa-tampere reissu motaria, kun käy pyörähtämässä keskustassa ja kiertää ikean kautta neljä päällä plus romut ikesta niin kulutus 6.8l/100km.. rengastsu 225/45/17 nasta.. normaalissa matka-ajossa yksin siinä 5.9-6.5l/100km.. Sekalaisessa n.8-9L, mutta kaupungissa yli 10L..
Mulla on lastutettu 1.8T Golffi. Seka-ajossa imasee 9-10l/100km ja kaupungissa 11-12l/100km. Tosin ajotyylikin on "hieman" kulutusta lisäävä ja välimatkat todella lyhyitä. Nätisti kun ajelee, niin pääsee kyllä helposti alle kympinkin kaupungissa. Maantiellä tuo vie (80-90km/h matkavauhdilla) 5,9-6,5l/100km.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”