Taivas rajana marraskuun projekteissa...
Valvoja: ffp jäsenet
Taivas rajana marraskuun projekteissa...
Viime kuun alussa kaveri ajoi tonne mun talliin huonosti käyvän Datsunin. Pakosarja vuoti ja tyhjäkäynti hapuili. Koeajolla havaitsin myös pienoista laiskuutta kaasua painaessa...
http://kuvablogi.com/nayta/768566/
Syy pakokaasujen karkailuun löytyi osittain palaneesta pakosarjan tiivisteessä ja kolmesta katkenneesa pinnapultista. No uutta tiivistettä kehiin ja katkenneet pultit poistin hitsaamalla pultin päihin mutterit ja väänsin auki.
Seuraavalla viikolla auto siirtyi Tampereelle, jossa autoon asennettiin Tatech moottorinohjaus. Asennuksessa käytettiin auton omaa johtosarjaa, jos ruisku joskus halutaan palauttaa entiselleen.
http://kuvablogi.com/nayta/768647/
Tässä vaiheessa säädettiin vasta tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys kartat.
Ja sitten takas talliin...
Vanha pakosarja ja turbo
http://kuvablogi.com/nayta/768593/
http://kuvablogi.com/nayta/768626/
http://kuvablogi.com/nayta/768627/
Uutta fööniä kehiin... (Master turbo MP 810007 jaetulla pakopesällä)
http://kuvablogi.com/nayta/768628/
ja sitten pakosarjan kimppuun... Ensin jigi.
http://kuvablogi.com/nayta/768604/
Ja sitten parin illan putkien sovittelua...
http://kuvablogi.com/nayta/768605/
http://kuvablogi.com/nayta/768607/
http://kuvablogi.com/nayta/768612/
Ja hitsattuna...
http://kuvablogi.com/nayta/768617/
Vakio tulitikkuaskin kokoinen välijäähdytin
http://kuvablogi.com/nayta/768585/
...Vaihtui vähän järeämpään. (Kenno 600*300*100)
http://kuvablogi.com/nayta/768635/
Pientä sovittelua...
http://kuvablogi.com/nayta/768637/
http://kuvablogi.com/nayta/768640/
Seuraavana hukkaportin asennus (46mm portti) ja Down pipen teko. ->3.5" rosterista. Silikooniletkut kun saapuu, niin alkaa ahtoputkien vääntäminen...
http://kuvablogi.com/nayta/768566/
Syy pakokaasujen karkailuun löytyi osittain palaneesta pakosarjan tiivisteessä ja kolmesta katkenneesa pinnapultista. No uutta tiivistettä kehiin ja katkenneet pultit poistin hitsaamalla pultin päihin mutterit ja väänsin auki.
Seuraavalla viikolla auto siirtyi Tampereelle, jossa autoon asennettiin Tatech moottorinohjaus. Asennuksessa käytettiin auton omaa johtosarjaa, jos ruisku joskus halutaan palauttaa entiselleen.
http://kuvablogi.com/nayta/768647/
Tässä vaiheessa säädettiin vasta tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys kartat.
Ja sitten takas talliin...
Vanha pakosarja ja turbo
http://kuvablogi.com/nayta/768593/
http://kuvablogi.com/nayta/768626/
http://kuvablogi.com/nayta/768627/
Uutta fööniä kehiin... (Master turbo MP 810007 jaetulla pakopesällä)
http://kuvablogi.com/nayta/768628/
ja sitten pakosarjan kimppuun... Ensin jigi.
http://kuvablogi.com/nayta/768604/
Ja sitten parin illan putkien sovittelua...
http://kuvablogi.com/nayta/768605/
http://kuvablogi.com/nayta/768607/
http://kuvablogi.com/nayta/768612/
Ja hitsattuna...
http://kuvablogi.com/nayta/768617/
Vakio tulitikkuaskin kokoinen välijäähdytin
http://kuvablogi.com/nayta/768585/
...Vaihtui vähän järeämpään. (Kenno 600*300*100)
http://kuvablogi.com/nayta/768635/
Pientä sovittelua...
http://kuvablogi.com/nayta/768637/
http://kuvablogi.com/nayta/768640/
Seuraavana hukkaportin asennus (46mm portti) ja Down pipen teko. ->3.5" rosterista. Silikooniletkut kun saapuu, niin alkaa ahtoputkien vääntäminen...
Kyl nää japaniharrastajan on ihan ihmeellisiä, yks turbo vaan? True bemaristi olisi laittanut kaksi turboa ja remmin jo tässä vaiheessa. Mitäs koppaa toi vehje btw on?
EDIT: :))) <- huom puuttuva hymiö. Ja koppaki ilmeisesti r33
EDIT: :))) <- huom puuttuva hymiö. Ja koppaki ilmeisesti r33
Viimeksi muokannut Juvonen, 18.11.2007 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itellä kans tommonen kasaantumasa tallisa, samaa sarjaa mut 34 gt-r =)
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... sausta.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... atpyrt.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... 2/osia.jpg
paljo pikkusimmilla fööneillä kyllä mut vähä pelastaa et niitä on kaks
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... sausta.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... atpyrt.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... 2/osia.jpg
paljo pikkusimmilla fööneillä kyllä mut vähä pelastaa et niitä on kaks
GTS-T(en kyl muista yhtään mut joku sellainen) tää tais olla. Yhdellä ahtimella, takaveto ja 5vaihteinen loota.
Hienon satsin oot tehny taas kerran, voisit mullekin tehä =)
Hienon satsin oot tehny taas kerran, voisit mullekin tehä =)
Viimeksi muokannut Warmaster, 19.11.2007 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tälläsiä tuli postissa:
silikoniletkut
http://kuvablogi.com/nayta/776132/
Suuttimet (Deplhi 893cc)
http://kuvablogi.com/nayta/776133/
Eli projekti jatkuu taas...
silikoniletkut
http://kuvablogi.com/nayta/776132/
Suuttimet (Deplhi 893cc)
http://kuvablogi.com/nayta/776133/
Eli projekti jatkuu taas...
Ahtoputkia tuli väänneltyä... Materiaalina 61mm ja 76mm rosteri/hapokas.
http://kuvablogi.com/nayta/777543/
http://kuvablogi.com/nayta/777544/
http://kuvablogi.com/nayta/777546/
http://kuvablogi.com/nayta/777547/
http://kuvablogi.com/nayta/777543/
http://kuvablogi.com/nayta/777544/
http://kuvablogi.com/nayta/777546/
http://kuvablogi.com/nayta/777547/
2.5" putki olis varmaan ollut hyvä coolerin jälkeen, mutta sitä ei nyt satu rosterisena olemaan(ainakaan mulla). Ja kyllähän tuo kaasuläppä aika paljon vaikuttaa putken halkaisiaan. (tässä 60mm)
Tuosta ahtoputkien kokovalinnasta on väännetty kättä iät ja ajat, mutta ei kukaan ainakaan mulle ole kertonu sitä oikeeta putken halkaisiaa ja mitoitustapaa. Mutta ton kokoluokan turbolla luulis sitä ilmaa tulevan sen verran reilusti, että eiköhän nuo torvet saada ilmalla täytettyä...
Tuosta ahtoputkien kokovalinnasta on väännetty kättä iät ja ajat, mutta ei kukaan ainakaan mulle ole kertonu sitä oikeeta putken halkaisiaa ja mitoitustapaa. Mutta ton kokoluokan turbolla luulis sitä ilmaa tulevan sen verran reilusti, että eiköhän nuo torvet saada ilmalla täytettyä...
Hukkaportin lähtö
http://kuvablogi.com/nayta/793147/
Pakosarja valmiina
http://kuvablogi.com/nayta/793148/
http://kuvablogi.com/nayta/793149/
http://kuvablogi.com/nayta/793150/
http://kuvablogi.com/nayta/793151/
Hukkaportin ja downpipen sovittelua
http://kuvablogi.com/nayta/793145/
http://kuvablogi.com/nayta/793144/
http://kuvablogi.com/nayta/793142/
http://kuvablogi.com/nayta/793141/
Projekti jäädytetään nyt kolmeksi kuukaudeksi, koska lähden Thaimaaseen hyvin ansaitulle kesälomalle ;)
http://kuvablogi.com/nayta/793147/
Pakosarja valmiina
http://kuvablogi.com/nayta/793148/
http://kuvablogi.com/nayta/793149/
http://kuvablogi.com/nayta/793150/
http://kuvablogi.com/nayta/793151/
Hukkaportin ja downpipen sovittelua
http://kuvablogi.com/nayta/793145/
http://kuvablogi.com/nayta/793144/
http://kuvablogi.com/nayta/793142/
http://kuvablogi.com/nayta/793141/
Projekti jäädytetään nyt kolmeksi kuukaudeksi, koska lähden Thaimaaseen hyvin ansaitulle kesälomalle ;)
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa