Suuri talvirengaskeskustelu 2007

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.10.2007 15:46

Eikös se ole 185-195/55/15.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 15.10.2007 18:44

Tai 195/50/15.

Tänään hain haaparannasta Bridgestone Nordic kitkat 205/55/16 kokoa 437€ maksoivat. Lapinkumilla torniossa olis ollu Michelinin X-ice 495€ tai Nokian RSI 680€

TM:n testissä nelosena olivat nuo bridgestonet ja tuttu myyjä kehui niin uskon että ovat hyvät.
Se on aivan mihin tottuu. Viime talvi meni passatin mukana tulleilla 3-4mm jäljellä olevilla michelinin kitkoilla ja hyvin pärjäsi eikä edes parempia kaivannut. Tuntui auto tehokkaalta kun luistonesto vilkutteli jatkuvasti. ;D

Olivat muuten haaparannan kumit viikko34/2007 eli melko tuoretta tavaraa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.10.2007 20:17

Jos 195/50/15 kokoisena niin mittarivirhettä -5km/h. Itellä kesärenkaat tuota kokoa ja aivan hirveä ajettava.
Rengas/vannelaskuri:

http://www.autosound.fi/rl/index.htm

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 15.10.2007 21:55

Itsellä ollut monessa golffissa tuo 195/50/15 kokoiset kumit ja tosi hyvä ajaa jos alusta kunnossa. Oikeastaan sopiva kompromissi ajettavuuden ja ulkonäön suhteen. 55 profiililla näyttää jo liian paksulta kumit. Tässä nykyisessäkin näämä rekisteri otteessa vaihtoehtoiset koot 195/50/15 ja 205/50/15

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.10.2007 15:28

Mulla oli aiemmin alla 195/55/15 kitkat jotka kyllä oli paremmat ajaa kun nykyiset 50-sarjalaiset kesärenkaat ja mun mielestä noi näyttää hullulta alla:

http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_0014.jpg

Mutta täytyy ajaa loppuun.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 17.10.2007 9:30

Mulla oli aiemmin alla 195/55/15 kitkat jotka kyllä oli paremmat ajaa kun nykyiset 50-sarjalaiset kesärenkaat ja mun mielestä noi näyttää hullulta alla:

Tossa on semmosta tiettyä 4Motion / Offroad -look meininkiä! :D :D

Joppelis
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.8.2006 23:48

ViestiKirjoittaja Joppelis » 22.10.2007 16:44

Menee hiukan ot:ksi, Mutta mutta... Sopiikohan golf g3 alle 205/55 R16 ?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.10.2007 17:19

Melko tiukkaa on. Minulla on alla 205/45r16 ~50mm madalluksella ja pyörii nipinnapin, vaikka kaaret mankeloitu.

Joppelis
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.8.2006 23:48

ViestiKirjoittaja Joppelis » 22.10.2007 17:35

Tuota meikäläisen vehjettä on tiputettu 40mm, kesäisin 205/40 R17 jotka mahtuu mukavasti... Uskoisin, että 50 menee, mutta tiedä sitten tuosta 55... kesäkummina noilla 16" on 205/45... Eikai auta kuin kokeilla :/

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.10.2007 10:50

Minulla on alla 205/45r16

Miltä valmistajalta löytyy talvirenkaita tuossa koossa? Mikä malli? Todnäk. nastaa ei ainakaan löydy, mutta jos edes kitkaa...? Tai vielä parempi olisi 215/40-16, mutta taitaa olla tekemätön paikka? Mitähän muuta kokoa voisi kuvitella 9x16" vanteelle mk2 Golfiin/Jettaan?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.10.2007 11:26

Mitähän muuta kokoa voisi kuvitella 9x16" vanteelle mk2 Golfiin/Jettaan?

195/45 luulis löytyvän ja ihan kohtuullisella venytyksellä vielä pääsee...:)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.10.2007 19:18

195/45 luulis löytyvän ja ihan kohtuullisella venytyksellä vielä pääsee...:)

Ei taida löytyä 195/45r16 talvirenkaita, ainakaan nastoilla =)

Miltä valmistajalta löytyy talvirenkaita tuossa koossa? Mikä malli? Todnäk. nastaa ei ainakaan löydy, mutta jos edes kitkaa...? Tai vielä parempi olisi 215/40-16, mutta taitaa olla tekemätön paikka? Mitähän muuta kokoa voisi kuvitella 9x16" vanteelle mk2 Golfiin/Jettaan?

Kesällä on siis tuo 205/45r16, kun en onnistunut löytämään talvirenkaita mistään tuossa koossa, nastoilla. =( 205/50r16 löytyy, mutta tekee tiukkaa mahtumisen kanssa. Piti laittaa talveksi alle 185/55r15 Hakkapeliitat, näyttävät vain liian pieniltä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 27.10.2007 21:18

Ei taida löytyä 195/45r16 talvirenkaita, ainakaan nastoilla =)

Kyllä niitä ainakin jotain näyttäis olemassa olevan...

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 27.10.2007 21:50

Viimetalvena oli 195/65/15 Nokian Q.

Tämä "talvi" pitäis liukastella Dunlopin sp winter sport m2:lla.
Ja koko oli 205/50/17. Saa nähä miten nuo pitää jos TALVI tulee tänne PK-seudulle.

Muuten ois tullut Nokian kitkat alle, mutta sattui täältä foorumilta löytymään kohtuullisella hinnalla R32 alut em. kitkoilla.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.10.2007 22:32

Eli ei taida olla olemassa 16" matalaprofiilitalvirengasta 205 tai 215-leveänä olemassakaan... :(

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 28.10.2007 17:02

Kyllä rengasonline ainakin tarjoaa 16" matalaprofiili talvirenkaita.
www.rengasonline.com

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.10.2007 22:17

Katohan, sieltä löytyis ihan aitoa saksankitkaa tuossa mun suosikkikoossa:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 02&dsco=36

Kuinkahan tuollasella mahtais pärjätä näillä leveysasteilla...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.10.2007 9:06

Aiheesta Kitkat vs Nastat, syksyn keleillä:
Vauhti on myrkkyä kitkarenkaille kuivalla kelillä

Kitkarenkaiden ominaisuudet eivät yksinkertaisesti riitä kuivalla kelillä. Oulun seudun ammattikorkeakoulun moottorilaboratorion Toyota Prius-testin osana järjestetty väistökoe osoitti, että 80 km/h nopeudessa tehty väistö kitkarenkailla olisi vienyt auton metsähallituksen puolelle. Kesärenkailla sama väistö onnistui sen sijaan hyvin ja nastarenkaillakin pysyttiin sentään teillä.


Helmikuussa aloitettu Oamk:n Prius-testiohjelma etenee suunnitellusti. Syyskuun lopulla olivat vuorossa jarrutus- ja väistökokeet, jotka ajettiin Pudasjärven lentokentän alueella. "Lämpötila oli +7 , oli tyyntä ja kiitoradan pinta oli kuiva," kuvailee Pyry Peussa testiolosuhteita.

Testitilanteessa haluttiin kokeilla erilaisen rengastuksen toimivuutta auton alla ja tässä mielessä mukana olleita kitka- ja nastarenkaita ajettiin tarkoituksella niille väärissä olosuhteissa. Toisaalta se osoitti, että alkusyksystä ja loppukeväästä, kun autoissa on usein talvirenkaat alla, vaikka keli on kuiva, ajotapa ja nopeudet on syytä sopeuttaa alle oleviin renkaisiin.

Auton kuljettajaksi oli hankittu ammattilainen, rallipoluiltakin mainetta hankkinut Marko Ipatti. Tätä pidettiin tarpeellisena, koska testi tarvitsi useita toistoja ja ajosuorituksen piti kerta kerran jälkeen olla mahdollisimman samanlainen.

Sekä jarrutusta että väistöjä testattaessa käytettiin vuoden käytössä olleita renkaita. Mukana olivat kesärengas, kitkarengas ja nastarengas, joista viimeksi mainituissa olivat nastat vielä paikoillaan. Renkaiden koko ja nopeusluokitus vastasivat Priuksen suosituksia.

Jarrujen ja renkaiden yhteistoimintaa mitattiin täysjarrutuksella 125 km/h nopeudesta.

Kesärenkailla auto pysähtyi 62 metrin matkalla, nastarenkailla jarrutusmatka kasvoi 78 metriin ja kitkarenkailla auto pysähtyi vasta 82 metrin päässä. Merkittävää oli lisäksi, että kitkarenkailla auton nopeus oli 62 metrin kohdalla vielä 32 km/h.

Oma mielenkiintonsa voi olla myös sillä, että nimenomaan kitkarenkaiden kitkakerroin osoittautui tässä testissä koko joukon alhaisimmaksi. Siinä kun kesärenkaan kitkakerroin oli 0,95 oli se kitkarenkailla vain 0,75. Nastarenkailla päästiin hieman parempaan eli arvoon 0,78.

Kesärenkailla tehtiin jarrutuskoe myös täydellä viiden aikuisen lastilla. Tässä testissä jarrutusmatka ei käytännössä pidentynyt lainkaan, joten Priuksen jarrujen mitoitus on riittävä myös täydelle kuormalle.

Kitkarenkaiden ominaisuudet kuivalla kelillä joutuivat vielä tiukemmalle väistökokeessa. Periaatteessa testissä simuloitiin nk. hirvikoetta, eli auto väisti nopeasti tielle tullutta estettä ja pyrki palaamaan takaisin omalle kaistalleen 17 metrin matkalla ennen kuviteltua vastaantulijaa.

Väistöt ajettiin kaikilla rengastyypeillä siten, että ensimmäisellä kerralla nopeus oli 30 km/h ja nousi siitä 10 kilometriä kerrallaan aina 80 km/h nopeuteen.

Jokaisen väistön liikeradat tallennettiin tietokoneeseen gps-paikantimen piirtämän käyrän muodossa.

Kaikilla rengastyypeillä väistöt onnistuivat noin 65 km/h nopeuteen saakka. Kesärenkailla väistö onnistui vielä juuri ja juuri 80 km/h nopeudella, mutta kitkarenkailla varustettuna autolle ei enää riittänyt tien kaistaleveys, vaan auto olisi oikealla tiellä päätynyt tien ulkopuolelle. Nastarenkailla varustettu auto selviytyi hieman paremmin, mutta senkään suoritus ei yltänyt kesärenkaan tasolle.

Väistökoe tehtiin kesärenkailla vielä täydellä kuormalla (kuljettaja ja neljä matkustajaa). Tulos osoitti, että ajoneuvon alustageometria toimi kiitettävästi myös täydellä kuormalla. Tätä tuki myös ajoneuvon kuljettajan kommentit, joiden mukaan auton ajotuntuma pysyi samankaltaisena kuormasta riippumatta.

Käytännön ajokokeet ajaneen Marko Ipatin testi vakuutti niin, että hän aikoo vaihdattaa lähisukulaisensa auton alla olevat kitkarenkaat ensi sijassa toimivampaan rengastukseen.

Matti Heikura


http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=689157

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 29.10.2007 10:48

Ihan asiallinen testi mikä osoitti hyvin että talvirenkaat eivät toimi lämpöisillä keleillä, puhumattakaan kesästä. Mutta sen verran kitkoja voisin puolustaa, että kun Matti / Maija Meikäläinen posottaa vastaavanlaisella kelillä ja tilanne tulee vastaan, niin en usko että suuremmin on väliä onko alla kitkat vai nastat. Auto on joko ojassa tai siinä väistettävän kyljessä.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.11.2007 13:34

Nyt olis sit uudet talvivanteet ja -kumit alla ;)

TSW Nogaro + 225/40*18"
Viimeksi muokannut Murre, 3.11.2007 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.11.2007 13:42

Hyvältä näyttää =)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.11.2007 14:21

^Ja kalliilta. :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.11.2007 19:11

Mutta rahamiehethän tänne foorumille vain kirjoittelevat, tai sitten appiukot on pankinjohtajia.

Tänään vaihdoin alle tuliterät Kleber Kapnor 5 175/65/14 ja ensikokemus positiivinen ainakin rengasmelun suhteen. Eiköhän näillä muutama talvi mennä jos golpero nipussa pysyy.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.11.2007 20:44

Mulla on ollu jo viikon verran alla Bridgestone Blizzak WS-50, kokona 185/65/14, eiköhän noilla vielä toisen talven ajele.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.11.2007 2:05

^Ja kalliilta. :D


Pah 18 tuumaset talvivalssit on niin eilistä päivää

http://vianor.fi/rengas?id=10361797&malli=Nokian+Hakkapeliitta+5

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 4.11.2007 11:05

Pääasia, että miellyttää omaa silmää! Ja miksei myös muitakin ;)

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 7.11.2007 20:20

Kellään kokemusta noista maxxis kumeista 195/50/ r15 ? eikös ne oo continentalin valmistamia?

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 30&dsco=36

Kolmos golffiin ajattelin tommosii täksi talveksi. Hvyät arvostelut noi on ainaski saanu tiiä sit onko niihin luottamista yhtää :). tiedä sit toimisko täällä itäsuomessa miten.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 7.11.2007 20:24

Laita mieluummin 185/55r15 hakkapeliitat, toimivat varmasti kunnolla.
Ja oman maun mukaan kitkana, tai sitten nastoilla =)

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 7.11.2007 20:37

Mutta noissa^se hinta pompsahtaakin vähä jo noihin halvempiin verrattuna :) toi 195 leveys kyl ei tunnu ihan hyvältä näin talveksi pidon kannalta tiiä sitten ku ei oo kokemuksii.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 7.11.2007 20:43

Renkaissa ei kannata säästää, kun se oma ja muiden henki on niistä monta kertaa kiinni. Säästää jossain muualla.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 7.11.2007 20:56

No en oo mitään halvimpia ostamassakaan mutta en mistään nokialaisistakaan mansikoita rupea maksamaan vaik hieman paremmat olisivatkin kun keskihintaisen kumit:) en oo kato syntyny hopea lusikka perseessä:) Nyt alkaa kyllä mennä jo vähä aiheen ohi..

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 7.11.2007 21:23

Ei meikäläiselläkään tota ylimäärästä rahaa just ole, mutta talvirenkaissa en rupea säästämään.

Jos ylläreitä ei tule ja kaikki menee niinkuin pitää, se on ihan sama, ajaako noilla muutaman kympin Linglongeilla vai onko alla monen sadan merkkirenkaat. Merkkirenkailla saataa tosin jokunen tilanne jäädä jopa tulematta. Meikäläinen ei ainakaan ota sitä riskiä. Ai niin, mut eihän mulle ikinä mitään satu..

Se saattaa käydä kalliiksi tuo väärässä paikassa säästäminen. Tai minkähintaiseksi sitä oman tai muiden terveyden asettaa. Tai ihan vaan oman kulkineen. Ei siitäkään täyttä hintaa lunastettaessa saa.

Etsikää vaikka sitten se pienin/edullisin mahdollinen rengaskoko talveksi (, joka muuten pitää paremmin), ennenkuin etsii isompia ja halvempia renkaita!!

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 7.11.2007 21:32

No ei noi isommatkaan pahan kalliita ole esim. 185/60/15" bridgen blizzakit ovat 66e kappale mutta jotku lähes samat ominaisuudet omaava nokialainen sit satasen kipaleelta varmasti. ja hyvää kuullut noistakin birgestoneista vaan. Sitten ajattelin alle myös noita continentalin kitkoja 185/60/15 ne ois sen 77e kappale. Kokemuksia kellään? hyvin on noi contit vissiin testeissä menestyny?

Marko T
-
Viestit: 80
Liittynyt: 21.2.2007 10:34

ViestiKirjoittaja Marko T » 8.11.2007 9:48

Pistetääs nyt oikein kommenttia kun aamulla tuli ensimmäistä kertaa liukkaalla ajettua tänä vuonna. Vaikkei kovin erikoinen keli ollutkaan.
Alle tuli tälle vuodelle Michelin X-Ice Northit kokoa 195/65-15. Oikein 350 e:tä tuli panostettua kun itse väänsi vanteille.
Viime vuosi meni hakkapeliitta Q kitkoilla jotka auton mukana tulivat. Mielestäni nykyiset michelinit ei pidä oikeastaan pahempaa ääntä kuin nuo viime vuotiset kitkat. Nastojen ääni kuuluu selvemmin vain reilummassa kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Ja pito silloin kun pitoa tosissaan tarvitaan on varmasti aivan eri luokkaa. Oli kyllä viime talvi ensimmäinen ja viimeinen kitkoilla. Ja se on sitten vaan mun mielipide että ei mitään väittelyä pystyyn. Kiitos. Jokainen ajakoon sillä mikä parhaalta tuntuu.

okkraj
-
Viestit: 199
Liittynyt: 31.8.2005 14:28

ViestiKirjoittaja okkraj » 14.11.2007 15:40

Ettei talvi yllättäisi niin tekeekö merkki-kitkoilla, joissa pintaa jäljellä n. 6mm enään yhtään mitään (nastoilla ainakin pärjäisi pienillä kilometreillä pari vuotta)? Vanhat renkaatkin ovat sudet ja ei niitä viitsisi turhaan alle ruuvata hetkeksi. Käytettynä olisi siis tuollaiset tarjolla mielestäni ihan kohtuulliseen hintaan (sisältää myös vanteille laittamisen). Kilometrejä tulee itselle nykyisin vähän ja jos jotain arviota pitäisi heittää niin joulu-maalis on max. 4000km.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 14.11.2007 17:49

No on kyllä aika lipakka keli, ei meinaa hakkapeliitta neloset kihyttäessä pittää ollenkaan :/ Jarruttaessa kyllä pitoa löytyy, onneksi.

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 15.11.2007 10:26

Continental WinterViking 2:set tuli ostettua alle. Vaikuttaa kyllä oikein hyvältä renkaalta. Melu ja suuntavakaus ihan eri luokkaa kuin Nokialaisissa.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 15.11.2007 11:39

Ja nuo WinterVikingit tuntuu olevan myös aika hiljaiset, kun eivät häiritsevästi metelöi kakkoskoteloisenkaan alla. Tosin on minulla tuossa hippasen ylimääräisiä äänenvaimennuksiakin alkuperäiseen nähden, mutta selkeästi hiljaisemmat nastaäänet kuin hkpl4:ssä esimerkiksi. Ainakin korvakuulolta. Sehän se kai tärkeintä on.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 25.11.2007 13:22

Mitkä olis hyvät talvirenkaat koko pitäs olla 185/65R14?

hinta luokka 350-500€

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 3.12.2007 20:05

itse mietin että ostanko hkpl5 vai good year ug extremet ja kun myyjä kehui kovasti goodyearia(kin) niin päädyin niihin ja olihan ne 85e halvemmat eli kokona 195/65/15" ja hintaa oli 380e alle laitettuna jyväskylässä.

täytyy kyllä sanoa että on minun mittakaavassani ainakin tosi hyvät renkaat kun vertaa viime talven michelinin X-ice northeihin mitkä nekin oli kalliimmat...

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 3.12.2007 20:19

Itte ostan continental:in winter viking 2:t toisena vaihtoehtona oli hakkis 4:n

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 3.12.2007 22:55

Tänään asennettiin Getariin HKPL 5 kokoa 205x55x16", RS10 silver 6.5x16". Aikalailla äänekkäämmät ovat verrattuna noihin --> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90460
Pitoa löytyy tosin paljon enemmän ja sekin ulkonäön kustannuksella. :)

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 4.12.2007 11:34

Ei kai niitä huonoja talvirenkaita olekaan?..jos ei työkseen aja autolla menee mikä vaan uudet! conttin rengaissa on löysä runko mut hyvä pito=) itse jos ostaisin nasta rengaat vaikuttas hinta aika paljon!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.12.2007 11:44

Ei kai niitä huonoja talvirenkaita olekaan?..

Ajappa viikko Auroran pinnoitetuilla nastoilla, ja katsotaan ootko vielä samaa mieltä =)
Ne on ainakin tappavan vaaralliset renkaat, kesärenkaitakin huonommat.
Corollassa siis pyörineet alla muutaman viikon, piti tilata hakkapeliitat tuohonkin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.12.2007 13:23

Ei kai niitä huonoja talvirenkaita olekaan?..jos ei työkseen aja autolla menee mikä vaan uudet! conttin rengaissa on löysä runko mut hyvä pito=) itse jos ostaisin nasta rengaat vaikuttas hinta aika paljon!

Juu, eipä vissiin... Kyllä kuule huonojakin on olemassa. Kyllähän noissa lehtien testeissäkin sillon tällön löytyy renkaita jotka testaajien mielestä ovat hengenvaarallisia.
Mullakin se hinta vaikuttaa siihen ostoon. Tosin se vaikuttaa jotakuinkin siten, että mitään halppis paskoja en osta. Kas kun tuo turvallisuus on melkolailla typerä paikka säästää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa