Golf III - ajovalot
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III - ajovalot
Eli ois tarkotus vaihtaa alkuperäisten ajovalojen tilalle Fk:n enkelin silmät niin kysyisinkin semmosta että onko valoteho millainen verrattuna alkuperäiseen? Parempi, huonompi yms. kertokaa joku jolla kyseiset valot on.
Samoihin valoihin liittyen kysyisin myös että saako Fk:n valoon alkuperäisestä valosta laitettua korkeudensäätö moottorin?
Olen kuullut että monet halvoista tuning valoista vuotaa vettä sisäänsä, mahtaako nuokin Fk:n valot kärsiä kyseisestä ongelmasta?
Samoihin valoihin liittyen kysyisin myös että saako Fk:n valoon alkuperäisestä valosta laitettua korkeudensäätö moottorin?
Olen kuullut että monet halvoista tuning valoista vuotaa vettä sisäänsä, mahtaako nuokin Fk:n valot kärsiä kyseisestä ongelmasta?
Mulla ollut parisen vuotta FK-enkelit keulalla.. Valoteholtaan ovat paremmat kuin alkuperäiset, valon kuvio on aika kapea pitkillä valoilla.
Vettä tai oikeastaan kosteutta tuli ainakin mulla sisään, siihen auttaa umpion reunuksen tiivistäminen esimerkiksi silikonilla. Kannattaa siis suosiolla tiivistää ne ennen paikalleen laittoa.. Täälläpäin ei muuten mene angeleyesit katsastuksesta läpi, syy: laiton parkkivalokuvio, vaikka mullakin on E-hyväksyt, niin siltikään ei onnistu.
Vettä tai oikeastaan kosteutta tuli ainakin mulla sisään, siihen auttaa umpion reunuksen tiivistäminen esimerkiksi silikonilla. Kannattaa siis suosiolla tiivistää ne ennen paikalleen laittoa.. Täälläpäin ei muuten mene angeleyesit katsastuksesta läpi, syy: laiton parkkivalokuvio, vaikka mullakin on E-hyväksyt, niin siltikään ei onnistu.
Niin, kuten sanottu täälläpäin ei mene angeleyssit läpi leimasta, olen testanut.. Tietenkin jossain etelä-Suomessa jossa noita enemmän pyörii, niin ei varmaan ole mikään ongelma. Täällä korvessa kun katsastusmies ei koskaan ennen ole nähnytkään tuollaisia valoja, niin eihän ne läpi mene.. Haluaisimpa nähdä uusien bemarien katsastuksen ko. konttorilla.. ;)
Onneksi kolmosgolffiin vaihtaa vanhat umpiot takaisin viidessä minuutissa, niin ei ole ongelmaa katsatuksen kanssa, enää ;)
Onneksi kolmosgolffiin vaihtaa vanhat umpiot takaisin viidessä minuutissa, niin ei ole ongelmaa katsatuksen kanssa, enää ;)
Täälläpäin ei muuten mene angeleyesit katsastuksesta läpi, syy: laiton parkkivalokuvio, vaikka mullakin on E-hyväksyt, niin siltikään ei onnistu.
Juu, ainakin täällä Hämeessä menee läpi komeesti. Inssi viimex kyllä hieman ihmetteli mut päästi läpi. Ja jos ihmettelee ens kerralla niin töräytän että "meinaakkos sit että kaikkien 500-sarjan bemujen valot on laittomat!" Sama parkkikuviohan se niissäkin on... Eli kyllä ne ihan lailliset on, tarpeen vaatiessa sanotte että soitto AKEen riittää hälventämään ihmetystä...
Ei kellään kokemuksia seuraavista, onko hintansa väärtit?
http://www.vmstyle.fi/tulostettava.php?id=11402
http://www.vmstyle.fi/tulostettava.php?id=11402
Onkos tuo joku tummaoptiikkamalli vai näyttääkö vain siltä? Itselläni on tuollaiset kirkasoptiikkamallisena ja releytettynä voi olla todella tyytyväinen valotehoon ja -kuvioon. Lisätehoa saisi toki ylitehopolttimoilla, mutta laillisillakin pärjää.
Näyttäisi myös hieman siltä, että tuossa linkin laitteessa olisi myös Hellan huomiovalot.
Näyttäisi myös hieman siltä, että tuossa linkin laitteessa olisi myös Hellan huomiovalot.
Pitää nyt vielä heittää kysymys noista enkeleistä.
Oon itekki miettiny variantin keulalle enkeleitä, mut onko ne nyt laittomat vai ei ? minä en jaksas ens vuonna sit vaidella lamppuja minkään katsastuksen takia.
Mut toisaalta en itekkään ymmärrä miten ne olis laittomat, siinä on ne mitä pitääkin ja emarit käyttää niitä vakio lamppuina.
Oon itekki miettiny variantin keulalle enkeleitä, mut onko ne nyt laittomat vai ei ? minä en jaksas ens vuonna sit vaidella lamppuja minkään katsastuksen takia.
Mut toisaalta en itekkään ymmärrä miten ne olis laittomat, siinä on ne mitä pitääkin ja emarit käyttää niitä vakio lamppuina.
-
- -
Yllä mainitussa linkissä olevalta kauppiaalta en itse suosittele ostettavaksi mitään. Pari kuukautta sitten olin ostamassa tavaraa tuosta putiikista ja kun tuli maksun aika, myyjä ilmoitti, että sivulla mainittu postikulu ei riitä, vaan pitää pulittaa lisää tietty summa. Ihmettelin siinä, että mitä hittoa ja myyjä vain kertoi pahoitellen, että "vika on heidän systeemissään" ja nyt olisi vain maksettava lisää. Yritin ehdottaa muita (halvempia) toimitusvaihtoehtoja, mutta ei käynyt.
Ilmoitin, että en aio maksaa ylimääräistä ja tein valituksen ebaylle. Aikamme asiaa vatvottuamme myyjä suostui perumaan kaupan, eikä tarvinnut mennä siihen ei-maksettu/ei-vastaanotettu -rumbaan.
Ilmeinen vedätysyritys siis. Moni varmaan maksaa pyydetyt ylimääräiset killingit ikävien seurausten pelossa.
Ilmoitin, että en aio maksaa ylimääräistä ja tein valituksen ebaylle. Aikamme asiaa vatvottuamme myyjä suostui perumaan kaupan, eikä tarvinnut mennä siihen ei-maksettu/ei-vastaanotettu -rumbaan.
Ilmeinen vedätysyritys siis. Moni varmaan maksaa pyydetyt ylimääräiset killingit ikävien seurausten pelossa.
Onkos nuo motonetin gti/vr6 valot minkä merkkiset? Tekeekö niillä mitään? Marmoritiskillä maksaa yli 100e/kpl.
Releytin ajovalot, nyt polttimot saa painella täydellä teholla töitä, mutta nyt ei nämä metalliset polttimonkannat kestä enää suorina vaan lähtee vääntymään lyhyissä valoissa. Pitkissä vastaavaa ei ole tapahtunut kun niitä ei pahemmin kesäkuumalla tarvitse päällä pitää.
Releytin ajovalot, nyt polttimot saa painella täydellä teholla töitä, mutta nyt ei nämä metalliset polttimonkannat kestä enää suorina vaan lähtee vääntymään lyhyissä valoissa. Pitkissä vastaavaa ei ole tapahtunut kun niitä ei pahemmin kesäkuumalla tarvitse päällä pitää.
Niihin joihin olen itse tehnyt vastaavanlaisen jännitteen noston, olen jättänyt mahdollisuuden helposti siirtyä käyttämään alkuperäistä kytkentää, ja ajellut valoisammat vuodenajat sillä alemmalla(alkuperäiskytkentä) jännitteellä.
Onkos nuo motonetin gti/vr6 valot minkä merkkiset? Tekeekö niillä mitään? Marmoritiskillä maksaa yli 100e/kpl.
Kaveri vaihtoi juuri tuollaisen haljenneen orkkiksen tilalle. Merkkiä en muista mutta E- hyväksyntä sentään löyty. Valokuvio lähellä orkkista ja peilipinnat/lasi 5x kirkkaampi kuin 150tkm tietä nähnyt alkuperäinen. Saa nähdä miten pitää vettä..
Eli autona on 95vm. MK3 Golf Variant ja tarkoitus olis päivittää vakio ajovalot GTi/VR6 ajovaloumpioihin lisäpitkillä ja korkeuden säätömoottoreilla. Autossa siis sähköinen korkeuden säätö jo vakiona. Onko toi muuten plug and play paitsi sen releen tilalle pitää laittaa se hyppy? Jos joku asiasta enemmän tietävä osais kertoa!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”