Scangauge käyttökokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Scangauge käyttökokemuksia
Onko joku saanut toimimaan esim. volkkarissa tuollaisen obd-porttiin tulevan Scangauge monitoimimittarin? Mulla on ollut ongelmia yhdistää laitetta joihinkin autoihin.
Toimii:
-VW Passat (3bg) 2.8
-Seat Cordoba tdi -98?
-VW Golf mk4 1.6
-VW Golf mk4 1.8t (-032 ecu)
-Audi A4 1.8t (-03?)
-VW Passat 1.9tdi PD130 -01 (-019 ecu) (MAP arvo ei näy)
Ei toimi:
-VW Polo (6kv) tdi variant -00 (-018 ecu)
-VW Passat (3b) 1.8t sedan -97
-VW Passat (3b) 2.8
-Seat Toledo 1.6 -99
-Seat Ibiza 1.9 tdi -00 (-018 ecu)
Testattu Scangauge2 versio 3.03:lla.
Toimii:
-VW Passat (3bg) 2.8
-Seat Cordoba tdi -98?
-VW Golf mk4 1.6
-VW Golf mk4 1.8t (-032 ecu)
-Audi A4 1.8t (-03?)
-VW Passat 1.9tdi PD130 -01 (-019 ecu) (MAP arvo ei näy)
Ei toimi:
-VW Polo (6kv) tdi variant -00 (-018 ecu)
-VW Passat (3b) 1.8t sedan -97
-VW Passat (3b) 2.8
-Seat Toledo 1.6 -99
-Seat Ibiza 1.9 tdi -00 (-018 ecu)
Testattu Scangauge2 versio 3.03:lla.
Viimeksi muokannut JukkaA, 29.10.2007 20:50. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Sain Saksan maalta mielenkiintoista infoa. Nimittäin sivuillaan Scangauge ilmoittaa 1997 autoista, kuten minun Audi, että sopii kaikkiin tuon ikäisiin autoihin (oli joku dodgen, fordin ja gm:n dieselit kun ei passaa). Mutta tuo ei ollutkaan yksiselitteisesti totta, vaan tarkoittaa että sopii kaikkiin jenkkilän 1997 autoihin. Nimittäin jenkkilässä on OBDII tullut pakolliseksi 1997 ja näin ollen se sopii kaikkiin noihin. Mutta suomessa OBDII tuli pakolliseksi autoissa vasta vuodesta 2002. Ja yllätyksekseni 1997 Audissa, vaikkakin siinä on OBDII mallinen portti, ei välttämättä olekaan oikeasti OBDII:ta. Jenkkilän vientimalleissa on tuo OBDII ja ainakaan kaikissa euromalleissa, kuten minun tapauksessa, ei tuota olekaan. Lienee sitten niin, että ecuissa on eroa noissa...
Lisäksi, kuulin että tehtaalta on lähtenyt muinoin toimimattomiakin yksilöitä, vääriä osia sisällä, ja noita on vaihdeltu veloituksetta uusiin. Tämän oletin aluksi olevan syy tuossa minun tapauksessa, mutta valmistajan mukaan kyseiselle jälleenmyyjälle ei ole toimitettu virheellistä sarjaa ja lisäksi jälleenmyyjä testaa jokaisen yksilön, joten minun probleemat täytyy johtua tuosta ylemmästä.
Edit: Ja scangaugen softaversio on 3.15
Lisäksi, kuulin että tehtaalta on lähtenyt muinoin toimimattomiakin yksilöitä, vääriä osia sisällä, ja noita on vaihdeltu veloituksetta uusiin. Tämän oletin aluksi olevan syy tuossa minun tapauksessa, mutta valmistajan mukaan kyseiselle jälleenmyyjälle ei ole toimitettu virheellistä sarjaa ja lisäksi jälleenmyyjä testaa jokaisen yksilön, joten minun probleemat täytyy johtua tuosta ylemmästä.
Edit: Ja scangaugen softaversio on 3.15
Polossa toimi mittari hyvin 600 km, eli siihen asti kunnes menin ajon aikana nollaamaan tietoja trippimittarista. Mittari ei nyt näytä keskikulutusta (taisi mennä sekaisin). Muuten toimii kyllä.
Saako mittarin jotenkin nollattua tehdasasetuksille vai auttaako jos käy tankkaamassa tankin täyteen ja ohjelmoi tankkauksen tiedot mittariin? Olen käyttänyt mittaria vasta yhden tankkauksen ajan, joten olen vielä ulkona kuin lumiukko.
Trippi-infoon on ilmestynyt tähti oikeaan alakulmaan, joka merkkaa ohjeiden mukaan sitä, että tiedostoon on tullut virhe "mennyt juntturaan".
Ohjelmoidaanko mittariin tankkaustiedot, kun tankkaus on suoritettu? Jos saisin ohjeet teiltä tähän, niin hieno homma!
Vielä valuutoista- miten dollarit saisi vaihdettua euroiksi?
Auttakee Poloista. ;)
Saako mittarin jotenkin nollattua tehdasasetuksille vai auttaako jos käy tankkaamassa tankin täyteen ja ohjelmoi tankkauksen tiedot mittariin? Olen käyttänyt mittaria vasta yhden tankkauksen ajan, joten olen vielä ulkona kuin lumiukko.
Trippi-infoon on ilmestynyt tähti oikeaan alakulmaan, joka merkkaa ohjeiden mukaan sitä, että tiedostoon on tullut virhe "mennyt juntturaan".
Ohjelmoidaanko mittariin tankkaustiedot, kun tankkaus on suoritettu? Jos saisin ohjeet teiltä tähän, niin hieno homma!
Vielä valuutoista- miten dollarit saisi vaihdettua euroiksi?
Auttakee Poloista. ;)
Viimeksi muokannut Polo11, 17.11.2009 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”