Mdf listojen liimaus toisiinsa kiinni -> Millä liimalla
Valvoja: ffp jäsenet
Mdf listojen liimaus toisiinsa kiinni -> Millä liimalla
Niin eli homman nimi on se että pitäisi saada mdf listan pää niin sanotusti lopetettua (eli listan päähän 45asteen kulma ja siihen liimataan kiinni toinen 45 asteen listan levyyden pituinen listan pala kiinni ) ja milteinpä ainut mahdollinen tapa siihen on liimaus mutta kun koetin liimaamista jollain talousmarkan pikaliimalla niin eihän se siihen hyvin tarttunut. Eli onko joku muu pähkäillyt samanmoisen ongelman kanssa ettei tarttisi itse ruveta kokeilemaan eri liimoja.
-
- -
Itse olen käyttänyt listan päissä sitä reunanauhaa, jota laitetaan kalustelevyjen reunoihin. Virallista nimeä en osaa sanoa, mutta paikallisesta keittiökalustepuulaakista sitä sai metritavarana monen eri mallista, (valk, pyökki, tammi, jne...). Kuumailmapuhaltimella nauhaa lämpimäksi, jotta liima sulaa ja sitten vaan painaa listan päähän kiinni, jäähdyttelee hetken ja siistii askarteluveitsellä reunat.
Ihan vaan erikeepperiä (puuliimaa) niin pysyy kiinni aina, mutta jos menee rikki niin kyllä se menee rikki liimauksen vierestä. Tietenkin jos pari pikkunaulaa tuikkaa päästä niin luulisi olevan hyvä. Mutta niinkun aikasemminki oli sanottu paha mennä sanomaan enempää kun ei tiedä minne listat tulee...
jumbbane: hieman toistamieltä asiasta.. toi casco on kyllä loistava aine jos vaaditaan kosteudenkestoa, mutta ei sen käyttöä normaaleissa puusepäntuotteissa voi järjellä selittää.. hidasta.
tuolla cascon liimalla olis tarkoitus liimata saunaan tulevia kaaria.. saas nähdä miten lämpö vaikuttaa.. oikein kukaan puuseppäkään ei ota asiaan kantaa.
tuolla cascon liimalla olis tarkoitus liimata saunaan tulevia kaaria.. saas nähdä miten lämpö vaikuttaa.. oikein kukaan puuseppäkään ei ota asiaan kantaa.
Jees unohdin koko jutun et laiton tän tänne mutta listat tosiaankin tulee nauloilla seinään ja tottakai mielessä oli että erikeepperi varmaan olisi hyvä mutta on vain vittumainen pitää sitä paikallaan sen aikaa että kovettuu ja tosiaanki tuo pikaliima toimi hyvin kunhan ensiksi kyllästi ne pinnat mitä liimaa ja odotti että kuivui ja sitten vasta yhteen. Mutta kaksi huonetta olisi vielä tekemättä että pitää koettaa muitakin vaihtareita. kontaktiliimakin varmaan voisi olla koettamisen arvoinen liima.
Ja sitten tuosta lamellosta niin tosiaankin ei niitä niin paljon tartte liimailla että tuollaista hi teckkiä rupeisi koettamaan.
Ja sitten tuosta lamellosta niin tosiaankin ei niitä niin paljon tartte liimailla että tuollaista hi teckkiä rupeisi koettamaan.
Joku patentti puristamaan niitä listoja yhteen, esimerkiksi teippi kireälle kulman yli. Tosin miksi ne pitää liimata? Oikein leikatun kulman pitäisi näyttää siistiltä ilman liimaamistakin kunhan vaan kiinnittää ne tarpeeksi läheltä päätä.
Veikkaan ettei pikaliimakiinnitys kovinkaan kauaa tuossa kestä, puu kun elää aina hieman. Kunnon kontaktiliima joustavampana voisi toimia ja kiinnittyy nopeasti.
Veikkaan ettei pikaliimakiinnitys kovinkaan kauaa tuossa kestä, puu kun elää aina hieman. Kunnon kontaktiliima joustavampana voisi toimia ja kiinnittyy nopeasti.
Tuota "teippiä kulmaa" hommaa olen itse käyttänyt hiukka vastaavissa hommissa ja voi sanoa, että jos ei muuta ole vielä keksinyt kotikonstina niin kannattaa käyttää. Ei se erikeepperi nyt tarvitse kuin 5-10min sopivaan kuivumiseen, mutta jos vielä laittaa pari naulaa perään siihen kiinnitykseen siihen kulmaan niin hyvä siitä tulee. Kuten opetaja aikoinaan amiksessa sano kun opiskelin: Mielikuvitusta kehiin niin kyllä se onnistuu...
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”