Kierroslukumittari G2:een

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

Kierroslukumittari G2:een

ViestiKirjoittaja Oettinger » 7.9.2006 20:19

Eli pitäis saada kiekkamittari toimimaan/kiinni Golffin TD-ic:hen..Mutta mites asennus kun ei ole puolaa, mihin yleensä laitetaan bensakoneissa?..
Jos joku osais nopeasti auttaa pikkasen, nii hyvä olis! /kiire/

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 7.9.2006 20:21

laturin w-navasta saa signaalin kiekkamittarille.

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 7.9.2006 20:50

kiitosta

an-racing
-
Viestit: 108
Liittynyt: 15.5.2005 20:42

ViestiKirjoittaja an-racing » 10.10.2007 13:20

Kertokaapa apua kun mun Caddyn laturista lähtee puna/musta johto jo W-navasta,en tiedä menisikö se syöttöpumppuun johonkin anturiin/solenoidiin??
Jos mittaa W-Navasta jännitteen niin kierroksilla tulee tasainen 7 jännite eli eihän siitä voi signaalia ottaa kierroslukumittariin.Mistä voin tuon signaalin ottaa vai mitä teen,enkö saa mittaria kytkettyä ollenkaan???
KERTOKAA PIKAISESTI VINKKEJÄ,Kiitokset !

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.10.2007 13:43

Mittaris näyttää väärin keskiarvojännitettä. Sieltä tulee pulsseja, mutta en muista mitä tahtia.

W-nasta otetaan kolmivaihegeneraattorin tasasuuntaussillalta tietystä kohtaa.

an-racing
-
Viestit: 108
Liittynyt: 15.5.2005 20:42

ViestiKirjoittaja an-racing » 10.10.2007 15:00

siis mitä,nyt meni yli ymmärryksen??
Kokeilin laittaa kierroslukumittarin vihreän johdon tuohon W-Napaan mutta tyhjäkäynnillä ei mitään eloa ja kierroksilla viisari nousi n.600rpm eikä enempää,missä vika??

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.10.2007 15:01

Jos diesel-kiekkamittari niin takana pitäis olla säätö. Bensamallin mittaria ei välttämättä saa näyttään oikein...

an-racing
-
Viestit: 108
Liittynyt: 15.5.2005 20:42

ViestiKirjoittaja an-racing » 10.10.2007 15:03

tuo on tuollainen vissiinkin yleismallinen Autogauge-kierroslukumittari
Onko tosiaan niin ettei saa toimimaan??

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.10.2007 15:07

Jos ei näytössä lue että diesel niin varmaan bensaan tarkoitettu ja takana kytkin 4-6-8 sylinterisille. Itsellä näytti juuri tuollainen bensamalli 2000-3000 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla tappiin. Diesel-versio hieman kalliimpi mutta sen saa säädettyä.

Foorumilta pitäis löytyä juttua tuosta miten mittarin saa toimimaan esim. magneettianturilla.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 10.10.2007 15:08

Autogaugeltahan löytyy myös dieseliin oma mittarinsa. Kytketään todellakin laturin W-napaan ja kalibroidaan ruuvista mittarin takaa. Kalibrointi täytyy suorittaa laturin hihnapyörien välityssuhdetta vastaavaksi.

an-racing
-
Viestit: 108
Liittynyt: 15.5.2005 20:42

ViestiKirjoittaja an-racing » 10.10.2007 16:16

Mistäköhän tuollaisen Autogaugen kiekkakellon saisi hankittua,onko tietoa myykö joku Turun seudulla niitä(et olisi varastossa)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.10.2007 20:36

Bilteman 25€:n diesel jenkakello ainakin toimii kakkelissa niinkuin kuuluukin :)

-Jokinen-
-
Viestit: 187
Liittynyt: 15.7.2008 13:32

ViestiKirjoittaja -Jokinen- » 26.8.2010 20:40

Sellainen kysymys että kun w nastaa ei löydy muovissa kyllä lukee mutta takana ei ole kuin tyhjää auto siis vw caddy 1.6td. Ja samalla jos joku osaisi kertoa miks ahtomittari näyttää miinus lukemia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa