Kaasuttimen vaihto mk2:seen
Valvoja: ffp jäsenet
Kaasuttimen vaihto mk2:seen
Kyselisin sellaista että onnistuuko vanhemmasta Golffista kaasuttimen vaihto omaan Golffiini jossa on hieman erikoisempi pierburg? Eli oma autoni on VW Golf -90 1.6. Yllättäen siinä oleva pierburg on alkanut hieman reistailla (ei oikein syötä bensaa kaasua painattaessa) ja kysyisin että onko mahdollista ja kuinka helppoa vaihtaa vanhempi ja yksinkertaisempi kaasutin autooni? Tietenkin jos jollakin on ollut myös samanlaisia ongelmia ja saanut asian ratkaistua muuten niin otan vastaan neuvoja.
No yks vaihtoehto ois tietysti tutustua http://www.freetechnics.fi/ sivuihin ja sieltä tilailla Weber 32/36 DGV kaasutin ja sovitelaippa yms. Jonkin verran siinä joutuu itse värkkäileen mutta aika simppeli homma kuitenkin. Ihan ilmainenhan tuo ei ole jos uutena tilaa mutta kannattaa soitella sinne ja kysellä jos olis käytettyjä, ja onpa niitä täällä foorumillakin välillä aina myynnissä.
Kokemuksesta voin kertoa että kunhan sopivat suuttimet tuohon testailee niin kyllä toimii ja kulkee!
Kokemuksesta voin kertoa että kunhan sopivat suuttimet tuohon testailee niin kyllä toimii ja kulkee!
Joo,eli kyseessä on tää vähäpäästönen malli. Korjuutahan tässä on mietitty, mutta jos tohon pitäis jotain tilailla niin kalliiksi kuulemma tulee. Auto ei oo sen arvonen että siihen kannattais hommata mitään yli 200€ kaasaria. Eli vanhemman PB:n laittaminen tilalle ei olisi hyvä idea? Luulisin että se kuitenkin olisi halvin ratkaisu.
Kannattaa mielummin haalia jostain purkuautosta samanlainen kaasari ja koota osia yhdistelemällä yksi toimiva kaasari. Kalliita ne osat on juu ja tarvikkeena ei saa oikein mistään. Merkkitiskiltä menin kerran kyselemään kiihdytyspumppua, niin hinnaksi ilmoittivat rapeat 90€.
40€ sai kokonaisen käytetyn kaasarin, josta "leikkaa-liimaa" -menetelmällä sai edellisen hyvin toimimaan ja jäi vielä varaosia tulevaisuuteenkin :D
40€ sai kokonaisen käytetyn kaasarin, josta "leikkaa-liimaa" -menetelmällä sai edellisen hyvin toimimaan ja jäi vielä varaosia tulevaisuuteenkin :D
Jos budjetti alkaa kivuta satasen pintaan tai yli niin itse lähtisin ehkä laittamaan sen kaasarin tilalle suoraan yksipisteruiskua (Mono-Jetronic). Hankitalistalla olisi silloin: nostopumppu, painepumppu, lambda-anturi (luultavasti on jo), ECU, sovitelaippa, ruiskuyksikkö, jäähdytysveden lämpöanturi ja kärjetön sytytys (luultavasti on jo). Itse ostin vastaavan kasan värkkejä alle satasella alkuvuodesta, enää uupuu pumput.
Ei, mutta kyllä ne päästömittaria osaavat lukea :) Siis jos rek. otteessa lukee "vähäpäästöinen", niin putkessa on katalysaattori ja silloin mennään tiukempien päästörajojen mukaan.Noinkohan ne inssit niitä Pierburgeja toisistaan erottaa.
Eli se kaasarihan on joku Keihin ja manuaaliryypyllä. Omien kokemuksien mukaan pelaa ainakin ok.
Tästä syystä:
Joo,eli kyseessä on tää vähäpäästönen malli.
Toisin sanoen sen kaasarin on pakko olla sähköisesti ohjattu kuten tuo 2e-e on. Mulla tuo kanssa temppuili ja ostin tältä foorumilta varaosakaasarin. Se oli ihan toimiva, mutta parhaaseen kombinaatioon pääsin yhdistelemällä kahden kaasarin osia sopivasti kokeilemalla. Yksi kaasari mulla siis olisi hyllyssä, mutten uskalla myydä kun en tiedä koska tuo omani alkaa kenkkuilemaan.
Joka tapauksessa 2e-e -kaasarista saa melkein tuon verran pulittaa. 1-pisteruisku varmaan olisi luotettavin ratkaisu, mutta kyllä siinäkin askarrella saa. Lambda ja kärjetön sytytyshän tuossa jo on valmiina.Jos budjetti alkaa kivuta satasen pintaan tai yli
Edit: Ennen sen kaasarin vaihtoa kannattaa valmistaa että sähköjohdot ja alipaineletkut ovat ehjiä, kaasarin alla oleva kumilaippa on ehjä ja että kaikki anturit ovat ehjiä. Tuossa kun noita sähköjohtoja ja antureita riittää.
Kannattaa hommata tosiaan joku toinen samanlainen mötikkä (ellei SS:n yllämainitsemat ole ongelmien syynä), sitten autosta oma irti ja eikun yhdistelemään ajan kanssa. Itsellä oli 3 purkkia pöydällä, joista kasasin yhden toimivan ja toiminee tänäkin päivänä, kun autoa vasta näin liikenteessä.
Voisiko joku pistää tuosta "Keihinistä manuaaliryypyllä" vähän tarkempia tietoja, jos tulisi vastaan joskus niin tietäis ottaa talteen..?
Voisiko joku pistää tuosta "Keihinistä manuaaliryypyllä" vähän tarkempia tietoja, jos tulisi vastaan joskus niin tietäis ottaa talteen..?
Joo kiitoksia neuvoista. Eli ajattelin päästä asiasta helpolla ja napata noista romu-golffeista vaan toisen kaasarin mutta ei ollutkaan niin yksinkertaista :) Homma vaan on se että autolla on ajettu jo todella paljon eikä minkään sortin investointi siihen kiinnostaisi. Mutta kiitoksia ohjeista. Helepointa on varmaan myydä toi jollekin mummelille ja ostaa uudempi VW :P
Lainataan ja nostetaan vanha topicci. Eli ideana on pyörinyt tuon 2ee kaasuttimen vaihtaminen tuohon yksipisteruiskuun.
Minulla on siis 1.6 PN koneella oleva mk2 Golffi, johon meinasin varastaa mk3 Golffista ruiskukamat.
Ja kysymys kuuluu, että toimiiko tuo käytännössä miten, mitä osia tarviin toisesta autosta ja toimiiko tuo ruisku tuossa 1.6 koneessa? Luovuttaja auto on tietääkseni 1.8 koneella.
Vai ottaakko suoraan tuo koko kone tuosta atuosta ja istuttaa kakkikseen? Mitenkäs leimaaminen?
Molemmat autothan on vähäpäästöisiä.
Minulla on siis 1.6 PN koneella oleva mk2 Golffi, johon meinasin varastaa mk3 Golffista ruiskukamat.
Ja kysymys kuuluu, että toimiiko tuo käytännössä miten, mitä osia tarviin toisesta autosta ja toimiiko tuo ruisku tuossa 1.6 koneessa? Luovuttaja auto on tietääkseni 1.8 koneella.
Vai ottaakko suoraan tuo koko kone tuosta atuosta ja istuttaa kakkikseen? Mitenkäs leimaaminen?
Molemmat autothan on vähäpäästöisiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa