Marcus Grönholm lopettaa uransa...
Valvoja: ffp jäsenet
Marcus Grönholm lopettaa uransa...
http://www.mgr.fi/
Mitäs mieltä olette...?Olisiko kaverin pitänyt vielä jatkaa edes yksi kausi, vai..?Itse kyllä kunnioitan Marcuksen päätöstä, mutta kova palahan tämä on aktiivisesti ralleja seuranneelle ihmiselle...Toivoin, että olisi ajanut vielä ensi kauden "jäähyväiskautena", mutta ymmärrettäväähän on että lopettaa silloin kun on vielä voitolla (lue:huipulla)...
Mitäs mieltä olette...?Olisiko kaverin pitänyt vielä jatkaa edes yksi kausi, vai..?Itse kyllä kunnioitan Marcuksen päätöstä, mutta kova palahan tämä on aktiivisesti ralleja seuranneelle ihmiselle...Toivoin, että olisi ajanut vielä ensi kauden "jäähyväiskautena", mutta ymmärrettäväähän on että lopettaa silloin kun on vielä voitolla (lue:huipulla)...
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Kunnioitettava päätös vaikka pahan aukon jätääkin Suomalaisten osalta ralli sarjaan.Tällä hetkellä kuitenkin Hirvonen ainut voitoista taisteleva kotimainen kuski, mestaruudesta en usko kuitenkaan Hirvosen ajavan, varsinkaan kun näyttää vahvasti siltä että ensi kaudella Lööppi ajaa vaikka pakilla mestaruuteen.
Kunnioitettava päätös vaikka pahan aukon jätääkin Suomalaisten osalta ralli sarjaan.Tällä hetkellä kuitenkin Hirvonen ainut voitoista taisteleva kotimainen kuski, mestaruudesta en usko kuitenkaan Hirvosen ajavan, varsinkaan kun näyttää vahvasti siltä että ensi kaudella Lööppi ajaa vaikka pakilla mestaruuteen.
Mietin ihan samaa. Kuka tulee ja paikkaa aukon.
Voi hitto. Hieman olen kyllä pettynyt :( Itse olisin kyllä halunnut nähdä Grönholmin vielä ensi vuonna taistelemassa soraränneissä. Erityisesti Jyväskylässä.
Mutta ei sillä, kyllä tuota päätöstä silti kunnioitan. Ymmärrettävää hyvinkin että haluaa lopettaa huipulla, varsinkin kun on kolunnut tuota rallisirkusta melko pitkään.
No onneksi meillä on kuitenkin kaksikin kuskia, jotka tulevat vielä täyttämään Grönholmin saappaat tulevina kausina. Alussa voi olla tosin, että joutuvat kahdestaan niitä saappaita täyttämään, mutta tulevaisuudessa täytyy kullä hommata toisetkin saappaat että molemmille riittää omat.
edit. Tuo Grönholmin päätös saattaa muuten aiheuttaa pientä motivaation puutetta Loebille ensi kaudeksi. Ei se nyt kovin hauskaa ole ajaa kilpaa, kun ei oikein kukaan pysty pistämään kampoihin. Tai no ehkä se Hirvonen muutamassa rallissa jo ensi vuonna pystyy sen haastamaan. Jos ei muualla niin ainakin Jyväskylässä.
Mutta ei sillä, kyllä tuota päätöstä silti kunnioitan. Ymmärrettävää hyvinkin että haluaa lopettaa huipulla, varsinkin kun on kolunnut tuota rallisirkusta melko pitkään.
No onneksi meillä on kuitenkin kaksikin kuskia, jotka tulevat vielä täyttämään Grönholmin saappaat tulevina kausina. Alussa voi olla tosin, että joutuvat kahdestaan niitä saappaita täyttämään, mutta tulevaisuudessa täytyy kullä hommata toisetkin saappaat että molemmille riittää omat.
edit. Tuo Grönholmin päätös saattaa muuten aiheuttaa pientä motivaation puutetta Loebille ensi kaudeksi. Ei se nyt kovin hauskaa ole ajaa kilpaa, kun ei oikein kukaan pysty pistämään kampoihin. Tai no ehkä se Hirvonen muutamassa rallissa jo ensi vuonna pystyy sen haastamaan. Jos ei muualla niin ainakin Jyväskylässä.
Se on aika kova päätös lopettaa huipulla, mutta se on se ainoa oikea kunnon ratkaisu (mun mielestä) Kuka vaanhan voi lopettaa kun ei enään pärjää, mutta kun parhaana lopettaa niin on paras ja sillä siisti. Melekin vois sanoa, että olihan tuo aikakin, mutta itsekkäästi ajateltuna niin olisi kyllä saanut jatkaa, että olisi seuraava kunnon suomalainen rallikuski ollut valmis voittamaan.
edit. Tuo Grönholmin päätös saattaa muuten aiheuttaa pientä motivaation puutetta Loebille ensi kaudeksi. Ei se nyt kovin hauskaa ole ajaa kilpaa, kun ei oikein kukaan pysty pistämään kampoihin. Tai no ehkä se Hirvonen muutamassa rallissa jo ensi vuonna pystyy sen haastamaan. Jos ei muualla niin ainakin Jyväskylässä.
Onhan se Hirvonen pysynyt hyvin kelkassa tänä vuonna ja mikä parasta niin kuljettajan luotettavuus korkealla tasolla. Himppu vauhtia lisää, niin Hirvonen vie pelin.
Kyllä Marcuksen päätöksen hyvin ymmärtää, kun tossa hommassa on kiinni melkeen 247 ja aikaa perheelle ei jää. Voi olla ihan mukava pörrätä vaihteeksi Valtralla.
Iltalehti on tietävinään, että Jari-Matti tulis Hirvoselle tallikaveriksi:
http://www.iltalehti.fi/urheilu/200709150002835_ur.shtml
http://www.wrc.com eikä http://www.m-sport.co.uk ollut ainakaan vielä mitään tästä asiasta.
Ja mitä Suomalaisiin rallikuljettajiin tulee, niin mitähän Bastilla on mielessä:
http://www.sebateam.fi/
Iltalehti on tietävinään, että Jari-Matti tulis Hirvoselle tallikaveriksi:
http://www.iltalehti.fi/urheilu/200709150002835_ur.shtml
http://www.wrc.com eikä http://www.m-sport.co.uk ollut ainakaan vielä mitään tästä asiasta.
Ja mitä Suomalaisiin rallikuljettajiin tulee, niin mitähän Bastilla on mielessä:
http://www.sebateam.fi/
Ja mitä Suomalaisiin rallikuljettajiin tulee, niin mitähän Bastilla on mielessä
Tietääkseni ajelee tässä tulevaisuudessa Suzukin WRC:llä jotain ralleja.
ed. Ainakin nyt aluksi tuon tän vuotisen Walesin MM-rallin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 15.9.2007 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Duodaduoda, eikös se menny niin päin että Rautiainen sano että tämä kausi ja thats it. Eli Bossella ei ollu muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa tai etsiä uusi kartturi ens kaudeksi.
Eli voi olla että Rautiaisella on ralleista tullu ns. päivät täyteen, eikä vois joku homma mtv-n 'rallilähetyksissä' vähempää kiinnostaa.
Eli voi olla että Rautiaisella on ralleista tullu ns. päivät täyteen, eikä vois joku homma mtv-n 'rallilähetyksissä' vähempää kiinnostaa.
- Jos rehellisiä ollaan, niin en voi kuvitella jatkavani II-kuljettajan uraani kenenkään toisen kanssa. Minulla on ollut ilo ja kunnia kokea Grönholmin ralliuran ylä- ja alamäet sekä saavuttaa kaksi ralliautoilun maailmanmestaruutta suuren suomalaisen ralliautoilijan aisaparina, Timo Rautiainen toteaa.
Veikkaan että päätös on ollut ihan yhdessä pähkäilty, mutta kuitenkin Bossen lopettaessa jää Timokin eläkkeelle.
Miten se olikaan "älä koskaan sano ei koskaan enää"
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... /09/717387
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... /09/717387
Niinhän tuo teki. Tosin niissä kahdessa seuraavassa kisassa ei oikein sujunut. Vaan kyllä sen huomaa kuka on rattimies ja kuka ei. Eihän sitä tiedä vaikka ens vuonna nähtäisiin taas Grönholmin rallin puolellakin. Vaikkakaan itse en henkilökohtaisesti usko että tekee paluun, vaan mistäpä sitä aina tietää. Ei nuo paluu huhut aivan tuulesta temmattuja kuitenkaan ole. Olisi kyllä jopa MM-rallisarjan kannaltakin piristävää jos Grönholm vielä kauden tai pari kurvailisi.
Ymmärtää kyllä hyvin tallien mahdollisen kiinnostuksenkin häntä kohtaan, nimittäin taatusti pystyisi kehittämään autoakin paremmaksi. Vaan olisiko Grönholm valmis esim. Subarulle lähtemään kehittämään autoa joka ei vielä ole aivan huipulla. Voisin veikata että haluaisi mielellään sellaisen auton jolla pystyisi heti kilpailuita voittamaan.
Ja voisin kuvitella että jos aikoo palata niin ensi kaudella se on tehtävä. Poistuukos noi WRC:t nyt ensi kauden jälkeen vai vieläkö niillä vuosi ajetaan. Nimittäin tuskin enää sen jälkeen Grönholm haluaa/pystyy paluuta tekemään.
Ymmärtää kyllä hyvin tallien mahdollisen kiinnostuksenkin häntä kohtaan, nimittäin taatusti pystyisi kehittämään autoakin paremmaksi. Vaan olisiko Grönholm valmis esim. Subarulle lähtemään kehittämään autoa joka ei vielä ole aivan huipulla. Voisin veikata että haluaisi mielellään sellaisen auton jolla pystyisi heti kilpailuita voittamaan.
Ja voisin kuvitella että jos aikoo palata niin ensi kaudella se on tehtävä. Poistuukos noi WRC:t nyt ensi kauden jälkeen vai vieläkö niillä vuosi ajetaan. Nimittäin tuskin enää sen jälkeen Grönholm haluaa/pystyy paluuta tekemään.
Sais kyllä tehdä paluun. Heh, Iltasanomien otsikko on taas hiukan harhaanjohtava, mutta tekstissä taas ei niin varmaan enää olekaan. Subarulla Grönhölmilla olisi kyllä haastetta auton kanssa, se kun vaatii vielä kehitystä. Se toisaalta varmaan motivoi, mutta on siinä se toinenkin puoli että haluaako lähteä ajamaan autolla mikä ei heti ole se voittaja auto. Toi varmaan riippuu aikapaljon siitä mitä Grönholm itse haluaa ja hakee. Ehkä se on juuri se motivoiva tekijä.
Lähteekö sitten Atkinson Subarulta? Vai voiko talli ajattaa kolmea autoa? Fordihan ajattaa, kun tämä Sheikki ajaa sitä kolmatta.
Lähteekö sitten Atkinson Subarulta? Vai voiko talli ajattaa kolmea autoa? Fordihan ajattaa, kun tämä Sheikki ajaa sitä kolmatta.
Pöntisen faktatoimisto tiedottaa ralli.netin puolella:
Grönholm toppuuttelee innokkaimpia
Kaksinkertainen rallin maailmanmestari Marcus Grönhom on tällä hetkellä melkoisessa mediapölläkässä. Yksi jos toinenkin tiedotusväline on painamassa häntä milloin minnekin, nyt viimeksi ajamaan Subarulle täyttä MM-ohjelmaa kaudella 2009.
-Eipäs hätäillä asioiden edelle. On ihan totta, että keskusteluja on käyty muun muassa Subarun kanssa, mutta että ihan ohjelmakin ensi kaudelle olisi tiedossa niin se on ennen aikaista hätäilyä, valaa Grönholm öljyä laineille Ralli.Netin tiedustellessa asiaa suoraan Bosselta itseltään.
-Eihän tässä edes tiedä varmasti, olisiko se sitten loppujen lopuksi kivaa? Millainen on Subarun auto, joka tähän mennessä ei ole Fordin ja Citikan kyydissä pysynyt? Joutuisiko sitä vain testiukoksi vai saisinko vain vetää kilpaa? Ellen minä testaa autoa iskukuntoon niin kukas sitten? Entä montako rallia ajetaan - koko kausi vai puoli sarjaa, luettelee Grönholm kysymyksiä, jotka saavat ymmärrettävästi hänet edelleen empimään.
-Olen miettinyt myös, jatkuuko huono suomalaisonni, jos menen Subarulle? Se ei ole ollut meikäläisille mikään helpoin tiimi, kun muistelemme vaikkapa Markku Alenin ja Jarmo Kytölehdon kuvioita ja Subarultahan se Tommikin lopetti. No, tässä ajatusleikissä on toki mukana aimo annos ronskia huumoriakin, mutta myös ripaus totuutta, Bosse jatkaa.
-Paljon on aiheesta puhuttu ja puhutaan varmasti lähiaikoina lisää, mutta mikään ei ole niin lähellä kuin tietyt mediat ovat nyt esittäneet puhumattakaan, että olisi nimiä paperissa , painottaa Marcus Grönholm.
-Totta kai asia kiinnostaa aina, rallimiehiähän tässä ollaan koko sydämestä. Se on asia, jota en haluakaan kiistää, toteaa Marcus Grönholm ja lupaa, että suomalainen rallikansa saa tiedon aivan ensimmäisten joukossa, jos inkoolainen on ensi kauden MM-sarjaan mukaan lähdössä.
He, kyllä iltasanomien jutun perusteella voisi kuvitella, että huhut ovat muuttumassa tosiasioiksi...:)ei siinä mitään, pidetään peukkuja, että Grönholm nähtäisiin ensi kaudella kaikissa sarjan osakilpailuissa...Tosin siitä en menisi niinkään takuuseen, nähdäänkö hänet kärkikolmikon kahinoissa...Ehkä, ehkä ei...
Viime kesänä jyväskylässä jo,eräät henkilöt(Bossen-teemiksi itseään mainostivat ja ilmeisesti aika lähipiiristä) olut päissään kertoivat villiä huhua/suunnitelmia subarulle siirtymisestä. Sanoivat meille,että ei se Bosse vielä ajamista lopeta,että odottakaa ensikautta ihan rauhallisesti.
Eli joko oli ihan tsäkä heitto tai sitten asia on ollut jo pitemmän aikaa vireillä. Aika hyvin olivat kyllä selvillä Mestarin asioista ja muutenkin,joten saatan uskoa,että asioissa jotain perää onkin.
Ja ihan hyvältähän tuo vauhti on tuntutunut,ainankin muihin subaru kuskeihin verrattuna(pieksi muut monella sekunnilla),se onkin eriasia miten sitten muihin talleihin verrattuna.
Eli joko oli ihan tsäkä heitto tai sitten asia on ollut jo pitemmän aikaa vireillä. Aika hyvin olivat kyllä selvillä Mestarin asioista ja muutenkin,joten saatan uskoa,että asioissa jotain perää onkin.
Ja ihan hyvältähän tuo vauhti on tuntutunut,ainankin muihin subaru kuskeihin verrattuna(pieksi muut monella sekunnilla),se onkin eriasia miten sitten muihin talleihin verrattuna.
Huhun mukaan Subaru heittämässä ainakin tehdastiimin osalta hanskoja naulaan Suzukin lailla (tosin tämä vielä maikkarin tietotoimiston uutisia). Mutta MG:n paluuta varsinaiseen tehdastalliin ihmettelisin, onhan Petterillä ja Atkinsonilla vielä sopparit ensi kaudesta. Vaihtoehtoina siis olisi ollut norskien "rahatalli" (Östberg, Mikkelsen...??) vai olisiko Subaru jopa suunnitellut ajattavan kolmea autoa (kuten Ford Al Qassimin tapauksessa??)...tiedä häntä. Harmillista tuo WRC:n mahdollinen kuivuminen, rahaahan se tosin vaatii ajattaa ja samalla pitäisi suunnitella vielä tuo S2000:n pohjautuva auto.
Jooh, kyllä nyt laski mielenkiinto enskauden MM-sarjasta melkolailla. Tosin mestaruustaistelu tuskin juurikaan muuttui, mutta MM-sarja kahdella tehdastallilla on sen verran kuiva, että nyt täytyy FIA:n järjestää jo pienimuotoinen kriisipalaveri. Ei kyllä olis uskonut, että Subaru lyö hanskat tiskiin, sen verran iso asia tuo ralli kuitenkin on merkille. Eipä se Subaru maallikolle oikeastaan ole muuta kuin WRC Impeza.
Juu kyllähän Subarua varmaan nähdään yksityistallien kalustona ja voisiko olla että jopa jollainlailla tehtaan tukemanakin, mutta ei se silti ole sama kuin tehdastalli.
Oliskohan nyt niin että Subarulla ajateltiin,että enää ei kannata alkaa panostamaan tuohon WRC-autoon ja pidetään tässä vähän huilia ja hypätään taas mukaan kun WRC:t väistyy uuden luokan tieltä 2011. Tai sitten lähtevät mukaan siihen uuteen luokkaan jo 2010.
Edit. Ja voisiko tässä nyt käydä niin, että Prodrive ajattaisi ensivuonna noita Subarun autoja yksitystallina. Sikäli kun saavat toiminnalle rahoituksen sponssien kautta. Eikös tuo Prodrive kuitenkin ole ihan Subarusta erillinen yritys joka on vaan Subarun rallitoiminnasta vastannut.
Kalustohan niillä on jo valmiina ensikaudelle.
Oliskohan nyt niin että Subarulla ajateltiin,että enää ei kannata alkaa panostamaan tuohon WRC-autoon ja pidetään tässä vähän huilia ja hypätään taas mukaan kun WRC:t väistyy uuden luokan tieltä 2011. Tai sitten lähtevät mukaan siihen uuteen luokkaan jo 2010.
Edit. Ja voisiko tässä nyt käydä niin, että Prodrive ajattaisi ensivuonna noita Subarun autoja yksitystallina. Sikäli kun saavat toiminnalle rahoituksen sponssien kautta. Eikös tuo Prodrive kuitenkin ole ihan Subarusta erillinen yritys joka on vaan Subarun rallitoiminnasta vastannut.
Kalustohan niillä on jo valmiina ensikaudelle.
Ei se sitten ihan malttanut olla ajamatta.
Onkohan Solbergillä ja Prodrivellä jotain yhteistyötä tulossa. En oikein jaksa uskoa että Solberg kovin paljoa viitsii sillä paskalla Sitikalla ajella.
Onkohan Solbergillä ja Prodrivellä jotain yhteistyötä tulossa. En oikein jaksa uskoa että Solberg kovin paljoa viitsii sillä paskalla Sitikalla ajella.
Tämähän hieno uutinen oli...:)Tosin tuossahan ne Bossen suunitelmat taitaakin olla pähkinänkuoressa: "Grönholm totesi aiemmin helmikuussa MTV3:lle, että kokonaista MM-sarjaa hän tuskin tulevaisuudessa enää ajaa, vaan häntä kiinnostavat nimenomaan yksittäiset rallit"
Harmi sinänsä, ettei koko kautta aja, mutta väriähän tuo kaveri varmasti tuo sarjaan...
Harmi sinänsä, ettei koko kautta aja, mutta väriähän tuo kaveri varmasti tuo sarjaan...
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Vuonna 2010 mennään MM-sarjaa Super 2000 vehkeillä..
Ei ihan noinkaan. Vuonna 2011 WRC:t korvataan MM-sarjassa Super 2000 autoihin pohjautuvalla luokalla, joka ei toki ole sama asia kuin Super 2000. Autoon tulee mm. ahdin ja aerodynamiikka paketti, eli siipeä ja puskuria ym. Lisäksi vaihdelaatikoksi taitaa olla tulossa joku puoliautomaatti.
Käsittääkseni vuonna 2010 tuo uusi luokka on jo mukana, mutta pääkalustona on edelleen vielä WRC:t
Viimeksi muokannut Eemeli, 25.2.2009 13:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Paitsi että vähemmän kehittyneellä voimansiirrolla ja aerodynamiikalla todennäköisesti nähdään taas sladeja pitkästä aikaa. Se ei ole huono juttu...
Juu, ei ole ei, toivottavasti autot muuttuvat enemmän kuskin ajettaviksi. Mitä enemmän sitä autoa ajetaan ratin ja penkin välistä sitä parempi. Nykyään kun tuntuu että autoa ajetaan liikaa ratin ja renkaiden välistä.
Jos (ja kun) Bosse ajaa Jyväskylässä ensi kesänä edes puoliksi kilpailukykyisellä kalustolla, ei tarvitse voittajaa veikkailla :)
Heh, kylläpä taitaa mennä veikkailuksi kuitenkin, mikäli Bossella ei ole täysiveristä tiimiautoa alla. 2007 Bosse ajo Loebia minuutin kuuppaan ja Hirvosta 24 sekuntia. No, viime kesänähän Loeb taisikin ajaa reilu kymmenen sekuntia Hirvosta kuuppaan, joten haastaminen vaatii melko paljon jo rahaa ja ennakkotyötäkin(varsinkin testiä, mikäli alla ns."tuntematon" auto). Eihän Norjassakaan Loebilla pitänyt olla mitään saumaa "lumimiehiä" vastaan, mutta niinpä ajettiin aura-autonakin "taktikoijaa" karkuun. Ja tämä ketään väheksymättä, taitaa vaan tällä hetkellä olla yksinkertaisesti vai viisinkertaisesti maailman paras rallikuljettaja...
Ja tuohon S2000 tulemiseen. On muuten tavallisen rallituristin silmissä ihan sama, onko auto WRC, S2000 tai S2000+. On meinaan suhteellisen paljon ääntä tuollaisessa S2000:ssa ja liikkeetkin sillä matkalla, minkä ehtii pätkällä näkemään, vaikuttavia. Se, että auto viettää sillä näkemällä vaikkapa 0,2 sekuntia pitemmän ajan, ei vaikuta hitaammalta. Ainoa ajollisesti näkyvä muutos sijoittunee välimeren alueen asfalttiralleihin, joissa serpoja ei välttämättä takaovi edellä vedetä. Hyvänä puolena tosiaan tuo, että autoista tulee enemmän kuljettajien ajettavia. Tosin minun (varoitus, Mutua!!) puolestani myös sen puoliautomaattisen laatikon olisi voinut myös pudottaa siitä kitistä pois. Perinteinen loota, vaikkakin seqventaalina kehiin vaan.
^Ihan samaa mieltä. Kaikki sähkö- ym hitecvaihteistot sivuun ja perinteinen eteen-taakse takaisin. Jos ei tulevaisuudessa tarvi edes ratista otetta hellittää kun vaihdetaan niin väärään suuntaan mennään, mielestäni.
Videon kaltainen kalusto ei olisi välttämättä ollut huono valinta ainakaan kestopäällysteellä:
http://www.youtube.com/watch?v=cPzcihPq ... re=related
Tai tuohon se neliveto niin olisi lumella ja hiekallakin edennyt. Pikkasen nätisti parkuu pögön 2L
Videon kaltainen kalusto ei olisi välttämättä ollut huono valinta ainakaan kestopäällysteellä:
http://www.youtube.com/watch?v=cPzcihPq ... re=related
Tai tuohon se neliveto niin olisi lumella ja hiekallakin edennyt. Pikkasen nätisti parkuu pögön 2L
Eihän sitä tiedä kuinka hyviin säätöihin Grönholmi tuon autonsa saa. Olihan tuo heti ensimmäisenä tekonaan vaihattanu auton alusta öhlins:iin.
Kyseltiinhän Mäkiseltäkin ihan italiasta asti että mitä ihmetta se teki tuolle Kimin fiatille että sai sen kääntymään noin hyvin. Tämä on kuulemma ollut heillä suurin ongelma kyseisen auton kans. Mäkinenhän ei ollut ammattisalaisuuksia paljastanut :)
Kyseltiinhän Mäkiseltäkin ihan italiasta asti että mitä ihmetta se teki tuolle Kimin fiatille että sai sen kääntymään noin hyvin. Tämä on kuulemma ollut heillä suurin ongelma kyseisen auton kans. Mäkinenhän ei ollut ammattisalaisuuksia paljastanut :)
Tosin minun (varoitus, Mutua!!) puolestani myös sen puoliautomaattisen laatikon olisi voinut myös pudottaa siitä kitistä pois. Perinteinen loota, vaikkakin seqventaalina kehiin vaan.
Jostain (VM?) luin, että se olisi ollut nimenomaan VW, joka tuon puoliautomaatin halusi sääntöihin, että pääsevät DSG:tä markkinoimaan.
Nonii, siellä se vetelee toisena tällä hetkellä. Ei ihan paskasti. Tosin näköjään ekat autot kärsivät lähtöpaikastaan melko paljon, joten ihan todellista kuvaa toi nyt ei kuitenkaan anna tilanteesta vielä.
Latvala se ei näköjään pysy ladulla...saattaa olla että kohta alkaa jo tallinkin puolesta tulla sanomista tuosta sen touhusta. Pikku hiljaa pitäs alkaa kyllä pysymään siellä tielläkin, jos meinaa tallipaikkansa pitää.
Niin ja nythän ne tosiaan on jättämässä ahdinta pois siitä tulevasta MM-luokan autosta. Melko perseestä sanon minä. Loeb tais sanoa joskus, että jos vapareilla ajetaan niin hän aikoo lopettaa...
Latvala se ei näköjään pysy ladulla...saattaa olla että kohta alkaa jo tallinkin puolesta tulla sanomista tuosta sen touhusta. Pikku hiljaa pitäs alkaa kyllä pysymään siellä tielläkin, jos meinaa tallipaikkansa pitää.
Niin ja nythän ne tosiaan on jättämässä ahdinta pois siitä tulevasta MM-luokan autosta. Melko perseestä sanon minä. Loeb tais sanoa joskus, että jos vapareilla ajetaan niin hän aikoo lopettaa...
Jari-Matti sai synninpäästön näköjään. Wilsonin mukaan ei viitsi pompotella kuljettajaa tallien välillä (1-tiimi->Stobart) ja rahallinen tilanne (ei varaa ajattaa kolmatta huippukuskia). Ford on nyt hankalassa kuopassa valmistajien pisteitten suhteen.
Spekulaatiota: Kukakohan muuten olisi valmis tehdas-WRC:n rattiin, jos sellaisen tarve ilmenisi? Otetaanpa huomioon kuitenkin, että pitäisi olla melko valmis mies, koska 2 vuoden päästä WRC:tä ei ole eli kovin kauaskantoista projektia siis ei voi rakentaa. Ja muutenkin saattaa mullistua nämä kuljettajamarkkinat muutaman vuoden sisään, mikäli S2000:t toteuvat tämän hetkisten kaavailujen mukaan (vapareina).
Loeb ja Hirvonen ovat ilmaisseet tyytymättömyytensä ko.ratkaisumalliin, joten meinaavatko he muka lopettaa kokonaan. Tosin Loeb saattaa lähteä hakemaan haastetta jo muitten lajien parista, taitaa ralli olla jo aika nähtyä ranskalaisen lasien takaa. Hirvosella taitaa olla juuri nyt parhaat vuodet meneillään, taitaa kuitenkin menestyksennälkä ajattaa vielä supereillakin. Jari-Matilla onkin sitten vuosia vielä paljon edessään, mikäli ne vehkeet nyt vain pysyisivät tiellä. Mutuna heittäisin, että Jari-Matti nähdään vielä superinkin ja sen jälkeisenkin luokan puikoissa (FIA:n kaavailema ahdettu 1600 ccm). Sordon taustasta taitaa löytyä JWRC:tä, joten luokan muutos saattaa olla helpompaa, samoin muuten Ogierilla. Sen lisäksi jo nyt ajettavassa IRC-sarjassa saattaa parin vuoden päästä olla oikeasti kovia luita kääntämään rattia "WRC-miehiä" vastaan 2011.
Ja Portugalissa taitaa tulla Hirvoselle vielä tiukat paikat huomenna, mikäli aura-auton rooli on noin merkitsevä (tämän päivän pätkä-aikojen perusteella ainakin, toisella kierroksella Loeb Hirvosen kanssa tasatahtia..). Nyt pitää Mikon vaan ajaa aamusta asti hurmos päällä, jotta Loeb ei ehdi kuromaan päivän toiselle lenkille eroa kiinni.
End of speculeisson...
Spekulaatiota: Kukakohan muuten olisi valmis tehdas-WRC:n rattiin, jos sellaisen tarve ilmenisi? Otetaanpa huomioon kuitenkin, että pitäisi olla melko valmis mies, koska 2 vuoden päästä WRC:tä ei ole eli kovin kauaskantoista projektia siis ei voi rakentaa. Ja muutenkin saattaa mullistua nämä kuljettajamarkkinat muutaman vuoden sisään, mikäli S2000:t toteuvat tämän hetkisten kaavailujen mukaan (vapareina).
Loeb ja Hirvonen ovat ilmaisseet tyytymättömyytensä ko.ratkaisumalliin, joten meinaavatko he muka lopettaa kokonaan. Tosin Loeb saattaa lähteä hakemaan haastetta jo muitten lajien parista, taitaa ralli olla jo aika nähtyä ranskalaisen lasien takaa. Hirvosella taitaa olla juuri nyt parhaat vuodet meneillään, taitaa kuitenkin menestyksennälkä ajattaa vielä supereillakin. Jari-Matilla onkin sitten vuosia vielä paljon edessään, mikäli ne vehkeet nyt vain pysyisivät tiellä. Mutuna heittäisin, että Jari-Matti nähdään vielä superinkin ja sen jälkeisenkin luokan puikoissa (FIA:n kaavailema ahdettu 1600 ccm). Sordon taustasta taitaa löytyä JWRC:tä, joten luokan muutos saattaa olla helpompaa, samoin muuten Ogierilla. Sen lisäksi jo nyt ajettavassa IRC-sarjassa saattaa parin vuoden päästä olla oikeasti kovia luita kääntämään rattia "WRC-miehiä" vastaan 2011.
Ja Portugalissa taitaa tulla Hirvoselle vielä tiukat paikat huomenna, mikäli aura-auton rooli on noin merkitsevä (tämän päivän pätkä-aikojen perusteella ainakin, toisella kierroksella Loeb Hirvosen kanssa tasatahtia..). Nyt pitää Mikon vaan ajaa aamusta asti hurmos päällä, jotta Loeb ei ehdi kuromaan päivän toiselle lenkille eroa kiinni.
End of speculeisson...
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa