Passat 2.0 8v sammuilee eikä käynnisty kuumana

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

Passat 2.0 8v sammuilee eikä käynnisty kuumana

ViestiKirjoittaja mush » 8.9.2007 20:03

Potilas -95 2.0b 8v Passat, ex-panda.

Kylmänä toimii ok, lämpimänä joskus pätkii ajossa ja jos sattuu sammumaan ei lähde uudestaan käyntiin ennenkuin jäähtyy vähän. Sama juttu jos jättää kaupan pihaan vartiksi, niin todennäköisesti ei lähde käyntiin, lupailee vain. Tai jos lähtee niin sammuu melko pian eikä lähde uudestaan. Puolen tunnin päästä kuin mitään vikaa ei ikinä olisi ollutkaan.

Vikamuistissa ei ollut mitään, lisäksi vaihdettu puola/sytytysyksikkö-yhdistelmä, jonka jälkeen pelasi ehkä vähän aikaa paremmin. Vikaa ei tietenkään saa aikaiseksi kotipihassa, että pääsisi vianhakua harrastamaan.

Mitähän seuraavaksi kannattaisi tarkistaa? Ettei tarvitse ihan summamutikassa osia vaihdella.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.9.2007 20:32

Ääni virtalukon pohjalle ?

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 8.9.2007 21:25

Voisihan se olla tietysti, mutta miksi sitten vain kun moottori on kuuma? Ja lupailee kyllä, yleensä vielä niin että ihan kun meinaisi lähteä käyntiin juuri silloin kun avaimesta laskee irti.

Meneekö virtalukon läpi näissä isojakin virtoja, vai ohjaako se vain releitä?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 8.9.2007 23:24

Miten bensapuoli? Pumppukin voisi oireilla tähän tapaan?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.9.2007 23:36

Moottorin käyntinopeusanturi voi kenkkuilla myös. Tuon ikäisissä ei välttämättä näy vikamuistissa jos se on paskana :(

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.9.2007 23:41

Perustelen sitä virtalukon pohjaa sillä, että jos se on entinen panda-auto, niin siellä on ollut kaikkia ylimäärisiä virrankuluttajia.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 8.9.2007 23:42

Silloin kun virtalukon pohja on paska tai ajonesto kenkkuilee, se tekee sitä että on ihan dööd. Lämpötilasta ja kuun asennosta riippumatta. Lähtee sitten kun avaimesta kampeaa johonkin suuntaan (tai kun ajonesto tunnistaa avaimen satunnaisesti).
Lämpötilasta riippuvainen vamma on todennäkösesti pa puolen häiriö tai voihan siellä joku moottorinohjauksen elektroniikkakomponenttikin keljuilla. Vaihtoehtoja on monia: vuotaako suuttimet, toimiiko pa pumppu kunnolla, takaisku jne ja lisäks perinteiset tulpat, piuhat, pyörijä, jakajan kansi, lämpöanturit...
Sitähän vois koittaa paikallistaa siten että että antaako kipinää tai haiseeko bensa kun starttaa lämpösenä silloin kun vika on päällä

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 9.9.2007 21:23

Kiitoksia vinkeistä, pitää ihmetellä noita antureita ensimmäisenä.

Vieläkään ei ole vikaa saatu aikaiseksi kotipihalla, mutta viime kerralla sen esiintyessä bensa tosiaan haisi ja kierroslukumittari käyttäytyi hyvin rauhattomasti kun se lupaili/kävi hetkittäin. Eli lähdetään liikkeelle tarkistamalla nuo mainitut anturit ja sytkäpuolen osat.[/u]

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 9.9.2007 21:36

Puola hajoamaisillaan, tuo oma veikkaus asiasta.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.9.2007 21:46

Kuulostaa tutulta vialta, omassa auttoi aikoinaan kun putsasi ohjausyksikön liittimen ja laittoi sinne suojamömmöä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 9.9.2007 23:21

Voiskohan omassa ruoskassa olla samaa vikaa? Käytin passattia sammuksissa ja kun koitin uudestaan startata, niin eipä lähtenyt. Muutaman sahauksen jälkeen lähti, mutta ei ottanut kunnolla kierroksia ja kaasupoljin tuntui jotenkin löysältä.

Tehnyt tämän vain kerran, sen jälkeen on toiminut niin kuin ei mitään.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 10.9.2007 20:29

Vika paikallistettu kampiakselin asentoanturiin. Kun ruuvarilla vähän koski niin sammui siihen paikkaan.

Mutta mutta, milläs se on kiinni? Otin öljyfiltterin pois tieltä ja yritin katsoa millä se on kiinni, niin ei tuntunut mitään ruuvia ainakaan löytynyvän, niin kuin haynes väittää. En nyt vielä halunnut sitä kokonaan rikkoakaan, joten yritin painaa sitä sisäänpäin ja laitoin takaisin nippuun. Nyt se ei ainakaan sammunut anturia koskiessa, josko se on vain jotenkin huonosti siellä?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.9.2007 20:54

Eikös ne yleensä ole kiinni pienellä pultilla.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 13.9.2007 14:18

Noniin panda kulkee taas kakomatta. Tuolla asentoanturin vaihdollahan se sitten lopullisesti parani. Vanhassa anturissa oli vähän löysässä se johdon liitospaikka anturiin, ilmeisesti oli imenyt sieltä kautta vettä ja möhnää sisuksiinsa.

Moottorin etukannakkeen irroittamalla sinne pääsi siedettävästi käsiksi, vaikka aika ikävässä kolossahan se on. Kiinni se oli tosiaan pienellä kuusiokolopultilla.

Kiitokset vinkeistä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa