Honda type-R kulkupelinä (vanhempi malli)
Valvoja: ffp jäsenet
Honda type-R kulkupelinä (vanhempi malli)
Vannoutuneena VAGinistinä olen hairahtamassa typerään. Pitäisi käydä koeajamassa lähipäivinä. Eli suorituskyky on varmaan valinnan peruste. Vaikka ulkonäkö on omaani makuun ehkä liian "teinitöhnäys".
Mutta onko palstalla kokemuksia tästä pirssistä? Kyseessä on 2004 malli, jossa xenonit keulassa. Millainen ajaa? laatu? Tuleeko ikävä VAGinetta?
Mutta onko palstalla kokemuksia tästä pirssistä? Kyseessä on 2004 malli, jossa xenonit keulassa. Millainen ajaa? laatu? Tuleeko ikävä VAGinetta?
Aika karu kampe se on kolme vuotta vanhaksi pocket-rocketiksi, ei ole ilmastointia eikä penkinlämmittimiä [edit: nämä varusteet on tullut ilmeisesti melko pian myynnin aloittamisen jälkeen saataville, jäi vaan ensiesittelystä mieleen ettei ko.varusteita ollut]. Ympärivuotiseen ajeluun aika askeettinen, nopea radalla ja rallissa.
Tuolla on ihan oma Type-R forum
dynamiitti.com TypeR
edit: ko. forumilta lainattua...
Tuolla on ihan oma Type-R forum
dynamiitti.com TypeR
edit: ko. forumilta lainattua...
Jenkkikyttä
Uusi käyttäjä
Liittynyt: 20 Syy 2005
Lähetetty: Maa Tou 07, 2007 2:07 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
- Kolinat, rutinat ja natinat auton etupäässä. Kuuntele liikkeelle lähtiessä kuuluuko mitään erikoista. Hidastustöyssyt, mukulakivitie ja kuoppainen hiekkatie tuovat myös mukavasti esille Civikin tyypilliset ongelmat.
- Kuuntele ujeltaako kytkin liikkeelle lähtiessä
- Kokeile tuntuuko ratti "irtonaiselta"
- Tarkkaile 2-vaihteen synkkaa. Lämpimällä lootalla vaikeampi todentaa sen viallisuus, mutta jos kylmänä pääset starttaamaan niin tahmaamista ja selkeää rutinaa on vaikea olla huomaamatta.
Nämä ovat siis lähinnä oireita mitä kannattaa tarkkailla. Tekniikkaa enemmän tuntevat voivat tarkemmat "syyt" kertoa. Foorumia selaamalla löydät myös tietoa kaikista näistä ongelmista.
Civikin viat eivät välttämättä ole riippuvaisia ajotyylistä. Todella siististi ajettu auto voi olla yhtä viallinen kuin kunnolla hanaa saanut, nim. kokemusta on.
Viimeinen vinkki: Jos olet persaukinen, unohda Type-R. Lähes kaikki tyyppiviat tietävät ~500e korjaamolaskua. Tilanne tietysti hieman helpottuu jos osaat/viitsit itse korjailla autoasi.
Täytyy sanoa, että hauskaa on tuon kanssa ollut, mutta 52tkm ajettu auto johon on uusittu ohjausvaihde/raidetanko, etuiskarit, vaihdelaatikko ja kytkinpaketti, ei vakuuta laadullaan.
T-Justice kirjoitti:
Onkohan kellään tietoa jatkuuko hammastanko-ongelmat edelleen? Onko Honda saanut kehiteltyä paranettua versiota joka kestäisi normaalisti?
CTR harkinnassa, mutta uskaltaako sitä...
Tänään Vaihdettiin mulle ja kuulemma sama osa se on edelleen kuin ennenkin eli eiköhän ne jatku.
_________________
Sama ohjausvaihde edelleen, eikä siinä valmistajan / maahantuojan mukaan mitään vikaa ole
Viimeksi muokannut speedster, 5.9.2007 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä ystäväni joka oli vannoutunut henkeen ja vereen hondamies osti uutena -04 Typerän,kävi viime keväänä ajamassa mun silloisella -95 A4:lla (1,8t) ja ihmetteli kuinka se oli "laadukkaamman" oloinen kuin lähes kymmenen vuotta uudempi honda. Kyllästyi ihmeellisiin vikoihin niin uudessa autossa ja osti -98 S4:n ja sanoi ettei Hondaa ole tullut ikävä. =D
Mutta makunsa kullakin,kannattaa käydä ajaa ja kerrohan kokemukset.
Mutta makunsa kullakin,kannattaa käydä ajaa ja kerrohan kokemukset.
*slaps Putte aroud* Ruohonleikkureita saa halvemmallakin mutta jos haluaa liittyä maaliman kovimpien kuskien seuraan niin osta Honda ja lippis vinoon ja esson baariin jauhaa juttuu kuinka se toinen nokka-akseli lähtee mukkaan pyöärimään siinä 5000rpm kohalla(tämä oli selitys vtecistä minulle vannoutuneelta type-r mieheltä) :D
R32 kehiin
R32 kehiin
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse en ole koeajanut mutta eräs tuttu kuvaili että arkiajoon rasittava pidemmän päälle. Tyyppi luonnehti että autoon laitettu moottoripyörän moottori niinkuin luonteeltaan.
Piti antaa aina vähän reilummin kenkää että liikahti. Liian ylävireinen hänen makuun. Vaihteita sai sohia koko ajan eikä se taajamassa houkuttanut. Nopeaan mutka-ajoon tuntui olevan ihan paikallaan.
En tosin tiedä millä tää tyyppi on tottunut ajamaan. Vaikuttaahan se jos on jollain 150TDi:llä ajanut...
Uteliaisuuttani kiinnostaisi kuulla onko joku muukin samaa mieltä?
Piti antaa aina vähän reilummin kenkää että liikahti. Liian ylävireinen hänen makuun. Vaihteita sai sohia koko ajan eikä se taajamassa houkuttanut. Nopeaan mutka-ajoon tuntui olevan ihan paikallaan.
En tosin tiedä millä tää tyyppi on tottunut ajamaan. Vaikuttaahan se jos on jollain 150TDi:llä ajanut...
Uteliaisuuttani kiinnostaisi kuulla onko joku muukin samaa mieltä?
Kaverilla oli typerä -03 ja matkaa taittoi n. 70 tkm ilman ongelmia, ja ajo oli..hmm mielenkiintoista=idioottimaista revitystä kädettömän kuskin toimesta :)
Tulihan tuolla itsekin kärrättyä parisen tuhatta kilsaa, kulkee kierroksilla...matka-ajossa korvat soi ja kumisee...päättömään ajeluun ihan ok laite, matka-autoksi en sitä huolisi :D
Itsellä oli samaan aikaan -00 A3 1.8T orggis 132 kw malli ja kulkupuolella typerä ainakin jätti Audin, ei paljoa mutta selkeästi kuitenkin...tuli kokeiltua tarpeeksi monesti.
Tulihan tuolla itsekin kärrättyä parisen tuhatta kilsaa, kulkee kierroksilla...matka-ajossa korvat soi ja kumisee...päättömään ajeluun ihan ok laite, matka-autoksi en sitä huolisi :D
Itsellä oli samaan aikaan -00 A3 1.8T orggis 132 kw malli ja kulkupuolella typerä ainakin jätti Audin, ei paljoa mutta selkeästi kuitenkin...tuli kokeiltua tarpeeksi monesti.
kulku muuttuu kummasti kunnon putkistolla, cai:lla ja hondatan k-pro:lla. sanotaan että putkivireisenä niiiiiin paljon hauskempi laitos :)
ja suorituskyvystä sen verran, että ei tarvii ku juutuubi niin sieltähän niitä kyykytysvideoita löytyy.
ja suorituskyvystä sen verran, että ei tarvii ku juutuubi niin sieltähän niitä kyykytysvideoita löytyy.
Viimeksi muokannut jmracing, 3.12.2007 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nojuu.
Saksanautoforumilla aika tulenarkaa laittaa kysely hondasta, ei sieltä paljoa hyvää varmaan kuulu.
Ei niin minultakaan. Jotenki se vaan tuntu niin halvan oloselta, viimeistelemättömältä ja semmoselta, että sitä pitäs kokoajan polkea ku tulpatonta mopoa että pysyy liikkeessä. Toisin ku VAG konsernin tuotteet.
Saksanautoforumilla aika tulenarkaa laittaa kysely hondasta, ei sieltä paljoa hyvää varmaan kuulu.
Ei niin minultakaan. Jotenki se vaan tuntu niin halvan oloselta, viimeistelemättömältä ja semmoselta, että sitä pitäs kokoajan polkea ku tulpatonta mopoa että pysyy liikkeessä. Toisin ku VAG konsernin tuotteet.
allekirjoitan täysin tuon, että type-r tuntuu oikeasti halvan oloiselta verrattuna jopa omaan -97 VR6 kolopallooni. kokemuksia type-r:istä löytyy täysin vakiosta -03:sesta EP3:sesta ja -04 EP3:sesta joka oli varustettu coileilla ja aikaisemmin mainitsemillani putkivireillä ja moottorinohjausjärjestelmällä. eroa oli kuin yöllä ja päivällä mutta silti, ei ainakaan itseeni iskenyt niin paljon että tekis mieli edes nykyistä vanhempaa vaginetta vaihtaa moiseen :)
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Meitä on monta, mutta HOMOILLA on Honta...
Mikä tuntuu omien kokemuksieni perusteella olevan aika totta...
Siksi pysynki nykyään nuorissa corollatytöissä tai ehdoissa ihanissa Konsernin rotunaisissa.
EDIT: Niin ja tietenki vanha totuus: Jos vaparista otetaan reilu 100hv/1000cm3, niin voiko se edes mitenkään kestää??? Jos tehoa ei oteta turbolla, se otetaan keventämällä liikkuvia osia yms ja se tietää pari hauskaa kierrosta radalla ja monta tuskaista kilometriä maantiellä, ku pitää työntää. romu kotiin.
Mikä tuntuu omien kokemuksieni perusteella olevan aika totta...
Siksi pysynki nykyään nuorissa corollatytöissä tai ehdoissa ihanissa Konsernin rotunaisissa.
EDIT: Niin ja tietenki vanha totuus: Jos vaparista otetaan reilu 100hv/1000cm3, niin voiko se edes mitenkään kestää??? Jos tehoa ei oteta turbolla, se otetaan keventämällä liikkuvia osia yms ja se tietää pari hauskaa kierrosta radalla ja monta tuskaista kilometriä maantiellä, ku pitää työntää. romu kotiin.
Voimansiirron vioista ja sen sellaisista en tiedä, mutta eikös tuo Hondan moottori kuitenkin melkoisen luotettava ole?
Tokihan tuota pitää vinguttaa jos kovaa haluaa päästä, mutta oman vähäisen kokemukseni mukaan ihan hyvin se parilitrainen arkiliikkumiseen vääntää alakierroksillakin. Kaikin puolin mielestäni hauska vessa.
Tokihan tuota pitää vinguttaa jos kovaa haluaa päästä, mutta oman vähäisen kokemukseni mukaan ihan hyvin se parilitrainen arkiliikkumiseen vääntää alakierroksillakin. Kaikin puolin mielestäni hauska vessa.
Tasan viikko sitten päättyi 12 vuoden yhtämittainen VW-putki kun vaihdoin TypeRään. Olen ollut erittäin tyytyväinen, ei valittamista :)
Kaikista automerkeistä löytyy samanlaiset itkut riippuen mistä kyselee ja vikoja nyt on jokaisessa autossa. Itse olen kuitenkin päätökseeni enemmän kuin tyytyväinen, TypeR on kiva peli.
Kaikista automerkeistä löytyy samanlaiset itkut riippuen mistä kyselee ja vikoja nyt on jokaisessa autossa. Itse olen kuitenkin päätökseeni enemmän kuin tyytyväinen, TypeR on kiva peli.
Itsellä kokemuksia -03 typerästä noin 25tkm verran. Todella hauska auto ajella KESÄLLÄ. Talvi-ajo oli jotain sellaista mitä en halua edes muistella. Ei lämmittimiä penkeissä (hyvänä puolena tosin se, että kabiini lämpeni nopeasti). Otin autoon vielä kitkat alle, mikä oli todella suuri virhe! Parempi olisi ollut ottaa kunnon nastat ja kärsiä rengasmelusta.
Itsellä ei kyllä ollut autossa mitään vikoja. Orkkis jarrupalat pehmeni ahvenistolla yllättävän nopeasti, mutta eipä se kai varsinainen vika ole...
Itsellä ei kyllä ollut autossa mitään vikoja. Orkkis jarrupalat pehmeni ahvenistolla yllättävän nopeasti, mutta eipä se kai varsinainen vika ole...
Niin ja tietenki vanha totuus: Jos vaparista otetaan reilu 100hv/1000cm3, niin voiko se edes mitenkään kestää? Jos tehoa ei oteta turbolla, se otetaan keventämällä liikkuvia osia yms ja se tietää pari hauskaa kierrosta radalla ja monta tuskaista kilometriä maantiellä, ku pitää työntää. romu kotiin.
Kyllä nämä Hondan Type-R koneet on tehty kestämään kierroksia, se kone on kyllä viimeinen mikä niistä hajoaa.
no oma näkemykseni on yleensäki näistä jaappanin maan autoista että tekniikat kyllä kestää ihan kiitettävästi. muutaman ihmisen tunnen jolla on tai on ollu honda ja koneet kyllä on kestäny (jos ei oo viriviriä laittanu). mutta siihen ne hyvät puolet sitten yleensäki jaappanilaisista jääki..
vertailukohteita: profiilin mukainen kulkine, mazda 323 -90 1.3l, honda civic -99 1.4l, toyota corolla 1.6 -94. ja pakko todeta että kaikista eniten olen pitänyt juurikin volkkarista.. jaappanilaiset on jotenki ollu rimpulan tuntusia ajettavia. ja ennen kaikkia se että ei tarvi huuattaa konetta että pääsee liikkeelle.
vertailukohteita: profiilin mukainen kulkine, mazda 323 -90 1.3l, honda civic -99 1.4l, toyota corolla 1.6 -94. ja pakko todeta että kaikista eniten olen pitänyt juurikin volkkarista.. jaappanilaiset on jotenki ollu rimpulan tuntusia ajettavia. ja ennen kaikkia se että ei tarvi huuattaa konetta että pääsee liikkeelle.
kyllähän toi TypeRä sopii katuräppäilyyn ja strippi / ratatouhuihin oikein nätisti. saa suht pienellä budjetilla entistäkin tiukemman vehkeen ja osaa on tarjolla hyvin. mitä noita tuttavapiireissä ja itellä on ajossa ollut niin eipä vikojakaan ole tullut vastaan.
en kyllä lähtis vertaan mihinkään -90 luvun rollaattoriin tai mazdaan ..
nimimerkillä: tyttöystävälle tulossa juurikin tuommonen EP3-TypeRä ..
en kyllä lähtis vertaan mihinkään -90 luvun rollaattoriin tai mazdaan ..
nimimerkillä: tyttöystävälle tulossa juurikin tuommonen EP3-TypeRä ..
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa