Honda type-R kulkupelinä (vanhempi malli)

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Putte2
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.12.2004 16:27

Honda type-R kulkupelinä (vanhempi malli)

ViestiKirjoittaja Putte2 » 5.9.2007 11:01

Vannoutuneena VAGinistinä olen hairahtamassa typerään. Pitäisi käydä koeajamassa lähipäivinä. Eli suorituskyky on varmaan valinnan peruste. Vaikka ulkonäkö on omaani makuun ehkä liian "teinitöhnäys".
Mutta onko palstalla kokemuksia tästä pirssistä? Kyseessä on 2004 malli, jossa xenonit keulassa. Millainen ajaa? laatu? Tuleeko ikävä VAGinetta?

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 5.9.2007 11:24

Aika karu kampe se on kolme vuotta vanhaksi pocket-rocketiksi, ei ole ilmastointia eikä penkinlämmittimiä [edit: nämä varusteet on tullut ilmeisesti melko pian myynnin aloittamisen jälkeen saataville, jäi vaan ensiesittelystä mieleen ettei ko.varusteita ollut]. Ympärivuotiseen ajeluun aika askeettinen, nopea radalla ja rallissa.

Tuolla on ihan oma Type-R forum

dynamiitti.com TypeR

edit: ko. forumilta lainattua...
Jenkkikyttä
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Syy 2005

Lähetetty: Maa Tou 07, 2007 2:07 pm Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

- Kolinat, rutinat ja natinat auton etupäässä. Kuuntele liikkeelle lähtiessä kuuluuko mitään erikoista. Hidastustöyssyt, mukulakivitie ja kuoppainen hiekkatie tuovat myös mukavasti esille Civikin tyypilliset ongelmat.

- Kuuntele ujeltaako kytkin liikkeelle lähtiessä

- Kokeile tuntuuko ratti "irtonaiselta"

- Tarkkaile 2-vaihteen synkkaa. Lämpimällä lootalla vaikeampi todentaa sen viallisuus, mutta jos kylmänä pääset starttaamaan niin tahmaamista ja selkeää rutinaa on vaikea olla huomaamatta.

Nämä ovat siis lähinnä oireita mitä kannattaa tarkkailla. Tekniikkaa enemmän tuntevat voivat tarkemmat "syyt" kertoa. Foorumia selaamalla löydät myös tietoa kaikista näistä ongelmista.

Civikin viat eivät välttämättä ole riippuvaisia ajotyylistä. Todella siististi ajettu auto voi olla yhtä viallinen kuin kunnolla hanaa saanut, nim. kokemusta on.

Viimeinen vinkki: Jos olet persaukinen, unohda Type-R. Lähes kaikki tyyppiviat tietävät ~500e korjaamolaskua. Tilanne tietysti hieman helpottuu jos osaat/viitsit itse korjailla autoasi.

Täytyy sanoa, että hauskaa on tuon kanssa ollut, mutta 52tkm ajettu auto johon on uusittu ohjausvaihde/raidetanko, etuiskarit, vaihdelaatikko ja kytkinpaketti, ei vakuuta laadullaan.


T-Justice kirjoitti:
Onkohan kellään tietoa jatkuuko hammastanko-ongelmat edelleen? Onko Honda saanut kehiteltyä paranettua versiota joka kestäisi normaalisti?

CTR harkinnassa, mutta uskaltaako sitä...


Tänään Vaihdettiin mulle ja kuulemma sama osa se on edelleen kuin ennenkin eli eiköhän ne jatku.
_________________

Sama ohjausvaihde edelleen, eikä siinä valmistajan / maahantuojan mukaan mitään vikaa ole

Viimeksi muokannut speedster, 5.9.2007 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.9.2007 12:36

Tuleeko ikävä VAGinetta?

Voisin vaikka vannoa! :D Miksei joku r32 tai V6 Golffi? Vetotapa on oikea ja voimakin _hiukan_ käytännöllisempää....

Putte2
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.12.2004 16:27

ViestiKirjoittaja Putte2 » 5.9.2007 13:11

kiitos tuesta. En mä tiedä mikä muhun meni! :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.9.2007 13:16

Hyvä ystäväni joka oli vannoutunut henkeen ja vereen hondamies osti uutena -04 Typerän,kävi viime keväänä ajamassa mun silloisella -95 A4:lla (1,8t) ja ihmetteli kuinka se oli "laadukkaamman" oloinen kuin lähes kymmenen vuotta uudempi honda. Kyllästyi ihmeellisiin vikoihin niin uudessa autossa ja osti -98 S4:n ja sanoi ettei Hondaa ole tullut ikävä. =D

Mutta makunsa kullakin,kannattaa käydä ajaa ja kerrohan kokemukset.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.9.2007 13:18

*slaps Putte aroud* Ruohonleikkureita saa halvemmallakin mutta jos haluaa liittyä maaliman kovimpien kuskien seuraan niin osta Honda ja lippis vinoon ja esson baariin jauhaa juttuu kuinka se toinen nokka-akseli lähtee mukkaan pyöärimään siinä 5000rpm kohalla(tämä oli selitys vtecistä minulle vannoutuneelta type-r mieheltä) :D

R32 kehiin

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 5.9.2007 15:27

tuli testattua typerää ennenkuin kolopallon ostin,vm tais olla 03 tai 04,ihan ok ajella mut totesin ettei meikäläiselle sopiva kulkine,etupäähän oli siihenkin tehty remonttia vaikkei ollu ajettu paljon mitään

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.9.2007 15:41

Itse en ole koeajanut mutta eräs tuttu kuvaili että arkiajoon rasittava pidemmän päälle. Tyyppi luonnehti että autoon laitettu moottoripyörän moottori niinkuin luonteeltaan.

Piti antaa aina vähän reilummin kenkää että liikahti. Liian ylävireinen hänen makuun. Vaihteita sai sohia koko ajan eikä se taajamassa houkuttanut. Nopeaan mutka-ajoon tuntui olevan ihan paikallaan.

En tosin tiedä millä tää tyyppi on tottunut ajamaan. Vaikuttaahan se jos on jollain 150TDi:llä ajanut...

Uteliaisuuttani kiinnostaisi kuulla onko joku muukin samaa mieltä?

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 5.9.2007 15:42

Type-R on radalle ja golffi kaikkialle muualle. Vikoja noissa tuskin on enempää ku golffeissakaan.

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 5.9.2007 16:06

Kokeilin, en tykännyt. Kolisi ja helisi uutena jo. Kiihtyvyys surkea alakierroksilla ja jos porukkaa kyydissä. Halvan oloinen muovinen sisusta. Yök.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 5.9.2007 18:54

Joo ei ctr:n omistaminen ole persaukisille jos sattuu maanantaikappale + kaikki tyyppiviat. Hyvällä tsägällä löytyy yksilö (X sormet ristissä) 2 vuotta ilman vikoja :).

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 5.9.2007 18:59

Kaverilla oli typerä -03 ja matkaa taittoi n. 70 tkm ilman ongelmia, ja ajo oli..hmm mielenkiintoista=idioottimaista revitystä kädettömän kuskin toimesta :)

Tulihan tuolla itsekin kärrättyä parisen tuhatta kilsaa, kulkee kierroksilla...matka-ajossa korvat soi ja kumisee...päättömään ajeluun ihan ok laite, matka-autoksi en sitä huolisi :D

Itsellä oli samaan aikaan -00 A3 1.8T orggis 132 kw malli ja kulkupuolella typerä ainakin jätti Audin, ei paljoa mutta selkeästi kuitenkin...tuli kokeiltua tarpeeksi monesti.

Samuli
-
Viestit: 137
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja Samuli » 5.9.2007 21:18

Se alapää tuntuu laiskalta, kun ylhäällä on TEHOA. Eikös se isollakin vaihteilla noilla 60-90 90-120 pessyt tm-testissä A3 1.8t.
Ja itselle ei käyttöön civiciä ikinä.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 5.9.2007 21:48

Ei se kulkukaan nyt niin ihmeellistä ole... 1.6d vakio Caddylläkin menin ohitse tommosesta yks viikonloppu :D Tosin tais kaverin kaasujalka olla lepuutuksessa... ;)

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja jmracing » 6.9.2007 16:05

kulku muuttuu kummasti kunnon putkistolla, cai:lla ja hondatan k-pro:lla. sanotaan että putkivireisenä niiiiiin paljon hauskempi laitos :)

ja suorituskyvystä sen verran, että ei tarvii ku juutuubi niin sieltähän niitä kyykytysvideoita löytyy.
Viimeksi muokannut jmracing, 3.12.2007 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 6.9.2007 23:50

Nojuu.

Saksanautoforumilla aika tulenarkaa laittaa kysely hondasta, ei sieltä paljoa hyvää varmaan kuulu.

Ei niin minultakaan. Jotenki se vaan tuntu niin halvan oloselta, viimeistelemättömältä ja semmoselta, että sitä pitäs kokoajan polkea ku tulpatonta mopoa että pysyy liikkeessä. Toisin ku VAG konsernin tuotteet.

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja jmracing » 7.9.2007 17:20

allekirjoitan täysin tuon, että type-r tuntuu oikeasti halvan oloiselta verrattuna jopa omaan -97 VR6 kolopallooni. kokemuksia type-r:istä löytyy täysin vakiosta -03:sesta EP3:sesta ja -04 EP3:sesta joka oli varustettu coileilla ja aikaisemmin mainitsemillani putkivireillä ja moottorinohjausjärjestelmällä. eroa oli kuin yöllä ja päivällä mutta silti, ei ainakaan itseeni iskenyt niin paljon että tekis mieli edes nykyistä vanhempaa vaginetta vaihtaa moiseen :)

TeroK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.1.2005 10:02

ViestiKirjoittaja TeroK » 8.9.2007 12:02

Mutta johan se hintaerokin jotain kertoo. Hintaeroa autojen välillä tulee helposti sen 10 000€

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 8.9.2007 14:48

Uues auto bildissä on juttua vahnempi koppasesta typeRästä käytettynä. Samassa myös IV gti golf, St 170focus, ja Corolla TS

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 8.9.2007 20:50

Kaverin TypeR:llä ajellut, kyllähän se liikkuu ihan mukavasti kun jonkinlaista viritystä (putkistoa ja Hondata yms). Mutta ei kyllä ajo-ominaisuudet mitkään parhaat ole, että ei siitä käyttöautoa kovin helposti, ainakaan mulle tule. Radalle ja räppäykseen varmasti ihan soiva peli ;)

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 9.9.2007 5:04

Meitä on monta, mutta HOMOILLA on Honta...
Mikä tuntuu omien kokemuksieni perusteella olevan aika totta...
Siksi pysynki nykyään nuorissa corollatytöissä tai ehdoissa ihanissa Konsernin rotunaisissa.
EDIT: Niin ja tietenki vanha totuus: Jos vaparista otetaan reilu 100hv/1000cm3, niin voiko se edes mitenkään kestää??? Jos tehoa ei oteta turbolla, se otetaan keventämällä liikkuvia osia yms ja se tietää pari hauskaa kierrosta radalla ja monta tuskaista kilometriä maantiellä, ku pitää työntää. romu kotiin.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 9.9.2007 13:44

Voimansiirron vioista ja sen sellaisista en tiedä, mutta eikös tuo Hondan moottori kuitenkin melkoisen luotettava ole?

Tokihan tuota pitää vinguttaa jos kovaa haluaa päästä, mutta oman vähäisen kokemukseni mukaan ihan hyvin se parilitrainen arkiliikkumiseen vääntää alakierroksillakin. Kaikin puolin mielestäni hauska vessa.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 9.9.2007 14:24

Tasan viikko sitten päättyi 12 vuoden yhtämittainen VW-putki kun vaihdoin TypeRään. Olen ollut erittäin tyytyväinen, ei valittamista :)

Kaikista automerkeistä löytyy samanlaiset itkut riippuen mistä kyselee ja vikoja nyt on jokaisessa autossa. Itse olen kuitenkin päätökseeni enemmän kuin tyytyväinen, TypeR on kiva peli.

pablo
-
Viestit: 15
Liittynyt: 10.1.2006 19:10

ViestiKirjoittaja pablo » 10.9.2007 15:08

Itsellä kokemuksia -03 typerästä noin 25tkm verran. Todella hauska auto ajella KESÄLLÄ. Talvi-ajo oli jotain sellaista mitä en halua edes muistella. Ei lämmittimiä penkeissä (hyvänä puolena tosin se, että kabiini lämpeni nopeasti). Otin autoon vielä kitkat alle, mikä oli todella suuri virhe! Parempi olisi ollut ottaa kunnon nastat ja kärsiä rengasmelusta.

Itsellä ei kyllä ollut autossa mitään vikoja. Orkkis jarrupalat pehmeni ahvenistolla yllättävän nopeasti, mutta eipä se kai varsinainen vika ole...

Reaper
-
Viestit: 578
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 12.9.2007 21:55

Niin ja tietenki vanha totuus: Jos vaparista otetaan reilu 100hv/1000cm3, niin voiko se edes mitenkään kestää? Jos tehoa ei oteta turbolla, se otetaan keventämällä liikkuvia osia yms ja se tietää pari hauskaa kierrosta radalla ja monta tuskaista kilometriä maantiellä, ku pitää työntää. romu kotiin.


Kyllä nämä Hondan Type-R koneet on tehty kestämään kierroksia, se kone on kyllä viimeinen mikä niistä hajoaa.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 13.9.2007 17:46

Joo ei Reaper, ei oo turpoo, ei mitenkää voi kestää.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.11.2007 17:19

no oma näkemykseni on yleensäki näistä jaappanin maan autoista että tekniikat kyllä kestää ihan kiitettävästi. muutaman ihmisen tunnen jolla on tai on ollu honda ja koneet kyllä on kestäny (jos ei oo viriviriä laittanu). mutta siihen ne hyvät puolet sitten yleensäki jaappanilaisista jääki..

vertailukohteita: profiilin mukainen kulkine, mazda 323 -90 1.3l, honda civic -99 1.4l, toyota corolla 1.6 -94. ja pakko todeta että kaikista eniten olen pitänyt juurikin volkkarista.. jaappanilaiset on jotenki ollu rimpulan tuntusia ajettavia. ja ennen kaikkia se että ei tarvi huuattaa konetta että pääsee liikkeelle.

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja jmracing » 20.11.2007 15:17

kyllähän toi TypeRä sopii katuräppäilyyn ja strippi / ratatouhuihin oikein nätisti. saa suht pienellä budjetilla entistäkin tiukemman vehkeen ja osaa on tarjolla hyvin. mitä noita tuttavapiireissä ja itellä on ajossa ollut niin eipä vikojakaan ole tullut vastaan.

en kyllä lähtis vertaan mihinkään -90 luvun rollaattoriin tai mazdaan ..

nimimerkillä: tyttöystävälle tulossa juurikin tuommonen EP3-TypeRä ..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.11.2007 17:31

jmracing: en verrannut kyseessä olevaa autoa vanhempiin japseihin vaan yleensäkin eurooppalaiset vs. jaappanilaiset.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa