VW Polo -82 - Paaliin tai kilpiin?
Valvoja: ffp jäsenet
VW Polo -82 - Paaliin tai kilpiin?
Oli synkkä ja myrskyisä yö.
Selasin nettiautoa ja löysin itselleni ajan vietettä näin syysilloiksi. Tästä läheltä löytyi VW Polo Classic -82 1.1 litraisella koneella. Auto lähti romuraudan hinnalla mukaan vaikka ei ollutkaan kilvissä ja oli ollut 12.8.2007 surullisen kuuluisan tulvan uhrina eikä enää startannut. Edellinen omistaja oli tyhjentänyt tankin ja saanut auton starttaamaan. Pelleiltään auto on ok, lukuunottamatta akun koteloa joka tarvitsee pohjan. Niin, ja sähköt konehuoneesta joutunee vetämään uusiksi.
Tästä alkaa tiukka opiskelu moottoritekniikasta ja sähköistä. Toivottavasti Pierburg jättää minut rauhaan, sillä on pelottava maine.
Tähän mennessä akku ja kengät katsottu, puolan kontaktihäiriöt katsottu.
Idea museokilvistä hylätty, liian kallista autoon nähden.
Selasin nettiautoa ja löysin itselleni ajan vietettä näin syysilloiksi. Tästä läheltä löytyi VW Polo Classic -82 1.1 litraisella koneella. Auto lähti romuraudan hinnalla mukaan vaikka ei ollutkaan kilvissä ja oli ollut 12.8.2007 surullisen kuuluisan tulvan uhrina eikä enää startannut. Edellinen omistaja oli tyhjentänyt tankin ja saanut auton starttaamaan. Pelleiltään auto on ok, lukuunottamatta akun koteloa joka tarvitsee pohjan. Niin, ja sähköt konehuoneesta joutunee vetämään uusiksi.
Tästä alkaa tiukka opiskelu moottoritekniikasta ja sähköistä. Toivottavasti Pierburg jättää minut rauhaan, sillä on pelottava maine.
Tähän mennessä akku ja kengät katsottu, puolan kontaktihäiriöt katsottu.
Idea museokilvistä hylätty, liian kallista autoon nähden.
Viimeksi muokannut Tonba, 13.9.2007 22:27. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Apinaa koijattiin. Liian vähän auton tekniikka-puolesta tietävänä uskoin ko. mohkulan olevan starttimoottori. Se on puola.
Johdot on kunnolla nyt kunnolla kiinni. Mutta ei starttaa? Mitä seuraavaksi nakerran? Ehdotuksia, koijauksia :)
Johdot on kunnolla nyt kunnolla kiinni. Mutta ei starttaa? Mitä seuraavaksi nakerran? Ehdotuksia, koijauksia :)
Akku näyttää 14V, ja on vieläpä suht uuden näköinen. Missä se startti sijaitsee ko. autossa? Nyt irroitetaan Pierburgia ja imusarjaa varmuuden vuoksi kun yksi laturilta tuleva johto näyttää vähän kehnolta.
edit: Kun ei edes pyöritä starttia. Pientä kevyttä naksunaa kuuluu, epäilen sähkövikaa. Viisaat, kommenttejanne kaivataan :)
edit: Kun ei edes pyöritä starttia. Pientä kevyttä naksunaa kuuluu, epäilen sähkövikaa. Viisaat, kommenttejanne kaivataan :)
Kaasutinta ja imusarjaa tuskin kannattaa kaapelivian vuoksi irroittaa. Sen sijaan jos kuuluu naksetta voi startti olla hajonnut. Nakse kuulunee solenoidista jos on selkeä ääninen. Paikallistamalla naksutuksen lähteen löytyy starttikin. Starttia voi pyöräyttää "manuaallisesti" syöttämälle sille virtaa startin takana olevaan pultinkantaan. Tällöin starttimoottorin tulisi pyörähtää.
?? Sen verran pitää pilkkua viilata että eikös tämä kuitenkin ole ihan sedan... ts. Classic..?VW Polo Coupé -82 1.1

Tämä on Coupe... Ainakin Volkswagenin mielestä :)
Mallimerkintä
Toivottavasti Pierburg jättää minut rauhaan, sillä on pelottava maine.
2E3- ja 2E2- Pierburgit niitä murheenkryynejä yleensä ovat. Tuo autossasi oleva kaasutin on hyvinkin yksinkerteinen laite.
Tämä on Coupe... Ainakin Volkswagenin mielestä :)
Harmi, luulin että auton "C"-kirjain tarkoittaa coupéa.
Liki nollabudjetilla tässä mennään, paaliin tai kilpiin periaatteella. Tekemällä sitä oppii mielestäni paremmin kuin nettiä selaamalla, sen olen joutunut toteamaan. Oppirahat on kuitenkin maksettava ja tässä sitä nakerrettavaa riittää. Veri vetää VW:n suuntaan, vaikka pihassa seisoo käyttöautona tyylikäs italiaano.
Nyt on taas purettu hieman osia pois esim. venttiilikopan kansi, jakopään suojat, uusittu maadoituksia, ihmetelty irtonaisia johtoja, uusittu laturilta tuleva johto joka menee sinne imusarjan alla olevaan möhkylään. Imusarja on enää yhdellä pultilla kiinni, jota en saa auki ennen kuin löydän 13mm lenkin takaisin.
Starttihan se on eikä "möhkylä'"...
Saattaa olla et sulla on solenoidi startista jumissa eikä näin ollen toimi, tai sitten vesi on jumittanut startin yms. Voipi olla myös releboksissa vikaa, joten suosittelisin uusimaan kaikki releet ja sulakkeet, jos tämä tosiaan on ollut toimittamassa sukellusveneen virkaa. Startti kannattaisi vaihtaa, mut se taitaa olla jo auton hintainen, joten avaaminen ja vaikka hiilien vaihto ei tekisi pahaa. Perushuoltoa ja putsausta niin kyllä se siitä starttaa. :)
Saattaa olla et sulla on solenoidi startista jumissa eikä näin ollen toimi, tai sitten vesi on jumittanut startin yms. Voipi olla myös releboksissa vikaa, joten suosittelisin uusimaan kaikki releet ja sulakkeet, jos tämä tosiaan on ollut toimittamassa sukellusveneen virkaa. Startti kannattaisi vaihtaa, mut se taitaa olla jo auton hintainen, joten avaaminen ja vaikka hiilien vaihto ei tekisi pahaa. Perushuoltoa ja putsausta niin kyllä se siitä starttaa. :)
Onko jakohihnan kotelo ollut aina irti kun olet yrittänyt käynnistää autoa? Kuvissa moottorin alkuperäinen maadoitusjohto kun näyttäisi olevan irti...
Kyseisen johdon toinen pää tulee hihnakotelon kiinityspultin alle (puhdas kohta koneen korvakkeessa), toinen pää tietenkin koriin (pultin reikä koneen kumityynyn ja johtoliittimen välissä).
Jos johto puuttuu, avainta käännettäessä ei tapahdu mitään... mittarin valot mahd. himmenevät hiukan.
Mikäli moottorille on laitettu toinen maadoitusjohto niin tämä diagnoosi on turha.
Muita havaintoja:
- kaasutin on Solex ei Pierburg
- imusarja on erimallinen kuin koneessa kuuluisi olla
- imusarjan tiiviste on erimallinen kuin imusarja ja kansi (muistaakseni imusarjan lämmitysjuttuja, ei mitään vaarallista)
- "C" tarkoittaa varustetasoa (Carvalakki) ei Coupea ;)
Kyseisen johdon toinen pää tulee hihnakotelon kiinityspultin alle (puhdas kohta koneen korvakkeessa), toinen pää tietenkin koriin (pultin reikä koneen kumityynyn ja johtoliittimen välissä).

Jos johto puuttuu, avainta käännettäessä ei tapahdu mitään... mittarin valot mahd. himmenevät hiukan.
Mikäli moottorille on laitettu toinen maadoitusjohto niin tämä diagnoosi on turha.
Muita havaintoja:
- kaasutin on Solex ei Pierburg
- imusarja on erimallinen kuin koneessa kuuluisi olla
- imusarjan tiiviste on erimallinen kuin imusarja ja kansi (muistaakseni imusarjan lämmitysjuttuja, ei mitään vaarallista)
- "C" tarkoittaa varustetasoa (Carvalakki) ei Coupea ;)
Johto on irroitettu laturin johtojen uusimista varten ja liitospinnat hiottu.Onko jakohihnan kotelo ollut aina irti kun olet yrittänyt käynnistää autoa? Kuvissa moottorin alkuperäinen maadoitusjohto kun näyttäisi olevan irti...
Pierpurg siinä kyljessä lukee, voit kyllä olla oikeassa.- kaasutin on Solex ei Pierburg
Uusi tulee kun saadaan vanha irti- imusarjan tiiviste on erimallinen kuin imusarja ja kansi (muistaakseni imusarjan lämmitysjuttuja, ei mitään vaarallista)
Mulla taitaa olla jossain tallin perukoilla vahna "GT"-merkki :)- "C" tarkoittaa varustetasoa (Carvalakki) ei Coupea ;)
Sain irroitettua imusarjasta kaikki kahdeksan pulttia ja ihmetyksekseni se oli pohjastaan kiinni putkessa joka meni pakoputkeen. Miksi imusarja on yhteydessä pakoputkeen. Kuvassa keskellä näkyy pieni laippa ja kaksi pultin reikää.
Seuraavaksi uusitaan päävirtakaapeli, solenoidin liittimet ja johdot ja kokeillaan startin toimivuutta. Toivottavasti toimii, sillä hiilien vaihtoa varten tarvitsee irroittaa kuvassa näkyvät jäähdytysputket, jne, jne.
Seuraavaksi uusitaan päävirtakaapeli, solenoidin liittimet ja johdot ja kokeillaan startin toimivuutta. Toivottavasti toimii, sillä hiilien vaihtoa varten tarvitsee irroittaa kuvassa näkyvät jäähdytysputket, jne, jne.
Miksi imusarja on yhteydessä pakoputkeen.
EGR:n kanssa sillä ei taida olla paljoakaan tekemistä. Olen ymmärtänyt että imusarjan lämmitys hoidetaan pakokaasulla.
Kuva
Esimerkkikuvan ylemmässä imusarjassa on liittimet ja kanava veskierrolle jolloin sarjan lämmitys tapahtuu jäähdytysnesteellä.
Alemmassa imusarjassa 2. ja 3. sylinterin kanavien yläpuolella on tuollaiset pienemmät kanavat, joita myöten pakokaasut johdetaan pakokanavista läpi imusarjan ja poistetaan pohjassa olevan putken kautta pakoputkistoon.
Noita tuli aikoinaan kumasteltua kun omistin -79 1.1 Derbyn jossa oli nestelämmitteinen imusarja, sekä -81 1.3 varaosa-Derbyn josta puolestaan löytyi tuo "kaasulämmitteinen" imusatsi.
-82 ja uudemmissa imusarjan lämmityksen hoitaa "siili".
Mikäli imusarja, kaasutin ja pakoputkisto-himmelit ovat alkuperäisiä, veikkaisin että koneeseen on jossain vaiheessa vaihdettu ainakin sylinterinkansi...
Juu, ei sillä EGR:llä paljoa tee.
Aikoinaan omistamassani -84 polossa oli tosiaan siili imusarjan alla, että pakoputkesta tuleva lämmin ilma lämmitti imusarjaa, mutta tuo erillinen suunnattu putki näyttää hämärältä ja liitoksiltaan kovin omatekoiselta. Joku parantanut kylmä käyttöä?
Tuossa koneessa oleva kansi on mielestäni se ei hydraulisilla nostimilla varustettu "vanhempi/köyhempi" malli, joka kuuluukin tuohon. Tästä näkee, että 84 sama kansi oli vielä käytössä.
Tästä kuvasta tuli mieleeni, että jakopään hihna kannattaa vaihtaa samantien ja vesipumppu joka toimii kiristemenä samalla vaihtoon.
Aikoinaan omistamassani -84 polossa oli tosiaan siili imusarjan alla, että pakoputkesta tuleva lämmin ilma lämmitti imusarjaa, mutta tuo erillinen suunnattu putki näyttää hämärältä ja liitoksiltaan kovin omatekoiselta. Joku parantanut kylmä käyttöä?
Tuossa koneessa oleva kansi on mielestäni se ei hydraulisilla nostimilla varustettu "vanhempi/köyhempi" malli, joka kuuluukin tuohon. Tästä näkee, että 84 sama kansi oli vielä käytössä.
Tästä kuvasta tuli mieleeni, että jakopään hihna kannattaa vaihtaa samantien ja vesipumppu joka toimii kiristemenä samalla vaihtoon.
Tänään jouduin hakemaan Motonetistä ensimmäiset varaosat. Osat kun ovat ns. mallia "Universal", ilmansuodatin käy myös Ooppeleihin ja öljynsuodatin on sama kuin uudemmissakin.
Öljynsuodatin 4,20€
Ilmansuodatin 4,90€
Pahvi-alumiiniletkua 4,37€
Venttiilikopantiiviste 2,80€
Liittimiä ja klemmareita 3,70€
Alle 20€ reissu, ehkä saatetaan pysyä budjetissa ettei osien arvo nouse yli auton :)
Öljynsuodatin 4,20€
Ilmansuodatin 4,90€
Pahvi-alumiiniletkua 4,37€
Venttiilikopantiiviste 2,80€
Liittimiä ja klemmareita 3,70€
Alle 20€ reissu, ehkä saatetaan pysyä budjetissa ettei osien arvo nouse yli auton :)
Startti pyörii sittenkin.
Maadoitusten ja solenoidin johtojen uusimisen jälkeen pyöritti avaimesta ensimmäisellä :)
Täytyy selvitellä miten tukin sen imusarjan lämmitysjärjestelmän kun kannessa ei ole lähtöä 2-3 kanavien kohdalla. Uskaltaako sinne lämmityskanaviin tunkea jotain tiivistettä ettei pakoputki "vuoda" imusarjan läpi?
Kun keksitään jotain niin imusarja kiinni ja kilpiä (ts. vikalistaa) hakemaan.
Maadoitusten ja solenoidin johtojen uusimisen jälkeen pyöritti avaimesta ensimmäisellä :)
Täytyy selvitellä miten tukin sen imusarjan lämmitysjärjestelmän kun kannessa ei ole lähtöä 2-3 kanavien kohdalla. Uskaltaako sinne lämmityskanaviin tunkea jotain tiivistettä ettei pakoputki "vuoda" imusarjan läpi?
Kun keksitään jotain niin imusarja kiinni ja kilpiä (ts. vikalistaa) hakemaan.
Oletko pyörittänyt virranjakajaa jossain vaiheessa? Että jos on syttö pois kohdaltaan..?
Hetkonen.. Lähteekö käyntiin jos poljet kaasunpohjaan ja starttaat hetken? Käy kierroksilla sen jälkeen jos ja kun lähtee käyntiin mutta ei tyhjäkäyntiä? Tuossa kaasarissa on tyhjäkäyntiventtiili sähköllä, onhan sen kaapeli kiinni? Semmoinen abikoliittimen näköinen liitin, edestäpäin katsottuna muistaakseni oikealla reunalla kaasaria. Lisäksi onhan virranjakajan kondensaatori paikallaan ja ehyt?
Hetkonen.. Lähteekö käyntiin jos poljet kaasunpohjaan ja starttaat hetken? Käy kierroksilla sen jälkeen jos ja kun lähtee käyntiin mutta ei tyhjäkäyntiä? Tuossa kaasarissa on tyhjäkäyntiventtiili sähköllä, onhan sen kaapeli kiinni? Semmoinen abikoliittimen näköinen liitin, edestäpäin katsottuna muistaakseni oikealla reunalla kaasaria. Lisäksi onhan virranjakajan kondensaatori paikallaan ja ehyt?
Virranjakajan olen purkanut, sitä ei saa väärin menemään nokka-askseliin. Sisällä on uudet katkoja ja pyörijä. Kansi on uusi kuten kondensaattori siinä kyljessä.
Kaasarin johdot 2kpl ovat kiinni. Samasta johtonipusta joka tulee tulipellistä tulee kuusi johtoa.
Yksi menee laturille "herätteeksi"?
Kaksi menee solenoidille
Yksi haarautuu kaasarille kahteen kohtaan
Yksi menee kanteen.
Ja yksi (sinikeltainen) oli irti, päässä naaraslaatta-abiko. Sille en mistään löytänyt paikkaa, "virrat avaimesta" = 12V
Kaasarin johdot 2kpl ovat kiinni. Samasta johtonipusta joka tulee tulipellistä tulee kuusi johtoa.
Yksi menee laturille "herätteeksi"?
Kaksi menee solenoidille
Yksi haarautuu kaasarille kahteen kohtaan
Yksi menee kanteen.
Ja yksi (sinikeltainen) oli irti, päässä naaraslaatta-abiko. Sille en mistään löytänyt paikkaa, "virrat avaimesta" = 12V
Itselläni oli asteen erilaisempi kaasutin. Jos nyt en ihan väärin muista, niin tuo sun kuvan 151 keskellä oleva mutukka on tyhjäkäyntiventtiili. Tuleeko sille +12 kun laitat virrat päälle? Muistelen että tuossa oli sama mutukka jotenkin sivumpana / taaempana. Jouduin itse sen kanssa tappeleen. Ei meinannut lähteä käyntiin millään, vain kaasu pohjassa ja kävi vain kierroksilla sitten. Tuohon kun syötti +12 niin kävi nätisti tyhjäkäyntiä.
Tyhjäkäynti venttiilille menee maa. Onko se nyt ihan ok? Kokeilin tuota yksinäistä plus-johtoa lyödä runkoon jos palanut sulake kertoisi johdon merkityksen. Eikä mitään tapahdunut. Mittari näyttää sen +12V.
Löysin derby2.de:stä pari kuvaa jotka kertovat "sen oikean" sytytys järjestyksen. Mulla se 1-3-4-2 järjestys kiersi myötäpäivään, vaikka näin jälkiviisaana totean että kokeilin myös jossain vaiheessa ilman kantta että pyöriikö jakaja. Hyvin se pyöri vastapäivään
Josko huomenna saisi starttaamaan tai vien Stenalle koko p*skan!!
Löysin derby2.de:stä pari kuvaa jotka kertovat "sen oikean" sytytys järjestyksen. Mulla se 1-3-4-2 järjestys kiersi myötäpäivään, vaikka näin jälkiviisaana totean että kokeilin myös jossain vaiheessa ilman kantta että pyöriikö jakaja. Hyvin se pyöri vastapäivään
Josko huomenna saisi starttaamaan tai vien Stenalle koko p*skan!!
Tyhjäkäynti venttiilille menee maa. Onko se nyt ihan ok?
Mulla ei ole tuosta kaasarista kokemusta, mutta olisikohan tässä kysymys-vastauspari :)tuo sun kuvan 151 keskellä oleva mutukka on tyhjäkäyntiventtiili. Tuleeko sille +12 kun laitat virrat päälle?
Ei kuulosta järkevältä että jollekin venttiilille/solenoidille tulee maapiuha liittimeen jos se saa maata jo rungon kautta. Olisikohan tuo ylimääräinen +12V piuha kuitenkin se oikea siihen "tyhjäkäyntiventtiilillle" tai mille lie... Vai ovatko nuo johdot olleet alunperinkin noin?
E: Perhealbumia selaltuani venttiili on joku lisäilmaventtiili. Joissakin muissa kaasareissa vastaavan näköinen mötikkä on tyhjäkäynnin katkaisuventtiili (vapaa käännös). Tuo ei siis estäne käynnistymistä.
Projekti loppui kun kiinnostus niiden sähköjen räpellyksiin loppui ja tarviin tilaa talliin. Oli hauskaa ihmetellä oma aikansa, paljon opittiin.
Suuri kiitos siitä teille foorumilaisille.
Vielä lopuksi pari hauskaa kuvaa ;-)
http://tonba.1g.fi/kuvat/Polo-Projekti/vituiks_meni/
Suuri kiitos siitä teille foorumilaisille.
Vielä lopuksi pari hauskaa kuvaa ;-)
http://tonba.1g.fi/kuvat/Polo-Projekti/vituiks_meni/
Lainataan topikkia.
Kuolinpesän omistuksessa oleva -84 polo. 1.3. Ajettu 93tkm ja kliseisesti vain kesäisin.
Lisäks öljytty joka vuosi.
Katsastettukin virheettä viimekeväänä.
Maalipinta linnunpaskaa ja etulokarin akkuhaposta tulleita laikkuja lukuunottamatta virheetön
Penkkejä suojaa jotku teetetyt päälliset, ilmeisesti alla on iskemättömät orkkis penkit.
Niskatuesta päätellen vois olla jotain mustaa nahan tapaista kuttaperkkaa?
http://tos.pp.fi/images/image/2010/DSC05629.JPG l
Täti pyysi 500€ rakkineesta, kannattasko tuo ostaa suojaan? :D
Alle pariviikkoo aikaa päättää...
Kuolinpesän omistuksessa oleva -84 polo. 1.3. Ajettu 93tkm ja kliseisesti vain kesäisin.
Lisäks öljytty joka vuosi.
Katsastettukin virheettä viimekeväänä.
Maalipinta linnunpaskaa ja etulokarin akkuhaposta tulleita laikkuja lukuunottamatta virheetön
Penkkejä suojaa jotku teetetyt päälliset, ilmeisesti alla on iskemättömät orkkis penkit.
Niskatuesta päätellen vois olla jotain mustaa nahan tapaista kuttaperkkaa?
http://tos.pp.fi/images/image/2010/DSC05629.JPG l
Täti pyysi 500€ rakkineesta, kannattasko tuo ostaa suojaan? :D
Alle pariviikkoo aikaa päättää...
Ajettu 93tkm
Katsoppa uudelleen sitä matkamittaria. Siinä on mittarissa 9383,3 km. Polon mittarista puuttuu sadat tuhannet. Tuo on siis todennäköisesti pyörähtänyt ympäri ainakin kerran, jolloin todellinen mittarilukema on 109 383,3 km. Mahdollisesti jopa kaksi kertaa, jolloin lukema olisi 209 383,3 km.
Polon mittarista puuttuu sadat tuhannet.
Tosiaan niin näyttää puuttuvan..
Rakkineesta puuttuu myös trippimittari
093833km
Onko tuo punanen vipa numero sitten pelkät metrit tms?
Entä jos pystyn muutoin todistamaan kilometrien aitouden ;)
Rumahan tuo on, ei siitä pääse eteen tai taa. Mutta joutunee alaikästen kakaroiden leluksi jollei kukaan sitä osta.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Onko tuo punanen vipa numero sitten pelkät metrit tms?
No eiköhän se ole ihan kuten kaikissa muissakin autoissa yleensä, eli sadat metrit.
Trippimittaristahan ne yleensä näkyy, mutta tuossa kun ei sitä trippimittaria ole niin nuo sadat metrit on vaan lätkäisty tuohon varsinaiseen mittarilukemaan mukaan.
093833km
Lukema on siis 9383,3 km kuten Timberman tuossa jo aiemmin näköjään mainitsikin.
Mutta hitto notta tuossa on kyllä pornot penkit :D
katsastuskonttorilta... kyllä ne yleensä joskus ylös laittelevat
kannattaa selvittää missä katsasteltu ja kysyä sieltä
Huomenna olis tarkoitus mennä paikalliselle konttorille.
Tuo paappa jolla polotin oli on/oli paikallisia ja lähes tuttu.
Eikö nuo kilometrit ole tallennettu ties kuinka kauan.
Mutta vaikka oliski yli 100tkm.. mitä väliä. Rakkine on niin hyväkuntoinen ja ruosteeton että se kannattaa pistää avokkaan kanssa lepäämään. [/quote]
Jos huoltokirja löytyy, niin kannattaa verrata katsastuksesta saatuja kilometrejä huoltokirjan merkintöihin. Jos on vain kesäisin ajettu, niin hyvinkin mahdollista tuo 109tkm. Muutoin ensimmäinen 49000 lukema voisi olla jo 11 ensimmäisen vuoden jälkeen 149tkm... Mutta pelkällä kesäajolla tuskin, papparaisella.
Niin, tai 95-08 välisenä aikana on voinutkin tulla sata ja risat mittariin... kymppi vuodessa...
Niin, tai 95-08 välisenä aikana on voinutkin tulla sata ja risat mittariin... kymppi vuodessa...
1300 C tuo on... ei edes kelloa.
Toistaseks muita kuvia (noitten aiempien lisäks) ei ole kuin räpsyt huoltokirjasta:
http://tos.pp.fi/images/album/polotin/
Karvapenkinpäällisten alta paljastui ruutukankainen siisti penkki.
Yhen päällisen oon jaksanu irrottaa.
Peräkontti oli suojattu jollain kurastoppari matolla, jonka alta löytyi putipuhdas alkuperäinen muovimatto ja ~25 vuotta vanha vahapurkki
Ruostetta löytyy ainakin pakoputkesta, hitsattu joskus.
Myös pakosarja (ja venttiilikoppa vähän) on ruostees (prkl ;)
Etulokasuojasta on pieniä plänttejä "sulanu" pintamaalia pois, kun akkuhappoa ku kuulemma joskus loiskahtanu.
Pitää ruveta raapustaan tästä omaa topikkia, kun saan lisää parempia kuvia.
Toistaseks muita kuvia (noitten aiempien lisäks) ei ole kuin räpsyt huoltokirjasta:
http://tos.pp.fi/images/album/polotin/
Karvapenkinpäällisten alta paljastui ruutukankainen siisti penkki.
Yhen päällisen oon jaksanu irrottaa.
Peräkontti oli suojattu jollain kurastoppari matolla, jonka alta löytyi putipuhdas alkuperäinen muovimatto ja ~25 vuotta vanha vahapurkki
Ruostetta löytyy ainakin pakoputkesta, hitsattu joskus.
Myös pakosarja (ja venttiilikoppa vähän) on ruostees (prkl ;)
Etulokasuojasta on pieniä plänttejä "sulanu" pintamaalia pois, kun akkuhappoa ku kuulemma joskus loiskahtanu.
Pitää ruveta raapustaan tästä omaa topikkia, kun saan lisää parempia kuvia.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa