Apua New Beetlen ostoon

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

johka
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.10.2003 0:03
Viesti:

Apua New Beetlen ostoon

ViestiKirjoittaja johka » 22.4.2007 12:27

Moikka kaikki

Alkoi kovasti himottaa hankkia kesäautoksi tuollainen kohtuullisesti ajettu New Beetle. Saksasta ajattelin lähteä hakemaan ja kysyisinkin ko. autosta jotain tietäviltä vähän neuvoa.

Budjetti olis luokkaa 10000-11000 euroa Suomen verot maksettuna. Tähän haarukkaan saisi
- vanhempaa 98-99 vuosimallia 2.0 -koneella tai
- 02-03 vuosimallia 1.4 koneella.
Molempia löytyy 60-100tkm ajettuna. Kuulin myös jostain, että vuosimalli 2003 ja sitä uudemmissa saisi jotain veroetua vanhempiin verrattuna...

Eli kumpi olis järkevämpi hankinta? Onko noi vanhemmat ihan pommeja vai turvallisia hankintoja jos kilometrit ovat luokkaa 80tkm. Entä millaiset ovat jälkimarkkinat jos haluaa päästä autosta eroon kesän jälkeen?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 22.4.2007 15:51

koneeksi kannattaa katsoa tuossa tapauksessa 1,6:sta, melkein samat tehot kuin 2,0 mallissa mut edullisempi vakuutus ja kuluttaa vähemmän ja "huomattavasti" tehokkaampi kuin 1,4

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 22.4.2007 21:43

Tiedä sitten onko tuo budjetti sulla miten tiukka, mutta itse miettisin ainakin tällähetkellä tollasen hakemista, varsinkaan tohon hintaluokkaan, jos tällähetkellä saa uuden hintaan 19 900 (limited edition) jossa vielä ilmakone ja parin vuoden takuu voimassa..

Omalla kohdalla ei tartteisi miettiä montaa kertaa päätöstä... mutta jokainen tekee miten tykkää..;)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 23.4.2007 8:46

Meidän perheessä kokemusta tommosesta 2.0 -99 pirkka-TT:stä vuoden verran ja ihan tyytyväinen toi eukko siihen on ollut.

Plussia:
- Mukava kaupunkiauto
- Piäni kulutus
- Todella vähän ollu vikoja *kop kop*

Miinuksia:
- Maanitellä infernaalinen sisämelu
- Muovisen oloinen sisuta
- En tiedä onko se vain korvien välissä, mutta mielestäni vaihdeloota liian tiheä kun 100 vauhdeis jenkamittari on yli 3000rpm

Vaikka toi 2.0 ei mikään raketti vielä ole, niin silti jättäisin noi pienemmät kaupan hyllylle, kulutusta nimittäin ei voi pitää kriteerinä. Toi 8-venttiilinen esihistoriallinen moottori kun imee matka-ajossa _todella_ raskaalla kaasujalla hitusen alle 7l/100km. Meidän autolla on nyt 116tkm mittarissa ja määräaikaishuoltojen lisäksi siihen ei ole lisätty kuin bensaa ja takajarrupalat vaihdettu. Eli luotettavuuttakin taitaa olla.

Yllättävän tilava pikkuauto, jos takapenkille ei tarvi matkustajia, silloin taas pitää suunnitella tavaroiden pakkaus uusiksi, kun ei voi penkkiä kääntää. Tottumattomalle kuskille kuplan jarruassistentti tulee aluksi antamaan ylläreitä :). Muuten kouluasteikolla moottorin tehottomuutta hitusen kritisoiden antaisin ko autolle 8,5

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 23.4.2007 18:09

- Maanitellä infernaalinen sisämelu


Tuotahan on melko paljon parannettu uudemmissa malleissa. Tuo meitin vanha (vm.2002) on huomattavasti vitoskoppagolffia hiljaisempi rengasääniltään. Kivien iskut helmoihin saa aikaan valtiomaista pamahtelua. Hiekkatietä päivittäin käyttäville ei Beetleä oikein voi suositella.

immi
-
Viestit: 62
Liittynyt: 23.1.2005 17:19

ViestiKirjoittaja immi » 23.4.2007 21:26

Hauska ja yllättävän hyvä ajettava. Oikeastaan autosta ei jäänyt juurikaan huonoa sanottavaa, jos jotain pitää keksiä niin:
-Kyljet ja varsinkin takalokarit tahriintuu helposti (kuraläpät auttaa?)
-mukava vääntö mutta hengetön normaalin käyttöalueen ulkopuolella (2,0 8v)
-perä käyttäytyy hassusti kiireellisemmässä ajossa (jotenkin vetelä, vaikka auto muuten suht jämäkkä)

Oman myin kun kesäauton sai tallista, myynti oli melko helppoa kun hinta oli kohdillaan kuntoon nähden: 107tkm, highline (vakkari, ilm, sähk pelit yms.) ja 9700e.

johka
-
Viestit: 44
Liittynyt: 29.10.2003 0:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja johka » 23.4.2007 23:02

Kiitoksia kaikille kommenteista. Lisääkin saa toki laittaa...

2.0 taitaa olla tuo valintani ja tosiaankin kun autoa on tarkoitus pitää vain tuo 3-4 kuukautta, niin täysin uuden hankinta ei kannata olla järkevää. Auto tulee 95% kaupunkiajoon, joten maantiemelu ei sinänsä haittaa. Suunnitelmissa on lentää saksaan ja ajaa Ruotsin kautta takaisin. Sea Windilla on melko edulliset ylityshinnat Tukholmasta Turkuun ja edelliseltä hakureissulta on byrokratian kiemurat vielä hyvin muistissa.

Aika kovat hinnat Suomessa noissa kuplissa. Nettiautossa ei 99-vuosimallia alle 12000 näyttänyt irtoavan...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.4.2007 7:50

Beetlessä veroprosentit on sitten melko rajuja, joten ei se merta edemmäs kalaan tyyppinen ratkaisukaan mitään halvimpia välttämättä ole.

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 17.7.2007 11:01

Hieman vanha topic, mutta ei jaksa aloittaa uuttakaan. Onko kellään 1.9tdi tai 1.8t beetleä käyttöautona? Ovatko ne oikeasti niin meluisia kuin mitä väitetään ja onko kuskilla riittävät tilat? Ja millainen penkki noissa -99-00 malleissa on? Uudemmissa näyttää olevan jo sporttipenkkejä, mutta noihin vanhempiin niitä ei ole tainnut saada.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 17.7.2007 11:32

Kuskilla on hyvin tilaa, kuten apukuskilla. Takapenkistä ei voi sanoa samaa jos pituutta on ~180cm paremmalla puolella.

Penkit riippuu aivan mitä ostaja on ruksinu, mutta olettaisin että suomiautoissa olis yleensä karvalakkipenkkiä, jotka ovat yllättävän tukevat ja mukavat, eli kun vertaan noihin -86 mallisen auton sportpenkkeihin, niin about samaa tasoa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.8.2007 0:50

Löytyykös Suomesta TDI Beetlejä vai onko ainoa vaihtoehto hakea Saksasta? Pistäkää kommentteja, jos teillä on omakohtaisia kokemuksia kiisselikuplasta. Onko kaikki 90HV versioita? Mitäs eroa on Saksa vs Suomi mallilla?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.8.2007 20:38

Eikö kukaan osaa vastata...? Ja luotettavia autojen etsijöitä/niiden Suomeen tuojia voipi suositella...

exel
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja exel » 18.8.2007 21:32

Eikö kukaan osaa vastata...? Ja luotettavia autojen etsijöitä/niiden Suomeen tuojia voipi suositella...


Näistä en ole kuullut kun hyvää (ei omakohtaisia kokemuksia kun tuon autoni itse) ;-)

http://www.kcs.fi/
http://www.rfcimports.com/
http://www.mdcomprex.com/
Viimeksi muokannut exel, 18.8.2007 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 18.8.2007 21:33

Ainakin parikertaa olen TDI Beatlen bongannut suomessakin.

Jos itse autoa hakisin, niin http://www.kcs.fi on toiminut.. (omakohtaista kokemusta löytyy, myös useamman auton kaveripiirin on KCS tuonut)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.8.2007 23:42

http://www.rfcimports.com/ on kokemusta, mutta tuohan vaan Ruotsista...

Beetle
-
Viestit: 53
Liittynyt: 18.5.2005 22:35

ViestiKirjoittaja Beetle » 19.8.2007 18:07

Itsellä oli 5 vuotta TDi Beetle. Samat viat kuin muissakin volkkareissa.

- Rele 109 happani juotoksistaan. Oli alkupään dieseleiden ongelmia, kunnes rele
vaihdettiin parempaan mallin.
- Takajarrut alkaa lahaamaan. Vaatii pientä herkistelyä säännöllisesti.
- MAF meni vaihtoon

Alusta on vähän löysän oloinen, mutta se on makuasia. Jotkut tykkää ja jotkut ei.

Kertaakaan ei tielle jättänyt 115 tkm aikana. Ainoastaan kovilla pakkasilla jäi odottelemaan lämpimämpiä hetkiä, mutta se ei ole auton vika.

Samaa tavaraa kuin mikä muukin konsernin auto.

Vanhemmat -99 - 03 tai 04 on 90 hv jakajapumpullisia ja uudemmat PD koneita. Vuosiluvut voi korjata jos ne on väärin.

Jenkkimalleihin tuli ESP vakioksi myöhemmin. Euroversioissa se on ollut aina.

Nyt on alla -02 1.8T Beetle. Reilun vuoden ollut ajossa (28 tkm) mittarissa 110 tkm ilman ongelmia, jotka olisi haitannut liikkumista. Ohjainlaitteen joutui päivittämään LMS:llä, kun ei muuten saanut häiriövaloa sammuksiin ja takapyörän laakeri meni vaihtoon. Edellä olevat viat meni liikkeen takuuseen.

Auto on myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa.

Seuraavaa Beetleä odotellessa. Parin viikon sisällä pitäisi tulla uusi 1.9 PD käyttöön.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.8.2007 21:19

Onks toi uus PD sit 105HV vai miten? Mitä lastulla irtoaa noista koneista? 90HV vs (105HV)? Harmi, että Beetle:llä myynnis bensaturbo, kaveri etsii kuumeisesti kiisselipiitleä...

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 19.8.2007 21:40

meillä on ehkä tulossa myyntiin tuo emännän -00 1.9 tdi automaatti beetle, mutta asia varmistuu tämän kuun lopussa
ilmastointi, vakkari, keskinoja, lohkis, hyvin huollettu... koiranluut hieman kolisee
uudet kesälimput jne...

Beetle
-
Viestit: 53
Liittynyt: 18.5.2005 22:35

ViestiKirjoittaja Beetle » 19.8.2007 21:56

Jep. 105 hv. Ei tietoa mitä lastun kanssa irtoaa. Eiköhän sekin aikanaan selviä.

Ajellaan nyt alkuun ilman lastua. Nuhanen se tulee olemaan, lastun kanssa tai ilman, jos vertaa nykyiseen....

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.8.2007 9:48

voimaa.com antaa tuommosia tietoja 1.9tdi beetlen lastuttamisesta


Beetle 1.9 TDI
(vakio:66 kW / 90 Hp, 210 Nm) (eko:73 kW / 99 Hp, 242 Nm 499 €) (force:85 kW / 116 Hp, 251 Nm 549 €)
Beetle 1.9 TDI
(vakio:74 kW / 101 Hp, 240 Nm (eko:81 kW / 111 Hp, 276 Nm 499 €) (foce:96 kW / 131 Hp, 290 Nm 599 €)

ja tämä ei sit ole mainostusta..


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa