Porkkana-->mikro-->valoa?? WTF??
Valvoja: ffp jäsenet
Porkkana-->mikro-->valoa?? WTF??
Eli illalla tuossa iskin mikroon herne-maissi-porkkana setin ja sitten jäin siihen tuijottamaan lasin taaksen ja katsomaan kuinka lisäkkeet siellä lämpenee.
Mutta mitä! Vähän aikaa kun oli mikro pyörinyt täysillä, niin porkkanoista alkoi lähteä zzzzzap,zzzzap-ääntä ja niissä syntyi valoa. Piti ihan oikeasti katsoa hieman tarkemmin. Ihan kuin niissä olisi pieniä sähköpurkauksia syntynyt. Onko kukaan seuraillut samaisia "kiinnostavia" seikkoja?? ;-)
Koska itsekkin olen yliopistossa teknisiä tieteitä lukenut, ja jotain saattaa olla muistiin noista smg-aalloista ymsjne fysiikan ilmiöistä jäänyt, niin olihan se porkkanoiden vilkuminen loppupelissä ihan ymmärrettävää.
Mutta tuollaista en ole kyllä ikinä ennen vielä nähnyt. Vähän mietitytti, että onkohan nämä porkkanat jotain tsernobylin kasvimaan tuotoksia, mutta kun eivät vihreänä hehkuneet niin parempiin suihin menivät.
Että tälläinen tietoisku porkkanoista!!
Mutta mitä! Vähän aikaa kun oli mikro pyörinyt täysillä, niin porkkanoista alkoi lähteä zzzzzap,zzzzap-ääntä ja niissä syntyi valoa. Piti ihan oikeasti katsoa hieman tarkemmin. Ihan kuin niissä olisi pieniä sähköpurkauksia syntynyt. Onko kukaan seuraillut samaisia "kiinnostavia" seikkoja?? ;-)
Koska itsekkin olen yliopistossa teknisiä tieteitä lukenut, ja jotain saattaa olla muistiin noista smg-aalloista ymsjne fysiikan ilmiöistä jäänyt, niin olihan se porkkanoiden vilkuminen loppupelissä ihan ymmärrettävää.
Mutta tuollaista en ole kyllä ikinä ennen vielä nähnyt. Vähän mietitytti, että onkohan nämä porkkanat jotain tsernobylin kasvimaan tuotoksia, mutta kun eivät vihreänä hehkuneet niin parempiin suihin menivät.
Että tälläinen tietoisku porkkanoista!!
UHVO PORKKANOITA! folipipo päähän! :D viel parempi ku kiedot ne porkkanat siihe :P
itte näin noin kk sitten yöllä tupakalla ollessani oudon neon-vihreänä hohtava pisteen pihan toisessa päässä. ajattelin ensin että jostain valo heijastaa johkin hilppeeseen mutta koska kohde oli pirun kirkas niin hiippailin lähemmäksi taivastelemaan.
Aikani sitä tikulla kääntelin mutta oli niin pimeetä etten tajunnut mikä vittu se on.
Noh kännykkään video kuva päälle notta salamavalo syttyy niin sehän oli mato jolla perse loisti kuin aurinko.
En ole ennen livenä nähnyt mutta se oli aito kiiltomato. äitee on semmoisen nähnyt turun rannikolla noin 20vuotta sitten ja asun kuitenkin keskisuomessa.
Kaikenlaista harvinaista sitä näköö ku vanhak ellää :D
itte näin noin kk sitten yöllä tupakalla ollessani oudon neon-vihreänä hohtava pisteen pihan toisessa päässä. ajattelin ensin että jostain valo heijastaa johkin hilppeeseen mutta koska kohde oli pirun kirkas niin hiippailin lähemmäksi taivastelemaan.
Aikani sitä tikulla kääntelin mutta oli niin pimeetä etten tajunnut mikä vittu se on.
Noh kännykkään video kuva päälle notta salamavalo syttyy niin sehän oli mato jolla perse loisti kuin aurinko.
En ole ennen livenä nähnyt mutta se oli aito kiiltomato. äitee on semmoisen nähnyt turun rannikolla noin 20vuotta sitten ja asun kuitenkin keskisuomessa.
Kaikenlaista harvinaista sitä näköö ku vanhak ellää :D
Tuli mieleen noista mikrokikkailuista :D
http://offikuume.galleria.fi/kuvat/EP%c4M%c4%c4R%c4ISET%20VIDEOT/
http://offikuume.galleria.fi/kuvat/EP%c4M%c4%c4R%c4ISET%20VIDEOT/
Kaveri sulatti pullaa mikrossa ammattikouluaikana kämpillä, ja pulla oli ollut n. 20 sekuntia mikrossa, niin yht`äkkiä alko tulla mikron takaa hirveästi vihreätä pahanhajuista savua. Otin sitten mikron nopeasti syliin ja ulos hankeen nakkasin. Mitähän lie tapahtunut mikrossa ? Eikä ollu ku joku ~5 v vanha mikro...
Tuli muuten ihan kivikova ja musta pulla, kaveri ei syönytkään sitten sitä, jostain kumman syystä ... :)
Tuli muuten ihan kivikova ja musta pulla, kaveri ei syönytkään sitten sitä, jostain kumman syystä ... :)
Eihän tuossa kipinöinnissä mitään ihmeellistä ole, muuttuva sähkökenttä synnyttää johtimeen (se vettä sisältävä, lämmitettävä esine) jännitteen joka sitten aiheuttaa tietyissä olosuhteissa kipinöintiä. Esimerkiksi kun nakkeja lämmittää niin, että niiden päät ovat kiinni tai lähes kiinni toisissaan, siihen väliin syntyy joskus kipinöitä. Eihän tuo vaarallista ole.
Ei kannattane, mikroaalto ei kuitenkaan mene foliosta läpi ja lämpeneminen saattaa olla heikompaa kuin esimerkiksi lautasella.Tai foliopakatut eväät.
Hmm, nyt kun mikroija ihmetellään niin voisin kysyä samalla... Useasti pizzaa lämmitellessä tullut ihmeteltyä miksi vain tonnikala paukkuu ja lentelee ympäri mikroa. Riittää ihan muutama sekuntti niin johan räiskyy.
Itse olen miettinyt, että tonnikalassa olis jotain metallia? Tai sitten se vaan on niin rasvasta että sen takia on herkkää?
Onko jollain varmaa tietoa(lue internet tietoa)?
Itse olen miettinyt, että tonnikalassa olis jotain metallia? Tai sitten se vaan on niin rasvasta että sen takia on herkkää?
Onko jollain varmaa tietoa(lue internet tietoa)?
-
- -
- Viesti:
Kyllä se jonkin verran vuotaa mutta jos ei nenä ovessa muutenkaan odottele eineksiä ni mitä väliä...
GSM-mittauksia tehty radiosuojatussa kopissa ja siellä ei riittänyt että ovi oli painettu kiinni. Piti olla kahva vedetty lukkoon kanssa. Muuten aina josta livahti kenttä sisään. Ja oletettavasti myös ulos...
GSM-mittauksia tehty radiosuojatussa kopissa ja siellä ei riittänyt että ovi oli painettu kiinni. Piti olla kahva vedetty lukkoon kanssa. Muuten aina josta livahti kenttä sisään. Ja oletettavasti myös ulos...
-
- -
Noniin!! Johan on topicciin löytynyt vaikkamitä uhvo-kokemuksia. Kiiltomadot rocks :p
On ollut hieman uskotteluongelmia tuon asian kanssa, kun sitä olen kavereille kertonut. Enimmäkseen luultu, että olen ollut humalassa, unessa tai muissa aineissa :D
Mitä tuohon rasvaan tulee, niin eiköhän se veden ja rasvan koostumus / ominaisuuserot sen räiskymisen aiheuta. Jos en ihan kauheasti väärin muista, niin vesi kiehuu alemmassa lämpötilassa,kuin rasva. Tällöin, jos rasvan seassa on vettä-->kaasuuntuu-->roiskuu.
Pitääpä muuten kokeilla tuota mikroa viinirypäleillä myös :):)
On ollut hieman uskotteluongelmia tuon asian kanssa, kun sitä olen kavereille kertonut. Enimmäkseen luultu, että olen ollut humalassa, unessa tai muissa aineissa :D
Mitä tuohon rasvaan tulee, niin eiköhän se veden ja rasvan koostumus / ominaisuuserot sen räiskymisen aiheuta. Jos en ihan kauheasti väärin muista, niin vesi kiehuu alemmassa lämpötilassa,kuin rasva. Tällöin, jos rasvan seassa on vettä-->kaasuuntuu-->roiskuu.
Pitääpä muuten kokeilla tuota mikroa viinirypäleillä myös :):)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”