pyyhkijät elävät omaa elämäänsä, IV golf mitä tehdä `?
Valvoja: ffp jäsenet
pyyhkijät elävät omaa elämäänsä, IV golf mitä tehdä `?
mitäs tämmöisessä ongelmassa oikein tehdään kun pyyhkimet toimivat koska kerkiävät, joskus eivät toimi ollenkaan ja yleensä kun pyyhkimet sammuttaa niin pysäytys asennolla pyyhkimet jäävät laappimaan noin 5 kertaa nopeasti ja saattavat pysähtyä vaikka pysty asentoon, joskus taas toimivat ihan kunnolla. Tämmöisen osan löysin motonetin sivuilta mahtaisiko tässä olla ongelman syy ?
JAKSORELE TUULIL.PYYHKIMEEN VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04
Bora/Golf-IV Tuulilasinpyyhkimen jaksorele. . . . . . . . . 48-1971 29.90 ?
Jos tuosta palikasta ongelma johtuu voisiko joku kertoa missä tämä osa sijaitsee ?
JAKSORELE TUULIL.PYYHKIMEEN VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04
Bora/Golf-IV Tuulilasinpyyhkimen jaksorele. . . . . . . . . 48-1971 29.90 ?
Jos tuosta palikasta ongelma johtuu voisiko joku kertoa missä tämä osa sijaitsee ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaikki muut asennot toimivat hyvin paitsi tuo pysäytys, vain pysäytys asennolla se tekee tuota että ei meinaa lopettaa pyyhkimistä ja rele siellä napsuu. Sen takia tuota relettä pohdiskelin. Tänään kun tyttöystäväinen tuli koulusta ei hetkeen millään asennolla tapahtunut mitään. ?!?!? Ja hetken kuluttua taas toimi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.4.2008 20:22
Itellä oli jokuaika sitten tuo sama vika joka paikannettiin pyyhinmoottoriin. vika lähti kun purki pyyhkijöiden nivel-mekanismin ja putsasi ja rasvasi pyyhinakselit ja samalla vaihdoin tuon 4-koppasen pyyhinmoottorin kakkoskoppaisen versioon joka muuten ainakin merkkimarketissa on useita kymppejä halvempi vaikka tismalleen sama osa kyseessä...
Vinkiksi pyyhkijöiden pysäyttämiseen, kun pidätte pyyhkijöitä tihkuasennossa niin vian ollessa päällä ne nousivat ainakin omassa autossa pyyhkäisyn jälkeen 1-1,5cm ala-asennosta ylöspäin ja tällöin kun viiksen laittoi nollille niin pyyhkijät jäi heilumaan omia aikojaan. Kun tihkuasennossa seuraa että koska pyyhkijät ei ala-asentoon päästyään nouse tuota paria senttiä vaan pysähtyvät alas niin tällöin viiksen nollille kääntäminen pitäisi onnistua ilman pyyhijöiden vatkausta....
Vinkiksi pyyhkijöiden pysäyttämiseen, kun pidätte pyyhkijöitä tihkuasennossa niin vian ollessa päällä ne nousivat ainakin omassa autossa pyyhkäisyn jälkeen 1-1,5cm ala-asennosta ylöspäin ja tällöin kun viiksen laittoi nollille niin pyyhkijät jäi heilumaan omia aikojaan. Kun tihkuasennossa seuraa että koska pyyhkijät ei ala-asentoon päästyään nouse tuota paria senttiä vaan pysähtyvät alas niin tällöin viiksen nollille kääntäminen pitäisi onnistua ilman pyyhijöiden vatkausta....
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.4.2008 20:22
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos niissä on eri osanumero niin se on eri osa. Ja käsitykseni mukaan osanumerolla haetaan hinta tuotteelle. Ei auton mukaan. Eli R8:n öljynsuodatin on samanhintainen kun Touranissa jos niissä on sama osanumero.vaihdoin tuon 4-koppasen pyyhinmoottorin kakkoskoppaisen versioon joka muuten ainakin merkkimarketissa on useita kymppejä halvempi vaikka tismalleen sama osa kyseessä...
No eri osanumero mutta tismalleen samalta tuo näyttää.
tuollaanen ittellä olu käytös jo melkein vuoden ja hyvin pelaa...
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Se ... 9317846866
Laitoin ihan vaan vinkiksi tuon että kakkikseen halvempi koska hintaero on muistaakseni jotain 60-80€ ja kun kerran näyttää toimivan..... ite tosin sain kaverin varaosagolffista vielä etuisammin mutta kysyin sitä ennen merkkimarketin hintaa niin neloskoppaaseen ku kakkikseenki.....
Motonetis sitte taas hintaero oli toisinpäin muistaakseni jotain 30€ luokkaa....
tuollaanen ittellä olu käytös jo melkein vuoden ja hyvin pelaa...
http://picasaweb.google.com/jiiaaa22/Se ... 9317846866
Laitoin ihan vaan vinkiksi tuon että kakkikseen halvempi koska hintaero on muistaakseni jotain 60-80€ ja kun kerran näyttää toimivan..... ite tosin sain kaverin varaosagolffista vielä etuisammin mutta kysyin sitä ennen merkkimarketin hintaa niin neloskoppaaseen ku kakkikseenki.....
Motonetis sitte taas hintaero oli toisinpäin muistaakseni jotain 30€ luokkaa....
pyyhkijät "jäivät päälle" vaikka vipu oli nollilla.
VIKA: jaksorele, relerasian oikeassa alakulmassa tupakkiaskin kokoinen laatikko(389).
yhden kärkiparin kärjet olivat palaneet, vaihdoin ko. minireleen boksin sisälle ja vika oli poissa.
moottori on helppo tarkistaa kun avaa "vetopuolen" kannen ja silmäilee ne liuút ja koskettimet jos siistit->kansi kiinni ja releen korjaus/vaihto
VIKA: jaksorele, relerasian oikeassa alakulmassa tupakkiaskin kokoinen laatikko(389).
yhden kärkiparin kärjet olivat palaneet, vaihdoin ko. minireleen boksin sisälle ja vika oli poissa.
moottori on helppo tarkistaa kun avaa "vetopuolen" kannen ja silmäilee ne liuút ja koskettimet jos siistit->kansi kiinni ja releen korjaus/vaihto
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.4.2008 20:22
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.4.2008 20:22
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Golf IV GTI tihkutoiminto
Nostetaan vanhaa aihetta.
Mikä mahtaisi olla syypäänä tuohon neloskoppaisen golffin pyyhkijöiden temppuiluun tihkuasennolla. Eli kun laittaa pyyhkijät tihkulle, saattavat kerran, kaksi, kolme tai enemmänkin toimia normaalisti ja sitten alkavat pyyhkimään normaalilla nopeudella. Tihkuasennon muuttaminen harvemmalle/viiksen asennon muuttaamisen jälkeen taas toimivat tuon kerran, kaksi, kolme tai enemmän kunnes alkavat saman normaalilla tahdilla pyyhkimisen.
Voisiko vika siis olla viiksen tihkusäädössä vaiko tihkureleessä??
Mikä mahtaisi olla syypäänä tuohon neloskoppaisen golffin pyyhkijöiden temppuiluun tihkuasennolla. Eli kun laittaa pyyhkijät tihkulle, saattavat kerran, kaksi, kolme tai enemmänkin toimia normaalisti ja sitten alkavat pyyhkimään normaalilla nopeudella. Tihkuasennon muuttaminen harvemmalle/viiksen asennon muuttaamisen jälkeen taas toimivat tuon kerran, kaksi, kolme tai enemmän kunnes alkavat saman normaalilla tahdilla pyyhkimisen.
Voisiko vika siis olla viiksen tihkusäädössä vaiko tihkureleessä??
Omassa golfissa vielä vähän erilaisempi pyyhkiä vika alkanut oireilemaan sillon tällön.
Välillä vaan häviää kaikki muut nopeudet paitsi se nopien (nopein toimii aina)
Ja tällöin, jos yrittää pysäyttää pyyhkijät nopeimmalta asennolta pois, niin pyyhkijät jäävät matkalle ihan mihin asentoon sattuvat sillon olemaan.
Mekaanisella puolelal ei tunnu olevan "tyyppivika jumitusta" pyyhkijät liikkuvat hyvin hitailla nopeudella sillon, kun toimivat normaalisti vaikka jännitteet olisivat alhaiset (auto sammuksissa ja kaikki sähkösyöpöt laitteet päällä)
Muuten en ole päässyt vielä oiken vikaa tutkimaan, kun aina kun alkanut relettä "kuuntelemaan", niin vikaa ei ole ilmennyt koko iltana... Mutta epäilen, että vika oilisi joku kosketushäiriö/ rele vika.
Viiksessä en usko olevan vikaa, kun sen käytöllä/ ränkytyksellä, ei tunnu olevan mitään vaikutusta siihen toimiiko vai ei...
Joskus käynyt niin, että kun ajaa johonkin kovempaan töyssyyn, niin tihku asento pysähtynyt keskelle lasia samaanaikaan.
kellään ollut samantapaista vikaa tai arvailua missä vika voisi olla?
Välillä vaan häviää kaikki muut nopeudet paitsi se nopien (nopein toimii aina)
Ja tällöin, jos yrittää pysäyttää pyyhkijät nopeimmalta asennolta pois, niin pyyhkijät jäävät matkalle ihan mihin asentoon sattuvat sillon olemaan.
Mekaanisella puolelal ei tunnu olevan "tyyppivika jumitusta" pyyhkijät liikkuvat hyvin hitailla nopeudella sillon, kun toimivat normaalisti vaikka jännitteet olisivat alhaiset (auto sammuksissa ja kaikki sähkösyöpöt laitteet päällä)
Muuten en ole päässyt vielä oiken vikaa tutkimaan, kun aina kun alkanut relettä "kuuntelemaan", niin vikaa ei ole ilmennyt koko iltana... Mutta epäilen, että vika oilisi joku kosketushäiriö/ rele vika.
Viiksessä en usko olevan vikaa, kun sen käytöllä/ ränkytyksellä, ei tunnu olevan mitään vaikutusta siihen toimiiko vai ei...
Joskus käynyt niin, että kun ajaa johonkin kovempaan töyssyyn, niin tihku asento pysähtynyt keskelle lasia samaanaikaan.
kellään ollut samantapaista vikaa tai arvailua missä vika voisi olla?
Vaikuttaa siltä, että jossain johdossa olisi hapristuma tai liitin löysällä jos tärinä vaikuttaa, eli kontaktihärö jossain. Kannattaa se rele katsoa ekana kun ei ole kovin vaikeassa paikassa kurkata. Samalla niitä johtoja sieltä. Sitten sadekaukalon alta katsomaan moottoria, ei ole iso vaiva sitäkään purkaa, 10 minuutin homma ottaa kaukalo pois, jos eka kertaa tekee. Katsoo niittä mottorin liittimiä ja johtoja, sama viiksen päästä.
Sama ruljanssi tuli itselle.. -99 bora.
Pyyhkijät kun laittaa off asennolle, sutasee 9-10 kertaa ja pysähtyy satunnaiseen paikkaan, muuten toimii normaalisti. Releen otin irti ja heiluttelin ja putsailin, mutta vika ei sillä korjaantunut. Mitä seuraavaksi koluamaan? Moottori, viiksi?
Jokaisella pyyhkäisyllä pyyhkijät jäävät ala-asennosta sen 2-3cm.
Pyyhkijät kun laittaa off asennolle, sutasee 9-10 kertaa ja pysähtyy satunnaiseen paikkaan, muuten toimii normaalisti. Releen otin irti ja heiluttelin ja putsailin, mutta vika ei sillä korjaantunut. Mitä seuraavaksi koluamaan? Moottori, viiksi?
Jokaisella pyyhkäisyllä pyyhkijät jäävät ala-asennosta sen 2-3cm.
Vinkkejä kaivataan edelleen. Pyyhkijät saa vain sammumaan ala-asentoon jos sammutan auton niiden ollessa alhaalla. Aiemmin pyyhkijät ovat satunnaisestit jääneet päälle, mutta nyt toista viikkoa sama leikki.
Toinen vaihtoehto on odottaa 9-10 pyyhkäisyä, kunnes ne pysähtyvät satunnaiseen paikkaan. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Aina kun vika on päällä niin pyyhkijät tosiaan nousevat sen 2-3cm normaalia ala-asentoa ylemmäs kun ovat "ala-asennossa"
Toinen vaihtoehto on odottaa 9-10 pyyhkäisyä, kunnes ne pysähtyvät satunnaiseen paikkaan. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Aina kun vika on päällä niin pyyhkijät tosiaan nousevat sen 2-3cm normaalia ala-asentoa ylemmäs kun ovat "ala-asennossa"
Rele vaihtoon ja CRC:tä sinne reletauluun. Audi 100:sen aikaan pesussa käytettyäni alkoi ongelmat aina...pyyhkijät elivät omaa elämäänsä kunnes pistettiin releet irti ja CRC:tä poistamaan kosteutta. Tuossa oli tosin releet konepellin alla paikassa jonne vesi pääsi suoraan huonon suojauksen takia, mutta pääseehään se kosteus minne vaan varsinkin talvikelissä. Releen vikaa tosin epäilisin ensimmäisenä. Ei varmaan ole iso sijoitus kokeilla sitä ekana.
Porukoiden IV golfissa oli samaa vikaa. Pyyhkimet eivät sammuneet välillä oikein millään ja jos sammuivat niin saattoivat jäädä mihin asentoon tahansa.
Pyyhkijöiden moottori vaihtoon ja vika poistui. Itsekin oli ihan varma, että ei se siinä voi olla, mutta taas kerran olin väärässä.
Kannattaa muuten tilata Slamitilta moottori jos uutta alkuperäistä haluaa, taisi olla melkein satasen halvempi, kun mitä marmorilla. Jotain 170€uroa oli -00 farkku IV golfiin se. Olikohan peräti niin, että tarvikkeena ei tuota edes saanut mistään.
Tosin tuo rele kannattanee kuitenkin ensin tarkistaa, kun moottoriin verrattuna ei maksa varmaan juuri mitään.
Pyyhkijöiden moottori vaihtoon ja vika poistui. Itsekin oli ihan varma, että ei se siinä voi olla, mutta taas kerran olin väärässä.
Kannattaa muuten tilata Slamitilta moottori jos uutta alkuperäistä haluaa, taisi olla melkein satasen halvempi, kun mitä marmorilla. Jotain 170€uroa oli -00 farkku IV golfiin se. Olikohan peräti niin, että tarvikkeena ei tuota edes saanut mistään.
Tosin tuo rele kannattanee kuitenkin ensin tarkistaa, kun moottoriin verrattuna ei maksa varmaan juuri mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa