Auton pesu? Harjalla? Sienellä? Vinkkejä..
Valvoja: ffp jäsenet
Auton pesu? Harjalla? Sienellä? Vinkkejä..
Itse olen pessyt auton niin, että ensin
-painepesurilla irto lika pois
-kuumaa vettä ämpäriin ja pesuaineena olen käyttäny turtlewaxin nano shampoo tai sitte kiilto pesu
-sienellä jynssään pienen alueen kerrallaan
-painepesurilla jossa sellainen harja systeemi joka pyörii pesen pesuaineen pois
-kuivaan pellin pinnan lastalla tai rätillä
Samaa rataa sitte koko auto. Noin ei jää vedestä kalkin jämiä pellin päälle. Eikä välttämättä aina tarvi olla vahaamassa joka pesun jälkeen. Tuo kuivaaminen ei onnistu jos ei ole pesurin päässä sellaista harja systeemiä. Muuten saa olla koko ajan kuivaamassa koko autoa.
Kaverin kans oli sitte puhetta, että onkohan tuo sienellä peseminen kovin järkevää? Tuleeko naarmuja? mutta miten muuten saa auton puhtaaksi?
Vaha on tietenki Autoglymin musta ja sitte päälle kultanen. Muovi osat vihreällä.
Kyllä noilla konsteilla pelti alkaa kiiltämään, mutta tuleeko joka sienellä pesusta pikku naarmuja lakka pintaan?
-painepesurilla irto lika pois
-kuumaa vettä ämpäriin ja pesuaineena olen käyttäny turtlewaxin nano shampoo tai sitte kiilto pesu
-sienellä jynssään pienen alueen kerrallaan
-painepesurilla jossa sellainen harja systeemi joka pyörii pesen pesuaineen pois
-kuivaan pellin pinnan lastalla tai rätillä
Samaa rataa sitte koko auto. Noin ei jää vedestä kalkin jämiä pellin päälle. Eikä välttämättä aina tarvi olla vahaamassa joka pesun jälkeen. Tuo kuivaaminen ei onnistu jos ei ole pesurin päässä sellaista harja systeemiä. Muuten saa olla koko ajan kuivaamassa koko autoa.
Kaverin kans oli sitte puhetta, että onkohan tuo sienellä peseminen kovin järkevää? Tuleeko naarmuja? mutta miten muuten saa auton puhtaaksi?
Vaha on tietenki Autoglymin musta ja sitte päälle kultanen. Muovi osat vihreällä.
Kyllä noilla konsteilla pelti alkaa kiiltämään, mutta tuleeko joka sienellä pesusta pikku naarmuja lakka pintaan?
Itse pesen sienellä. Ensin kastelen/huuhtelen auton letkulla, ämpäriin lämmintä vettä ja autoshamppoota.
Ensin auton takaosa, toinen kylki ja puolet kattoa shamppoohon ja perään huutelu letkulla puhtaaksi. Sitten toinen kylki, toinen puoli kattoa sekä tuulilasi shamppoohon sienellä ja huuhtelen ne (koko katon) vedellä. Kolmantena osuutena konepelti ja auton etuosa shamppoohon ja niiden huuhtelu.
Seuraavaksi avaan kaikki ovet ja laitan letkusta valumaan vettä ihan pienellä paineella, pesen ovien välit (ovien tiivisteiden ulkopuolelle jäävät osuudet) sienellä ja letkusta valutetaan vettä perään. Kun ovien välit on valutettu ovet kiinni ja pesen lopuksi vanteet ja pakoputken pään sienellä + vettä perään.
Kuivaus aina hyvällä säämiskällä (niin ei jää kalkkiläiskiä), ovien sisäpinnat kuivaan yleensä huonommalla säämiskällä, jos edes kuivaan. Lisäksi pyrin joka pesukerran jälkeen vahaamaan (glymiä yleensä) koko auton, aina ei tosin jaksa vahata ollenkaan tai sitten vahaan vain osan (esim. kylkien alaosat ja perä mistä vaha kuluu nopeiten).
Sienistä sen verran, että ne isot päästä pyöristetyt sienet on hyviä kunhan niitä on ensin vähän "sisäänajanut" esim 10-20 pesukertaa. Ihan uusina ne on tosi kovia mutta kun niitä käyttää ne pehmenee. Uutena käytänkin niitä sieniä pääasiassa vanteiden ja puskurien ikkunoiden yms. pesemiseen ja peltiosille sienellä kosken vasta kun se on pehmennyt. En tiedä onko sillä naarmuuntumisen kannalta paljoa merkitystä, ainakin psykologista.
Ensin auton takaosa, toinen kylki ja puolet kattoa shamppoohon ja perään huutelu letkulla puhtaaksi. Sitten toinen kylki, toinen puoli kattoa sekä tuulilasi shamppoohon sienellä ja huuhtelen ne (koko katon) vedellä. Kolmantena osuutena konepelti ja auton etuosa shamppoohon ja niiden huuhtelu.
Seuraavaksi avaan kaikki ovet ja laitan letkusta valumaan vettä ihan pienellä paineella, pesen ovien välit (ovien tiivisteiden ulkopuolelle jäävät osuudet) sienellä ja letkusta valutetaan vettä perään. Kun ovien välit on valutettu ovet kiinni ja pesen lopuksi vanteet ja pakoputken pään sienellä + vettä perään.
Kuivaus aina hyvällä säämiskällä (niin ei jää kalkkiläiskiä), ovien sisäpinnat kuivaan yleensä huonommalla säämiskällä, jos edes kuivaan. Lisäksi pyrin joka pesukerran jälkeen vahaamaan (glymiä yleensä) koko auton, aina ei tosin jaksa vahata ollenkaan tai sitten vahaan vain osan (esim. kylkien alaosat ja perä mistä vaha kuluu nopeiten).
Sienistä sen verran, että ne isot päästä pyöristetyt sienet on hyviä kunhan niitä on ensin vähän "sisäänajanut" esim 10-20 pesukertaa. Ihan uusina ne on tosi kovia mutta kun niitä käyttää ne pehmenee. Uutena käytänkin niitä sieniä pääasiassa vanteiden ja puskurien ikkunoiden yms. pesemiseen ja peltiosille sienellä kosken vasta kun se on pehmennyt. En tiedä onko sillä naarmuuntumisen kannalta paljoa merkitystä, ainakin psykologista.
Seuraavaa tapaa pesua harrastan:
1) Sellaisella ruiskupistoolilla pesuletkun päässä irtolika pois. Joskus myös painepesurilla sama homma.
2) Huuhdotaan pesuruiskulla pyöränkotelot, helmat ja alusta mahdollisimman hyvin. Myös listojen taakse ja muovikaarien taakse vettä paineella kunnes kuraveden tulo loppuu.
3) Ämpärillinen lämmintä vettä ja korkillinen Simonizin pesuvahaa (todettu hyväksi) tai Korrekin TFX vahapesu & pehmeä sieni. Ensin puhtaimmat osat, katto, konepelti ja kyljet kylkilistoihin asti. Sitten listojen alapuoli ja auton perä. Ideana se, ettei mahdollinen likaisiin osiin jäänyt hiekka naarmuta vähemmän likaisia pintoja sienen mukana levitessään.
Sienellä pestessä sientä on hyvä käännellä usein ja putsata vesiämpärissä puristellen. Vettä runsaasti, tuo ämpärillinen mulla menee golfin pesuun. Sienenä toimii joku mahdollisimman pehmeä versio.
4) Maski, vanteet ja muut terävät kolot vielä kerran läpi pesuharjan kanssa, sienellä ei maskin säleikön väleihiin ylety kunnolla.
5) Ovet ja takaluukku auki, kynnysten ja ovenpielten pesu harjan ja veden kanssa (harja letkun päässä).
6) Koko auton huuhtelu letkulla, pesuaine pois.
7) Laakeiden pintojen ja lasien kuivaus lastalla ja jäljelle jääneiden osien viimeistely mikrokuitupintaisella "säämiskällä" (Biltema), totesin tuon perinteistä säämiskää paremmaksi.
Joskus tulee tehtyä pikapesuja ihan vaan letkun päähän kiinnitetyllä pesuharjalla, silloin kun aikaa ei ole tai auto kuraantuisi uudestaan seuraavana päivänä. Paremmalla ajalla aina välillä tuo yllä mainittu kunnon pesu.
Edit: Ja tosiaan, pesu pilvisenä päivänä tai varjossa, pesuaine ei saa kuivahtaa maalipintaan. Lämpimällä kelillä autoa voi aina välissä kastella letkulla kuivahtamisen ehkäisemiseksi. Lisäksi sadekelillä on hyvä pestä, ei tarvitse kuivata kun sadevesi ei jätä kalkkijämiä :)
Kohtien 6 ja 7 välissä auton pintaan voi ruiskuttaa Turtlen Wax it Wet (tai vastaavan) märkävahan, auto vahautuu kuivatessa. Jää edes hieman pesuvahaa enemmän vahaa pintaan.
1) Sellaisella ruiskupistoolilla pesuletkun päässä irtolika pois. Joskus myös painepesurilla sama homma.
2) Huuhdotaan pesuruiskulla pyöränkotelot, helmat ja alusta mahdollisimman hyvin. Myös listojen taakse ja muovikaarien taakse vettä paineella kunnes kuraveden tulo loppuu.
3) Ämpärillinen lämmintä vettä ja korkillinen Simonizin pesuvahaa (todettu hyväksi) tai Korrekin TFX vahapesu & pehmeä sieni. Ensin puhtaimmat osat, katto, konepelti ja kyljet kylkilistoihin asti. Sitten listojen alapuoli ja auton perä. Ideana se, ettei mahdollinen likaisiin osiin jäänyt hiekka naarmuta vähemmän likaisia pintoja sienen mukana levitessään.
Sienellä pestessä sientä on hyvä käännellä usein ja putsata vesiämpärissä puristellen. Vettä runsaasti, tuo ämpärillinen mulla menee golfin pesuun. Sienenä toimii joku mahdollisimman pehmeä versio.
4) Maski, vanteet ja muut terävät kolot vielä kerran läpi pesuharjan kanssa, sienellä ei maskin säleikön väleihiin ylety kunnolla.
5) Ovet ja takaluukku auki, kynnysten ja ovenpielten pesu harjan ja veden kanssa (harja letkun päässä).
6) Koko auton huuhtelu letkulla, pesuaine pois.
7) Laakeiden pintojen ja lasien kuivaus lastalla ja jäljelle jääneiden osien viimeistely mikrokuitupintaisella "säämiskällä" (Biltema), totesin tuon perinteistä säämiskää paremmaksi.
Joskus tulee tehtyä pikapesuja ihan vaan letkun päähän kiinnitetyllä pesuharjalla, silloin kun aikaa ei ole tai auto kuraantuisi uudestaan seuraavana päivänä. Paremmalla ajalla aina välillä tuo yllä mainittu kunnon pesu.
Edit: Ja tosiaan, pesu pilvisenä päivänä tai varjossa, pesuaine ei saa kuivahtaa maalipintaan. Lämpimällä kelillä autoa voi aina välissä kastella letkulla kuivahtamisen ehkäisemiseksi. Lisäksi sadekelillä on hyvä pestä, ei tarvitse kuivata kun sadevesi ei jätä kalkkijämiä :)
Kohtien 6 ja 7 välissä auton pintaan voi ruiskuttaa Turtlen Wax it Wet (tai vastaavan) märkävahan, auto vahautuu kuivatessa. Jää edes hieman pesuvahaa enemmän vahaa pintaan.
-Ensin irtolian huuhtelu vedellä, siis joko letkulla tai painepesurilla. Sama onko
viileää vai lämmintä vettä, mieluummin vähän lämmintä
-Sit sankkoon lämmintä vettä ja tätä -->
http://www.malcopro.com/cgi-win/mselect.exe/1193
-Sen jälkeen pesen vanteet sienellä huolella(noi kesävanteet pystyy pesee "takaakin")
-Vanteista pesuaine pois ja sankkoon uusi satsi äsken mainittua pesuainetta ja
lämmintä vettä
-Käydään koko auto läpi sienellä, myös ovet aukaistaan ja sieltä pestään kans
-Sen jälkeen huuhtelu letkulla tai painepesurilla
-Kuivataan lastalla enimmät vedet pois
-Sit säämiskällä kuivataan koko auto kuivaks, välillä huuhdellaan säämiskää
sankossa, missä taas lämmintä vettä
Puhdasta tulee ja jos on jotain oikein pinttynyttä esim. pikeä, niin se sit otetaan pois puhdistavalla vahalla tai cleanerilla. Mieluiten vahalla. Ja autossa tällä hetkellä vahana tää --> http://www.meguiarseurope.com/collectio ... tion_5.cfm
Ja sieni on parempi ku harja, harja naarmuttaa aina. Esim. talvellakin huomaa ketkä putsaa autonsa harjan kans huolella. Naarmuja tulee.
Pyrin pesee auton kerran viikossa, aikaa menee puolesta tunnista tuntiin.
viileää vai lämmintä vettä, mieluummin vähän lämmintä
-Sit sankkoon lämmintä vettä ja tätä -->
http://www.malcopro.com/cgi-win/mselect.exe/1193
-Sen jälkeen pesen vanteet sienellä huolella(noi kesävanteet pystyy pesee "takaakin")
-Vanteista pesuaine pois ja sankkoon uusi satsi äsken mainittua pesuainetta ja
lämmintä vettä
-Käydään koko auto läpi sienellä, myös ovet aukaistaan ja sieltä pestään kans
-Sen jälkeen huuhtelu letkulla tai painepesurilla
-Kuivataan lastalla enimmät vedet pois
-Sit säämiskällä kuivataan koko auto kuivaks, välillä huuhdellaan säämiskää
sankossa, missä taas lämmintä vettä
Puhdasta tulee ja jos on jotain oikein pinttynyttä esim. pikeä, niin se sit otetaan pois puhdistavalla vahalla tai cleanerilla. Mieluiten vahalla. Ja autossa tällä hetkellä vahana tää --> http://www.meguiarseurope.com/collectio ... tion_5.cfm
Ja sieni on parempi ku harja, harja naarmuttaa aina. Esim. talvellakin huomaa ketkä putsaa autonsa harjan kans huolella. Naarmuja tulee.
Pyrin pesee auton kerran viikossa, aikaa menee puolesta tunnista tuntiin.
Viimeksi muokannut Peke, 29.7.2007 14:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noin 2krt/v:
1. Pesu tiskiaineella (tarpeen vaatiessa ensin liuottimella että esim. itikat lähtee)
2. Huolellinen huuhtelu ja kuivaus
3. Zaino clay bar -käsittely
4. Pesu tiskiaineella, huolellinen huuhtelu ja kuivaus
5. Kaksi kerrosta Zaino Z5 -vahaa
6. Kaksi kerrosta Zaino Z2 -vahaa
Näiden välissä ei yleensä tarvitse kuin:
1. Pesu Zaino -shamppoolla
2. Zaino Z8:kosenyt oli, sitä suihkepullosta päälle ja huolellinen kiillotus
Jos haluaa niin toki pari kerrosta Z2:ta voi välillä aina vetää.
Ja tällainen käsittely tietysti tehdään vain omalle käyttö-harrastepelille. Rouvan hondaan välttää tavan pesu ja autoglymikin. ;)
1. Pesu tiskiaineella (tarpeen vaatiessa ensin liuottimella että esim. itikat lähtee)
2. Huolellinen huuhtelu ja kuivaus
3. Zaino clay bar -käsittely
4. Pesu tiskiaineella, huolellinen huuhtelu ja kuivaus
5. Kaksi kerrosta Zaino Z5 -vahaa
6. Kaksi kerrosta Zaino Z2 -vahaa
Näiden välissä ei yleensä tarvitse kuin:
1. Pesu Zaino -shamppoolla
2. Zaino Z8:kosenyt oli, sitä suihkepullosta päälle ja huolellinen kiillotus
Jos haluaa niin toki pari kerrosta Z2:ta voi välillä aina vetää.
Ja tällainen käsittely tietysti tehdään vain omalle käyttö-harrastepelille. Rouvan hondaan välttää tavan pesu ja autoglymikin. ;)
millä saatte talven jälkeen tulleet mustat pisteet pois etuovista?
Itse olin uhkarohkea ja käytin Bilteman öljyn kylmäpoistoa, pehmeää sientä ja hetiperään shampoopesu kyseiseen kohtaan. Lähti suorastaan itsestään. Ja vielä on maaliakin kyljissä jäljellä.
TM vahatestissä autot pestiin "liuottimella" että varmasti maalipinta oli puhdas. Mikähän on tämä mystinen liuotin jota uskaltaa auton peltiin laittaa että saa puhdasta pohjia myöten kerran vuodessa? Korrekin liutinpesu on kyllä aika tehotonta
Itse olin uhkarohkea ja käytin Bilteman öljyn kylmäpoistoa, pehmeää sientä ja hetiperään shampoopesu kyseiseen kohtaan. Lähti suorastaan itsestään. Ja vielä on maaliakin kyljissä jäljellä.
TM vahatestissä autot pestiin "liuottimella" että varmasti maalipinta oli puhdas. Mikähän on tämä mystinen liuotin jota uskaltaa auton peltiin laittaa että saa puhdasta pohjia myöten kerran vuodessa? Korrekin liutinpesu on kyllä aika tehotonta
Viimeksi muokannut vk, 29.7.2007 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo muuten riippuu vähän vedestä, onko kuivaamisella niin väliä vai ei. Vesijohtovesi ja kaivovesi ovat aika erilaisia, ainakin meikäläisen käyttämästä kaivovedestä jää ihan selvästi havaittavat läiskät maalipintaan. Kaipa tuossa on kalkkia ja muita mineraaleja niin paljon :(Ikinä en oo auto kuivannu ku olen sen pessyt.
Hieman ehkä riippuu maalipinnan väristäkin, näkyvätkö nuo kalkkijäämät vai ei.
Vahalla lähtee aika hyvin, tai liuotinpesuaineen kanssa hankaamalla. Maalipinta kestää aika rajujakin aineita, joten Bilteman aine lienee ollut ihan ok. Vahata kyllä kannattaa noiden aineiden jälkeen tai ainakin pestä vahaa sisältävällä aineella.millä saatte talven jälkeen tulleet mustat pisteet pois etuovista?
Itse olen käyttänyt talvipesussa niiden mustien pisteiden poistoon Korrekin vahapesua. Ensin miedolla liuottimella (WinterWash) ruiskutetaan helmalinjan alapuoli + vanteen ja ovien välit. Sitten huuhtelu painepesurilla, jonka jälkeen pesu Korrekin kestopesulla. Käytän pesussa puhdasta sientä ja paljon vettä, lopuksi pesen vanteet vanneharjalla. Pesun jälkeen taas huuhtelu painepesurilla ja sitten toinen kierros Vahapesulla. Tarvitaan puhdas kostea sieni, vahaa kaadetaan suoraan sienelle ja sitten vain hinkaten. Pahimmissa kohdissa voi vahapesun ensin levittää pintaan, antaa hetken vaikuttaa jonka jälkeen baska irtoaa jo mukavasti. Vahapesuakaan ei kannata päästää kuivumaan pinnalle, eli huuhdellaan huolellisesti. Pesun jälkeen kuivaus Autoglymin lastalla.
Olin suorastaan yllättynyt kuinka hyvää tuo vahapesu on, pesun jälkeen auto kiiltää ja on kuin suoraan vahauksen jäljiltä. Pohjilla on kuitenkin Korrekin "testivoittaja" Kestovaha.
Kesäpesu luonnistuu yleensä suihkuttamalla liuotinta vanteisiin ja keulaan (itikat), pesu normaalisti Kestopesulla.
Vahapesua on hyvä käyttää myös "normaalien" autojen pesussa, kun haluaa päästä helpommalla. Esim. isännän ei-koskaan-vahattu Mondeo sai selvän kiilloin pintaansa pelkästään tuolla hinkkaamalla. Samoin kauppakassi-pösöstä lähti töhnää sen verran, että sieni muuttui ruskeaksi.
Olin suorastaan yllättynyt kuinka hyvää tuo vahapesu on, pesun jälkeen auto kiiltää ja on kuin suoraan vahauksen jäljiltä. Pohjilla on kuitenkin Korrekin "testivoittaja" Kestovaha.
Kesäpesu luonnistuu yleensä suihkuttamalla liuotinta vanteisiin ja keulaan (itikat), pesu normaalisti Kestopesulla.
Vahapesua on hyvä käyttää myös "normaalien" autojen pesussa, kun haluaa päästä helpommalla. Esim. isännän ei-koskaan-vahattu Mondeo sai selvän kiilloin pintaansa pelkästään tuolla hinkkaamalla. Samoin kauppakassi-pösöstä lähti töhnää sen verran, että sieni muuttui ruskeaksi.
Kokeileppa Daatta tuota mun linkissä olevaa pesuainetta, sen jälkeen unohdat Korrekin vahapesut sun muut. ;) Sillä tulee puhdasta ja samalla jatkaa vahan kestoa ku mukana on vahaa.
vk, niin ku mä kirjoitinkin, vahalla tai kliinerilla kannattaa pahimmat liat ottaa pois. Ei mitään tärpättejä tms. erittäin vahvoja aineita, voivat tehdä hallaa lakalle. Tai esim. ClayBarilla tai tuossa setissä olevalla 1. aineella eli A-2116 Deep Crystal Cleaner http://www.meguiarseurope.com/collectio ... tion_5.cfm
vk, niin ku mä kirjoitinkin, vahalla tai kliinerilla kannattaa pahimmat liat ottaa pois. Ei mitään tärpättejä tms. erittäin vahvoja aineita, voivat tehdä hallaa lakalle. Tai esim. ClayBarilla tai tuossa setissä olevalla 1. aineella eli A-2116 Deep Crystal Cleaner http://www.meguiarseurope.com/collectio ... tion_5.cfm
Vahaa noissa Korrekeissakin on. Samoja aineita itse käytelleenä parempaa en kaipaa :) Tosin tuo Simoniz (Wash & Wax Car Shampoo) on myös yllättävän asiallista, selvästi paranee vahattoman autonkin kiilto ja vain korkillinen/ämpäri riittää.Sillä tulee puhdasta ja samalla jatkaa vahan kestoa ku mukana on vahaa.
Mielenkiinnosta, mistä tuota saa ja mitä maksaa?Kokeileppa Daatta tuota mun linkissä olevaa pesuainetta
E: Millä mustat, mattapintaiset kylkilistat saa pysymään mustina? Korrekiltakin on s musta töhnä poistunut valikoimista. Viimeksi kokeilin Korrekin muovikiiltoa ja silläkin saa hyvää jälkeä, mutta hiemankin huolimattomampi kiillotus (tai sen puute) oikein imee pölyä :(
SS kirjoitti:Mielenkiinnosta, mistä tuota saa ja mitä maksaa?
Esim.
Autohoito Oy
Pertti varjonen
Vanha Turunmaantie 15
00320 HELSINKI
09-588 5251
[email protected]
Muistelisin hinnaks 32€ noin 2l pullo. Sekoitussuhde on ohjeissa 1 osa ainetta 64 osaan vettä, että aika tujua on. :)
Saman valmistajan pesuaineita on Ultra-Violet ja Verry Berry. Toi Verry Berry on niin ku lippulaiva, mutta Ultra-Violetkin on hyvä aine. Joissakin pinnoissa on vaikea eroa huomata, mutta nyt ku mulla on autossa Mequiarsit pinnassa, Verry Berry on aika paljon parempi. Hinnat on melkein samoissa, sitä ei kannata säikähtää. Pullo on iso ja aine erittäin riittoisaa. Ja SS, ei kannata "jämähtää" yhteen aineeseen, jos et ole edes muita kokeillut. Itse olen kokeillut "autoilu-urani" aikana melkein kaikkia merkkejä, mitä nyt suht helposti saa. Ai niin, noi molemmat pesuaineet vaatii hyvän vahapinnan, muuten on vaikea saada ihan puhtaaks. Kiiltäväks pinnan saa, mutta eipä ole hyvä juttu jättää likaa maalipinnalle.
Noista listoista ei ole oikein kokemuksia ku aina ne on ollu korinvärissä. Tutulta kylläkin vois kysäistä vinkkiä...
Missä porukka käy PK-seudulla itse pesemässä autonsa? Tällä tarkoitan vain paikkoja missä voi itse pestä autonsa.
Ite oon käynyt Tikkurilan Nesteellä, mutta vois testailla muitankin paikkoja.
Martinlaakson Nesteellä kävin kerran, mutta siellä ei ollu painepesuria ja todella pimeät tilat.
Ruskeasannan Shellillä en käy, kun ne harjat ja pesurit on mitä on. Ei oo oikein kiva jynssätä autoa harjalla jossa on kiviä harjasten juuressa.
Ite oon käynyt Tikkurilan Nesteellä, mutta vois testailla muitankin paikkoja.
Martinlaakson Nesteellä kävin kerran, mutta siellä ei ollu painepesuria ja todella pimeät tilat.
Ruskeasannan Shellillä en käy, kun ne harjat ja pesurit on mitä on. Ei oo oikein kiva jynssätä autoa harjalla jossa on kiviä harjasten juuressa.
Joo, olen minäkin Meguiar Quik Clay Detailing Systemia käyttänyt, loistava tuote kaiken kaikkiaan. Mutta noita pesuaineita ja vahoja ei oikein jaksaisi alkaa tilailemaan netistä, tahtovat olla vähän kalliitakin. Korrekia saa sentään Anttilasta ;)
Mutta onhan se hyvä olla perillä noista hifi-tuotteistakin, jos vaikka joskus tulee tilailtua. Täältä minä tuon Clay barinkin bongasin.
Mutta onhan se hyvä olla perillä noista hifi-tuotteistakin, jos vaikka joskus tulee tilailtua. Täältä minä tuon Clay barinkin bongasin.
JUMA kirjoitti:Missä porukka käy PK-seudulla itse pesemässä autonsa? Tällä tarkoitan vain paikkoja missä voi itse pestä autonsa.
Joko Martinlaaksossa tai Kannelmäessä, molemmat siis Nesteen asemia. Martinlaakson asema vaan remontissa...tai en tiedä onko enää. Kyllä siellä on nähnyt pestä, Kannelmäessä kylläkin "valoisampaa". Noissa on just hyvät pesupaikat ja lämmintä vettäkin löytyy.
Painepesurilla kaikki irtolika pois. Sonaxin pesuvahaa viileän veteen. Puhtaalla sienellä käydään kaikki paikat läpi ja lopuksi huuhdellaan kevyesti painepesurilla. Vaha on Meguiar's NXT Tech Wax, tuskin tulee enää toiseen vaihdettua, kun kerran kokeilin.
No niin kävin hommaamassa putelin Ultra-Violetia, sain kuuman vihjeen että sitä löytyy paikallisen Autopesu & Fixaus liikkeen kaverilta hyllystä. Oma auto on joitakin kertoja pesty ko. aineella tuolla liikkeessä, hyvältä se näytti silloin. Ja kohta pääsee kokeilemaan itsekin, kunhan vesisateet lakkaa tai ainakin taukoaa hetkeksi...
Peke, millä suhteella olet tuota laimentanut? 1:20 lukee pullon kyljessä, siitä lienee hyvä aloittaa. Kaveri suositteli myös aineen ruiskuttamista painepullosta tai kaatamista suoraan sieneen, silloin seokset on hieman kovemman mutta itse pesussa kuluu vähemmän ainetta.
Peke, millä suhteella olet tuota laimentanut? 1:20 lukee pullon kyljessä, siitä lienee hyvä aloittaa. Kaveri suositteli myös aineen ruiskuttamista painepullosta tai kaatamista suoraan sieneen, silloin seokset on hieman kovemman mutta itse pesussa kuluu vähemmän ainetta.
Violettia menee enemmän ku Verry Berryä(jonka ohjeessa Sekoitussuhde on 1 osa ainetta 64 osaan vettä) ja vähään aikaan en ole nyt käyttänyt Violettia. Mutta jos sanon, että sankkoon(sellanen sininen, mitä noilla Nesteen asemilla on, oisko koko 15-20l) laitan noin 1dl...ehkä vähän vajaa. Kannattaa sit kokeilla vertailun vuoks tota punastakin, itse tykkään vielä enemmän ku Violetista.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”