VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
DCM: oletko kokeillut pudottaa laitteistohallinnasta USB-sarjaportin nopeutta vaikapa 9600 -> 4800?
En, vaan pelkästään VAG-COMin omasta hallintapaneelista. Pitääkö molemmista paikoista muuttaa? Kokeilin ensin 4800 ja sitten 2400. Ei auttanut. Kokeilen seuraavaksi tuolta XP:n Device Managerista.
Palailen astialle...
-DMC-
Hankin OBD-USB 2 piuhan mallia jaripetteri ja release 409.1(rekisteröimätön) ohjelman. Sain autoon yhteyden ja kaikki pelasi ihan ok. Seuraavana päivänä, kun yritin ohjelmaa käyttää, niin autoon ei saa enää yhteyttä. Kun painan test nappia, niin oikean puoleinen ledi vain vilkkuu ja sitten tulee ilmoitus: Port Status OK, Interface:Not found
Seuraavat asiat kokeiltu tämän jälkeen:
-Kokeiltu eri sarjaportti nopeuksilla
-Asennettu toiseen läppäriin sama ohjelmaversio ja ajurit
-Tarkastettu auton diagnoosi sulake ja todettu ehjäksi
-kokeiltu ottaa yhteyttä autossa virrat päällä sekä käynnissä ollessa
Mitä voisi vielä koittaa tehdä?
Voisiko adapteri olla mennyt sököksi vai kenties diagnoosijärjestelmä ?
Lisäksi autosta lakkasi samana päivänä toimimasta kaikki ovivalot, kattovalot ja takakontin valo. Sulakkeet ja polttimot on ehjät. Toimivat kyllä jonkin aikaa Vag-Comilla yhteyden yrittämisen jälkeenkin. Voisivatko ongelmat liittyä toisiin ?
Auto Seat Leon Top Sport -03
Seuraavat asiat kokeiltu tämän jälkeen:
-Kokeiltu eri sarjaportti nopeuksilla
-Asennettu toiseen läppäriin sama ohjelmaversio ja ajurit
-Tarkastettu auton diagnoosi sulake ja todettu ehjäksi
-kokeiltu ottaa yhteyttä autossa virrat päällä sekä käynnissä ollessa
Mitä voisi vielä koittaa tehdä?
Voisiko adapteri olla mennyt sököksi vai kenties diagnoosijärjestelmä ?
Lisäksi autosta lakkasi samana päivänä toimimasta kaikki ovivalot, kattovalot ja takakontin valo. Sulakkeet ja polttimot on ehjät. Toimivat kyllä jonkin aikaa Vag-Comilla yhteyden yrittämisen jälkeenkin. Voisivatko ongelmat liittyä toisiin ?
Auto Seat Leon Top Sport -03
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kuullostaapa varsin oudolta. Voisi olla parasta pistää palikka takaisin testeihin ettei se ole mitenkään viallinen. Kaikki noi kyllä testataan ennen asiakkaalle lähettämistä.
Tuo virheilmoitus on ihan normaali jos auto ei vastaa ja kun toinen ledi vilkkuu niin PC:ltä kyllä oikeaan paikkaa jutellaan. Eihän sulla läppärin kanssa ole mitään invertteriä käytössä?
Tuo virheilmoitus on ihan normaali jos auto ei vastaa ja kun toinen ledi vilkkuu niin PC:ltä kyllä oikeaan paikkaa jutellaan. Eihän sulla läppärin kanssa ole mitään invertteriä käytössä?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Onko kenelläkään kokemusta yhdistelmästä vag-com ja Skoda felicia (-97). Liitinhän OBD-liitinhän autosta löytyy, mootorinohjausboxissa lukee VW, mutta itse moottori on Skodan oma tekele (1.3l MPI).
Piuhan hankinta olis nyt tarkoituksena, mutta ei ennen kuin varmistuu, että sillä saa jotain tietoja uloskin.
Piuhan hankinta olis nyt tarkoituksena, mutta ei ennen kuin varmistuu, että sillä saa jotain tietoja uloskin.
Ei suoraan Vag-com:iin liittyen, mutta;
Toimiiko jaripetterin myymä sarjaporttikaapeli Vag-com:in (311) lisäksi VDS-Pro:n kanssa?
Uskaltaisiko tehdä niillä se Comfortboxin uudelleenkoodaus niin että avoinna olevat ikkunat sulkeutuvat avainperän napista painaen? (vastaa KVW100?)
Edit: Moduulin nimi; KVW100
Toimiiko jaripetterin myymä sarjaporttikaapeli Vag-com:in (311) lisäksi VDS-Pro:n kanssa?
Uskaltaisiko tehdä niillä se Comfortboxin uudelleenkoodaus niin että avoinna olevat ikkunat sulkeutuvat avainperän napista painaen? (vastaa KVW100?)
Edit: Moduulin nimi; KVW100
Viimeksi muokannut Tumpula, 12.3.2007 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
2x2-OBD2 -väliadapteri
OBD-DIAG 3001
Esim. noilla pääset USB:stä 2x2:n kiinni ja softana VAG-COM 311.2 tai 409.1.
OBD-DIAG 3001
Esim. noilla pääset USB:stä 2x2:n kiinni ja softana VAG-COM 311.2 tai 409.1.
Kysyisin sellaista kun sain vihdoin ja viimein vag-comin pelittämään että miten sitä käytetään ja varsinkin sen kun sieltä löytyi semmonen VagScope mitä sillä voi katsoa ja miten ja meneekö ne talletukset Logs kansioon ja mikä on siellä semmonen koodi kun wokr shop code.
Kiitoksia ja neuvoja pyydän melko pätevä homma kun vaan osaa käyttää!!!!!
Terveisin Jura
Kiitoksia ja neuvoja pyydän melko pätevä homma kun vaan osaa käyttää!!!!!
Terveisin Jura
Olen kokematon tuon vag-comin kanssa, mutta nyt olisi herkullinen tilanne. On meinaan neloskoppasen Golffin kone pöydällä. Olisi mielenkiintoista testata mitä vag-comi sanoo jos tökkään piuhan kiinni. Uskallanko menä kokeilemaan ja testaamaan mitä vikaa softa löytyää, vai onko nyt vaarana että saan jotain sekaisin tai jotain suurempaa tuhoa aikaan..?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Moottorinohjaimeen sä yhteyden otat ja se antaa sitten läjän vikakoodeja jos pistät siihen sähköt ilman että kone on iskussa. Tai sitten ei. Itse käytän testipenkkinä G4:n mittaristoa joka on työpöydällä ja se piippailee ja vilkuttelee valoja kun heittää sähköt ja antaa tusinan verran vikakoodeja. En mä kyllä näe tuossa juurikaan mitään hyötyä (tai haittaa).
^^^^^^^^^
Yhteyden saanti ongelma ratkesi vaihtamalla adapteri uuteen. Nyt toimii hienosti.
Sisävalo ongelma jatkuu edelleen. Antaa seuraavan vikakoodin:
00953 - interior light time limit
25-00 - unknown switch condition
Onko kellään tietoa viasta?
Mitä olen saanut selvitettyä, niin siellä on "comfort control module" joka voisi olla sökönä valojen osalta. Pystyyköhän vaihtamaan helposti itse?
Yhteyden saanti ongelma ratkesi vaihtamalla adapteri uuteen. Nyt toimii hienosti.
Sisävalo ongelma jatkuu edelleen. Antaa seuraavan vikakoodin:
00953 - interior light time limit
25-00 - unknown switch condition
Onko kellään tietoa viasta?
Mitä olen saanut selvitettyä, niin siellä on "comfort control module" joka voisi olla sökönä valojen osalta. Pystyyköhän vaihtamaan helposti itse?
Kenelläkään kokemuksia tämmöisistä ilmastoinnin vikakoodeista
4 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
37-00 - Faulty
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty
Jotain konsteja mitä vois ite kokeilla tehdä vai ajanko paskatin suoraan huoltoon?
Kiitos.
4 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
37-00 - Faulty
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty
Jotain konsteja mitä vois ite kokeilla tehdä vai ajanko paskatin suoraan huoltoon?
Kiitos.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
kannattaa ainakin ensimmäiseksi ottaa vikakoodit muistiin johonkin ja poistaa ne sitten vikamuistista ja vähän seurata tulevatko heti takaisin. välistä vikakoodeja voi ilmestyä ihan tyhjästäkin tai jos vaikka akkujännite on talvella käynyt alhana eli joka vikakoodista ei kannata hirveetä paniikkia ottaa vaan tutkasta tulevatko saman tien uudelleen. jos niin sillon on todennäköisesti jotain vikaa jossain. sen enempää edellä oleviin vikakoodeihin ottamatta kantaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Bora vm 2000 ja SDI vag-com ongelma
Terve!
Onkos jollain kokemuksia tästä asiasta?
Ostin tuossa kaapelin ja imuttelin vag-com 409.1 ykkösen ohjelman ja siihen rekkaukset. Ei siinä hyvin pelaa mutta ongelma joka itsellä on on airbag valo palaa taulussa? Vika on laakkosen mukaan kuskin penkin sivuturvatyyny, jännite pätkii tai jotain sinnepäin. Joten olisiko vika johdoissa tai liittimessä.
Mutta vag-com ongelma koskee sen piirin lukemista, tulee varoitus että elä lue jos autos on 2000 tai 2001 ja siinä on kyseisen numeroinen piiri. No minulla on juuri tuo piiri. Linkissä lisää juttua -> http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html
Pitäisikö ottaa tosissaan ? Onko kokemuksia??
Onkos jollain kokemuksia tästä asiasta?
Ostin tuossa kaapelin ja imuttelin vag-com 409.1 ykkösen ohjelman ja siihen rekkaukset. Ei siinä hyvin pelaa mutta ongelma joka itsellä on on airbag valo palaa taulussa? Vika on laakkosen mukaan kuskin penkin sivuturvatyyny, jännite pätkii tai jotain sinnepäin. Joten olisiko vika johdoissa tai liittimessä.
Mutta vag-com ongelma koskee sen piirin lukemista, tulee varoitus että elä lue jos autos on 2000 tai 2001 ja siinä on kyseisen numeroinen piiri. No minulla on juuri tuo piiri. Linkissä lisää juttua -> http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html
Pitäisikö ottaa tosissaan ? Onko kokemuksia??
^ http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... =airbag%2A
saattais sitä uskaltaa kokeilla, jos on kunnolla jännitettä järjestelmässä.
saattais sitä uskaltaa kokeilla, jos on kunnolla jännitettä järjestelmässä.
Passat Variant VR6 1994. ABS-valo palaa aina auton ollessa kylmä ja saattaa sammua jos koneen käynnistää lämpimänä. VAG-COM antaa seuraavat ABS-vikakoodit:
Control Module Part Number: 1H0 907 379 C
Component and/or Version: ABS/EDS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
4 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
35-00 - -
00276 - ABS Outlet Valve: Left Rear (N136)
35-00 - -
00280 - Differential Lock Valve 2 (N126)
35-00 - -
Mikä osa autosta on rikki, eli mitä tulee maksamaan?
-M-
Control Module Part Number: 1H0 907 379 C
Component and/or Version: ABS/EDS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
4 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
35-00 - -
00276 - ABS Outlet Valve: Left Rear (N136)
35-00 - -
00280 - Differential Lock Valve 2 (N126)
35-00 - -
Mikä osa autosta on rikki, eli mitä tulee maksamaan?
-M-
Ajm -00/-01 golf
1 Fault Found:
17948 - Vehicle Speed Signal: Signal too High
P1540 - 35-00 - -
Mistä tuommonen vikakoodi tulee? Tulee sillointällöin ja ei vaikuta kuitenkaan mihinkään(kai?)
17948 - Vehicle Speed Signal: Signal too High
P1540 - 35-00 - -
Mistä tuommonen vikakoodi tulee? Tulee sillointällöin ja ei vaikuta kuitenkaan mihinkään(kai?)
Morjesta!
Olisko mahdollista saada joku lukemaan vikakoodeja(ABS) 92 mallin VR6 passatista..? eli siellä on se obd2-2? missä on kaksi päätä eli musta ja valkoinen liitin...Joku anturi ilmeisesti pimeänä, mutta ei viitsisi ruveta summassa ostelemaan uusia, jos olisi mahdollista selvitä yhdellä kauppareisulla! Tampereen läheltä.. vielä parempi, jos ylöjärvellä olisi!
Ilmottelehan!
040-7317821 / Aaro H.
http://www.tuning.it/obd2_2_plug_adapter_vag.jpg
Tuollasella piuhalla sopii siis autoon!
Olisko mahdollista saada joku lukemaan vikakoodeja(ABS) 92 mallin VR6 passatista..? eli siellä on se obd2-2? missä on kaksi päätä eli musta ja valkoinen liitin...Joku anturi ilmeisesti pimeänä, mutta ei viitsisi ruveta summassa ostelemaan uusia, jos olisi mahdollista selvitä yhdellä kauppareisulla! Tampereen läheltä.. vielä parempi, jos ylöjärvellä olisi!
Ilmottelehan!
040-7317821 / Aaro H.
http://www.tuning.it/obd2_2_plug_adapter_vag.jpg
Tuollasella piuhalla sopii siis autoon!
Osaako joku kertoa mikä ilmastoinnissa on vikana ? Ja liittyykö noi kaikki oikeesti ilmastointiin ?
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No: 8Z0 820 043 D
Component: A2-KLIMAVOLLAUTOMAT 0514
Tässä vikakoodit:
3 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Outoa on se että näitä en löytänyt vikakoodi listalta vaan kun pistin AUTO-SCAN toiminnon scannaan niin nämä löytyivät ilmastoinnin kohdalta ?
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No: 8Z0 820 043 D
Component: A2-KLIMAVOLLAUTOMAT 0514
Tässä vikakoodit:
3 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Outoa on se että näitä en löytänyt vikakoodi listalta vaan kun pistin AUTO-SCAN toiminnon scannaan niin nämä löytyivät ilmastoinnin kohdalta ?
Satunnaisesti esiintyneitä, ja ilmakanavien läppiä kääntävien sähkömoottorien ja suuntausventtiilien vikoja, eli vaikuttaa ilmastoinnin toimivuuteen jos vika päällä, ei esim. saa täysin kylmälle/kuumalle tai suunnattua ilmavirtaa oikein.
Pikainen käännös, [lähes unessa] :)
kolme vikaa löydetty:
Suuntausmoottori lämpötilan läpälle
Liike estetty tai ei jännitettä-satunnainen vika
Keskiläpän suuntausmoottorin potentiometri
Avoin virtapiiri tai oikosulku plussaan-satunnainen vika
Lämpötilaläpän suuntausmoottorin potentiometri
Avoin virtapiiri tai oikosulku plussaan-satunnainen vika
Pikainen käännös, [lähes unessa] :)
kolme vikaa löydetty:
Suuntausmoottori lämpötilan läpälle
Liike estetty tai ei jännitettä-satunnainen vika
Keskiläpän suuntausmoottorin potentiometri
Avoin virtapiiri tai oikosulku plussaan-satunnainen vika
Lämpötilaläpän suuntausmoottorin potentiometri
Avoin virtapiiri tai oikosulku plussaan-satunnainen vika
Mikähän vaivaa 2.0 tärpätti Ocua? Oli sammunut painettaessa kytkin pohjaan ja tämän jälkeen sytytti check engine valon. Seuraavat koodit antoi vag-com:lla luettaessa:
Nollaus, jonka jälkeen antoi uudestaan tuota MAF koodia
Check engine valo kylläkin sammui (syttyi uudestaan myöhemmin auton seistyä hetken paikallaan ja tämän jälkeen uudelleen käynnistettäessä).
MAF vai lambda-anturi vai molemmat?
Koodi: Valitse kaikki
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 018 FH
Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V03
Software Coding: 00011
Work Shop Code: WSC 31480
4 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Nollaus, jonka jälkeen antoi uudestaan tuota MAF koodia
Koodi: Valitse kaikki
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 018 FH
Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V03
Software Coding: 00011
Work Shop Code: WSC 31480
1 Fault Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Check engine valo kylläkin sammui (syttyi uudestaan myöhemmin auton seistyä hetken paikallaan ja tämän jälkeen uudelleen käynnistettäessä).
MAF vai lambda-anturi vai molemmat?
mikes75 kirjoitti:Voiko ja onko järkevää säätä tyhjäkäyntiä VAG-COMILLA. Kun Tiptronic passat mielestäni kuormittaa hieman liika kun lyö vaihteen D:lle tai R:lle kulutus nousee 1,7l /h jarrupäällä.. Autona Passat Pwd 96 kw...
Miks sitä pitäis säätää. Kulutuksen nousu on ihan normaalia, kun moottorin kuormitus lisääntyy vaihde päällä.
Mortonki! Osaisko joku kertoa tyhmälle että mitä nämä koodit meinaa varaosien hankintaa silmälläpitäen... Eli antureita ilmeisesti mutta mihin ja kuinkamonta?
Kiitos jo etukäteen!
Chassis Type: 35 - VW Passat B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 535 907 379 F
Component: ABS/EDS TEVES 02
11 Faults Found:
00261 - Inlet Valve: Rear ABS (N103)
35-00 - -
00279 - Differential Lock Valve 1 (N125)
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-00 - -
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-00 - -
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
16-00 - Signal Outside Specifications
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
16-00 - Signal Outside Specifications
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
04-00 - Mechanical Malfunction
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
04-00 - Mechanical Malfunction
00599 - Plausibility of Pressure/Brake Light Switch
04-00 - Mechanical Malfunction
Kiitos jo etukäteen!
Chassis Type: 35 - VW Passat B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 535 907 379 F
Component: ABS/EDS TEVES 02
11 Faults Found:
00261 - Inlet Valve: Rear ABS (N103)
35-00 - -
00279 - Differential Lock Valve 1 (N125)
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-00 - -
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)
35-00 - -
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
16-00 - Signal Outside Specifications
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
16-00 - Signal Outside Specifications
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
04-00 - Mechanical Malfunction
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
04-00 - Mechanical Malfunction
00599 - Plausibility of Pressure/Brake Light Switch
04-00 - Mechanical Malfunction
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
Toimii siis toisinaan... Kun auton käynnistää valo syttyy normaalisti ja sammuu... kun lähtee liikkeelle petaali paukuttaa abs:ää kokoajan ja rutisee.. valo saattaa syttyä ja sammua ihan koskavaan... pitäsi tosiaan päästä uudestaan lukemaan noita koodeja... alkaa vaan kiirettä pitään kohtapuoliin... pitäs olla katsastettuna heti kesäkuun alussa 3p.... että jos jollakulla tässä tampereen ympäristössä on vag-com ja obd2-2 niin sopii ilmootella (040-7317821) jos pääsis lukeen koodia =)
^K.Seppä
Siis missä vaiheessa yhteys katkeaa??
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/login_screen.html
Kun painat
Login 11 ?
Vaiko kun olet syöttänyt koodin 11463 ja
Do It! ?
Siis missä vaiheessa yhteys katkeaa??
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/login_screen.html
Kun painat
Login 11 ?
Vaiko kun olet syöttänyt koodin 11463 ja
Do It! ?
Niin yhteys katkeaa kun laittaa tuon koodin ja painaa do it! juuri noin kun tuossa kuvassa on.
EDIT: Tänään kävin paikallisella pajalla ja boschin testerillä koitettiin tehdä tuota samaa niin yhteys katkesi aina. Epäili että voisiko ohjainyksikkö olla yhteensopimaton vakkarin kanssa. Eli ei siis ollu vag comissa vika.
EDIT: Tänään kävin paikallisella pajalla ja boschin testerillä koitettiin tehdä tuota samaa niin yhteys katkesi aina. Epäili että voisiko ohjainyksikkö olla yhteensopimaton vakkarin kanssa. Eli ei siis ollu vag comissa vika.
^K.Seppä
yhellä hollantilaisella sivustolla mainitaan myös toinen koodivaihtoehto vakkarille jos ECU on "jotain". Mutta koska en hallitse flaaminkieltä (tjsp) niin lienee paras että siirrän vastuun lukijalle, luetun ymmärtämiselle sekä tekemiselle...
http://www.gerritspeek.nl/
Itse oletin että sinun profiilin kulkineessa olisi tehtaalla asennettu vakkari?!
yhellä hollantilaisella sivustolla mainitaan myös toinen koodivaihtoehto vakkarille jos ECU on "jotain". Mutta koska en hallitse flaaminkieltä (tjsp) niin lienee paras että siirrän vastuun lukijalle, luetun ymmärtämiselle sekä tekemiselle...
http://www.gerritspeek.nl/
Itse oletin että sinun profiilin kulkineessa olisi tehtaalla asennettu vakkari?!
Niin on tuossa sähköinen kaasu muttei ollu vakkaria asennettuna. Tai no ei ole vieläkään... Eivät saaneet merkkiliikkeessäkään laitettua, epäili että joko on viiksi väärin kytketty tai joku muu häiritsee, otin viiksen irti ja koitin itse uudelleen niin sama ongelma jatkuu. Autosähkö korjaaja taas meinasi että pitäis vaihtaa moottorinohjainlaite yhteensopivaksi, että joissain vuosimalleissa ei olisi tukea tuolle cruiselle?
EDIT: niin ja ei toiminu tolla toisellakaan koodilla kun koitin sitäkin
EDIT: niin ja ei toiminu tolla toisellakaan koodilla kun koitin sitäkin
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 558 E
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04001
Shop #: WSC 06325
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 820 043 D
Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
Coding: 04140
Shop #: WSC 06325
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 861 C
Component: B5-KOMBIINSTR.UN4 D06
Coding: 00142
Shop #: WSC 00766
IMMO-IDENTNR: AUZ8Z0W3230405
No fault code found.
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
End -------------------------------------------------------
MIKÄ TUO ADD 25 ON JA MITÄHÄN MEINAA? Näkeekö ahtopainetta mistään? Voiko johtua USB:stä ettei Baud rate kohillaan?
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 558 E
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04001
Shop #: WSC 06325
No fault code found.
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8L0 820 043 D
Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
Coding: 04140
Shop #: WSC 06325
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 919 861 C
Component: B5-KOMBIINSTR.UN4 D06
Coding: 00142
Shop #: WSC 00766
IMMO-IDENTNR: AUZ8Z0W3230405
No fault code found.
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
End -------------------------------------------------------
MIKÄ TUO ADD 25 ON JA MITÄHÄN MEINAA? Näkeekö ahtopainetta mistään? Voiko johtua USB:stä ettei Baud rate kohillaan?
Osaakos joku auttaa miestä hädässä:
Pitäs tuota IQ:ta säätää.
Kone on 180 tkm ajettu 81.kw 1,9TDi AFN jossa Egr tulpattu, pp520 suuttimet, 11.mm nestepää, Evry ja Sebringin takavaimennin. Ohjelma ja turbo on vakio.
Mikä tuon IQ pitäis tuolle koneelle näin arviolta olla? Ja miten päin se nyt todellisuudessa menee, kun pienennät sitä arvoa VAC-Comissa niin vähentääkö vai lisääkö se IQ:ta
Nyt IQ on säädetty VAC-Comista pienimmälle mahdolliselle, eli muutettu sitä 5.numeroista? lukua niin pienelle kun saa. Itse IQ on nyt tyhjäkäynnille noin 2. Tuntuu vaan että ei kulje oikein noilla säädöillä.
Olisin todella kiitollinen jos joku osais auttaa mua tuossa ongelmassa.
Pitäs tuota IQ:ta säätää.
Kone on 180 tkm ajettu 81.kw 1,9TDi AFN jossa Egr tulpattu, pp520 suuttimet, 11.mm nestepää, Evry ja Sebringin takavaimennin. Ohjelma ja turbo on vakio.
Mikä tuon IQ pitäis tuolle koneelle näin arviolta olla? Ja miten päin se nyt todellisuudessa menee, kun pienennät sitä arvoa VAC-Comissa niin vähentääkö vai lisääkö se IQ:ta
Nyt IQ on säädetty VAC-Comista pienimmälle mahdolliselle, eli muutettu sitä 5.numeroista? lukua niin pienelle kun saa. Itse IQ on nyt tyhjäkäynnille noin 2. Tuntuu vaan että ei kulje oikein noilla säädöillä.
Olisin todella kiitollinen jos joku osais auttaa mua tuossa ongelmassa.
Too many communications errors
Mikähän tuohon VAGCOM-kaapeli-ongelmaan olisi apuna. Ennen toimi moitteetta, ja nyt ei millään. Test-toiminnolla portti ja piuha yms. löytyvät.
kaapeli on original key-usb ja ohjelma 704
sit ku alkaa ottaa autoon yhteyttä, niin tulee tuo kerpeleen herja ruutuun.
Edit: vastaan itse itselleni: Nokian PC-suite se siellä yritteli häiritä. Poistin sen ja homma alko pelaan
Mikähän tuohon VAGCOM-kaapeli-ongelmaan olisi apuna. Ennen toimi moitteetta, ja nyt ei millään. Test-toiminnolla portti ja piuha yms. löytyvät.
kaapeli on original key-usb ja ohjelma 704
sit ku alkaa ottaa autoon yhteyttä, niin tulee tuo kerpeleen herja ruutuun.
Edit: vastaan itse itselleni: Nokian PC-suite se siellä yritteli häiritä. Poistin sen ja homma alko pelaan
VAG-Com yhteys ongelma
Mistähän mahtasa johtua että VAG-Com 311.2 ilmottaa "can't sync baud rate" ?? Käysössä on USB - Serial Adapteri. Kaapeli ja ohjelma toimii kyllä toisessa koneessa jossa on normaali sarjaportti, mutta ei toisessa missä käytän adapteria. Voisko ongelma johtua kommunikointi nopeudesta??
Jaripetteri!
Sulla tuntuu olevan tietoa näistä asioista niin voisitko kertoa pikkasen tuosta vag-check ohjelmasta?
Heräs kiinnostus kyseiseen softaan kun nurkissa pyörii ylimääräisenä joitain vuosia vanha compaq ipaq h3660, usb:tä siinä ei ole mutta cf- ja pcmcia korttipaikat löytyy! ja nurkissa pyörii vielä tämä kaapeli, eli mitä tarviis hankkia et sais yhteyden profiilin kulkineeseen. Itse ohjelman asentelin jo ja se asentukin moitteetta (versio 1,1,6) ja tuntus toimivankin.
Jos tuolla kaapelilla ei tule toimimaan niin onko muita vaihtoehtoja?
Mitä eroja tässä on vag-comiin, pystyykö esimmerkiksi aktivoimaan vakionopeus säätimen yms.
Ja sit tottakai vähän offtopikkia: onko muita vastaavia softia sulla tiedossa mitkä toimis PDA:ssa?
Sulla tuntuu olevan tietoa näistä asioista niin voisitko kertoa pikkasen tuosta vag-check ohjelmasta?
Heräs kiinnostus kyseiseen softaan kun nurkissa pyörii ylimääräisenä joitain vuosia vanha compaq ipaq h3660, usb:tä siinä ei ole mutta cf- ja pcmcia korttipaikat löytyy! ja nurkissa pyörii vielä tämä kaapeli, eli mitä tarviis hankkia et sais yhteyden profiilin kulkineeseen. Itse ohjelman asentelin jo ja se asentukin moitteetta (versio 1,1,6) ja tuntus toimivankin.
Jos tuolla kaapelilla ei tule toimimaan niin onko muita vaihtoehtoja?
Mitä eroja tässä on vag-comiin, pystyykö esimmerkiksi aktivoimaan vakionopeus säätimen yms.
Ja sit tottakai vähän offtopikkia: onko muita vastaavia softia sulla tiedossa mitkä toimis PDA:ssa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
jvp:
PocketPC:ssä USB liittimet on vähän hankalia. Nuo kun on tarkoitettu PDA:n liittämiseksi PC:hen eli PDA toimii orjana ja PC masterina. Tuo adapteri vaatisi että PDA toimisi masterina. Jotkut uudemmat osaavat jo tuon mutta ainakin omassa H5550:ssa vaatii erillisen adapterin joko CF tai PCMCIA paikkaan josta saa USB-portin ulos. Viimeksi kuin tarkastelin niin noilla on hintaa jotain 100€ luokkaa.
Itse olen käyttänyt sarjaportti adaptereita PocketPC:n kanssa sellaisen väliadapterin kanssa joka sopii laitteen pohjaliittimeen ja tekee siitä sarjaportin.
PocketPC:lle on myös ELM-piirejä hyödyntäviä ohjelmia (tosin -98:n Passattiin niillä ei pääse kiinni) ja niiden kanssa tarviit sarjaportti adapterin jossa ELM yhteensopiva piiri. Eli jos uuden adapterin hankit niin suosittelen AGV2055 rakennussarjana joka on sarjaporttiin kytkettävä ja sisältää sekä VAG-COM tuen että ELM323 tuen. Tuohon mulla on vielä lisäpalikka joka tekee PocketPC:n telineen sarjaportista yhteensopivan. Pohjaliitin adapterin jos haluaa niin se pitää rakennella itse kun en ole löytänyt valmiina.
PocketPC:ssä USB liittimet on vähän hankalia. Nuo kun on tarkoitettu PDA:n liittämiseksi PC:hen eli PDA toimii orjana ja PC masterina. Tuo adapteri vaatisi että PDA toimisi masterina. Jotkut uudemmat osaavat jo tuon mutta ainakin omassa H5550:ssa vaatii erillisen adapterin joko CF tai PCMCIA paikkaan josta saa USB-portin ulos. Viimeksi kuin tarkastelin niin noilla on hintaa jotain 100€ luokkaa.
Itse olen käyttänyt sarjaportti adaptereita PocketPC:n kanssa sellaisen väliadapterin kanssa joka sopii laitteen pohjaliittimeen ja tekee siitä sarjaportin.
PocketPC:lle on myös ELM-piirejä hyödyntäviä ohjelmia (tosin -98:n Passattiin niillä ei pääse kiinni) ja niiden kanssa tarviit sarjaportti adapterin jossa ELM yhteensopiva piiri. Eli jos uuden adapterin hankit niin suosittelen AGV2055 rakennussarjana joka on sarjaporttiin kytkettävä ja sisältää sekä VAG-COM tuen että ELM323 tuen. Tuohon mulla on vielä lisäpalikka joka tekee PocketPC:n telineen sarjaportista yhteensopivan. Pohjaliitin adapterin jos haluaa niin se pitää rakennella itse kun en ole löytänyt valmiina.
Kiitti vastauksesta!
Tämän tyylistä korttiako tarkoitit:
http://www.digicomp.fi/product_info.php?products_id=213200&referer=mbnet
Kolvi kun ei oikein pysy kädessä ja kotoa löytyy jo tuo usb-obd kaapeli, niin jos tollasen hankinnalla selviäis aluks ja sit myöhemmin ku tarvii tuota ELM-piiriä niin kattelis sulta vaikka obd-diag 4000 tai vastaavaa, jos oikein ymmärsin niin senhän pitäis myös toimii ton tai vastaavan kortin kans.
Tämän tyylistä korttiako tarkoitit:
http://www.digicomp.fi/product_info.php?products_id=213200&referer=mbnet
Kolvi kun ei oikein pysy kädessä ja kotoa löytyy jo tuo usb-obd kaapeli, niin jos tollasen hankinnalla selviäis aluks ja sit myöhemmin ku tarvii tuota ELM-piiriä niin kattelis sulta vaikka obd-diag 4000 tai vastaavaa, jos oikein ymmärsin niin senhän pitäis myös toimii ton tai vastaavan kortin kans.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mistähän mahtasa johtua että VAG-Com 311.2 ilmottaa "can't sync baud rate" ?? Käysössä on USB - Serial Adapteri. Kaapeli ja ohjelma toimii kyllä toisessa koneessa jossa on normaali sarjaportti, mutta ei toisessa missä käytän adapteria. Voisko ongelma johtua kommunikointi nopeudesta??
minkä valmistajan usb-sarjaportti? jotkut noista ei pysy mukana OBD:n 5 baudin keskustelun aloitus nopeudessa vaan yksinkertaisesti kyllästyvät odottamaan ja katkaisevat yhteyden.
Mikäs neuvoksi, kun lopetti obd-usb 2.0 sovitin toimintansa? Tähän asti (noin vuoden verran) pelannut moitteetta. Ei saa yhteyttä com -porttiin, parilla eri koneella kokeiltu ja ohjelmat ajureineen uusiksi asennettu. Jaripetterin kaapeli kyseessä.
Itse itselleni vastaten: tuo usb-miniliitinhän siellä oli huonosti juotettu. Korjaantui kolvilla, suurennuslasilla ja kuumaliimalla.
Onko kukaan löytänyt konstia poistaa käytöstä sitä rasittavaa piippausta, joka ilmoittaa polttoaineen vähyydestä?
Pelkkä varoitusvalo riittäisi mielestäni ihan hyvin.
Skoda ollut taloudessa vasta pari viikkoa ja meinas lipsahtaa reitti mettähallituksen puolelle ku toi ykskaks parkaisi kesken ajon...
Pelkkä varoitusvalo riittäisi mielestäni ihan hyvin.
Skoda ollut taloudessa vasta pari viikkoa ja meinas lipsahtaa reitti mettähallituksen puolelle ku toi ykskaks parkaisi kesken ajon...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mikäs neuvoksi, kun lopetti obd-usb 2.0 sovitin toimintansa? Tähän asti (noin vuoden verran) pelannut moitteetta. Ei saa yhteyttä com -porttiin, parilla eri koneella kokeiltu ja ohjelmat ajureineen uusiksi asennettu. Jaripetterin kaapeli kyseessä.
Itse itselleni vastaten: tuo usb-miniliitinhän siellä oli huonosti juotettu. Korjaantui kolvilla, suurennuslasilla ja kuumaliimalla.
Olishan tuo nyt takuuseen korjattu / vaihdettu. Ei ite olis tarvinnut "rasvata käsiä"... =)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Passatin vaihdelaatikkoherja
Löytyykö tietoa ao. herjasta mistä mahtaa johtua / mitä tehtävissä.
1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -
Passat -99 2.8 V6
1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -
Passat -99 2.8 V6
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Löytyykö tietoa ao. herjasta mistä mahtaa johtua / mitä tehtävissä.
1 Fault Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -
Passat -99 2.8 V6
itse poistaisin koodin ja tarkistaisin tuleeko takaisin ( Implausible Signal = katkonainen signaali). Jos tulee niin sitten selvittäisin onko tuo F125 sensori vaihdettavissa ja joko vaihtaisin sen tai putsaisin liittimiä. -99 autossa varmaan liittimissä on jo senverran hepettumaa että voi aiheuttaa tuollaista.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
kuinka muutan koneelta että se lukee usb porttia serial porttina...
ku on se muunnos kaapeli mikä muuttaa usbin serialiksi..?
Ja tarkat ohjeet kiitos..ei oo nää koneet niin hallussa... ;)
USB-ajuri, jonka asennat tuolle USB-sarjaportille tekee tietokoneen laitehallintaan USB-sarjaportin joka varaa yhden COM-portin itselleen. Tuo löytyy ohjauspaneelista -> järjestelmä -> laitteisto -> laitehallinta -> portit. Ohjelmasta pitää valita sama COM-portti käyttöön minkä tuo USB-sarjapotrtti varaa. Jos ei mahdollista pitää USB-sarjaportin asetuksista käydä vaihtamassa COM-portti sellaiseksi mikä ohjelmasta on valittavissa, VAG-COM:lla pitää olla 1-4.
Aiemmin tässä samassa treadissa on kyllä aihetta käsitelty.
Jeps vikakoodi palaa joka kerta kun sen poistaa.
Senverran tuolla uudella adapterilla sain irti, että kun laittaa R päälle tippuu jännite 0 volttiin . Kun auton käynnistää uudelleen niin ettei R:ää käytä niin jännite pysyy 12 voltin tienoilla ja laatikko toimii ns oikein. Taitaa tarvita tohtorin apua?
Senverran tuolla uudella adapterilla sain irti, että kun laittaa R päälle tippuu jännite 0 volttiin . Kun auton käynnistää uudelleen niin ettei R:ää käytä niin jännite pysyy 12 voltin tienoilla ja laatikko toimii ns oikein. Taitaa tarvita tohtorin apua?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mikä jännite putoaa 0V? K-linja (7) diagnostiikka pistokkeessa? Tuo viittaisi siihen että automaatin ohjainyksikkö menee jotenkin jumii/oikosulkuun tms. ja vetää K-linjan samalla maihin. Ei hyvä tilanne...
joku joka tietää mitä tuo F125 sensori tekee ja sijaitsee voisi osata kertoa voiko se rikkoutuessaan aiheuttaa tuollaista.
joku joka tietää mitä tuo F125 sensori tekee ja sijaitsee voisi osata kertoa voiko se rikkoutuessaan aiheuttaa tuollaista.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
näänkö vag-comilla onko autossa lastu?
et suoraan jos lastun valmistaja ei ole halunnut niin. Moottorinohjaimeen kun ottaa yhteyden niin moottorinohjaimen tiedot on mahdoillista muuttaa niin että niissä on vaikka lastun merkki mutta havemmin noin tekevät. Jos kyse on tuosta -99 GTi:stä niin jos se on ihan laiska niin ei ole lastutettu jos se on vaan laiska niin voi olla... =)
Uudemmissa voisi seurata ahtoja ja niistä päätellä onko lastutettu mutta -99 et näe niitäkään. Myös muista arvoista (MAF, kulutus) voi päätellä kaikennäköstä jos tietää mitä vastaavat arvot vakiossa on.
Mulla on abt:n lastu tossa(tai pitäs olla) ja sen haluaisin vielä varmistaa että se on.
Yks tapa on sitte vaa ottaa ecu irti ja sieltä katsoa se että onko vaihdettu lastu jos ei löydy vikakoodia minkä takia olisi esim. varaohjelmalla....kun on noita ahtoja hukassa...Tai sitte ahtomittari kusee.
Ainakaan perstuntumalla ei ole tehoja hävinny tai sitte ne on ollu jo hukassa autoa ostettaessa...
Mutta jos se on muutettu sinne että on lastu niin mistä näen sen?
Yks tapa on sitte vaa ottaa ecu irti ja sieltä katsoa se että onko vaihdettu lastu jos ei löydy vikakoodia minkä takia olisi esim. varaohjelmalla....kun on noita ahtoja hukassa...Tai sitte ahtomittari kusee.
Ainakaan perstuntumalla ei ole tehoja hävinny tai sitte ne on ollu jo hukassa autoa ostettaessa...
Mutta jos se on muutettu sinne että on lastu niin mistä näen sen?
ja en kyllä saa toimimaa tota rs232 adapteria,olen nyt kokeillu kaikki usb portit läpi yms...ja vaihellu vag comin asetuksista niitä portteja jokaiselle eriksee mut ei auta...
pitääkö kaapeli olla autossa kiinni ku kokeilee eriportteja?vai pitäiskö tunnistaa pelkkä kaapeli?
kaapelin ku laittaa mihin tahansa usb porttii kiinni niin tulee ilmoitus että löydetty uusi laite ja valmis käytettäväksi jnejne..
pitääkö kaapeli olla autossa kiinni ku kokeilee eriportteja?vai pitäiskö tunnistaa pelkkä kaapeli?
kaapelin ku laittaa mihin tahansa usb porttii kiinni niin tulee ilmoitus että löydetty uusi laite ja valmis käytettäväksi jnejne..
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
ei sillä ole väliä missä usb-portissa tuo on kiinni. pistät usb-palikan kiinni ja menet sinne laitehallintaan katsomaan minkä COM-portin USB-sarjaportti itselleen varaa. tuo on se COM-portti mikä VAG-COM:sta otetaan sitten käyttöön. mikään muu ei toimi. jos tuo com-portti on joku muu kuin väliltä 1-4 pitää USB-sarjaportille asettaa jokin tuolta väliltä. selitetty tuossa aiemmin ja edelliselläkin sivulla.
VAG-COM:n testejä tai yhteyksiä varten pitää olla adapterin autossa kiinni kun auto on se joka ohjelmalle vastaa. myös sähköt päällä.
VAG-COM:n testejä tai yhteyksiä varten pitää olla adapterin autossa kiinni kun auto on se joka ohjelmalle vastaa. myös sähköt päällä.
Viitatakseni: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=83101 [EDIT:]kohteena siis 2.0 ADY -95
Sain Vag-Com 409.1 Demoversion asennettua ja yhteyden muodostettua Usb-piuhalla, muu jutustelu onnistuu, mutta ABS:n kanssa jutustelu päättyy kerta toisensa jälkeen virheilmoitukseen: Too Many Communication Errors to Continue! Onko boksi menneen talven lumia, vai mahdollisesti jotain muuta ongelmaa?
Sain Vag-Com 409.1 Demoversion asennettua ja yhteyden muodostettua Usb-piuhalla, muu jutustelu onnistuu, mutta ABS:n kanssa jutustelu päättyy kerta toisensa jälkeen virheilmoitukseen: Too Many Communication Errors to Continue! Onko boksi menneen talven lumia, vai mahdollisesti jotain muuta ongelmaa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html tuon ohjeen mukaan pitäisi saada 100km tarkkuudella sopiva öljynvaihto ilmoitus viriteltyä.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.6.2005 23:38
Olisiko kenelläkään mäntsälä-järvenpää akselillla VAG-comia käytössä? Meinaa vähän sytkät pätkiä, joten olisi kiva tarkistella vikakoodit...Yhteydenotot [email protected]
Kiitokset jo etukäteen.
Kiitokset jo etukäteen.
onko ideoita mistä kannattaisi etsiä vikaa kun Ibiza -03 1.4 koneella ei meinaa päästää engine blokkiin kiinni kokeiltu vaihtaa 9600->4800 jne.. pitäisi päästä lukemaan vika koodit miksi syttyy EPC valo ja moottorin valo.. jotenkin varmaan liittyy jarruihin kun tuntuu että välillä se syttyy kun painaa jarrua
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa