G2 projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt kun mulla on toi säädettävä keskiputki, niin auto tarvii nostaa vaan pukeille ja sit grillin saa työnnettyä paikalleen. Sit kumpaakin päätä pikkuhiljaa vuorotellen ylös tunkilla ja se onkin siinä. Tunkin ja grillin välissä mulla oli sopivan mittaisia pattinkeja millä aina sai n. 10cm toista päätä ylös. Täytyis tohon vielä tehä joku helpompi säätö, ettei tarvis ton tunkin kans pelleillä...
Sillon ku keskiosa ei säätyny ni auto nostettiin grilliin kuorma-autolla.
Sillon ku keskiosa ei säätyny ni auto nostettiin grilliin kuorma-autolla.
Torstaina olis auto menossa maalarille. Sisustaa ja konehuonetta yritin hinkkailla kuntoon, mut ei oo kittailu mun hommaa niin saa maalari tehä sen sit kuntoon. Hän kävi autoa katsomassa ja sano et en kuulemma ihan täysin oo saanu sitä pilattua et viikon kovalla työllä siitä saadaan vielä hyvä kärry...eli peliä ei oo vielä täysin menetetty.

Nyt on sitte edessä projektin vaikein vaihe, ku pitäis osata valita väri. Aluks oli mielessä hopea, mut se on alkanu nyt mietityttämään. Sitte tommonen beige näyttäis hyvältä ja myöskin Alpine white houkuttelis. Tosta valkoisesta en sitte ihan tiiä, kun mulla ei tuu mustia kylkilistoja ja kaaria, et näyttääkö tyhmältä jos on ihan kokonaan valkoinen.
Oisko kellään kuvaa valkoisesta kakkiaisesta pikkupuskureilla ja ilman listoja?
Tai ehdotuksia hyväksi väriksi, kun hakusessa ois hillitty sleepperi väritys, jossa ois vähän 70-luvun henkeä?


Nyt on sitte edessä projektin vaikein vaihe, ku pitäis osata valita väri. Aluks oli mielessä hopea, mut se on alkanu nyt mietityttämään. Sitte tommonen beige näyttäis hyvältä ja myöskin Alpine white houkuttelis. Tosta valkoisesta en sitte ihan tiiä, kun mulla ei tuu mustia kylkilistoja ja kaaria, et näyttääkö tyhmältä jos on ihan kokonaan valkoinen.
Oisko kellään kuvaa valkoisesta kakkiaisesta pikkupuskureilla ja ilman listoja?
Tai ehdotuksia hyväksi väriksi, kun hakusessa ois hillitty sleepperi väritys, jossa ois vähän 70-luvun henkeä?
Viimeksi muokannut Teemu M, 25.6.2007 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puskimet
Valkoinen on aika makee.Tuossa taannoin oli vw speedissä valkoinen kakkis ilman listoja ja helmoja,pelkästään isot puskurit,rallye maski tosin ja kaaret oli rullattu sillä vekottimella mikä tulee kiinni napaan..
jA niin tontissa että soi..
jA niin tontissa että soi..
Viimeksi muokannut gryger, 8.5.2007 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites olis perus-beige: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2888149
Nevada beige on jopa kakkiksen orkkis värisävy ;)
Nevada beige on jopa kakkiksen orkkis värisävy ;)
Näitä perusvärejä kun ehdotellaan, niin miten olisi harmaa ->
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... _433.shtml
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... _433.shtml
Beige on pirun nätti väri pikkupusureiden kanssa,mut tällanen sammaleenvihree ei kanssa näyttäs pahalta varmaan:http://i28.photobucket.com/albums/c204/VR6Mk2/dubfest06/DSCN4680.jpg
Tästä "Big Ron" Huyzerin ex-Mk2: sta kun löytyisi uudempi kuva... Beige sekin on nykyään, olikohan joku Mercedeksen väri..?
Beige olis kyl hieno, kuten myös toi Jonen ehdottama vihree...älkää nyt perkele sotkeko mun päätä antamalla vielä enemmin vaihtoehtoja. =)
Mahtaako toi vihreä olla joku volkkarin väri?
Selailin noita värejä tuolta ja ei ainakaan pikaisella kattomisella tullu vastaan.
http://www.gti16v.com/vwcolors.htm#vwcolors
Mahtaako toi vihreä olla joku volkkarin väri?
Selailin noita värejä tuolta ja ei ainakaan pikaisella kattomisella tullu vastaan.
http://www.gti16v.com/vwcolors.htm#vwcolors
jotain tällaista tulossa sisustan suhteen: http://i3.tinypic.com/ws074i.jpg ?
http://www.tomassporttuning.com/gallery ... _green/aac omistajan sivuilta noi kuvat, että selailemalla saattaa löytyä väri, vihjailee kyllä oakland greeniin... mut merkistä ei tietoa...
Edit. lisää kuvaa http://www.mk2vr6.com/board/viewtopic.php?t=1208
Edit. lisää kuvaa http://www.mk2vr6.com/board/viewtopic.php?t=1208
Jos tarkoitus ei ole maalata alkuperäisilläväreillä niin Kawasakin vihreä tai joku muu vähän edukseen massasta erottuva väri tekisi terää.
Tarkoitus ennemminkin on että värin puolesta auto sekoittuisi mahdollisimman hyvin massaan, eikä heti iske silmään. No väri alkais olla päätetty ja tulee johtotähden värikartasta. Katotaan sitte lopputulosta ku auton saa joskus maalarilta...
No missäs touring sarjaksi luokitellussa rata-autoiluluokassa ajetaan paksuilla kumeilla ja maastoautoilla
Oikein...ei missään. Rata-autoiluun kuuluu oleellisena osana matala ja jäykkä alusta, sekä mataprofiilirenkaat. Useissa vakioautosarjoissa alustan korkeudelle on määrätty minimikorkeus (esim ETCC / Super 2000) downforce ilmiön välttämiseksi ja eri automallien tasapäistämiseksi.
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/1024x768_ETCC.jpg
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/ALMS_7_1024.jpg
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/1024x768_DTM2.jpg
http://www.sarlinraceteam.fi/service/uutisia/2005/etcc_2.jpg
http://www.sarlinraceteam.fi/service/uutisia/2005/seat_etcc.jpg
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1364/max_1.jpg
Oikein...ei missään. Rata-autoiluun kuuluu oleellisena osana matala ja jäykkä alusta, sekä mataprofiilirenkaat. Useissa vakioautosarjoissa alustan korkeudelle on määrätty minimikorkeus (esim ETCC / Super 2000) downforce ilmiön välttämiseksi ja eri automallien tasapäistämiseksi.
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/1024x768_ETCC.jpg
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/ALMS_7_1024.jpg
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/1024x768_DTM2.jpg
http://www.sarlinraceteam.fi/service/uutisia/2005/etcc_2.jpg
http://www.sarlinraceteam.fi/service/uutisia/2005/seat_etcc.jpg
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1364/max_1.jpg
Rolle, no tietty auton nyt rata-alustalla pitää olla matala. Mutta kakkakoppasen alustan kun vetäsee vaikka -80mm niin jo on tukivarret aikamoisessa asennossa. Vetareiden kestokin alkaa olemaan heikohkoa, mitä nyt inter netistä isoilta pojilta kuullut. Kaksi vetaria mulla murtunut jo -60mm alustalla(eivätkä siis kuolleet iän takia), eikä tehoakaan ole paljoa. Ja yritän vielä väistellä liikennevaloista kaasupohjassa rykäsyjä.
Ja mitä renkaisiin tulee niin, tottakai leveät ja sopivan matalat pitää olla. Mutta 215/35 on kyllä mun mielestä turhan matala. Tollaisilla itse yritin ajaa ja kun vaihtoi korkeampaan profiiliin niin kyllä kakkakoppa paremmaksi muuttui. Yllättävän suuri ero oli jo 215/40:siin vaihdettaessa.
Kyllä vois touring sarjalaisillakin olla vaikeuksia pysyä noissa vauhdeissa jos vanteella olis 2cm kumia päällä. Ainakin noissa kuvissa niin profiili on jotain ihan muuta kuin 215/35.
Ja mitä renkaisiin tulee niin, tottakai leveät ja sopivan matalat pitää olla. Mutta 215/35 on kyllä mun mielestä turhan matala. Tollaisilla itse yritin ajaa ja kun vaihtoi korkeampaan profiiliin niin kyllä kakkakoppa paremmaksi muuttui. Yllättävän suuri ero oli jo 215/40:siin vaihdettaessa.
Kyllä vois touring sarjalaisillakin olla vaikeuksia pysyä noissa vauhdeissa jos vanteella olis 2cm kumia päällä. Ainakin noissa kuvissa niin profiili on jotain ihan muuta kuin 215/35.
Tämä on kyllä pirun tyylikäs, värin suhteen ja muutenkin. Näyttää tehokkaalta jo seisoessaan parkissa, mustat puskurit ja kromien puute tehostaa vaikutelmaa. Orkkis-takavalotkin näyttää piristäviltä. http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... _433.shtml
Itseäni alkaisi varmaan limen vihreä tai vastaava beige tökkimään aika nopeasti.
Itseäni alkaisi varmaan limen vihreä tai vastaava beige tökkimään aika nopeasti.
Eikös tästä autosta pitänyt tulla rata-ajoon leikkikalu? Kuulostaa vaan aika hullulta laittaa radalle 215/35 kumit ja hirveä madallus...
No saa alustaa nostettua jos näyttää että tarve vaatii ja radalle oli ajatus hommata toisille vanteille semisliksit. Ja vaikka sanoinkin ensimmäisessä postauksessani "Autosta on tarkoitus tehdä ratalelu", niin varmasti suurin osa ajosta tullaan ajamaan kadulla, kun en asu missään radan lähellä ja autolla varmasti tekee mieli päivittäin ajella.
Mikäs olis sellaista tiivistettä/liimaa, millä sais yhdistettyä ykköskoppaisen tankin täyttöputken kakkoskoppaisen tankkiin? Ykköskopan täyttöputki on metallia ja kakkoskopan muovia ja liiman pitäis tietenkin kestää bensaa.
Ajatuksena oli, et sahaan tankista yläpään pois ja sitte yhdistän siihen ton ykköskopan putken.
Ajatuksena oli, et sahaan tankista yläpään pois ja sitte yhdistän siihen ton ykköskopan putken.
Projekti on kussu aika pahasti, kun auto seisoi maalarin tallissa kuukauden ja ainut mitä autolle oli sen jälkeen tehty, niin oli levitetty 10x10cm kittikasa. Viikossa ensin maalari lupaili, mutta ei vaan tuntunut saavan mitään aikaiseksi ja lopuksi ei sitten enää vastannut viikkoon edes puhelimeen. No sain kuitenkin auton pois ja nyt on löytynyt uus maalarikin, että toivottavasti hän saa ees värin pintaan. Tässä on kuitenkin mennyt sen verran aikaa hukkaan, että saa nähä miten ehtii saamaan auton täks kesäksi ajoon. Toivottavasti sais auton ees sen verran ajoon, että tietää mitä tarvii ens talven aikana alkaa parannella.
Jarrut kasasin nyt odotellessa seuraavalle maalarille pääsyä...
Satuloiksi tuli 996 Carrera 2:n etusatulat ja levyt on TT:n 312x25 levyt. Uudet palat hommasin Autocarrerasta, josta myös tuli kiinnityspultit ja kitinälevyt. Kannakkeet teetin Tommis Billettissä omien mallien mukaan.
Tossa 3D-malli minkä mukaan Tommi seuraavassa kuvassa olevat kannakkeet.

Sitten jarrut onkin jo paikallaan ja kuten näkyy niin jäi sinne vielä pari milliä tilaakin vanteen ja satulan väliin. Levyt on mun TT:n vanhat levyt, kun en viittiny ostaa uusia kun noissa oli vielä pintaa jäljellä. Rumasti ne on ruosteessa, mut eipä niitä paljon vanteen alta näy.



Kaikki putket vääntelin myös uudestaan ja kaikki letkut tuli myös uusiksi. Noi täytyy nyt vielä ottaa irti maalauksen ajaksi, mut onpahan nyt valmiiksi muodossaan. Takapäästä otin orkkis painon mukaan säätyvän säätimen pois ja lisäsin konehuoneeseen säätimen. Se tehtiin niin, että pääsylinteristä tulpattiin toinen taakse lähtevä linja ja toisen väliin tuli toi säädin. Sitten vedin yhdellä putkella taakse ja haaroitin taka-akselilla ton yhden putken kahdeksi ja vedin kummallekin takasatulalle.

Takajarrut on VR6:n orkkikset ja niissä olikin uudet palat ja levyt laitettuna jo edellisen omistajan toimesta.
Tankkiin sovittelin myös ton ykkösen tankinputken paikalleen. Eli tankista vaan kaula poikki ja toi ykkösen putki tuulilasi liimalla kiinni. Saa nähä pysyykö. Täytyy laittaa tohon saumakohtaan vielä jotain suojaa.

Jarrut kasasin nyt odotellessa seuraavalle maalarille pääsyä...
Satuloiksi tuli 996 Carrera 2:n etusatulat ja levyt on TT:n 312x25 levyt. Uudet palat hommasin Autocarrerasta, josta myös tuli kiinnityspultit ja kitinälevyt. Kannakkeet teetin Tommis Billettissä omien mallien mukaan.
Tossa 3D-malli minkä mukaan Tommi seuraavassa kuvassa olevat kannakkeet.


Sitten jarrut onkin jo paikallaan ja kuten näkyy niin jäi sinne vielä pari milliä tilaakin vanteen ja satulan väliin. Levyt on mun TT:n vanhat levyt, kun en viittiny ostaa uusia kun noissa oli vielä pintaa jäljellä. Rumasti ne on ruosteessa, mut eipä niitä paljon vanteen alta näy.




Kaikki putket vääntelin myös uudestaan ja kaikki letkut tuli myös uusiksi. Noi täytyy nyt vielä ottaa irti maalauksen ajaksi, mut onpahan nyt valmiiksi muodossaan. Takapäästä otin orkkis painon mukaan säätyvän säätimen pois ja lisäsin konehuoneeseen säätimen. Se tehtiin niin, että pääsylinteristä tulpattiin toinen taakse lähtevä linja ja toisen väliin tuli toi säädin. Sitten vedin yhdellä putkella taakse ja haaroitin taka-akselilla ton yhden putken kahdeksi ja vedin kummallekin takasatulalle.


Takajarrut on VR6:n orkkikset ja niissä olikin uudet palat ja levyt laitettuna jo edellisen omistajan toimesta.

Tankkiin sovittelin myös ton ykkösen tankinputken paikalleen. Eli tankista vaan kaula poikki ja toi ykkösen putki tuulilasi liimalla kiinni. Saa nähä pysyykö. Täytyy laittaa tohon saumakohtaan vielä jotain suojaa.

Viimeksi muokannut Teemu M, 25.6.2007 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei voi muuta kuin kehua :) luulis ainakin pysähtyvän noilla porken laitteilla...
Onko muuten tietoa kuinka katsastusmies suhtautuu tuohon paineensäätimeen? Näyttää aika hyvältä keksinnöltä rakentaa se noin ja heittää se orkkis menemään. On itselläkin jarrupäivitys meneillään niin ajattelin saako sen tosiaan tehdä noin vai ostanko vaan uuden säätimen perään?
ps. Akselit on kyllä hienot valkoisena ;) itsellä samanlaiset...
Onko muuten tietoa kuinka katsastusmies suhtautuu tuohon paineensäätimeen? Näyttää aika hyvältä keksinnöltä rakentaa se noin ja heittää se orkkis menemään. On itselläkin jarrupäivitys meneillään niin ajattelin saako sen tosiaan tehdä noin vai ostanko vaan uuden säätimen perään?
ps. Akselit on kyllä hienot valkoisena ;) itsellä samanlaiset...
Onko muuten tietoa kuinka katsastusmies suhtautuu tuohon paineensäätimeen?
Ei se varmaan tollaisista virityksistä tykkää. Täytyy vaan mennä nöyrällä asenteella katsastukseen, niin kaikki on tähän asti menny hyvin läpi. Ja tämän auton edellisessä katsastuksessa oli takajarruputketkin puoliksi poikki ja leima tuli kuitenkin, että ei tämä ainakaan huonompaan suuntaan ole menny. Ja täytyy vaihtaa sitten alkuperäiset osat tilalle jos on tarvetta. Eipä ne noista satulankannakkeistakaan tykkää kun on omatekeleet.
Otin tänään auton pois grillistä ja ekan kerran pääsi kokeilemaan korkeutta noilla vanteilla. Etupää laski ihan riittävästi, kun ottaa huomioon että puuttuu vielä kone+vaihteisto. Eli sen saa luultavasti laskettua niin että rengas jää melkein kokonaan kaaren sisälle. Sisälokarissa on vielä hyvin varaa.
Takapäähän ei enää oikein painoa tule ja se tuntui jäävän reilusti korkeammalle mitä keula. Sitä saisi laskea vielä 40-50mm, jotta rengas menisi kaaren sisälle. Sielläkin ois vielä sisälokarin puolesta reilusti varaa laskea.
Mitäs siinä ois tehtävissä?
Onko olemassa matalampia iskarin yläpään kumeja?
Mitä tapahtuu jos jättää sen pikkujousen pois tosta alustasta?
Vai mahtaako peräkin vielä laskea kun kone tulee paikalleen?
30mm jos saisi pois niin sitte se ois ihan riittävä. Alusta on KW var2.
Takapäähän ei enää oikein painoa tule ja se tuntui jäävän reilusti korkeammalle mitä keula. Sitä saisi laskea vielä 40-50mm, jotta rengas menisi kaaren sisälle. Sielläkin ois vielä sisälokarin puolesta reilusti varaa laskea.
Mitäs siinä ois tehtävissä?
Onko olemassa matalampia iskarin yläpään kumeja?
Mitä tapahtuu jos jättää sen pikkujousen pois tosta alustasta?
Vai mahtaako peräkin vielä laskea kun kone tulee paikalleen?
30mm jos saisi pois niin sitte se ois ihan riittävä. Alusta on KW var2.
www.lautamakimotorsport.fi myy ainakin, varmaat muutkin rallipuljut...
Otin jouset kokonaan pois takaata, niin ei paljon laskenu. Eli iskarit pohjaa ja auto on kuitenkin sen pari senttiä on liian korkea.
Ei tossa tolla alustalla sitte oo oikeen mitään tehtävissä. Ei ois pitäny nostaa lokareita, kun ne on nyt pari senttiä kormeemmalla mitä orkkiksena. Luulen että teen vielä noi lokarit uusiksi ja lasken niitä alemmas, kun muuten se alkaa varmasti harmittamaan kun auto on maalissa. Samalla vois hieman levittää, kun noi vanteet tulee olemaan takana ET:llä +3, niin ne tulee nyt hieman yli.
Ei tossa tolla alustalla sitte oo oikeen mitään tehtävissä. Ei ois pitäny nostaa lokareita, kun ne on nyt pari senttiä kormeemmalla mitä orkkiksena. Luulen että teen vielä noi lokarit uusiksi ja lasken niitä alemmas, kun muuten se alkaa varmasti harmittamaan kun auto on maalissa. Samalla vois hieman levittää, kun noi vanteet tulee olemaan takana ET:llä +3, niin ne tulee nyt hieman yli.
Juu perää pitäis laskea, kun etupäässä on säätöä tarpeeksi. Tilaahan siellä on reilusti nostaa, mut hommaa siinä on aika reilusti turvakaarien takia. Kaariputket risteää iskaritolpan kohdalla ja ne ne on hitsattu tolpan kulmaan kiinni, et sit pitäis pistää takapään kaaretkin uusiksi. Täytyy tutkailla huomenna tallilla, et mitä sille sais tehtyä.
Otin jouset kokonaan pois takaata, niin ei paljon laskenu. Eli iskarit pohjaa ja auto on kuitenkin sen pari senttiä on liian korkea.
Ei tossa tolla alustalla sitte oo oikeen mitään tehtävissä. Ei ois pitäny nostaa lokareita, kun ne on nyt pari senttiä kormeemmalla mitä orkkiksena. Luulen että teen vielä noi lokarit uusiksi ja lasken niitä alemmas, kun muuten se alkaa varmasti harmittamaan kun auto on maalissa. Samalla vois hieman levittää, kun noi vanteet tulee olemaan takana ET:llä +3, niin ne tulee nyt hieman yli.
Mites jos lyhennyttäis iskareita?
Toinen mikä pisti silmään tossa jarruhommassa, niin jarruletkut. Ihan tavalliset tarvikemallitko? Eikö kunnon teräspunosletkut olis ollut paremmat, kun tuo satula ja levypolitiikkakin on päivitetty? Varsinkin rata-ajossa.
Mites jos lyhennyttäis iskareita?
Miten ja mistä niitä lyhennetään?
Ihan tavalliset tarvikemallitko? Eikö kunnon teräspunosletkut olis ollut paremmat, kun tuo satula ja levypolitiikkakin on päivitetty?
Joo noi on ihan tavalliset kumiletkut. Ois tosiaa kannattanu sijoittaa samantein teräspunoksiin, kun ei ois ees ollu paljon kalliimpia kun noi kumiset. Noikin oli reilu 20€/kpl.
Kattelin sitä iskaritornin ja kaarien liitosta, niin kyllä siihen ehkä sais jatkoksen tehtyä. Aattelin jos poraan 100mm kuppiterällä tornin yläpään pois ja sit hitsaan putkea siihen jatkoksi vaikka 50mm pätkän. Sen päähän sitte hitsaan ton alkuperäisen iskarikupin.
^Jos on varressa pelkkä kierre mistä tulee ylälautaseen mutterilla kiinni, niin sorvilla kierrettä lisää. Tai sitten iskarin sisuskaluja muokkaamalla tai vaihtamalla. Kysy joltain iskariasiantuntijalta miten se käytännössä tapahtuu. Multa lyhensi aikoinaan maahantuoja säädettäviä Koneja, kun oli niin lyhyet jouset.
No nyt saa auton tarpeeksi maan pintaa kohti. Eli kuppiterällä iskaritornin yläpään kuppi pois ja putkea 60mm väliin.



Täytyy vielä tehdä noi kaaret uudestaan, kun noi oli aika harjoituskappaleet ja sen kyl huomaa, kun ne on vedelly ihan miten sattuu ja ne on vähän eri näköiset eri puolilla. Samalla täytyy hieman levittää, niin voi ehkä jopa ajaa tolla korkeudella. Samalla jos tois hieman kaaria myös alaspäin.




Täytyy vielä tehdä noi kaaret uudestaan, kun noi oli aika harjoituskappaleet ja sen kyl huomaa, kun ne on vedelly ihan miten sattuu ja ne on vähän eri näköiset eri puolilla. Samalla täytyy hieman levittää, niin voi ehkä jopa ajaa tolla korkeudella. Samalla jos tois hieman kaaria myös alaspäin.
Jäikö metallinenvahvistusreuna ylös- vai alaspäin vai menikö molemmille puolille eri päin?
Niissä Powerflexin mukana tulleissa ohjeissa se kyl oli, mut en nyt tähään hätään muista. Niissä tukivarsissa oli reiän reuna toisella puolella pyöristetty, niin sieltä puolelta se mun muistaakseni puristettiin paikalleen.
Mitähän leimatohtori tykkää tosta takaiskari modauksesta?
Toivottavasti tykkää siitä(kin)...=)
Homma etenee, mut tuskaisen hitaasti. Onneks sentään tällä maalarilla etenee, kun edellisellä ei tapahtunu mitään.
No itseasiassa oli ihan hyvä, ettei autoa silloin vielä maalattu, kun nyt tein noi takaloksut uusiks ja ne näyttää nyt ainakin omasta mielestä tosi paljon paremmalta.
Tossa ennen ja jälkeen kuva.
Ja tän hetkinen tilanne.
Koneelle en tehny oikeestaan mitään, että jäi noi kangetkin vielä laittamatta. Täytyy ens talvena sitte uudella innolla rakentaa kone uusiks, mut nyt ei jaksanu. Sais nyt vaan ajoon ton pian ennenku menee mielenkiinto kokonaan.
Imusarjan yläosan vaihdoin sciroccon vastaavaan ja sen takia jouduin tekemään ahtoputkistoa uusiksi. Toisella puolella sai vanhaa muokattua, mut toiselle puolelle jouduin tekemään uuden putken. Kone on nyt täysin kasattuna letkuineen päivineen, et kunhan saa vaan kopan maalarilta niin saa kammeta sen paikalleen.
Huomattiin osia sovitellessa, et kuskinpuolella on saranatappi ihan finaalissa ja ovi roikkuu niin paljon että hankaa koriin. Yritin hakata sitä tappia pois, mut ei liikahtanutkaan.
Onko siihen jotain niksiä, vai otetaanko vaan isompi leka?
Edit. Lähti kun otti isomman lekan. Olikin sarana kulunut eikä saranatappi, et nyt pitäis sitten saada jostain uus sellanen ASAP.
No itseasiassa oli ihan hyvä, ettei autoa silloin vielä maalattu, kun nyt tein noi takaloksut uusiks ja ne näyttää nyt ainakin omasta mielestä tosi paljon paremmalta.
Tossa ennen ja jälkeen kuva.

Ja tän hetkinen tilanne.

Koneelle en tehny oikeestaan mitään, että jäi noi kangetkin vielä laittamatta. Täytyy ens talvena sitte uudella innolla rakentaa kone uusiks, mut nyt ei jaksanu. Sais nyt vaan ajoon ton pian ennenku menee mielenkiinto kokonaan.
Imusarjan yläosan vaihdoin sciroccon vastaavaan ja sen takia jouduin tekemään ahtoputkistoa uusiksi. Toisella puolella sai vanhaa muokattua, mut toiselle puolelle jouduin tekemään uuden putken. Kone on nyt täysin kasattuna letkuineen päivineen, et kunhan saa vaan kopan maalarilta niin saa kammeta sen paikalleen.

Huomattiin osia sovitellessa, et kuskinpuolella on saranatappi ihan finaalissa ja ovi roikkuu niin paljon että hankaa koriin. Yritin hakata sitä tappia pois, mut ei liikahtanutkaan.
Onko siihen jotain niksiä, vai otetaanko vaan isompi leka?
Edit. Lähti kun otti isomman lekan. Olikin sarana kulunut eikä saranatappi, et nyt pitäis sitten saada jostain uus sellanen ASAP.
Viimeksi muokannut Teemu M, 27.7.2007 9:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Teemu tässä on muuten sellainen tilanne että saattas olla aika reilusti hyvää kamaa sun prokkikseen kohta myynnissä tai miksei jopa toinen autokin.
Juu kyllähän sitä tarvii alkaa pian hommaamaan osia tohon koneeseen, että saa talveks puuhasteltavaa. Männät, uus turbo, pako- ja imusarja nyt ainakin alkuun. Että pistä vaan tarjouksia mitä kivaa sitä olis tarjolla...=)
No nyt ois vihdoin ja viimein koppa väreissä. Ei siitä täydellistä tullu, mut pirun hyvä kuitenkin. Maalipinta on lähes virheetön, mut muutamia pakkelin hiomajälkiä näkyy.
Huomenna aamusta alkaa armoton kasaus ja tavoite on päästä autolla ens lauantaina alastarolle kiihdyttelemään...saa nähdä jääkö pelkäksi tavoitteeksi.

Huomenna aamusta alkaa armoton kasaus ja tavoite on päästä autolla ens lauantaina alastarolle kiihdyttelemään...saa nähdä jääkö pelkäksi tavoitteeksi.

Mikä siinä on kun laitetaan isommat jarrut ja kaikki putket ja letkut uusiksi, niin letkut on sit jotain normi pas*aa, eikä esim. teräspunosletkua joka kestää hieman paremmin ja parantaa jarrujen tuntoa ja on paremman näköistäkin!? ;)
p.s ei vittuilua, vaan kunhan ihmettelen, kun joka projektissa sama homma...
p.s ei vittuilua, vaan kunhan ihmettelen, kun joka projektissa sama homma...
Eipä taida tehostetussa jarrujärjestelmässä olla mitään merkitystä tuohon jarrutuntumaan.
Teho kasvaa ainakin, kun letkut ei pääse pullistumaan -> joustamaan paineen alla.
Muuten on kyllä todella asiallinen projekti, mutta kunhan vain ihmettelin noita letkuja kun ei ne nyt niin hirveästi maksakkaan...
No jarrun tehokkuuskin taitaa pääsääntöisesti riippua seuraavista suureista:
Pääsylinterin halkaisija
Satuloiden mäntien halkaisija
Tehostusvoima
Kuljettajan poljinvoima
Jarrulevyn halkaisija
Jarrupalan pinta-ala
Renkaat halkaisija
Renkaan ja tien pinnan välinen kitka
Tuo letkun pullistuminen nykysillä ehjillä hydrauliikkaputkilla on niin vähäistä, ettei sillä ole merkitystä. Kilpureiden tehostamattomilla järjestelmillä jarrutuntumaan tuo jo sitten vaikuttaa.
Mutta eipä se nyt taida on tämän projektin pääaihe.
Pääsylinterin halkaisija
Satuloiden mäntien halkaisija
Tehostusvoima
Kuljettajan poljinvoima
Jarrulevyn halkaisija
Jarrupalan pinta-ala
Renkaat halkaisija
Renkaan ja tien pinnan välinen kitka
Tuo letkun pullistuminen nykysillä ehjillä hydrauliikkaputkilla on niin vähäistä, ettei sillä ole merkitystä. Kilpureiden tehostamattomilla järjestelmillä jarrutuntumaan tuo jo sitten vaikuttaa.
Mutta eipä se nyt taida on tämän projektin pääaihe.
onko muuten suunnitelmissa tulla jurvaan 2.9.?
Ei ikävä kyllä pääse ku ollaan just sillo mamman kanssa reissussa. Sen takia ois kiire saada ens viikonlopuks auto ajokuntoon et pääsis käymään ees jossain tapahtumassa...
Oliko väri siis Mersun kartasta?
Väri on Audin kartasta LY7W.
Tänään sain sähköt vedettyä, kojelaudan paikalleen, jarrut kasaan, ym. Huomenna jos sais koneen paikalleen.
Edit. Lähti kun otti isomman lekan. Olikin sarana kulunut eikä saranatappi, et nyt pitäis sitten saada jostain uus sellanen ASAP.
Taitaapi olla aika yleistä, että se saranakappale sieltä kuluu. Ei tappi. Isomman lekan sijaan kannattaa taiteilla ovi vaikka ruuvipuristimeen ja sillä painaa tappi ulos. Hakatessa saattaa saranan kiinnike ovessa saada kipeetä. Uusia saranasarjoja saa marmoritiskiltä. Pitää sisällään uude tapin, tapin ja saranan välisen "laakerin" sekä sen saranakappaleen. Maksaa jotain noin 15 euron paikkeilla.
Erittäin hieno projekti. Vastavia soisi näkevän paljon useamminkin. Takaiskarin yläpään kiinnikkeen nosto hyvä ajatus. Mielestäni vielä täysin laillinen. On noita vastaavia muissa autoissa ennenkin nähty.
Hakatessa saattaa saranan kiinnike ovessa saada kipeetä
Tossakin se vähän repes irti, et joutu hitsaamaan uudestaan kiinni.
Konehuone ois nyt täytetty ja vois alkaa suunnittelemaan koneen käynnistystä. Muutamia kysymyksiä, kun ensimmäistä kertaa oon autoa kasaamassa.
Pitääkö öljynpaineet pyöritellä ennen käynnistystä, niin että turbolla on heti öljyä? Startilla sahaamalla, vai miten?
Pitääkö jäähdytysnestejärjestelmä jotenkin ilmata? Jos niin miten?
Pitääkö ohjaustehostin ilmata?
Jos tulee jotain muuta mieleen mitä ennen käynnistystä ois hyvä tehdä, niin mielellään kuulen kommentteja.
Meikäläiselläkin sarana vhän repes irti kun isolla lekalla huitas... Mutta uusi tappi meni todella hyvin sisälle kun jäädytti sen ensin. Olis pitänyt melkein kokeilla paukauttaa ensin kaasulla kuumaksi vanha tappi ja sitten jäädyttää jollain kylmäsprayllä tms.
Ja mitä noihin jarruletkuihin tulee niin kyllä nykyiset letkut on niin hyviä, että turha niistä punosletkuista ekstraa on maksaa.
Yhdet jarruputket jopa kerran teetin ihan peruskaman näköisestä letkusta, mutta speksien mukaan oli paljon teräspunosletkuja tukevampaa. Ja kyllä se siltä tuntukin. Ulkonäkö voi hämätä!
Saakelin hienot noi kaaret, ainakin takan. Oliko noissa nyt 2x mk1:sen kaaria vai miten homma meni?
Ja mitä noihin jarruletkuihin tulee niin kyllä nykyiset letkut on niin hyviä, että turha niistä punosletkuista ekstraa on maksaa.
Yhdet jarruputket jopa kerran teetin ihan peruskaman näköisestä letkusta, mutta speksien mukaan oli paljon teräspunosletkuja tukevampaa. Ja kyllä se siltä tuntukin. Ulkonäkö voi hämätä!
Saakelin hienot noi kaaret, ainakin takan. Oliko noissa nyt 2x mk1:sen kaaria vai miten homma meni?
Saakelin hienot noi kaaret, ainakin takan. Oliko noissa nyt 2x mk1:sen kaaria vai miten homma meni?
Joo siinä on ekaks mk1 kaari mikä on orkkiskaaren tilalle hitsattu ja sit leikattu siitä kaaresta kantti pois ja hitsattu toinen mk1 kaari joka tulee enemmin ulos. Vähän harmittaa etten tehny pientä levitystä eteenkin, kun nyt edessä on vähän kapeempi.
Tossa muutamia kuvia missä mennään. Sen verran ahdas talli ettei saa kunnolla autoa mahtumaan kuvaan.
Kojetaulua joutu pilhomaan kaarien takia, mut saa nyt olla tollanen kun ajatuksena oli tehdä kokonaan uus kojetaulu ens talvena. En laittanu sivupuhallussuuttimiakaan paikalleen, vaikka ne ois just ehkä mahtunu.
Luukut ja ovet saan tänään maalarilta, et sitte pääsee asentamaan niitä.





Toivottavasti tämäkin on Alastarolla lauantaina,niinkuin kaikki hienot volkkarit silloin ovat :)
Pahasti näyttää että joutuu tulemaan Audilla Alastarolle...
Muuten kasaus menee ihan aikataulussa ja varmaan vois saada aamuksi auton ajoon, mut ainut ongelma on et en saa konetta käymään. Kaikki piuhat on kiinni ja bensaa tulee suutintukille asti, mut yleismittarilla mittasin että suuttimille ei tuu virtaa startatessa, eikä sitte tietenkään bensakaan mene sylinteriin asti. Siihen loppu mun osaaminen, että pakko kai toi on viedä jollekin ketä osaa sille jotain tehdä.
Vai löytyykö täältä jotain Hestec-tietäjää ketä osaa sanoa tohon jotain?
Nyt kun on kesälomasta selvitty, niin on ehtiny taas kasaamaan autoa lisää...
Sain auton käymään, kun toi että suuttimille asti ei menny tietoa johtui siitä ettei Hestecille menny moottorin pyörimistietoa. Tämä taas johtui siitä, että triggeripyörän ja anturin väliä oli liikaa.
Eli nyt käy, mutta tuntuu käyvän aika huonosti. Tärisee tosi paljon ja saa sahata pitkään että käynnistyy. Voisko käydä kolmella? Mites sitä lähetään selvittelemään että käykö kolmella?
Muuten alkaa kasaus olla muutamia osia vaille "valmis". Etuvilkut puuttuu, peilit pitäis maalata, sisälle penkit kiinni ja kattoluukku pitäis kasata.
Jos nyt sais ton vaan nopeesti ajoon ennen lumen tuloa niin sais ees vähän tuntumaa, niin siistitään asennuksia sitte talvella.




(Tiedän että joku kuitenkin sanoo jotain kun toi merkki on vinossa niin sanotaan nyt että se on vaan maalarinteipillä kiinni, kun kokeilin miltä se näyttää)
Sain auton käymään, kun toi että suuttimille asti ei menny tietoa johtui siitä ettei Hestecille menny moottorin pyörimistietoa. Tämä taas johtui siitä, että triggeripyörän ja anturin väliä oli liikaa.
Eli nyt käy, mutta tuntuu käyvän aika huonosti. Tärisee tosi paljon ja saa sahata pitkään että käynnistyy. Voisko käydä kolmella? Mites sitä lähetään selvittelemään että käykö kolmella?
Muuten alkaa kasaus olla muutamia osia vaille "valmis". Etuvilkut puuttuu, peilit pitäis maalata, sisälle penkit kiinni ja kattoluukku pitäis kasata.
Jos nyt sais ton vaan nopeesti ajoon ennen lumen tuloa niin sais ees vähän tuntumaa, niin siistitään asennuksia sitte talvella.






(Tiedän että joku kuitenkin sanoo jotain kun toi merkki on vinossa niin sanotaan nyt että se on vaan maalarinteipillä kiinni, kun kokeilin miltä se näyttää)
-
- -
- Viestit: 211
- Liittynyt: 14.9.2005 14:23
Kiitoksia vaan kehuista!
Sisustasta tulee kyllä tosi kliini, ku sinne ei tuu yhtään mitään kojetaulun ja penkkien lisäksi. Eli ei katto-, lattia-, pilari-, ym verhoiluja. Talvella vois yrittää kehittää ovien suojaksi jotain mut nyt saa olla ilman. Lisäks kojetaulu tekis mieli tehä kuidusta tai sitte sovitella jonkun muun auton kojetaulua...mut saa nähä miten on innostusta.
Se ois tarkoitus et auto ois heti lumien sulattua ajossa, ettei käy samalla tavalla ku tänä kesänä et koko kesä rakennetaan. Nyt on onneks korista suurimmat tehty, et on enää siistimistä jäljellä.
Sisustasta tulee kyllä tosi kliini, ku sinne ei tuu yhtään mitään kojetaulun ja penkkien lisäksi. Eli ei katto-, lattia-, pilari-, ym verhoiluja. Talvella vois yrittää kehittää ovien suojaksi jotain mut nyt saa olla ilman. Lisäks kojetaulu tekis mieli tehä kuidusta tai sitte sovitella jonkun muun auton kojetaulua...mut saa nähä miten on innostusta.
Se ois tarkoitus et auto ois heti lumien sulattua ajossa, ettei käy samalla tavalla ku tänä kesänä et koko kesä rakennetaan. Nyt on onneks korista suurimmat tehty, et on enää siistimistä jäljellä.
Pitää ite sit varmaan jättää se kojelautakin pois, niin tulee vielä kliinimpi ;)
Ei maar, hienon näköinen kulkupeli. Miltäs konehuone näyttää, vai meinaatko fiksata tekniikkapaketinkin talven aikana "näyttelykuntoon"?
Pitäis tulla taas moikkaamaan joku päivä ja hämmästelemään vielä vähän noita turva-, sekä lokasuojan kaaria, että laitanko itse myös samanlaiset.
Ei maar, hienon näköinen kulkupeli. Miltäs konehuone näyttää, vai meinaatko fiksata tekniikkapaketinkin talven aikana "näyttelykuntoon"?
Pitäis tulla taas moikkaamaan joku päivä ja hämmästelemään vielä vähän noita turva-, sekä lokasuojan kaaria, että laitanko itse myös samanlaiset.
Miltäs konehuone näyttää, vai meinaatko fiksata tekniikkapaketinkin talven aikana "näyttelykuntoon"?
Konehuone näyttää melko hirveeltä, että sille pitäis talven aikana tehä jotain. Jos ei nyt näyttelykuntoon, mut jos sen siihen kuntoon sais että kehtais avata konepellin muuallakin ku omassa tallissa. =)
Ainakin uus imusarja ois tarkoitus teettää ja johdotuksia siistiä. Imusarjan mukana muuttuu sitte myös ahtoputket ja hieman isompi cooleri myös mahtuu keulalle. Lisäks pitäis hommata isompi syyläri, että sen joutuu varmaan kans teettää mittojen mukaan. Putkisto pitäis kans tehä uusiks 3" rööristä.
Pitäis tulla taas moikkaamaan joku päivä ja hämmästelemään vielä vähän noita turva-, sekä lokasuojan kaaria, että laitanko itse myös samanlaiset.
Tervetuloa vaan, kyllä siellä tallilla tulee varmaan tässä aikaa vietettyä että sais ton mahd pian ajoon.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mietin kyllä tota ovien vaihtoa, varsinki ku noi ei ollu ihan priimakunnossa, mut kuvia katellessa tykästyin enemmin noihin pikkulasioviin.
Se harmittaa etten tehny pientä levitystä myös etukaariin. Sais madallettua hieman enemmin ja sitte olis yhtenäisemmän näköinen takapään kanssa.
Ja tämä harmittaa myös, etten tehny. Tällä hetkellä ei oo takapönttöä ollenkaan ja putki loppuu taka-akselin takapuolelle, jossa se on käännetty maata kohden. Talven aikana kun tulee uus putkisto, niin täytyy sitte tuoda putki takahelmalle asti ja kääntää se siitä diesel-tyyliin alaspäin.
Meneekö toi muuten katsastuksesta läpi noin, että putki jää tonne auton alle?
Ovenkahvat haen vaan Motonetistä, kun ei noi Porssen kahvat ollu ihan bolt-on vivustojen suhteen ja kun niihin mulla ei oo avainta. Täytyy talvella sitte paremmalla ajalla puuhastella niitten kanssa ja jos sais siirrettyä noista Motonetin kahvoista lukot niihin.
Se harmittaa etten tehny pientä levitystä myös etukaariin. Sais madallettua hieman enemmin ja sitte olis yhtenäisemmän näköinen takapään kanssa.
Oisit nyt samaan vaivaan hitsaillu vielä tuon putkenkolon umpeen vielä tuolta perästä...=)
Ja tämä harmittaa myös, etten tehny. Tällä hetkellä ei oo takapönttöä ollenkaan ja putki loppuu taka-akselin takapuolelle, jossa se on käännetty maata kohden. Talven aikana kun tulee uus putkisto, niin täytyy sitte tuoda putki takahelmalle asti ja kääntää se siitä diesel-tyyliin alaspäin.
Meneekö toi muuten katsastuksesta läpi noin, että putki jää tonne auton alle?
Ovenkahvat haen vaan Motonetistä, kun ei noi Porssen kahvat ollu ihan bolt-on vivustojen suhteen ja kun niihin mulla ei oo avainta. Täytyy talvella sitte paremmalla ajalla puuhastella niitten kanssa ja jos sais siirrettyä noista Motonetin kahvoista lukot niihin.
No nyt sai auton käymään kaikilla neljällä ja sain jopa ajettua muutaman sata metriä tallin pihallakin. Ensivaikutelma oli, et kytkin on ihan helvetin jäykkä ja yhdistettynä on-off sintterilevyyn, niin liikkeellelähtö on mielenkiintoista tavalliseen kytkimeen tottuneena.
Puolasta oli toinen puoli pimeänä ja kiitos Tero K:n puhelintuen sain löydettyä yhen johdon joka oli revenny irti liittimestä. On ne ihme vehkeitä kun pitää ihan kaikki johdot olla kiinni...=)
Enpä tiedä...täytyypä selvittää. Se oiskin hyvä niin ei tarvis monia avaimia pitää mukana. Ennen autossa oli sähkölukot ja kahvoissa ei ollu avaimenreikää ollenkaan, niin sen takia mulla ei ole tähän lukollisia kahvoja.
Puolasta oli toinen puoli pimeänä ja kiitos Tero K:n puhelintuen sain löydettyä yhen johdon joka oli revenny irti liittimestä. On ne ihme vehkeitä kun pitää ihan kaikki johdot olla kiinni...=)
Eikö niitä Porschen kahvoja vois sarjottaa alkuperäisiin avaimiin sopivaksi?
Enpä tiedä...täytyypä selvittää. Se oiskin hyvä niin ei tarvis monia avaimia pitää mukana. Ennen autossa oli sähkölukot ja kahvoissa ei ollu avaimenreikää ollenkaan, niin sen takia mulla ei ole tähän lukollisia kahvoja.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa