budjettitason käyttöauto prokkis: Caddy 1.6TD

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

budjettitason käyttöauto prokkis: Caddy 1.6TD

ViestiKirjoittaja jvt1 » 2.6.2007 22:27

No pistetään nyt tähän tämäkin, saa nähä saako poistaa heti alkutekijöiksi ensviikolla :) (kuvat tuloo ku jaksaa, muistaa tai ees kehtaa)

Eli mistä lähdetään liikenteeseen: ruotsin tuliainen VW caddy 1.8i -90 pintakukkaa siellä täällä

peltiä on tähän mennessä vaihdettu, parit laput saa vielä vaihtaa ja sitte keskitytäänki ihan pelkkään tekniikkaan..

kone lähtee pois ja on myynnissä jos tarvetta ilmenee.


koneeksi tulee perus 1.6D varustettuna näin aluksi TD koneen hilppeillä, ahtimeksi tulee myöhemmin tuon kasikymppiQ projektin S2/S4 pakotin kunhan saan edistetty sitä tarpeeksi.
www.taukopaikka.fi
Viimeksi muokannut jvt1, 15.9.2007 21:33. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 3.6.2007 3:22

ok.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.6.2007 4:48

Mitään veikkausta miten tuo S2/S4 KKK24 toimii dieselissä?

Vai meinaatko kokeilla vaan?

Millaista pakosarjaa suunnittelet jos hukkaporttikin pitää mahduttaa koneen ja tulipellin väliin?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.6.2007 11:19

Mitä kokoluokkaa se Ässän K24 on? Ei oo tullut koskaan käsissä pyöriteltyä sellaista.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 4.6.2007 23:42

Nonni, siellä on rumasta kiposta vielä rumempia kuvia.. http://public.fotki.com/jtapio/tdcaddy/

Niin joo tuosta ässän ahtimesta, tuli vasta myöhemmin mieleen joo että sinnehän pitäs tosiaan mahtua se hukkiskin, no pitää sommitella ja sovitella sitten että miten mahtuu.. ihan kokeilemisen vuoksi vain teen.. kun nyt sattuu jäämään yli tuo pakotin, tai myis pois, kattoo nyt..

alkais olla peltihommat riittävällä asteella nyt, puhallusta, pohjia ja maalia perään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.6.2007 8:52

pintakukkaa siellä täällä

ihan normaali tapaus, että saa puoli neliötä hitsailla, vaikka olisi tuoreempikin kädi. Laita vaan ensin ulkokuori kuntoon. Huomattavan usein näissä avolavaprojekteissa auto rikitellää häthätää ajokuntoon ja sitten aletaan suunnitella isojen tehojen irrottamista.
Kun autolla on massaa hieman toista tonnia, ei edes ihmeitä tarvita. Eikös se ole ihan kiva motti tuo bensaruiskukin -ei tarvitse dieselveroa maksaa 8)

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 5.6.2007 9:05

lukkari: no onhan se bensakin ihan jees mutta tarkoitus saada sellainen peli että saa sitten ajella, kun tulee varmasti paljon ajoa kesälle (mökkiremppaa jne jne)

No tuota ei ole häthätää korjattu vaan ihan päittäis saumoilla ja ajan kans tehty + sisäpuolelta maalattu/suojattu ja puhallettu kaikki saumat. (kuvat ei anna ihan oikeutta) Ainoa että kyljet on saanu näemmä runtua että pitää nyt miettiä millä saa siihen tasaisen pinnan, ei kiinnostais alkaa mättämään kittiä kylkiin, varisee kuitenkin jossain vaiheessa pois :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.6.2007 9:28

Työnjäljestä päätellen ihan asialinjalla edetään korin suhteen. Aika monta turbodieselprojektia on nähty tai on suunnitteilla, vaikka auton ulkonäkö olisi se ensimmäinen panostus.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 9.6.2007 19:06

No niin se repes taas käsistä, piti maalata vain samalla värillä mutta niin se muuttui.

Maalit haettu, väriksi tulee pösön metallihohto punanen, tästä poiki vielä uusi idea. Rakentaa ihan kunnon maalaushalli omaan käyttöön ja harrastelijamaalareille pientä korvausta vastaan.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 18.6.2007 10:34

ja sitten hiontaa hiontaa ja maalia päälle.. (linkissä jotain häikkää, korjattu)

http://public.fotki.com/jtapio/TDcaddy/17062007045.html
Viimeksi muokannut jvt1, 20.6.2007 17:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 19.6.2007 2:00

Ei näy toi kuva mozillalla ainaskaan

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.6.2007 8:58

Eilen se vielä näkyi, mutta ei nyt enää (IE7).

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 20.6.2007 12:44

ootkos kattony tuulilasin alareunaan..? siellä voi olla mukava yllätys tiivisteen alla..
itellä caddyssä aivan puhki ruostunu sieltä ja kävin kysymässä romarilta "uutta" joka ei ois niin paskana niin 150€ sano ku on kuulema niin vittumaine ottaa poisa :D siinä vaiheessa että misä täsä on lähin pellin myyjä :D
on vaa vittumaine rueta vääntään siihen sitä että tulis ees suunnilleen oikeen näköstä jälkiä :S

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 20.6.2007 17:43

Joo kyllähän se vähän hapraalta näytti, piti kummatkin alakulmat vaihtaa ja onhan siinä hommaa että saa siitä oikean näköisenkin :)

Eilinen menikin sitten jumiutuneiden jarrusatuloiden kanssa taistellessa, no nyt on nekin kunnossa.

huomasinpa että 1.8Q -85 audin etusatulat passais suorilta mutta tarttisi 14" valssit mutta ei ollu oikealla jaolla yhtään tallin perällä :)

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 20.6.2007 22:20

Ei sulla kuvia siitä sattus olemaan miten asian toteutit.? :D

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 20.6.2007 23:30

itellä on kkk k24 ahdin..ei ole häävin kokoinen :)

EDIT: siis tässä diesel kolopallossa. kyllä se hukkis sinne mahtuu

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 26.7.2007 14:53

voe pojjaat.. tuli pervesio pistää himpun erilainen väri kättyyn :D saa pelkääjän puolelta vielä hiplata kun piti sössiä aivan turhaan pari valumaa mutta muuten tuli ihan ok pinta..

kuvatuksia> http://public.fotki.com/jtapio/tdcaddy/26072007084.html

jone64
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.1.2007 19:09

ViestiKirjoittaja jone64 » 26.7.2007 15:56

Aika porno väri;)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 26.7.2007 17:05

luulis ainakin erottuvan ton käppyrän...XD

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 26.7.2007 23:28

Juu ei kättystä sittenkään tule TD eikä saatika edes D koneellista, koska tuo on ruotsin tuonti ja lava on lyhkäsempi kuin pitäisi lain mukaan olla pakuksi.. joten annetaan olla noin, onpahan joutusaa kulkua ja kohtuu syönnillä.

Eiköhän tämä prokkis sitten ollutkin tässä.. eteen vielä audista ylimääräiseksi jäänyt lippa jos jaksaa. Ehdottomasti tämä väri vaatii kyllä kunnon valssit.. saapi ehdottaa sopivan pornoja ;)

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 26.7.2007 23:34

jotkut leveellä reunalla olevat 15" 5puolalla ja puolat korinväriin :D

koukkpen
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.2.2007 21:11

ViestiKirjoittaja koukkpen » 27.7.2007 9:58

Eikös se avolavan lavan pituus sääntö muuttunut 1,85m-->1,75m tämän vuoden alusta.

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ViestiKirjoittaja caddy mään » 27.7.2007 11:40

minäkin muistelisin että eikös se muuttunut tuo lavan mitta juttu...

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 27.7.2007 14:13

Jaa no tuttu katsastusinssi käväisi mutkan muilla asioilla kylässä ja asiasta keskusteltiin, vaatii sen helvetin kopin lavanpäälle. Jos jollakin asiasta muutakin kuin mutua niin lakitekstiä kehiin. Jos säännös on muuttunut niin sitten ehdottomasti kiisseli nokalle hieman ahdistettuna..

koukkpen
-
Viestit: 8
Liittynyt: 16.2.2007 21:11

ViestiKirjoittaja koukkpen » 27.7.2007 19:13

Pikaisesti kuuklaamalla löysin tälläisen lakitekstin. http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20061450 sieltä pykälä 23. Sitä en tiedä onnistuuko lavanpituuden muutos vanhempiin vermeisiin. Mun omassakin caddyssä on tuo kirahvinkuletuskoppi ja nyt peltihommien pikkuhiljaa valmistuessa olen aatellut että en sitä enää takaisin laita.

Ake:n sivulta löytyi tämmöinen ohjeistus http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/751EFDD6 ... T42007.pdf

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 6.8.2007 5:32

mites jvt1 oot lavakaaren kiinnittäny,kun itellä olis kans suunnitelmissa tommonen niin kattelin kiinnityspaikkoja kaarelle niin lavan sivuilla on ontto tila,mistä oot päässy sinne jos oot pultit laittanu??? Mitä yleisesti maksoi ton kaaren teettäminen?

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 6.8.2007 9:40

siinäpä tuo kaari oli kun meille tuli. Se on lavan kyljissä pulteilla (mutterit on peltien sisäpuolella hitsattuna) about 20cm lattiapinnasta, sekä lattiasta myös pulteilla.

Ja jos tuollaisen olisin halunnut niin johan tuon olisi näppärästi tekaissut itsekin ;) pari ysikymppistä mutkaa, putkea ja rautaverkkoa..

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 8.8.2007 0:38

Kerrotaas tähänkin hieman löydöksistä, takaluukkua puhaltaessa tuli esille merkit GTi.
http://public.fotki.com/jtapio/tdcaddy/08082007125.html

Tai kertokaas mikä aiheuttaa pätkimisen täyskaasukiihytyksessä? ja välillä tuntuu et kävis vajaasti pätkimisen jälkeen vielä jonkun aikaa.. sekä tulee sellaisia puolen sekunnin täyskatkoksia kulkuun. Virtapuoli on tsekattu (uusittu normihommelit). Jos pedaalia ei ihan lattiaan asti runttaa niin toimii silloin ilman pätkimisiä.

edit: voi tuo toki olla ihan GT:kin, hitto kuka tuosta merkin jämästä saa selvää..

Mitä malleja näitä kaikenkaikkiaan muuten on?

tulipa vastaan samanmoinen
klick

ja lisää pukkaa..
klik
Viimeksi muokannut jvt1, 10.8.2007 8:14. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 9.8.2007 23:09

Ainakin itellä GT kädissä oli kaasuvivustossa mikrokytkin täyskaasuasennolle, sen funkitiota tiedä sen kummemmin mutta se oli automaattisesti deactivoitu koska oli menny johdot poikki.

Cädissä oli myös pientä käyntiongelmaa, mutta lopulta siihenki löyty syy kun kerran startatessa tippui imusarja, mutta ihmeen hyvin se aina pelas mitä välissä hävis tyhjäkäynti =)

VWantti
-
Viestit: 16
Liittynyt: 28.7.2003 9:57

ViestiKirjoittaja VWantti » 17.8.2007 12:15

Itse käytin täällä jyväskylässä tuota kamelimallin dieseli caddyä katsastuksessa ja samalla kysyin tuosta lavan pituudesta ja vastaus oli että se on vuoden alussa muuttunut 185cm->175cm. Muutoskatsastus tarvitaan jos lasikuitu koppi on merkitty rekisteriotteeseen muuten ei tarvitse käydä katsasteleen. Tälläistä ainakin jyväskylässä

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 21.8.2007 0:05

No tämähän menee hyvin, torstaille olisi rekisteröinti katsastus ja aloin katsomaan et pakosarja vuotaa niin oli katkennu pultit nelospytyn kohtaalta kokonaan kannen sisälle, noh kansi irti ja pultit veke ja huomenna uutta kannentiivistettä hakemaan ja kone taas nippuun. Saas nähdä mitä vielä pitää tehdä. Kyllä siinä vielä jotain tulee eteen.

Mites kun tuossa on lambda ja katti (joka ei varmasti toimi ulkonäön mukaan ainakaan) niin jos ottaa katin pois jo nyt niin meneekö tuo ei-vähäpäästöiseksi vai miten on? Muistelisin että näin porukka teki aikanaan kun saksasta uittivat autoja.

Ja jos joku viittisi kertoa suuttimien O-renkaiden koon niin olisin kiitollinen.

Jos tuota nyt edes alkaa kiisselöimään niin pitäisi jostain halvalla saada TD:n pakosarja, ahdin ja pumppu (tai koko moottori), ei saanut hommatuksi sillon kun tuota TD hommaa aluksi suunnitteli kun tuli se lavan pituus homma eteen. Tavan D kone kyllä seisoisi tallin perällä odottelemassa, mutta kannattaako alkaa GT:tä muuttamaan? kuinka tuo kippo on harvinainen?

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 23.8.2007 22:35

voi v*.. nostetaanpa uudestaan kansi pöydälle. kolmosen imuvena vuosi kuin vanhan emännän.... meni vissiin siinä kun porsineita pakosarjan pultteja otettiin pois. Muissa pytyissä painemittari heilahti nätisti 11 pintaan..

eipä ehtiny edes tälle viikolle leimauttamaan.

noo.. uusi venttiili ja kannenpultit on jo tulossa..

EDIT: ei tartte venttiiliä uusia, oli mennyt siinä vaiheessa, kun irroittelin katkenneita pakosarjan pultteja hitsaamalla hitsikipinä venttiililautasen alle siihen seetin ulkopuolelle ja jotenkin jäänyt siihen, 1mm rako jäi tuon takia. Mitään jälkiä ei onneksi ollut seetissä tai venttiilissä ja nöölikin lähti hipaisemalla.
Uudestaan kansi kiinni uusilla pulteilla ja testimittaus, kaikissa tasaisesti 11 lukemat. Moottori käyntiin ja ajotus kohdalleen niin avot, jo passaa.

Maanantaina siis konttorille :)

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 30.8.2007 12:40

Noniin nyt on tämäkin kasa suomenkilvissä, ei mennyt ihan ensimmäisellä maanantaina läpi vaan jäi toimimatta lasinpyyhkijät (olivat ruostunu kiinni) sekä raidetangonpää toiselta puolelta ja liian lyhyet jouset :D piti hätäisesti jotkut saada alle kun oli toinen poikki, No onneksi löytyi varastosta sopivat vielä tilalle.

TD konekin on tulossa jo tännepäin niin pääsee sen laittamaan jollain aikataululla sitten keulille. Tuosta irtoaisi peruskunnostettu GT 1.8 k-jet (90vai 95hp) moottori sitten markkinoille.

Ja kyllä, se on pakettiauto lyhyellä lavalla ja lavakaarilla.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 15.9.2007 22:38

Noniin.. ostakees tuo 8v k-jet GT kone johtosarjoineen pois ettei jää talveksi lojumaan nurkkiin ja viemään tilaa..

TD kone + välijäähy tuli tosiaan tuossa alkuviikosta ja sitä tässä istuteltu paikalleen. Odottelen jotta saan tig hitsi kaupat solmittua niin pääsen suunnittelemaan toista turboa paikalleen, tilaahan tuolla on varsin hyvinkin isommille vehkeille ;)

varsin vänkä tuo ykköskorin etukorvakko (siis se joka on moottorin päätyssä kiinni) Se pultti jos päättää ruostua puslan rautaputkeen kiinni niin saakin temmeltää jotta saa moottorin irti korista :)

niin ja väri vaihtuu taas, eihän tuolla aja susikaan kun 75% vastaantulijoista joko hymyilee tai kääntää myötähäpeästä pään :D Ei sillä ettei kuskilla hymyilytä kun tuolla ajelee :)

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 16.9.2007 20:48

sanokaas onko bensavehkeessä ja TD koneessa erit startit? vai onko tuo bensan startti vain tiensä päässä, ei jaksa edes pyörittää konetta kunnolla edes apuvirralla.

Pitäneekö tässä lähtiä huomenissa hakemaan varaosaputkasta starttia..

edit: hieman hakua käyttäneenä ilmeisesti on eritehoiset startit, pitänee hakia uus

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 17.9.2007 8:49

Diisselissä aikalailla isommat puristukset kun bensakoneessa, niin ei ihme, ettei bensakoneen startti pyöritä. Minkälaista väriä haetaan pintaan seuraavaksi?

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ViestiKirjoittaja caddy mään » 17.9.2007 16:06

bensa vehkeen startilla on ihan turha koittaa pyöritellä! se on liian tehoton.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 17.9.2007 16:23

Jep, kunhan vain kokeilin, oikeastaan jo tiesinkin mutta ajattelin vain että oliskos niin että nahkahousut on käyttänyt samaa starttia kaikissa kuten VAG:illa tuntuu olevan tapana noitten osien suhteen.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 18.9.2007 14:50

Noniin. Johtosarja menee bensavehkeen mukana jotta pitää tehdä vähän uusiksi noita johdotuksia.. Muutama anturi ois vailla johdotuksia.

Kannen päässä vesilähdössä on lämpötila-anturi, mihin ja minkävärisellä johdolla?

Kannen päässä veden/öljyn lämpö? ollut keltaisella johdolla, mikä ja mihin? ylilämpövaroitus?

Hehkutuksen releelle pitäisi varmaan vetää kans lämpötieto, onko jompikumpi noista käyttökelpoinen, siis jos ei ole ylilämpövaroitusantura tuo yks?

Minkävärisellä johdolla menee öljynpainetieto?

perse ku ois 1 koppasen sähkökuvat mutta kun ei ole..

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 24.9.2007 12:28

Nonnih.. Sehän oli pitkäikäinen kapistus, paluuletkun putki napsahti öljypohjasta poikki ja öljyt mäellä. Ahdin sai ainakin siipeensä ja se vaatii uudet laakerit (laakeroin ja myyn eteenpäin, että varauksia jos tarvetta löytyy).

Muuten kiertokangissa ja muissa ei näkynyt mitään kulumia.

Uusi kuristin hommattiin ja lykätään paikalleen kunhan vain saapuu (gt2056v)

10-11mm nestepää pitäs vain löytää muttei kukaan tahdo myydä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa