Corrado:mallit,tyyppiviat yms.
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado:mallit,tyyppiviat yms.
Corrado alkanut kiinnostamaan menopelinä ja tietoja nuista kaipailisin...
Eli valmistusvuodet, moottorivaihtoehdot, onko yhtenevää paljonkin esim:golffin kanssa? ja tietysti tyyppiviat sekä hyvät ja huonot puolet sekä mitä erityisesti ostaessa kannnattaisi huomioida....Kiitokset vastanneille vaivannäöstä
Eli valmistusvuodet, moottorivaihtoehdot, onko yhtenevää paljonkin esim:golffin kanssa? ja tietysti tyyppiviat sekä hyvät ja huonot puolet sekä mitä erityisesti ostaessa kannnattaisi huomioida....Kiitokset vastanneille vaivannäöstä
Valmistettu vuosina 89-95
Moottorvaihtoehdot:
PG - 1.8 8V G60 remmiahdettu 118kw (9/88-7/93)
KR - 1.8 16V 102kw (4/89-7/92)
9A - 2.0 16V 100kw (8/91-7/95)
2E - 2.0 8V 85kw (4/93-9/94)
ADY - 2.0 8V 85kw (7/94-7/95)
ABV - 2.9 12V VR6 140kw (8/91-7/95)
Kattoluukuttomat versiot perin harvinaisia.
Teknisesti melko pitkälle sama auto esim. Golfin kanssa.
Moottorvaihtoehdot:
PG - 1.8 8V G60 remmiahdettu 118kw (9/88-7/93)
KR - 1.8 16V 102kw (4/89-7/92)
9A - 2.0 16V 100kw (8/91-7/95)
2E - 2.0 8V 85kw (4/93-9/94)
ADY - 2.0 8V 85kw (7/94-7/95)
ABV - 2.9 12V VR6 140kw (8/91-7/95)
Kattoluukuttomat versiot perin harvinaisia.
Teknisesti melko pitkälle sama auto esim. Golfin kanssa.
Kattoluukuttomat versiot perin harvinaisia.
Nähtiinpä ruotsissa yksi jossa oli jopa veivi ikkunat. Ja sinäänsä hauska,että niistä taisi suurin osa olla kattoluukuttomia malleja. Mikähän siinäkin mahtoi olla.
Tyyppivikojahan noissa ei ole.On vain ominaisuuksia. Ja luulen,että ne selviää kun lueskelee noita vanhoja kirjoituksia.
Varaosat on ihan edullisia ja hyvin saatavilla,jopa ihan tarvikeliikkeestä.Aika pitkälti nivelet ja muut samoja,kun muissa saman ikäluokan volkkareissa.Jos ei muuten niin hiukan mälväämällä. Ja jos ei muuten niin yhteys mdcomprexiin,niin löytyy osia,kaikea tarvittavaa corradoon. Tai vaikka koko auto.
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
On tuotu ja ihan reilustikin, ihan maahantuojan toimesta. Tosin tainnut ylittää aikaa sitten nämä yksityiset tuonnit sen määrän mitä aikaisemmin oli maassa.
Scirocco kakkosia ei taidettu tuoda kuin muutaman vuoden, vaikka valmistettiin liki kymmenen vuotta, ja hinta oli kyllä aika kohdallaan niissäkin, määrä oli jossain 30 kpl hujakoilla, korinvaihtoja kyllä tehtiin aika paljon. Corradossa perus hinta taisi olla myös mukavan korkea.
Scirocco kakkosia ei taidettu tuoda kuin muutaman vuoden, vaikka valmistettiin liki kymmenen vuotta, ja hinta oli kyllä aika kohdallaan niissäkin, määrä oli jossain 30 kpl hujakoilla, korinvaihtoja kyllä tehtiin aika paljon. Corradossa perus hinta taisi olla myös mukavan korkea.
Ja Saksassa autoistahan on se kohtalaisen hyvin paikkansa pitävä totuus, että jos siinä on kattoluukku, siinä ei ole ilmastointia ja toisinpäin...
jaa... minä kun olen aina ollut siinä uskossa,että tuo pätee pohjoismaihin.Ja että euroopassa on otetaan aina molemmat.En kovin "suomiautoa" muista missä olisi molemmat. Juuri joku aika sitten josssain kursseillakin sanoivat,että pikkuhiljaa rupeavat suomalaisetkin ottamaan uutta autoa ostaessa molemmat,mutta silti yllättävän harvat,jos vertaa vaikka eurooppaan.
Mul oli pari pient reikää takapuskurin alla siin koris, jollain muulla tais olla kans samas kohtaa. Ja sit kato et toi ylävesiletku on kunnos se ku tahtoo kans poksahtaa ja maksaa vissii 80-90e. Ja noi takasatula tahtoo jäädä jumii. Ja kattoluukku on kans heikko kohta ;D Tossa noista vanteista http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=80359
Ja tossa kattoluukusta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54251
Ja tossa kattoluukusta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54251
Corradot on siitä hyviä että ne säilyy isältä pojalle (pitäs ainaki). Oikeastaan ainut ruostuva kohta jota olen nähnyt on juuri toi takapuskurin alla peltihelmassa. Noissa kun on sinkkikori ja kaikki hitsaussaumat on tehtaalla suojattu vielä asianmukaisilla aineilla.
Jos löydät Corradon jossa on korissa ruostetta muualla kuin tossa peltihelmassa niin silloin voi sanoa että kyseessä on kolaroitu ja huonosti korjattu. En halua kuitenkaan yleistää. Onhan näitä poikkeuksia vaan yleensä näin on.
Jos osaat englantia niin tossa on aika hyvä lista jolla pärjää Corradoa ostaessa.
http://the-corrado.net/wiki/index.php/The_Corrado_Buying_Guide_%26_Checklist
Jos löydät Corradon jossa on korissa ruostetta muualla kuin tossa peltihelmassa niin silloin voi sanoa että kyseessä on kolaroitu ja huonosti korjattu. En halua kuitenkaan yleistää. Onhan näitä poikkeuksia vaan yleensä näin on.
Jos osaat englantia niin tossa on aika hyvä lista jolla pärjää Corradoa ostaessa.
http://the-corrado.net/wiki/index.php/The_Corrado_Buying_Guide_%26_Checklist
Jos löydät Corradon jossa on korissa ruostetta muualla kuin tossa peltihelmassa niin silloin voi sanoa että kyseessä on kolaroitu ja huonosti korjattu. En halua kuitenkaan yleistää. Onhan näitä poikkeuksia vaan yleensä näin on.
aika monessa olen nähnyt(oma mukaan lukien) takalasin tiivisteen alta pukkaa ruostumaan.Ja aina samasta kohtaa. Ala reunasta oik. puolelta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa