Vanhempien vähän ajettujen autojen arvo?
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhempien vähän ajettujen autojen arvo?
Tälläinen asia on askarruttanu mieltäni jo jonkin aikaa ja aikaisempaa topickia en löytänyt. Työkaverillani olisi tällä hetkellä yksi -85 vuoden VW golf 1.6, jolla ajettu n. 40 tkm. Tarkkaa mallimerkintää en tiedä. Ihan jo mielenkiinnon kannalta haluaisin tietää summittaisen auton arvon, nimittäin paikallinen liike sanonut listahinnaksi n. 300€. Joka on kyllä mielestäni reilusti alakanttiin.
Varmaan aikalailla kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin. Tuokin riippuu kunnosta, jos on normisti pidetty ja ajeltu nurkissa, vähän kukkaa sun muute kun seissyt kerrostalon pihalla.. Ei varmaan arvo kummoisesti eroa muista. Jos taas kunto oikeasti kuin uusi, pidetty tallissa eikä pahemmin paskakeleillä ajeltu niin voi ollakin jo muutaman tonnin niitä muita arvokkaampi. - Suurin vaikeus lienee löytää ostaja joka tuollaisen ns. "massa auton" haluaa säilöä jonnekin halliinsa.. ja vielä maksaa siitä hyvin.
Kaikki edellämainittu siis meikäläisen maalaisjärjellä ajateltuna, ei siis mikään ehdoton totuus...
Kaikki edellämainittu siis meikäläisen maalaisjärjellä ajateltuna, ei siis mikään ehdoton totuus...
Tuppaa vaan tulemaan tollasiin autoihin, jotka seisoo, yllättäviä vikoja.
Kaveri löysi joskus 90-luvun lopulla 80-luvun alkupuolen Cherryn, jolla oli ajettu juurikin jotain 40 tkm. Ei ehtiny edes vuotta ajaa, ku poiki. Kyse ei ollu vääränlaisesta käytöstä tai puutteellisista huolloista, koska kaikki oli tehty vähintään vuosittain.
Toinen tapaus koskee ihan 2004 vuosimallin Poloa, jonka omistaa pomoni vaimo. Pololla on rällätty nyt kolmen vuoden aikana jo kaikkiaan 7000 kilometriä. Ongelmat autossa alkoi jo edellistalvena, ku pa-tankkiin oli kondensoitunu vettä. Samat ongelmat jatkui viimetalvenakin höystettynä tuota samaa kondenssivettä oli myös vaihdeaskissa (automaattivaiht.).
Ihan mielenkiintosta olisi kattella noiden autojen alakerrat muutaman kuukauden seisomisen jälkeen.
Kaveri löysi joskus 90-luvun lopulla 80-luvun alkupuolen Cherryn, jolla oli ajettu juurikin jotain 40 tkm. Ei ehtiny edes vuotta ajaa, ku poiki. Kyse ei ollu vääränlaisesta käytöstä tai puutteellisista huolloista, koska kaikki oli tehty vähintään vuosittain.
Toinen tapaus koskee ihan 2004 vuosimallin Poloa, jonka omistaa pomoni vaimo. Pololla on rällätty nyt kolmen vuoden aikana jo kaikkiaan 7000 kilometriä. Ongelmat autossa alkoi jo edellistalvena, ku pa-tankkiin oli kondensoitunu vettä. Samat ongelmat jatkui viimetalvenakin höystettynä tuota samaa kondenssivettä oli myös vaihdeaskissa (automaattivaiht.).
Ihan mielenkiintosta olisi kattella noiden autojen alakerrat muutaman kuukauden seisomisen jälkeen.
Oli tos joku aikaa sitten -82 teinikorollakin myynnissä, tarjosin itsekin siitä jotain...Ajettu oli 40-50tkm, täydellinen huoltokirja eikä autoa juurikaan uudesta erottanut. Vähän on jälkikäteen harmittanutkin ku tota en ostanut, mutta hinta tais nousta niin kovaks, ettei olis ollu "järkeä" ostaa. Kannattaahan tollasista pyytää, tuuristakin kiinni mihin hinta loppujen lopuksia asettuu.
kai siitä siellä muutaman 10te saa..;)
Tuo kuulostaa kovalla, tuon alle myydän jo ihan oikeastikin harvinaisia keräilyautoja..
Oliskohan ollut edesmenneen paavin vanhaan kauppakassi-Golffiin viittaus, piristää myyntiä kummasti, vaikka auto on perus tavaraa, mutta paavin Golf on kyllä jo oikea "pyhä lehmä" :-D.
PS. Pitäskö paavi kirjoittaa isolla, vai onko se ammattinimi, ehkä se kuitenkin on isolla?
Ei liikkeet noista mitään hyvitä mutta myyvät sitten kunnon voitolla.
Velipojalla on -89 corilla 1.3 12V ja mittarissa 97 000km. 1 omistaja ennen meitä ja täys huoltokirja. Corilla on sisältä kuin uusi mutta lommoa ja kukkaa löytyy.
Tämäkin on seissyt paljon ja on vaihdettu iskaria,akkua,laturia,pakoputkea ym.
Tämä tulee myyntiin jos jollakin kiinnostusta hyvään kakkosautoon. 2-renkaat,cd,ym.
(vaihdossa kelpaa 4-ov kolmoskoppa)
Muijan paappa vei kortin pois ja siltä jäi -77 c-kadetti jolla ajetu 110tkm. Pitäisi maalauttaa niin sais museokilpiin.
Velipojalla on -89 corilla 1.3 12V ja mittarissa 97 000km. 1 omistaja ennen meitä ja täys huoltokirja. Corilla on sisältä kuin uusi mutta lommoa ja kukkaa löytyy.
Tämäkin on seissyt paljon ja on vaihdettu iskaria,akkua,laturia,pakoputkea ym.
Tämä tulee myyntiin jos jollakin kiinnostusta hyvään kakkosautoon. 2-renkaat,cd,ym.
(vaihdossa kelpaa 4-ov kolmoskoppa)
Muijan paappa vei kortin pois ja siltä jäi -77 c-kadetti jolla ajetu 110tkm. Pitäisi maalauttaa niin sais museokilpiin.
Ei kovin vanha auto, mutta bongasin jostain autolehdestä liikeen ilmoituksen n. 1994-1996 Honda Accordista jolla ajettu 40 000 km. Hintaa oli pistetty 10 000€. Mitä mieltä olette hinnasta? Omasta mielestäni melko paljon, jos noita saa jo 3000e, 200 000km ajettuja. Tuollakin luultavastikkin joku pappa pörränny kaupungissa kauppamatkat. Kytkin ja muut loppu. Voihan se tietenkin olla priimakunnossa, mutta yleensä kauppiaiden priimakuntoisiksi väittämät autot on jotain ihan muuta. Ainakin oma ex-Corolla kulkine, ei pitänyt vastaavaa löytyä, ruosteita korjatessa löyty melkosta popniitti, ruuvi, pakkeliviritystä ruosteenpäällä.
Autokaupoissa menee niin, että tarjottavasta autosta on tapana etsiä ne oleellisimmat viat, eli renkaat loppu, jakopäänremppa, jarrupalat kuluneet jne. Niistä sitten lasketaan laskimella oman merkkikorjaamon hinta ja se vähennetään arvosta, ihan kuin ne eivät olisi käyttöä varten olleetkaan.
Sitten katsotaan kilometrit ja vuosimalli, vastaus riippuu siitä, eli jos kilsoja vähän "Ostajat katsoo vaan sitä vuosimallia, ei kilsoja" (sama pätee korimalleihin jos juuri vaihtunut), jos paljon ajoa, niin "Ostajat katsoo vaan sitä mittarilukemaa ei vuosimallia".
Porukoilla on mm. vaihtoon menossa -97 270 tkm ajettu pösö 406 2.0 STi, eli tehokkaammalla koneella, muuten varsin ok kunnossa, mutta yksi kukkiva kohta puskurin saumassa ja renkaat silestonet, huollettu liki kaikki merkkiliikkeessä. Nettiauton hinta noin 4000€, autoliike tarjosi siististä autosta huikean TONNIN, vaihdokkina pari vuotta vanha joku 25-30 t€ vehje. Ulos lampsivat ja totesivat, että ajetaan sitten loppuun kun toimii. Luulisi että tuollaisessa välirahassa olisi jo ilmaa, autoliike kuitenkin olisi pyytänyt noin 5 t€ tuosta myydessään.
Sitten katsotaan kilometrit ja vuosimalli, vastaus riippuu siitä, eli jos kilsoja vähän "Ostajat katsoo vaan sitä vuosimallia, ei kilsoja" (sama pätee korimalleihin jos juuri vaihtunut), jos paljon ajoa, niin "Ostajat katsoo vaan sitä mittarilukemaa ei vuosimallia".
Porukoilla on mm. vaihtoon menossa -97 270 tkm ajettu pösö 406 2.0 STi, eli tehokkaammalla koneella, muuten varsin ok kunnossa, mutta yksi kukkiva kohta puskurin saumassa ja renkaat silestonet, huollettu liki kaikki merkkiliikkeessä. Nettiauton hinta noin 4000€, autoliike tarjosi siististä autosta huikean TONNIN, vaihdokkina pari vuotta vanha joku 25-30 t€ vehje. Ulos lampsivat ja totesivat, että ajetaan sitten loppuun kun toimii. Luulisi että tuollaisessa välirahassa olisi jo ilmaa, autoliike kuitenkin olisi pyytänyt noin 5 t€ tuosta myydessään.
Ei uusi, mutta kuitenkin liittyen tuohon autoliikkeiden toimintaan.
appiukko kävi laakkosella tarjoomassa vaihdossa -01 4-motion 2.0l golffi varianttia uuteen touraniin. golffilla oli ajettu n,90tkm eli uutta vastaavassa kuosissa. myyjä oli tokassu että kai tosta voi sen 12k€ antaa hyvitystä touraniin!!
ukko kysy et onks golffin hinta tippunu vuodessa 11k€? oli myyjä ottanu nokkiinsa ja sanonu et mulla on oikeus määrätä sun vaihdokkis hinta. ukko tokas takas et pasko poju housuus ja mulla on varaa valita liike mistä autoni ostan.kävi vaihtamassa sportcar centterissä v70 awd 2.4t volvoon ja sai golffista 20k€.
tämä tapahtui siis -04.
appiukko kävi laakkosella tarjoomassa vaihdossa -01 4-motion 2.0l golffi varianttia uuteen touraniin. golffilla oli ajettu n,90tkm eli uutta vastaavassa kuosissa. myyjä oli tokassu että kai tosta voi sen 12k€ antaa hyvitystä touraniin!!
ukko kysy et onks golffin hinta tippunu vuodessa 11k€? oli myyjä ottanu nokkiinsa ja sanonu et mulla on oikeus määrätä sun vaihdokkis hinta. ukko tokas takas et pasko poju housuus ja mulla on varaa valita liike mistä autoni ostan.kävi vaihtamassa sportcar centterissä v70 awd 2.4t volvoon ja sai golffista 20k€.
tämä tapahtui siis -04.
Pyytää kannattaa, joku hurja saattaa siitä maksaakin hyvin,itse en tuommosta lähtisi kilpaa huutamaan....kuten tuossa edellä "vikoja löytyy"yllättävista paikoista
(Kaikki tiivisteet mootorissa,iskareissa jne,lukot,syyläri,lämppärin kenno, yms...) hapettuuhan se seistessäänkin eikä se ajamattomuus autolle hyväksi ole....mutta on sen arvo enemmän, kun tuo liikeen 300e
(Kaikki tiivisteet mootorissa,iskareissa jne,lukot,syyläri,lämppärin kenno, yms...) hapettuuhan se seistessäänkin eikä se ajamattomuus autolle hyväksi ole....mutta on sen arvo enemmän, kun tuo liikeen 300e
Itse lunastin juuri alkutalvesta mumetsun vanhan -89 golffin, enkä luovu kyllä kyseisestä helmestä ihan helpolla. Mittarissa riapauksen päälle 40tkm ja auton historia on tiedossa, sillä mummo sen aikoanaan uutena osti ja on siitä saakka pitänyt sitä lämpimässä tallissa. Auton käyttöarvo on kauppahinnan rinnalla sitä luokkaa, että sitä ei ole järkeä ryhtyä myymään. Jos sattuu tulevaisuudessa jokin projektiauto pettämään niin aina on varma käyttis kaivettavissa tallin perältä. Tämäkin yksilö jopa tuoksuu vielä ihan uudelle jne. Taisipa takapenkitkin saada vasta tänä vuonna ensimmäisiä kertoja jotain muutakin kuskattavaa kuin kauppakassit Ainuita miinuksia on mumetsun muutamat parkkipaikalla ansaitut raapasut etulokareissa. Eiköhän nämä ole juuri niitä yksilöitä, joilla on hyvät mahdollisuudet siirtyä suvussa polvelta toiselle!?:)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa