Audi Coupe Quattro hakusessa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi Coupe Quattro hakusessa
heps, olen ruvennut suunnittelemaan ensitalveksi neliveto audia, suurin kiinnostuksen kohde on tämä coupe quattro..
ja nyt haluaisin kuulla ihmisiltä kokemuksia kyseisestä autosta, kuten esim, mikä on paras tekniikka tähän autoon, mitä ottaa huomioon ostaessa jne..
aika paljon on näitä audeja joilla on ajettu yli 300tkm, tekeekö näin paljolla ajetulla enää mitään?
poistakaa jos tuli väärään alueeseen..
ja nyt haluaisin kuulla ihmisiltä kokemuksia kyseisestä autosta, kuten esim, mikä on paras tekniikka tähän autoon, mitä ottaa huomioon ostaessa jne..
aika paljon on näitä audeja joilla on ajettu yli 300tkm, tekeekö näin paljolla ajetulla enää mitään?
poistakaa jos tuli väärään alueeseen..
Esim. tuolla on aiheesta jotain juttua. Itselläni oli tuollainen cq20V neljä vuotta, eipä siinä ihmeitä ollut. Tosin ei kyllä myydessä kään ollut kuin 115tkm.
300tkm on Audille vasta sisäänajo, Tälläkin hetkellä pihassa seisoo yksi lähes 400tkm ajettu Audi. Yleensä ottaen nuo paljon ajetut laitteet ovat hyvin pitkälle yksilöitä ja eroja löytyy ihan sen mukaan miten on ylläpidetty.
Paras tekniikka noihin on S2 ja paljon ajettuna ottaisin 10 -venttiilisen.
300tkm on Audille vasta sisäänajo, Tälläkin hetkellä pihassa seisoo yksi lähes 400tkm ajettu Audi. Yleensä ottaen nuo paljon ajetut laitteet ovat hyvin pitkälle yksilöitä ja eroja löytyy ihan sen mukaan miten on ylläpidetty.
Paras tekniikka noihin on S2 ja paljon ajettuna ottaisin 10 -venttiilisen.
Nää coupehommat on ollu tällä foorumilla aina vähän niin että jos joku on ostamassa 1.8 coupea, sanotaan että osta 2.0 ku se on sentään vitoskoneella(?), ja eikö se ole sama ottaa sitten 2.2 ku kerta vitoskone on pakko olla, ja mieluiten vielä quattrona koko höskä, ja 10V:tä ei kannata ostaa ku 20V on tehokkaampi, ja lopuksi tulee sitten se niitti että osta suoraan S2 ja mieluiten vielä ABYllä.
Ei siinä muuta, mutta hinta vaan "vähän" pompsahtaa alkuperäiseen suunnitelmaan nähden ;)
edit: Nettiautossa typ89 Coupe quattro alkaen 4100€, S2 alkaen 10500€. "Eikö se ole sama ostaa suoraan uus TT nelivedolla ja turbolla jo coupeaudia haaveilee".
Ei siinä muuta, mutta hinta vaan "vähän" pompsahtaa alkuperäiseen suunnitelmaan nähden ;)
edit: Nettiautossa typ89 Coupe quattro alkaen 4100€, S2 alkaen 10500€. "Eikö se ole sama ostaa suoraan uus TT nelivedolla ja turbolla jo coupeaudia haaveilee".
Coupeja omistaneena, ehdottoman hienopeli :)
2.8 V6 quattro ja 2.3 20v.
Nuita sinänsä toisiinsa voi verrata, V6 oli quattro ja manuaali kun taas 2.3:nen oli etuveto ja automaatti.
Tästähän nyt voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkän tekstin mutta pyrin pitämään mahdollisimman lyhyesti.
Ehdottomasti suosittelen nuista vapariversioista V6 konetta, jos polttoaineen kulutus ei haittaa, toki kohtuu kulutuksella pääsee riippuen ajotavasta tuolla heti vääntävällä koneella, mutta talvi ja quattro on paha yhditelmä :). 2.3 20v sitten taas tuntui nuhaselta ennenkuin kierrokset nousi korkemmalle jolloin tuntui että tämähän liikahtaakin, kun taas 10v sitten vääntää jo matalata.
V6:lla oli taivallettu 200tkm, mitään autosta ei minun aikana särkynyt, suodattimet yms... huolto-osat luonnollisesti vaihdoin heti kun auto minulle tuli ja jatkossakin, pelasi kyllä kuin unelma.
2.3 20v oli taivallettu 320tkm, tähänkään autoon ei joutunut vaihtamaan mitään joka olisi mennyt rikki, taas huolto-osat etc etc...
Eipä tässä muuta voi sanoa kuin että suosittelen, ja tekniikan valinta on vaikea :)
mutta jos haluaa auton joka kuulostaa _autolta_ niin valinta on selvä, eli siis 5-mukinen :) kyllä vitoskoneen äänet V-koneen "murinat" pieksi heittämällä.
Toivottavasti vielä tähänkin talouteen tuollainen 5-mukinen quattro coupe joskus tulee :)
2.8 V6 quattro ja 2.3 20v.
Nuita sinänsä toisiinsa voi verrata, V6 oli quattro ja manuaali kun taas 2.3:nen oli etuveto ja automaatti.
Tästähän nyt voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkän tekstin mutta pyrin pitämään mahdollisimman lyhyesti.
Ehdottomasti suosittelen nuista vapariversioista V6 konetta, jos polttoaineen kulutus ei haittaa, toki kohtuu kulutuksella pääsee riippuen ajotavasta tuolla heti vääntävällä koneella, mutta talvi ja quattro on paha yhditelmä :). 2.3 20v sitten taas tuntui nuhaselta ennenkuin kierrokset nousi korkemmalle jolloin tuntui että tämähän liikahtaakin, kun taas 10v sitten vääntää jo matalata.
V6:lla oli taivallettu 200tkm, mitään autosta ei minun aikana särkynyt, suodattimet yms... huolto-osat luonnollisesti vaihdoin heti kun auto minulle tuli ja jatkossakin, pelasi kyllä kuin unelma.
2.3 20v oli taivallettu 320tkm, tähänkään autoon ei joutunut vaihtamaan mitään joka olisi mennyt rikki, taas huolto-osat etc etc...
Eipä tässä muuta voi sanoa kuin että suosittelen, ja tekniikan valinta on vaikea :)
mutta jos haluaa auton joka kuulostaa _autolta_ niin valinta on selvä, eli siis 5-mukinen :) kyllä vitoskoneen äänet V-koneen "murinat" pieksi heittämällä.
Toivottavasti vielä tähänkin talouteen tuollainen 5-mukinen quattro coupe joskus tulee :)
Jos budjettilaitetta hakee, 20V quattroja alkaa saada edukkaasti, eikä 10V ole lopunperin paljoakaan tehottomampi: 10V:ssä voima irtoaa tasaisemmin, kun taas 20V:ssä ei alle 4000 kierroksen tunnu tapahtuvan yhtään mitään. 20V sitten laulaa 7200 kierrokseen asti.
cq20V:llä en käytännössä koskaan päässyt alle yhdeksän litran kulutuksiin. Iihmekös tuo, kun koneessa on "vain" 170hv, neliveto ja massaa 1450kg.
S2 -mallit ovat suhteettoman arvokkaita kuljetuskapasiteettiinsa verrattuna: tiloiltaan ylivertaiset, mutta kulkupuoleltaan samat S4 -mallit ovat edullisempia.
Vielä maininta coupen tiloista: kyllähän sillä neljä henkeä liikkuu, mutta tavaroita ei paljoa mukaan mahdu, koska neliveto vie tavaratilaa. No, jos coupea on hakemassa, tilakysymys on toisarvoinen seikka.
jos polttoaineen kulutus ei haittaa
cq20V:llä en käytännössä koskaan päässyt alle yhdeksän litran kulutuksiin. Iihmekös tuo, kun koneessa on "vain" 170hv, neliveto ja massaa 1450kg.
S2 -mallit ovat suhteettoman arvokkaita kuljetuskapasiteettiinsa verrattuna: tiloiltaan ylivertaiset, mutta kulkupuoleltaan samat S4 -mallit ovat edullisempia.
Vielä maininta coupen tiloista: kyllähän sillä neljä henkeä liikkuu, mutta tavaroita ei paljoa mukaan mahdu, koska neliveto vie tavaratilaa. No, jos coupea on hakemassa, tilakysymys on toisarvoinen seikka.
budjetti olisi tälle 20v coupelle semmonen 5000€, eli tällä rahalla auto pitäs olla suomessa laillisessa ajossa...
saako tällä budjetilla asiallista vehettä saksasta?
olen jo katsellut joitain ja ainakin päällisin puolin asiallisia vehkeitä ois, kun vielä jonkun luotettavan löytäisin hakemaan sieltä semmoisen..
saako tällä budjetilla asiallista vehettä saksasta?
olen jo katsellut joitain ja ainakin päällisin puolin asiallisia vehkeitä ois, kun vielä jonkun luotettavan löytäisin hakemaan sieltä semmoisen..
Ei ainakaan tuossa kun katselin kauheasti tarjontaa ollut, tyhjästä on paha nyhjästä. Ruotsista katselisin kanssa, hakukuluissa kuitenkin säästää mojovasti. Veropäätöksiä löytänee http://www.ottoauto.de
Saksasta autoja tuo esim. KCS, http://www.kcs.fi Itsellä hyviä kokemuksia.. Dopi:lta saanet myös asiallista palvelua.
Nimimerkki Rocco tuo sitten Ruotsista... Onhan näitä tälläkin palstalla useampia.
5ke kuulostaa hiukan tiukalta budjetilta, jos lasket karkeasti ekana tuontikulut 1ke, sitten rekisteröinti yms varmaan luokkaa 150e, ja varmasti kaikkea muutakin pientä niin että 2ke palaa hyvinkin. Sitten jääkin autoon ja veroihin enään se 3ke, joten:(
Saksasta autoja tuo esim. KCS, http://www.kcs.fi Itsellä hyviä kokemuksia.. Dopi:lta saanet myös asiallista palvelua.
Nimimerkki Rocco tuo sitten Ruotsista... Onhan näitä tälläkin palstalla useampia.
5ke kuulostaa hiukan tiukalta budjetilta, jos lasket karkeasti ekana tuontikulut 1ke, sitten rekisteröinti yms varmaan luokkaa 150e, ja varmasti kaikkea muutakin pientä niin että 2ke palaa hyvinkin. Sitten jääkin autoon ja veroihin enään se 3ke, joten:(
Itse ajelen juurikin sillä 1.8E:llä (joskin hieman piristetyllä) joten mistään tehoista en ala puhumaan, mutta on se kumma kun 16 vuotta vanha auto kääntää päitä paljon enemmän kuin uutuuttaan kiiltelevät autot :)
Ite oon sitä mieltä että coupessa on jotain ajatonta muotoilua.. joskin olen helmoilla, etupuskurilla, vanteilla ja kokopunaisilla takavaloilla sitä hieman modernisoinut.
Mielestäni autosta saa kyllä ihan tyylikkään. (Click here jos kiinnostaa)
Ite oon sitä mieltä että coupessa on jotain ajatonta muotoilua.. joskin olen helmoilla, etupuskurilla, vanteilla ja kokopunaisilla takavaloilla sitä hieman modernisoinut.
Mielestäni autosta saa kyllä ihan tyylikkään. (Click here jos kiinnostaa)
-
- -
- Viestit: 62
- Liittynyt: 2.9.2007 11:50
nyt löytyis ainaki tuoltahttp://www.nettiauto.com/audi/coupe/2462645
2,3 20v
näkyis olevan auto24.ee:ssä parikin tollaista nelivedua. tallinnassa sijaitsevat ja hintaakin ois molemmilla alle 2500e. mul meni oman seatin hakemisessa 13h treelta tallinnaan ja takaisin kaikkine paperitöineen ja hintaakaan ei tullu reissulle kuin alle 200e,kaljoineen. suosittelen viroa. veron osuus ei tollaisesta oo iso,luulisin.
2.2 viitonen on hyvä kone quattroon, reippaassa matka-ajossa kuluttaa hieman päälle 8 litraa jos on kaikinpuolin kunnossa.
Minua ei ole ikinä tuo uudempi Coupe puhutellut, ennemin kanttikorinen 2.2 quattro. Varmasti kääntää päitä vielä paremmin kuin uudempi saippuakotelo design. Vapari 20V ei minua hirveästi innostanut 10V verrattuna, turbolla luonne muuttuu täysin kun alavääntöäkin on paremmin. Audin kutoskoneet on aika perseestä IMO.
Kannattaa laittaa ehkä jäitä hattuun ja kattella nettiautoa. Tuurillaan siellä on niin edullisia suomi/tuonticoupeja että ei ole mitään järkeä lähteä saksaan tai ruotsiin.
Minua ei ole ikinä tuo uudempi Coupe puhutellut, ennemin kanttikorinen 2.2 quattro. Varmasti kääntää päitä vielä paremmin kuin uudempi saippuakotelo design. Vapari 20V ei minua hirveästi innostanut 10V verrattuna, turbolla luonne muuttuu täysin kun alavääntöäkin on paremmin. Audin kutoskoneet on aika perseestä IMO.
Kannattaa laittaa ehkä jäitä hattuun ja kattella nettiautoa. Tuurillaan siellä on niin edullisia suomi/tuonticoupeja että ei ole mitään järkeä lähteä saksaan tai ruotsiin.
Audin kutoskoneet on aika perseestä IMO.
Mä aina puolustelen sitä kutosta. - Mun mielestä mitään "vikaa" tuossa 2,8 V6 koneessa ei ollut, varsin kiva ajaa. Kaupunkiajossa pesee vitosen kuus nolla, todella vaivaton ajella pikkukierroksillakin. - Laiskahan se oli, ainakin meikäläisen persdynolla kun tehokkaampiin totuttanut itsensä. Mut tuota vaivattomuutta on usein ikävä.. Joku Coupe 2,8 q suht täyteen ladattuna vois olla varsin mukava herrasmies coupe. Vapari vitosessa en keksi mitään miksi se olisi parempi kuin tuo nuo V6:set. (toki ylläpitokulut kutosissa suuremmat)
Itse lähtisin nimenomaan merta edemmäksi kalaan, jos haluaisin löytää hyvän Coupen hyvillä varusteilla. - suomessa tuntuu valitettavan usein homma menevän niin et ostetaan auto Saksasta ja sit ku rahat loppuu vanhan auton ylläpitoon, myydään se hommataan corolla. Toki muistaa kannattaa ettei hyvät siellä Saksassa tai muuallakaan suinkaan ilmaisia ole.
Minä keksin äkkiä paljonkin sanomista V6 koneista :)
Välitys 2.8 quattrossa tosi typerä, kiertää satasen vauhdissa melkein 3K, luulis että jaksais mennä harvemmallakin perällä. Kulutus sitten likempänä kymppiä kuin kasia.
Alavääntö toki parempi kuin 20V koneessa joka on aika tuhnu alakierroksilla, mut väitän että ero 10V viitoseen ei käytännön ajossa ole niin suuri. Ei ainakaan quattrossa. Omassa kotterossa tykkään juuri alaväännöstä joka sallii huolettoman köröttelyn kävelyvauhdeista alkaen.
2.6 V6 ainut hyvä asia on että kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin 1.8T, mut siihen ei toki paljoa tarvita. (tämä siis pätee A4 korissa jossa molempia) Toki vähä liian sivistynyt singeri sekin kyllä on...
Välitys 2.8 quattrossa tosi typerä, kiertää satasen vauhdissa melkein 3K, luulis että jaksais mennä harvemmallakin perällä. Kulutus sitten likempänä kymppiä kuin kasia.
Alavääntö toki parempi kuin 20V koneessa joka on aika tuhnu alakierroksilla, mut väitän että ero 10V viitoseen ei käytännön ajossa ole niin suuri. Ei ainakaan quattrossa. Omassa kotterossa tykkään juuri alaväännöstä joka sallii huolettoman köröttelyn kävelyvauhdeista alkaen.
2.6 V6 ainut hyvä asia on että kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin 1.8T, mut siihen ei toki paljoa tarvita. (tämä siis pätee A4 korissa jossa molempia) Toki vähä liian sivistynyt singeri sekin kyllä on...
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Välitys 2.8 quattrossa tosi typerä, kiertää satasen vauhdissa melkein 3K, luulis että jaksais mennä harvemmallakin perällä. Kulutus sitten likempänä kymppiä kuin kasia.
En tiedä millä tekniikanvaihtopommilla olet ajanu, vai onko coupen ominaisuuksia. Mutta oma satku menee maantiellä jopa alle 8l ja kierrokset on todella maltilliset (en ny just muista ulkoa). Jos ei meinaa jatkojalostaa, ja haluaa "huolettoman" auton, niin ottaisin kyllä V-koneen. Tuo moterninmpi ruisku on vain parempi kuin 10v vessanpytyt. 20V:ssä taitaa olla vähä paree, mutta se alavääntö...
Kun näistä koneista kerran on puhetta niin mikä olisi järkevin valinta cabriolettiin (vm.92-96) 2,3 / 2,6 / 2,8? 2,0 ei ole edes vaihtoehto.
Noista ehdottomasti 2.8 kruisinki-peliin, jos vielä löydät huolletulla automaatilla, niin paketti olis täydellinen.
Kylllä Hannu noiden välitysten osalta on suht oikeessa. Mulla ainakin (hatusta) oli aika lähellä 3k tienoolla kierroksen 100km/h vauhdissa.
- Kulutusta on aika turha itkeä, jos perse repee tossa 7 ->10 L/sadalla, kannattaa katella dieseleitä.. Veikkaan kyllä myös, että jos C4 100 quattrolla pääsee alle 10L lukemiin maantiellä, ajotapa saa olla 80 km/h mittarissa eikä ohituksia. Oma V6 80 q vei sen 10-11 melkein ajoi miten tahansa olisi ajanut.
2,3 K-jetti cabriossa varmaan ihan hyvä peruskone, kivat vitosen äänetkin vaikkei tehoa paljoa ole. V6 + automaatti Cabriossa tosin oma valinta... Mut jos kulutus ahdistaa, niin Cabrio 1,9TDI:llä, hiukan maustaa tuota moottoria niin voisi olla mukavan ripeä peli, eikä kulutuskaan ahdista.
- Kulutusta on aika turha itkeä, jos perse repee tossa 7 ->10 L/sadalla, kannattaa katella dieseleitä.. Veikkaan kyllä myös, että jos C4 100 quattrolla pääsee alle 10L lukemiin maantiellä, ajotapa saa olla 80 km/h mittarissa eikä ohituksia. Oma V6 80 q vei sen 10-11 melkein ajoi miten tahansa olisi ajanut.
2,3 K-jetti cabriossa varmaan ihan hyvä peruskone, kivat vitosen äänetkin vaikkei tehoa paljoa ole. V6 + automaatti Cabriossa tosin oma valinta... Mut jos kulutus ahdistaa, niin Cabrio 1,9TDI:llä, hiukan maustaa tuota moottoria niin voisi olla mukavan ripeä peli, eikä kulutuskaan ahdista.
Pojilla haisee liika raha jutuissa :P
Kulutusta korostin lähinnä siinä mielessä että moni varmasti kuvittelee vitosen olevan pahempikin syöppö kun oikeasti kulutus on hyvin kohtuullinen. Passatilla mennään sitten kun on oikiasti tarvis pihistää, emäntä ajaa sillä 4.6 l keskikulutuksia tankillisella.
B4 quattrossa ne välitykset tosiaan voi olla harvemmat kuin isossa korissa ja 2.8 vääntövarat huomioiden asia on vielä ihmeellisempi. Asia tuli puheeksi erään 2.8Q omistajan kanssa joskus ja auto on varmasti vakio.
En itse uskaltaisi suositella käytetyssä autossa Audin automaattilaatikkoa kenellekään, mut onhan se sopiva cabrion olemukseen. V6 ja viitoskone, molemmilla on kiva ajella. Kutosista on kai aika sama kumpi on kyseessä, luonteeltaan aika samanlaisia.
1.9 tdi vois olla ovela vaihtoehto tosiaan, race suuttimet, ahdin, 3 bar mappi, välijäähyä... 1500 rahalla saa siihen jo kulkua ihan mukavasti. Itseasiassa ehkä parhaiten mitä mistään noista muista moottorivaihtoehdoista.
Kulutusta korostin lähinnä siinä mielessä että moni varmasti kuvittelee vitosen olevan pahempikin syöppö kun oikeasti kulutus on hyvin kohtuullinen. Passatilla mennään sitten kun on oikiasti tarvis pihistää, emäntä ajaa sillä 4.6 l keskikulutuksia tankillisella.
B4 quattrossa ne välitykset tosiaan voi olla harvemmat kuin isossa korissa ja 2.8 vääntövarat huomioiden asia on vielä ihmeellisempi. Asia tuli puheeksi erään 2.8Q omistajan kanssa joskus ja auto on varmasti vakio.
En itse uskaltaisi suositella käytetyssä autossa Audin automaattilaatikkoa kenellekään, mut onhan se sopiva cabrion olemukseen. V6 ja viitoskone, molemmilla on kiva ajella. Kutosista on kai aika sama kumpi on kyseessä, luonteeltaan aika samanlaisia.
1.9 tdi vois olla ovela vaihtoehto tosiaan, race suuttimet, ahdin, 3 bar mappi, välijäähyä... 1500 rahalla saa siihen jo kulkua ihan mukavasti. Itseasiassa ehkä parhaiten mitä mistään noista muista moottorivaihtoehdoista.
Täytyy muistaa noita kulutuksia ihmetellessä, että cq painaa ajokunnossa jotain 1450 kg eikä sellainen massa ilmaiseksi kulje. Itse ajelin aikaan 20V versiolla lähemmäs 100tkm ja sillä pääsi kyllä maantieajossa helpostikin yhdeksän litran kulutuksiin eikä keskikulutuskaan paljoa yli kymmentä ollut, vaikka neliveto ja ilmastointi söi osansa.
20V versiota parjataan mielestäni aiheetta, erityisesti sen ohutta alavääntöä. Hitot se mitään ohut ole, vääntöä on vain sen verran paljon enemmän tarjolla jossain 4000 kiepeillä, eikä kukaan tuollaista konetta 1000 kierroksella vedätä. 20V mallia on mukava laulattaa korkeilla kierroksilla kun rajoitinkin on vasta jossain 7200 rpm kohdalla.
Tällä hetkellä rouvan ajossa on 395 tkm ajettu, kohta 25 vuotias 2.2 -litrainen viitos automaatti. Kallein remppa, mitä on kuuden vuoden omistusaikanani tehty, on nokkahihnan vaihto.
20V versiota parjataan mielestäni aiheetta, erityisesti sen ohutta alavääntöä. Hitot se mitään ohut ole, vääntöä on vain sen verran paljon enemmän tarjolla jossain 4000 kiepeillä, eikä kukaan tuollaista konetta 1000 kierroksella vedätä. 20V mallia on mukava laulattaa korkeilla kierroksilla kun rajoitinkin on vasta jossain 7200 rpm kohdalla.
Tällä hetkellä rouvan ajossa on 395 tkm ajettu, kohta 25 vuotias 2.2 -litrainen viitos automaatti. Kallein remppa, mitä on kuuden vuoden omistusaikanani tehty, on nokkahihnan vaihto.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
1.9 tdi vois olla ovela vaihtoehto tosiaan, race suuttimet, ahdin, 3 bar mappi, välijäähyä... 1500 rahalla saa siihen jo kulkua ihan mukavasti. Itseasiassa ehkä parhaiten mitä mistään noista muista moottorivaihtoehdoista.
Minkälainen toi vaan on käytännössä ajaa. Kuiteskin tommonen isohko cabrio ei ole mikään kisapeli vaan rauhallinen kruiseri. Ja jaksaako sitä nakutusta kuunnella pitemmän päälle kun ajaa katto auki ;)
Automaatissa vaan kannattaa asennoitua niin, et kun hajoaa, uutta askia tilalle maailmalta.. Yleensäkin, jos yli tonnin rempat joskus ahdistaa, kannattaa katsella melkein muita kuin vanhoja Audeja:)
Työkonemainen dieselin kolke ei jotenkin vaan sovi rantabulevardikruisailuun.
Audin cabrio vaan sopii mun silmään parhaiten näistä edullisemmista, pimmeri vois olla toinen ja vähän halvempi hankkiakin mutta kun en niiden sielunelämästä mitään tiedä enkä jaksa kiinnostua.
Dieseli ja virit pidetään käyttöautossa, ei pilluralliavossa :)
Touhutonni pitää olla aina takataskussa, sekin on tosin opittu moneen kertaan kantapään kautta.
Paino tosiaan tappaa tehot, t 89 90 quattron omapaino on luokkaa 1250 kiloa.
Ja tosiaan se tdi nelonen on aika kauhiata kuunneltavaa kun kierrokset kohoavat 3K tuntumaan, muuten kyllä vireistettynäkin pitäisi vääntöominaisuuksien säilyä hyvinä myös alakierroksilla. Eihän niihin mitään ämpärin kokoisia ahtimia kannata heti sovittaa jos tavoitellaan n. reilun 60 hepan tehonlisäystä ja reilua vääntöä.
Joskus ajelin 325 E36:lla ja kyl se suoran kuutosen hyrinä päitä kääntää. Hienon kuuloisia moottoreita vaikka sekin lohko oli esikammio turbodiesel.
Ja tosiaan se tdi nelonen on aika kauhiata kuunneltavaa kun kierrokset kohoavat 3K tuntumaan, muuten kyllä vireistettynäkin pitäisi vääntöominaisuuksien säilyä hyvinä myös alakierroksilla. Eihän niihin mitään ämpärin kokoisia ahtimia kannata heti sovittaa jos tavoitellaan n. reilun 60 hepan tehonlisäystä ja reilua vääntöä.
Joskus ajelin 325 E36:lla ja kyl se suoran kuutosen hyrinä päitä kääntää. Hienon kuuloisia moottoreita vaikka sekin lohko oli esikammio turbodiesel.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa