Käytetyn auton myyminen
Valvoja: ffp jäsenet
Käytetyn auton myyminen
Lähdetäänpä purkamaan tätä umpisolmua nyt tätä kauttakin kun ei muuten meinaa aueta.
Auto pitäisi myydä kun sille ei käyttöä tässä perheessä enää ole. Auto on kunnossa, ei loppuunajettu, katsastettu, liikkeessä aina huollettu orkkiskunnossa oleva suomiaudi.
On ilmoituksia netissä, kaupoissa, valtalehdissä ja on mainostettu suoraan. MUTTA ei. Ei yhtään ainoaa soittoa. Joo puhelinnumero on oikein joten vika ei ole siinä. Hintaa on pudotettu 3000 euroa vuodentakaisesta ostohinnasta joka oli siihen aikaan suht kilpailukykyinen hinta kyseisestä automallista. Ei huvittais lähtä sille "Suomen Halvin Näillä kilometreillä"-linjalle sillä lainaa on vielä pitkästi maksettavana, ja koska auto todellakin on pyyntihintansa veroisessa kunnossa.
Ideoita/ehdotuksia
PS: En laita autosta muita tietoja tähän että pysyy ihan yleisellä linjalla. A6 ei ole myynnissä
Auto pitäisi myydä kun sille ei käyttöä tässä perheessä enää ole. Auto on kunnossa, ei loppuunajettu, katsastettu, liikkeessä aina huollettu orkkiskunnossa oleva suomiaudi.
On ilmoituksia netissä, kaupoissa, valtalehdissä ja on mainostettu suoraan. MUTTA ei. Ei yhtään ainoaa soittoa. Joo puhelinnumero on oikein joten vika ei ole siinä. Hintaa on pudotettu 3000 euroa vuodentakaisesta ostohinnasta joka oli siihen aikaan suht kilpailukykyinen hinta kyseisestä automallista. Ei huvittais lähtä sille "Suomen Halvin Näillä kilometreillä"-linjalle sillä lainaa on vielä pitkästi maksettavana, ja koska auto todellakin on pyyntihintansa veroisessa kunnossa.
Ideoita/ehdotuksia
PS: En laita autosta muita tietoja tähän että pysyy ihan yleisellä linjalla. A6 ei ole myynnissä
Viimeksi muokannut vk, 11.6.2007 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin. Tai sitten pitää vaan itellä. Tässä itsekin autoa (TDI) myyn, niin joko tarjotaan vaihdossa jotain ei niin kiinnostavaa, ja kun tuossa ei viitsi diakoniatyötäkään tehdä, eli jos ottaa vaihdossa auton jolla ei kiinnosta senttiäkään ajaa, niin pitäähän siitä jotain hyötyäkin.. Noh, onneksi yhtäkään jeesustelua hinnasta tms ei ole tullut.
Mutta kannattaa huomata myös se, että monissa autoliikkeissäkin autot lojuu helpollakin sen puol vuotta rivissä. Ja oikeastaan sama koskee raskastä hifiäkin. Ei se hinta liene se ongelma, vaan se, että pitäisi löytää niitä ostajia.. (tai no, ainahan kaiken saa kaupaksi, jos ilmaiseksi antaa..)
Oman makunsa soppaan tuo se, kun tuntuu olevan aina jokaisesta autosta essonpaaria liikkeellä.."sitä ja sitä vikaa.. ja siihen ja siihen hintaan saa saksasta (kun katsottu mobilen halvin)"
Onpa tuossa kaverillakin ollut auto jo jokusen kuukauden myynnissä, tai no, auto ja auto, :) Toyota Anjovis, tehokkaammalla bensakoneella, hinnankin pitäisi olla linjassa. Yksi ainoa vaihtoehdotus tuona aikana tullut.
Mutta kannattaa huomata myös se, että monissa autoliikkeissäkin autot lojuu helpollakin sen puol vuotta rivissä. Ja oikeastaan sama koskee raskastä hifiäkin. Ei se hinta liene se ongelma, vaan se, että pitäisi löytää niitä ostajia.. (tai no, ainahan kaiken saa kaupaksi, jos ilmaiseksi antaa..)
Oman makunsa soppaan tuo se, kun tuntuu olevan aina jokaisesta autosta essonpaaria liikkeellä.."sitä ja sitä vikaa.. ja siihen ja siihen hintaan saa saksasta (kun katsottu mobilen halvin)"
Onpa tuossa kaverillakin ollut auto jo jokusen kuukauden myynnissä, tai no, auto ja auto, :) Toyota Anjovis, tehokkaammalla bensakoneella, hinnankin pitäisi olla linjassa. Yksi ainoa vaihtoehdotus tuona aikana tullut.
Tuon ikäisen auton ongelma taitaa olla se, että niiden hinnanlasku on aika rajua. Vuosi pari laskee tuon ikäisen auton arvoa niin paljon, että moni ostaa ennemmin sen vähän uudemman tai sitten vanhemman, jonka hinta on jo pudonnut.
Eikös se mene jotenkin niin, että 3 vuoden jälkeen hinta alkaa putoamaan reilummin auto ei enää ole uusi ja 9 vuoden jälkeen hinta putoaa taas reilummin, poislukien vähän erikoisemmat autot, joiden hinnan määrittelee yksinomaan kunto.
Eikös se mene jotenkin niin, että 3 vuoden jälkeen hinta alkaa putoamaan reilummin auto ei enää ole uusi ja 9 vuoden jälkeen hinta putoaa taas reilummin, poislukien vähän erikoisemmat autot, joiden hinnan määrittelee yksinomaan kunto.
Tosiasiahan on että jos puhutaan jostain 7000+ hintaisesta autosta, niin kohtuu vaikeata sitä on yksityisesti myydä.
Moni menee autoliikkeeseen hakemaan tuommoista autoa, varsinkin jos kyseessä on normi ilman mitään ekstraa ja jos et suostu ottamaan mitään vaihdossa. Ainoastaan sellainen ihminen joka ihan oikeasti haluaa juuri sinun Audin on halukas ostamaan sen.
Autoliikkeessä kun pystyy keskustelemaan helposti osamaksut, vaihtoauton ja saa vielä jonkinlaista takuuta päälle + että perussuomalainen hieman vierastaa koeajoa yksityisellä myyjällä. Eivät pidä siitä "kyttäämisestä" kun myyjähän on autossa tietysti mukana. Suoralta kädeltä harvalla on tuota 7000+ rahaa ja monesti on oma auto vielä riesana.
Ts. Kyllä autosi on oltava reilusti halvempi kuin liikkeiden hinnat ja tosissaan kannattaa pitää avoimena ajatusta että ottaisi vaihdossa jonkun auton. Jos olet ostanut aikoinaan auton liikkeestä niin 3000e pudotushan on vielä pieni.
Hyvänä esimerkkinä, ostin viime joulukuussa liikkeestä Cordoban, pyyntihinta oli 9700e. Kun sitten yritin sitä yksityisesti myydä, vastaavien hinta oli 7000e. Ja ketään ei myöskään perus Seatti todellakaan kiinnostanu. Autoliike sitten tarjosi vaihdossa halvempaan 7200e "vaihtohintana", mutta oli muistettava että vaihtoauto oli silti täyshintainen, eli sen 1000-1500 enemmän kun yksityiset myyntihinnat. Eli näin, nehän tekee tilinsä tuosta.
Moni menee autoliikkeeseen hakemaan tuommoista autoa, varsinkin jos kyseessä on normi ilman mitään ekstraa ja jos et suostu ottamaan mitään vaihdossa. Ainoastaan sellainen ihminen joka ihan oikeasti haluaa juuri sinun Audin on halukas ostamaan sen.
Autoliikkeessä kun pystyy keskustelemaan helposti osamaksut, vaihtoauton ja saa vielä jonkinlaista takuuta päälle + että perussuomalainen hieman vierastaa koeajoa yksityisellä myyjällä. Eivät pidä siitä "kyttäämisestä" kun myyjähän on autossa tietysti mukana. Suoralta kädeltä harvalla on tuota 7000+ rahaa ja monesti on oma auto vielä riesana.
Ts. Kyllä autosi on oltava reilusti halvempi kuin liikkeiden hinnat ja tosissaan kannattaa pitää avoimena ajatusta että ottaisi vaihdossa jonkun auton. Jos olet ostanut aikoinaan auton liikkeestä niin 3000e pudotushan on vielä pieni.
Hyvänä esimerkkinä, ostin viime joulukuussa liikkeestä Cordoban, pyyntihinta oli 9700e. Kun sitten yritin sitä yksityisesti myydä, vastaavien hinta oli 7000e. Ja ketään ei myöskään perus Seatti todellakaan kiinnostanu. Autoliike sitten tarjosi vaihdossa halvempaan 7200e "vaihtohintana", mutta oli muistettava että vaihtoauto oli silti täyshintainen, eli sen 1000-1500 enemmän kun yksityiset myyntihinnat. Eli näin, nehän tekee tilinsä tuosta.
Laitas faktat autosta, eihän tässä muuten ole mitään järkeä jeesustella.
Mut eikös kaikki ole vaan hinnasta kiinni, tavara on aina myyjän mielestä liian halpaa ja ostajan näkökulmasta liian kallista ;)
Onhan se hyvä asioista ihan yleisesti jeesustella. Käytetyissä autoissa ainakin on se, että vanhaa autoa kun myy niin ostajat on erilaisia, osa hakee mahdollisimman uutta korimallia mahdollisimman halvalla. Siinä sitten usein unohdetaan kunto ja siisteys. Osa taas hakee nk. huippuyksilöä, joka ollut hyvällä pidolla ja kaikinpuolin kunnossa ja osiakin on vaihdettu. Mun mielestä on sanomattakin selvää, että hyvää ei kannata myydä paskan yksilön hinnalla. - Se vanhan auton ylläpito kun ei kuitenkaan ilmaista ole. Eri sitten jos rahapulassa myy yms.
Oma kokemus liikkeiden autoista on isoin osin vähän heikko, jos ajatellaan noita 10-20k autoja, liikkeissä hinnat usein reilusti yläkanttiin, samoin kunto on enempi käytetyn oloista. Ja ainakin jos jotain aavistuksen erikoisempaa ja paremmin varusteltua etsii niin heikkoa on. Eri sitten jos ostamassa olisi uudehkoa, 30-50k autoa...
Yksityisen välisessä kaupassa lie se raha ongelmana. -Onhan noita luottoja joita nettiauto mm. mainostaa. Ja kun aina pitäisi se vanha kottero saada vaihdossa..
Pari kertaa käynyt autoa katsomassa yksityisellä, minusta on ainakin mukavaa turista omistajan kanssa, ja usein saa aika hyvän käsityksen auton kunnosta, mitä on uusittu yms. Kuin se, että automyyjä hehkuttaa "joo hyvällä pidolla ollut sokealla papalla autiolla saarella.."
Itse olen omia autoja vaihdellut ja ostellut aika aktiivisesti ja ostan kyllä melkeimpä mielummin yksityishenkilöltä, kuten Jiisiimula tuossa mainitsikin, saa jotenkin paremman kuvan itse autosta / käytöstä / kunnosta, kun autoliikkeeltä, joka on ostanut sen sokealta mummolta saaresta. ;)
Omaa varsin hyväkuntoista / varusteltua / järkevillä kilometreillä olevaa Variant TDI:täni myin 1,5kk, ilman ainuttakaan käteisostajaa, mutta sitten yhtäkkiä ilmestyi 3 ostajaa viikon sisällä kuin salama kirkkaalta taivaalta. 2 näistäkin teki vielä oharit, mutta yksikin ostaja riittää...
Aslaaj:in kanssa ollaan spekuloitu kyllä useaan otteeseen, kysynnän ja tarjonnan kohtaamisessa kaupanteossa niin yleensäkin. ;)
Omaa varsin hyväkuntoista / varusteltua / järkevillä kilometreillä olevaa Variant TDI:täni myin 1,5kk, ilman ainuttakaan käteisostajaa, mutta sitten yhtäkkiä ilmestyi 3 ostajaa viikon sisällä kuin salama kirkkaalta taivaalta. 2 näistäkin teki vielä oharit, mutta yksikin ostaja riittää...
Aslaaj:in kanssa ollaan spekuloitu kyllä useaan otteeseen, kysynnän ja tarjonnan kohtaamisessa kaupanteossa niin yleensäkin. ;)
Minäpäs laitan pari kokemusta auton myynnistä. '93 VR6:sta möin enemmän tai vähemmän aktiivisesti reilun vuoden. ~200 tuhatta mittarissa, huolto- ja korjauskuitteja reilulla 3000 eurolla. Auto oli oikeasti hyvä ikäisekseen. Kyselijöitä riitti välillä paljonkin, mutta ostaja antoi odottaa itseään tosiaan yli vuoden. Melkein heitin jo uskoni, ettei kukaan osta hyväkuntoista ja huollettua autoa. Pyyntihinta oli lopulta 5500, josta tinkimisen jälkeen lähti vielä 200 eur pois.
Noilla rahoilla sitten kiireesti kulkupeli alle, samanikäinen G3 Gt Variant löyty viikon sisällä edellisen myynnistä. No tuolla ajoin 15000 km/5 kk ja talvirenkaita alle laittaessa totesin, että nyt tämä paskakikkare lähtee. Saksasta 2004 tuotu variantti alkoi olla niin mädän oloinen helmoista, ovista jne. että auto myyntiin, 2 kuukautta ja ostaja löytyi ja tuo tuleva murheenkryyni vaihtoi omistajaa. Tiukan väännön jälkeen 4300 sain rahukkaa, päälle päinhän tuo oli vallan hyvän näköinen. 5500 maksoin tuosta itse. Puhelinsoittoja tuli kymmeniä, vaihtotarjouksia laidasta laitaan, tojotasta seattiin. Tuo oli oikeasti ilmeisen haluttava peli. No pääasia, että pääsin eroon.
Kakkosautoa, '88 Volvo 240 :stä, möin 2 viikkoa. Kovapeltinen ja timmi vehje, en ois myynyt ikinä jos ei ihan pakko olis ollut. 800 euroa oli pyynti, 750 oli myyntihinta. Auton olis ostanu näkemättäkin yksi jamppa. Ja tuohon hintaan ostaja ei edes talvirenkaita saanut.
Mitä tästä opimme, kyllä tämmöset perusvehkeet menee kaupaks millon vaan jos hinta yhtään on sinne päinkään. Mielenkiinnolla odotan, miten tuo nykyinen kulkupeli kelpaa tulevaisuudessa. :)
Noilla rahoilla sitten kiireesti kulkupeli alle, samanikäinen G3 Gt Variant löyty viikon sisällä edellisen myynnistä. No tuolla ajoin 15000 km/5 kk ja talvirenkaita alle laittaessa totesin, että nyt tämä paskakikkare lähtee. Saksasta 2004 tuotu variantti alkoi olla niin mädän oloinen helmoista, ovista jne. että auto myyntiin, 2 kuukautta ja ostaja löytyi ja tuo tuleva murheenkryyni vaihtoi omistajaa. Tiukan väännön jälkeen 4300 sain rahukkaa, päälle päinhän tuo oli vallan hyvän näköinen. 5500 maksoin tuosta itse. Puhelinsoittoja tuli kymmeniä, vaihtotarjouksia laidasta laitaan, tojotasta seattiin. Tuo oli oikeasti ilmeisen haluttava peli. No pääasia, että pääsin eroon.
Kakkosautoa, '88 Volvo 240 :stä, möin 2 viikkoa. Kovapeltinen ja timmi vehje, en ois myynyt ikinä jos ei ihan pakko olis ollut. 800 euroa oli pyynti, 750 oli myyntihinta. Auton olis ostanu näkemättäkin yksi jamppa. Ja tuohon hintaan ostaja ei edes talvirenkaita saanut.
Mitä tästä opimme, kyllä tämmöset perusvehkeet menee kaupaks millon vaan jos hinta yhtään on sinne päinkään. Mielenkiinnolla odotan, miten tuo nykyinen kulkupeli kelpaa tulevaisuudessa. :)
Omaa varsin hyväkuntoista / varusteltua / järkevillä kilometreillä olevaa Variant TDI:täni myin 1,5kk, ilman ainuttakaan käteisostajaa, mutta sitten yhtäkkiä ilmestyi 3 ostajaa viikon sisällä kuin salama kirkkaalta taivaalta. 2 näistäkin teki vielä oharit, mutta yksikin ostaja riittää...
Itse taannoin sitä toista 220v Audia myin, niin pari jeesustelua hinnasta "kun noita vähän vahemmän ajettuja muita turboja saa 2ke tms.." ja sitten nää ainaiset "mikä on tiukka hinta".. No, eipä se kaupanteko vaadi kuin yhden tosiostajan.
Nyt tuota 80 TDI:tä kun kaupittelen Bemarikuumeen vuoksi, niin pari yhteyden ottoa ja vaihdokkitarjousta tullut. Hinta ns. kalliimmasta päästä, mutta vastapainona hinnalla autossa on varusteita ja paljon rahaakin uhrattu. No, aika näyttää löytyykö ostajia..
edittiä:
Mitä tästä opimme, kyllä tämmöset perusvehkeet menee kaupaks millon vaan jos hinta yhtään on sinne päinkään. Mielenkiinnolla odotan, miten tuo nykyinen kulkupeli kelpaa tulevaisuudessa. :)
Onko se sitten ns. oikea hinta hyvälle yksilölle myydä se paskan hinnalla? - Minusta ei. Mieluummin pidän itse tai keksin autolle muuta käyttöä.. Toki eroon pääsee nopeasti kun halvalla myy:) Ja ainahan on sulovileeneitä jotka ostaa kun halvalla sua..:P
Juu, tarkoitin tuolla jeesustelulla et olis helpompi spekuloida jonkin "oikean" esimerkin kanssa tätäkin asiaa, jolloin noita näkökulmia tulis varmasti tarpeeksi;)
Mut eipä tuon auton myyminen ole mitään helppoa, itsellä on vaan sellainen kokemus et hyvin varusteltu auto menee paremmin kaupaksi, kuin ns "perusauto"...eri asia oli tosin yhden ex-ooppelin myyminen, jonka arvo tippui puolessatoista vuodessa n. 10 t eur, niis varmaan jo merkkikin vaikuttaa jotain asiaan ;)
Harri:Myy vaan niitä osia, ja halvalla kanssa :D
Mut eipä tuon auton myyminen ole mitään helppoa, itsellä on vaan sellainen kokemus et hyvin varusteltu auto menee paremmin kaupaksi, kuin ns "perusauto"...eri asia oli tosin yhden ex-ooppelin myyminen, jonka arvo tippui puolessatoista vuodessa n. 10 t eur, niis varmaan jo merkkikin vaikuttaa jotain asiaan ;)
Harri:Myy vaan niitä osia, ja halvalla kanssa :D
Vielä tohon jatkaakseen, niin onhan aina yksi tapa, joihin oon törmänny, eli laitetaan kaverilta lainatut 18 vanteet alle, otetaan kuvat jossain hienolla paikalla, laitetaan kaverit makaamaan auton sisälle (madallus) ja sitten ilmoitukseen että "myydään ilman kuvan vanteita".
Ja huomautuksena: on muuten mun mielestä perin vittumaista tehdä noin, mut onhan näitä tapoja.
Ja huomautuksena: on muuten mun mielestä perin vittumaista tehdä noin, mut onhan näitä tapoja.
Siinäpä se totuus piileekin, että tuuninkeja yms "ylimääräisiä" huoltoja tehtäessä kannattaa unohtaa jälleenmyyntiarvon nousu. Harva ostaja antaa niille mitään arvoa. Appiukko kertoi joku aika sitten paikallisesta isännästä, joka ei edes yrittänyt myydä entistä käyttöautoaan, koska ei tulisi ikinä saamaan omiaan pois mitä on mennyt rahaa huoltoihin. Tyyppi oli laskeskellut että uuden sais halvemmalla, eli ei kannata myydä halvalla. Auto ruostuu nyt pihassa tuon järkeilyn seurauksena...
OT NusNus, koska romuraudasta ei ole rahaa saanut?
http://www.metalsmarket.net/?gclid=CKnt ... Egodpk-3tw
http://www.metalsmarket.net/?gclid=CKnt ... Egodpk-3tw
Se on vaan niin että Suomalainen ostaa usein mieluummin sen nettiauton / mobilen halvimman ja vähiten ajetun (usein myös paskan), kuin enempi ajetun, hyvin pidetyn ja kalliimman yksilön. Kauppojen jälkeen onkin hyvä kirjoitella Essobaarifooumeille "Miten voi vähän ajetusta autosta hajota sitä ja sitä"
Tuo, että auto ihan oikeasti on osista tehty, tuntuu olevan hyvin vaikeaa monelle uskoa.
edit. Asiaan liittyen
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52935
Tuo, että auto ihan oikeasti on osista tehty, tuntuu olevan hyvin vaikeaa monelle uskoa.
edit. Asiaan liittyen
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=52935
^Tuohon viitaten niin mistä tiedät että se on oikeasti hyvä kun mitään takuuta ei saa? Se pari tonnia halvempi yksilö voi olla huono, mutta ei automaattisesti tarkoita sitä. Jos jotain hajoaa niin on pari tonnia korjausrahastoa, anna nyt se etukäteen jollekin jonka mielestä se oma auto on vain paras.
Näin karrikoituna, mutta olen kyllä osittain samaa mieltä. Tosin siinä missä toiset ostaa sen halvimman ja paskimman niin toinen myy ihan järkkyhintaan sitä omaa "helmeä" joka on 20 vuotta vanha ja viimeiset kaksi vuotta vahattu käsin ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Näin karrikoituna, mutta olen kyllä osittain samaa mieltä. Tosin siinä missä toiset ostaa sen halvimman ja paskimman niin toinen myy ihan järkkyhintaan sitä omaa "helmeä" joka on 20 vuotta vanha ja viimeiset kaksi vuotta vahattu käsin ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Se pari tonnia halvempi yksilö voi olla huono, mutta ei automaattisesti tarkoita sitä.
Ei missään nimessä pienet erot hinnassa. Mutta saksan mobile.de antaa hyvän kuvan mielestäni tuosta "halpa vs. hyvä" asetelmasta. Halvin voi maksaa 2ke, ja kallein 7ke. Ja kyse voi olla saman ikäisestä, suht. samalla mittarilukemalla olevasta kulkineesta. Kuitenkin jo kuvauksesta voi päätellä että autot ovat täysin eri planeetalta.
Ja ei ne autoliikkeetkään takuuta anna, muutakuin hyvin uudehkoihin vaihdokkeihin. Kyse on virhevastuusta, jonka kanssa voit sitten joutua taistelemaan tai sitten et. Noistakin taisteluista on tullut täällä FFp:lläkin luettua muutaman kerran.
Totta, ettei koskaan voi tietää jos jotain hajoaa. Itse ainakin luotan ns. yleisvaikutelmaan, mieluummin ostan 400tkm ajetun auton johon hiljattain uusittu vaikkappa kaikki alustan osat, syöttöpumppu (jos kyse olisi vaikka dieselistä) yms. Ja auto kaikin puolin priima (ei reikää penkeissä, ei kiveniskuja yms). Ja vaikka omistaja pitänyt autoa pitkään yms.
Kun verrokkina olisi juuri 200tkm ajettu, merkkiliikkeen öljynvaihtohuoltokirjalla oleva yksilö. Ja omistaja kommentoi "emmää oo ku ajanut tällä vaa, koskaan ei ole tielle jättäny".
Vaikea sanoa, miksi hieman kalliimpi auto ei mene kaupaksi ilman vaihtoa, kun ei tiedetä, miten paljon vaivaa on nähty auton myymiseksi. Kolmekin kuukautta on kokemukseni mukaan ihan normaalia ja hintaa joutuu tuona aikana hieman passailemaan houkuttelevammaksi. Hyvin nopeasti selviää, onko ensimmäinen hintapyyntö liian korkea.
Koska itse asun kaukana itärajalla, ei moni viitsi lähteä vain koeajamaan myytävänä olevaa autoani. Useamman auton olen myynytkin sillä periaatteella, että tehdään autolle kunnon nettisivut, jossa kuvataan kohde mahdollisimman tarkasti merkittäviä vikoja ja puutteita peittelemättä (vikalista!) ja sitten linkitys hyville myyntipaikoille.
Turhien asioiden kyselijöitä eli niitä puheluita ei juuri tule, mutta ne, jotka soittelevat ovat yleensä ostoaikeissa. Lopullinen hinta sovitaan yleensä jo puhelimessa ja ostaja tulee yleensä julkisella kulkuneuvolla rahat kourassaan noutamaan auton.
On täysi arvoitus, miten ihmiset arvostavat esim. auton hyvää huoltohistoriaa tai hyviä varusteita: juuri ostettu tuhannen euron arvoinen talvirengaspaketti houkuttelee monesti paljon vähemmän kuin jonkin verran alempi kilometrimäärä.
Aiemmin kiteytettiin tuo kilometrilukeman merkitys: monet ostajat arvostavat pieniä ajokilometrimääriä, mutta itse ostan auton kunnon perusteella: useamman auton olen ostanut päälle 350tkm ajettuna ja vähintään yhtä monessa todellinen ajokilometrimäärä ei ole ollut edes tiedossa. Kilometrejä tulee kuitenkin niin vähän, että niitä ei kerry vuosienkaan kuluessa paljoa lisää.
Koska itse asun kaukana itärajalla, ei moni viitsi lähteä vain koeajamaan myytävänä olevaa autoani. Useamman auton olen myynytkin sillä periaatteella, että tehdään autolle kunnon nettisivut, jossa kuvataan kohde mahdollisimman tarkasti merkittäviä vikoja ja puutteita peittelemättä (vikalista!) ja sitten linkitys hyville myyntipaikoille.
Turhien asioiden kyselijöitä eli niitä puheluita ei juuri tule, mutta ne, jotka soittelevat ovat yleensä ostoaikeissa. Lopullinen hinta sovitaan yleensä jo puhelimessa ja ostaja tulee yleensä julkisella kulkuneuvolla rahat kourassaan noutamaan auton.
On täysi arvoitus, miten ihmiset arvostavat esim. auton hyvää huoltohistoriaa tai hyviä varusteita: juuri ostettu tuhannen euron arvoinen talvirengaspaketti houkuttelee monesti paljon vähemmän kuin jonkin verran alempi kilometrimäärä.
Aiemmin kiteytettiin tuo kilometrilukeman merkitys: monet ostajat arvostavat pieniä ajokilometrimääriä, mutta itse ostan auton kunnon perusteella: useamman auton olen ostanut päälle 350tkm ajettuna ja vähintään yhtä monessa todellinen ajokilometrimäärä ei ole ollut edes tiedossa. Kilometrejä tulee kuitenkin niin vähän, että niitä ei kerry vuosienkaan kuluessa paljoa lisää.
Tuo kilometrimäärä ihmetyttää kovasti, 300, jopa 400 tuhatta on monelle autolle vasta "sisäänajo" kun kone monessakin autossa kestää sinne miljoonaan hyvällä käytöllä...
Ja jotku taas ei voi millään ostaa semmosta autoa jonka kuvassa näkyy wunderbaum peilistä roikkumassa tai on ne Halpa-hallista ostetut ARP penkinpäälliset, ikäänkuin niitä ei vois oston jälkeen irrottaa ja laittaa roskiin... :)
Ja jotku taas ei voi millään ostaa semmosta autoa jonka kuvassa näkyy wunderbaum peilistä roikkumassa tai on ne Halpa-hallista ostetut ARP penkinpäälliset, ikäänkuin niitä ei vois oston jälkeen irrottaa ja laittaa roskiin... :)
Tuntuuhan tuo olevan hankala myydä tuommosta kakkakoppaakin välillä, vaikka pitäs olla hinta kohillaan kuntoon ja tehtyihin remppoihin nähden.
Yhtä yli 850 tkm ajettua ykköskoppaista dieseliä kävin kerran vilkasemassa ihan mielenkiinnosta, niin empä ole parempaan vastaavaan vielä törmännyt, vieläki harmittaa kun ei tullu sitte ostettua. Auto läks käymään -20 pakkasessa lumihangesta kylmänä niinku palmun alta, ja kaikki pelasi ajossakin tosi hienosti. Huoltokirjaakin oli pidetty ja vaihdettu kaikki mahdollinen, niin olis varmasti ollut autoa.
Semmonen auton myyjä jolla on auto ollu pitempään ku muutaman kuukauden ja sanoo ettei mitään oo tarvinu tehdä, niin mieluummin jätän ostamatta. Tietää että joutuu remppahommiin lähiaikoina. Sitte taas kun jotku kauppaa autojaan, "en tiiä uskaltaako tätä kukaan ostaa ku niin paljon on pitäny rempata ja osia uusia". Ja varmasti semmosessa on autoa enemmän kun tuommonen mille ei mitään ole tarvinu tehä.. Helvetti on se ihminen pöljä välillä :D
Yhtä yli 850 tkm ajettua ykköskoppaista dieseliä kävin kerran vilkasemassa ihan mielenkiinnosta, niin empä ole parempaan vastaavaan vielä törmännyt, vieläki harmittaa kun ei tullu sitte ostettua. Auto läks käymään -20 pakkasessa lumihangesta kylmänä niinku palmun alta, ja kaikki pelasi ajossakin tosi hienosti. Huoltokirjaakin oli pidetty ja vaihdettu kaikki mahdollinen, niin olis varmasti ollut autoa.
Semmonen auton myyjä jolla on auto ollu pitempään ku muutaman kuukauden ja sanoo ettei mitään oo tarvinu tehdä, niin mieluummin jätän ostamatta. Tietää että joutuu remppahommiin lähiaikoina. Sitte taas kun jotku kauppaa autojaan, "en tiiä uskaltaako tätä kukaan ostaa ku niin paljon on pitäny rempata ja osia uusia". Ja varmasti semmosessa on autoa enemmän kun tuommonen mille ei mitään ole tarvinu tehä.. Helvetti on se ihminen pöljä välillä :D
Juu, tuntuu joskus oudolta kun ihmiset aina miettii "paljonko se ykskasitee tms kestää kilometrejä". Ei ainakaan mulle tuli ihan hirveen montaa tapausta mieleen että moottori olisi lauennut. Enempi kantaisin huolta kalliista apulaitteista, syöttöpumppua yms. Alustan osat on vaihtokunnossa melkein 150tkm jälkeen monesti.
^Niinpä.
Oma -98 ykskasitee on veivattu lähemmäs 300tkm ja sanoohan sen jo että 9 vuotta vanhalla se tarkoittaa 33tkm vuodessa ja se ei oo mitään normaalia kaupunki revittämistä vaan silkkaa maantie ajoa, mikä ei tosiaankaan hajota konetta, kuluttaa kyllä. Ja kuluvat osat on vaan hyväksyttävä osana autoilua. Se että sain tuon halvalla on siinä että kilometrit pudotti arvon miltei 4000e alemmas muiden hinnasta. Silti tuossa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. No nyt hajosi ilmastoinnin kompura. Sen nyt ehkä voi laittaa kilometrien piikkiin. Silti, kokeilin vastaavaa 90tkm ajettua 2001 ja siinä piiputti yks sun toinen asia. Oli moottori vikavaloa ja Airbagvaloa palamassa, kytkin loppu, kone tikitti mielenkiintoisesti. Että kilometrit ei kerro mitään välttämättä. Hinta ero näillä oli miltei 9000e.
Nyt ehkä aihe vähän lipsuu.
Palaten vielä tuohon ekaan viestiin, niin jos se on tuolla myyntipalstalla oleva A4 joka on myynnissä, niin tiedän kokemuksesta että perus Audia ei halua kun melko tiukka Audi ihminen. Tai haluaa moni, mutta eivät ole valmiita maksamaan Audin hintaa. Monelle Audi on kuitenkin ylihintainen Volkkari. A3 -98 jota myin 4kk oli kuitenkin 3000e kalliimpi kun vastaava Golf. Ja mitä eroa noissa kahdessa on... Eipä kauheammin. Liikkeet eivät myöskään haluneet tuota. Lopulta vaihdoin sen 2002 Seatiin jonka puolestaan kelpuutti jokainen vaihtoautoliike johon tarjoin.
Oma -98 ykskasitee on veivattu lähemmäs 300tkm ja sanoohan sen jo että 9 vuotta vanhalla se tarkoittaa 33tkm vuodessa ja se ei oo mitään normaalia kaupunki revittämistä vaan silkkaa maantie ajoa, mikä ei tosiaankaan hajota konetta, kuluttaa kyllä. Ja kuluvat osat on vaan hyväksyttävä osana autoilua. Se että sain tuon halvalla on siinä että kilometrit pudotti arvon miltei 4000e alemmas muiden hinnasta. Silti tuossa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. No nyt hajosi ilmastoinnin kompura. Sen nyt ehkä voi laittaa kilometrien piikkiin. Silti, kokeilin vastaavaa 90tkm ajettua 2001 ja siinä piiputti yks sun toinen asia. Oli moottori vikavaloa ja Airbagvaloa palamassa, kytkin loppu, kone tikitti mielenkiintoisesti. Että kilometrit ei kerro mitään välttämättä. Hinta ero näillä oli miltei 9000e.
Nyt ehkä aihe vähän lipsuu.
Palaten vielä tuohon ekaan viestiin, niin jos se on tuolla myyntipalstalla oleva A4 joka on myynnissä, niin tiedän kokemuksesta että perus Audia ei halua kun melko tiukka Audi ihminen. Tai haluaa moni, mutta eivät ole valmiita maksamaan Audin hintaa. Monelle Audi on kuitenkin ylihintainen Volkkari. A3 -98 jota myin 4kk oli kuitenkin 3000e kalliimpi kun vastaava Golf. Ja mitä eroa noissa kahdessa on... Eipä kauheammin. Liikkeet eivät myöskään haluneet tuota. Lopulta vaihdoin sen 2002 Seatiin jonka puolestaan kelpuutti jokainen vaihtoautoliike johon tarjoin.
Tästä tuli mieleen hauska tapaus muutaman vuoden takaa. Olin kesätöissä eräässä pienessä autopuljussa. Asiakas tuli kokeilemaan punaista farkkuastraa, joka oli hyvässä kuosissa ja vähän yli 120 000 ajettu. Naapuriliikkeessä oli samanlainen mutta 95 000 ajettu, eli jakohihna hiljan vaihdettu. Kokeilivat molempia ja päätyivät siihen naapuriliikkeen ooppeliin, vaikka omin silmin näkivät, kuinka omistajakoijari kaatoi ennen koeajoa kahvipannulla vettä syyläriin. Jäähdytysjärjestelmän vuotaminen ei merkannut mitään, mutta reilut 20 000 mittarissa kylläkin. (oli vielä aika hyvääsesti kalliimpikin se toinen) Sitten parin viikon päästä tulivat naapuriliikkeeseen vineemään että syyläri vuotaa että takuuseen varmaan menee.. Me liikkeessämme istuttiin vaan puutarhatuoleilla ja naurettiin niiden noloudelle, kusipäät..
Kyllä se on niin jotta aika tavaran kaupihtoo tahikka sitten hinta. Kyllä on suomessa aika samperin vaikeeta myydä autoa joka maksaa 5000-10000€ yksityisesti. Nykysin hjelppaa nämä GE Moneyt ynnä muut, mutta silti pirun vaikeeta.
Tuossa taannoin myin jo pitkään parkissa olleen Foortin, oli siinä jouten melkein puoli vuotta kunnes löytyi ostaja. Pieni tinkaus ja mentiin jopa alle nettiauton todellisten hintojen vaikka peli oli selvästi siellä todella vähän ajettujen kastissa.
Eli ittelläni meni sopivasti aikaa ja piti sopivasti tiputtaa sitä hintaakin. Ja ne ketkä alkaa Foortista vittuilla niin saa suksia suolle, se on sentään auto :D
Tuossa taannoin myin jo pitkään parkissa olleen Foortin, oli siinä jouten melkein puoli vuotta kunnes löytyi ostaja. Pieni tinkaus ja mentiin jopa alle nettiauton todellisten hintojen vaikka peli oli selvästi siellä todella vähän ajettujen kastissa.
Eli ittelläni meni sopivasti aikaa ja piti sopivasti tiputtaa sitä hintaakin. Ja ne ketkä alkaa Foortista vittuilla niin saa suksia suolle, se on sentään auto :D
Ja ne ketkä alkaa Foortista vittuilla niin saa suksia suolle, se on sentään auto :D
Tuota lausetta ei pelasta edes hymiö.
Kyllä on suomessa aika samperin vaikeeta myydä autoa joka maksaa 5000-10000€ yksityisesti
Hä, multa ostettiin edellinen auto ilman virallista ilmoitusta 20ke hintaan.
Sitten laitoin 10ke lisää ja hain yksityiseltä itselleni uuden käytetyn.
Taitaa olla että esim. noita edellisen sukupolven vokuksia on joka nurkka täynnä, niin kaikille ei riitä ottajaa(sori, ostajaa).
Noin se on monessa muussakin asiassa, että hyvä käytetty ei mee kaupaks, eikä oo siitäkään kiinni ettei hinta ois yleisellä tasolla. Toki ainahan saa kaupaks ku ilmaseks antaa. (joo, kyllä mäkin otan ferrarin jos ilmaseksi saan, voin vaikka pari euroa maksaakin..) Taitaa vaan olla niin että ei oo markkinoita suomessa. "Tavikset" ostaa mielummin niitä mondeoita - corollia - volvoja sun muita, kaupan päälle kun vielä saa vähän plussapisteitä niin on siinä jo ostaja myyty, ja eukkokin tykkää.
Se on vaan hyvää tuuria..:)
Hä, multa ostettiin edellinen auto ilman virallista ilmoitusta 20ke hintaan.
Se on vaan hyvää tuuria..:)
kyllähän tavikset vetelee myös niillä vaggineilla...
e: juu ja onhan tojota tavallisen ihmisen, tavallinen auto... mondeota ei voi olla taviksil, ku tääl makaa sellanen tuos pihas.... :)
e: juu ja onhan tojota tavallisen ihmisen, tavallinen auto... mondeota ei voi olla taviksil, ku tääl makaa sellanen tuos pihas.... :)
Viimeksi muokannut trp.freak, 18.6.2007 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autokauppa on henkimaailman asioita. :) Itse olen myynyt kaikki omistamani autot suoraan pois ja oikeastaan vain yksi oli vähän pidempään myynnissä. Hinta ei mun mielestä ole monestikaan se myynnin este, vaan se ettei tosi ostaja ja myyjä "kohtaa". Joka auton kohdalla mulla on ollu sama juttu, ettei ostaja ole juurikan tinkinyt autosta sit paikan päällä. Liekkö sit syynä se, että mun autot on aina pirun siistejä ku itsekin olen niin tarkka(lue liian tarkka). Että ostajalla ei ole "syytä", millä vois tinkiä...Ehkäpä se on vaan niin, että joitakin merkkejä/malleja on hankala myydä ja hintaluokkakin vaikuttaa paljon. Noin 5000€ auto on vielä suht helppo myydä, mutta kalliimmat ei välttämättä. Mutta taas sitten toisaalta ainakin itse olen tehnyt parit helpot kaupat paaaaaaljon kalliimmistakin peleistä. Kuka tästä nyt selvää ottaa... :)
Kalliimmissa autoissa tulee helposti se ettei ostaja uskalla ostaa kun siihen ei saa mitään takuuta, ellei sitten ole niin entusiasti että pystyy vakuuttamaan itsensä auton kunnosta ja myyjän rehellisyydestä. Lisäksi harva ostaa ensimmäiseksi autokseen jotain ~20,000€ pirssiä, tai sitten kun sellaisen ostaa, niin entuudestaan on varmaan jo vaikka 10,000€ auto joka pitäis saada rahoiksi ja mieluiten jo samalla kertaa ku ostaa sen 20,000€ auton. Ja ihminen joka autoa tarvii, ei yleensä sitä myy pois ja sitten vaan tuumaile rauhassa että jos ostais vaikka tässä kesän mittaan jonku auton tilalle; kyllä sieltä yleensä joku romu on aina tulossa. Tympeä se on alkaa ottamaan jotain ihme autoja vaihdossa siinä toivossa, että jospa tämän sais sitten helpommin myytyä, vaikka monesti se tuntuu olevan ainoa tie päästä omasta autostaan eroon.
En haluais vetää tätä tuontiauto vs. suomiauto -korttia esiin mutta väitän että koska tuontiautoja hyvin nihkeästi otetaan liikkeisiin vaihdossa, niin etenkin kalliimman tuontiauton omistajat joutuvat painimaan tuon edellä mainitun jutun kanssa. Pätee varmasti myös ei-haluttuihin Suomiautoihin joita ei huolita liikkeissä kuin ryöstöhintaan.
Kyllä oli hankala päästä siitä omasta C4-koppasesta satkusta eroon. Liikkeistä nauroivat minut pihalle tuontiautoineni ja kun se oli sellanen hankala välimalli (vajaaveto, se pienempi kutoskone, ei ilmastointia) niin hintaa sai pudottaa ennen ku se alkoi yksityisiäkään kiinnostamaan. Vasta tehdyt kalliit remontit ja huollot kakkosella alkavan rehellisen kilometrilukeman ja huoltohistorian kanssa ei pärjänyt huoltokirjattomille 120tkm ajetuille 13 vuotta vanhoille samanlaisille. Lopulta piti ottaa ooppeli vaihdossa kun mikään muu ei näyttänyt tepsivän! :D
En haluais vetää tätä tuontiauto vs. suomiauto -korttia esiin mutta väitän että koska tuontiautoja hyvin nihkeästi otetaan liikkeisiin vaihdossa, niin etenkin kalliimman tuontiauton omistajat joutuvat painimaan tuon edellä mainitun jutun kanssa. Pätee varmasti myös ei-haluttuihin Suomiautoihin joita ei huolita liikkeissä kuin ryöstöhintaan.
Kyllä oli hankala päästä siitä omasta C4-koppasesta satkusta eroon. Liikkeistä nauroivat minut pihalle tuontiautoineni ja kun se oli sellanen hankala välimalli (vajaaveto, se pienempi kutoskone, ei ilmastointia) niin hintaa sai pudottaa ennen ku se alkoi yksityisiäkään kiinnostamaan. Vasta tehdyt kalliit remontit ja huollot kakkosella alkavan rehellisen kilometrilukeman ja huoltohistorian kanssa ei pärjänyt huoltokirjattomille 120tkm ajetuille 13 vuotta vanhoille samanlaisille. Lopulta piti ottaa ooppeli vaihdossa kun mikään muu ei näyttänyt tepsivän! :D
Hinta ei mun mielestä ole monestikaan se myynnin este, vaan se ettei tosi ostaja ja myyjä "kohtaa".
Juurikin, sama juttu ns. raskaan äänentoiston eli joidenkin mielestä High Endin puolella. Ei kelpaa vaikka laittaisi hinnan reippaastikin alakanttiin esim. ruotsiin verrattuna.
Onhan se noin. Takuu? - Aika harvoin autoliikkeistä TAKUU :ta käytetylle jos ei ole ns. v varma ratkaisu tms vaihdokki. Virhevastuu on eriasia, siitäkin joutunee taistelemaan enempi tai vähempi. - Ihan ymmärrettävää minusta, etenkin jos ajokin hinta ei ole esim. 5ke ylihintainen tms.
Esimerkkiä kehiin... Tuossa Maalis-Huhtikuussa oli tarvetta Pasuunan korvaajalle, pari autoa mitkö oli mielessä, molemmat Audeja, tarkemmin A6 1,9TDI, -00 ikää molemmat, Laakkosella 195k ajettu manuaali, jossa sanomista alustassa ja ei maalipintakaan mikään huippu ollut, hintaa päälle 19k, tingittynä ois lähteny 17k8 tms. Taas yksityisellä, ihan julmetun siisti, inan vähempi ajettu, automaatilla oleva yksilö paremmilla varusteilla (mm. nahat) inan alle 16ke. Eroa yksityisen hyväksi peräti melkein 3ke. En ainakaan minä maksaisi tuosta "virhevastuusta" montaa tonnia liikkeelle. Virhevastuukin kun on ns. tapauskohtainen, tapella saa enempi tai vähempi. Ymmärrettävää sinällään, en minäkään ymmärrä että esim. lähes 10v ikäiseen autoon pitäisi saada ns. 6kk takuu joka korvaa kalliitkin rempat. Auto kuitenkin on nk. kulutushyödyke, ei mikään asunto! - No, jokainen tekee itse valintansa.. Mutta oikeesti jos käytetyn osto pelottaa niin saa niitä uusia.. - No, A6 jäi ostamatta kun ostin tuon 80 TDI:n, mutta pointtina tuo ero, ei siitä virhevastuusta nyt hulluna kannata maksaa.. Eri sitten jos haluaa väkisin viedä sen 10v ikäisen kulutushyödykkeensä merkkiliikkeeseen korjattavaksi.. - Sitten onkin hyvä syy taas kritisoida merkkiliikkeiden työveloituksia sun muita täällä intternetissä.
En haluais vetää tätä tuontiauto vs. suomiauto -korttia esiin mutta väitän että koska tuontiautoja hyvin nihkeästi otetaan liikkeisiin vaihdossa, niin etenkin kalliimman tuontiauton omistajat joutuvat painimaan tuon edellä mainitun jutun kanssa. Pätee varmasti myös ei-haluttuihin Suomiautoihin joita ei huolita liikkeissä kuin ryöstöhintaan.
Niinpä, ne jotka myyvät suomi-autoja, dissaavat saksantuonteja että ovat ruuvattuja paskoja jotka hajoavat samantien. Kun taas tuontiautoihin erikoistuvat liikkeet myyvät tuontiautoja kalliimmalla täysin eri argumentein..
Asiakas tekee sen valinnan, minne antaa sen vanhan ruoskan vaihdossa jos antaa. Vai myykö itse. Ja uskooko myyjän argumentit suomi vs. tuontiauto. - Nämä ei ole niin simppeleitä juttuja..
Koskahan joku autoliike keksii uuden markkinaraon? Jossa panostetaan ajokin kuntoon iästä ja kilsoista riippumatta? Kuitenkin ensivaikutelma tässäkin asiassa ratkaisee monen autokaupan, IMHO.
^Sitä se oli. Tosin kun sen 1,5 vuoden ooppelilla ajelun aikana tuli tutustuttua tuohon itselleni ennen tuntemattomaan merkkiin niin Astrasta paljastuikin yleisestä paheksunnasta huolimatta aivan hyvä auto. Otin vielä loppuaikana takapenkin pois (diesel, farmari) ja tein siitä pakettiauton, mutta sitten vaimoke tölväs sen kaiteeseen sohjoisella tiellä ja ooppelin osti vakuutusyhtiö. Rehellisesti sanottuna jäi sitä astraa vähän ikävä, audia ei.
Diesel-ooppeli kuulunee muuten myös hankalasti myytävien listalle. Juuri nuo 90-luvun puolivälin ooppelit oli niitä joissa oli älyttömiä laatuvaihteluita ja 1.7TD:t niitä koneita jotka laukes katsastuksen päästötestissä, se verottaa ostajia. Lisäksi ne ekan faceliftin F-astrat (jota tämä minun '95 ei ollu) oli korin ruostesuojaukseltaan huonompia kuin uudemmat.
Diesel-ooppeli kuulunee muuten myös hankalasti myytävien listalle. Juuri nuo 90-luvun puolivälin ooppelit oli niitä joissa oli älyttömiä laatuvaihteluita ja 1.7TD:t niitä koneita jotka laukes katsastuksen päästötestissä, se verottaa ostajia. Lisäksi ne ekan faceliftin F-astrat (jota tämä minun '95 ei ollu) oli korin ruostesuojaukseltaan huonompia kuin uudemmat.
En ainakaan minä maksaisi tuosta "virhevastuusta" montaa tonnia liikkeelle.
Mutta maksaisit monta tonnia enemmän ykistyiseltä ostettuna kun myyjä sanoo sen olevan helvetin hyvä, vaikka onkin tuplasti enemmän ajettu vastaavaan halvempaan verrattuna.
Vai miten se nyt menikään..
:-)
Noh, kai tämä netissä jauhaminen on sitä nykyajan renkaanpotkimista, ilmankos kukaan ei enää tule edes katsomaan autoja kun niistä voi jauhaa paskaa ihan täältä monitorin takaa :-D
Tuontiautot ovat sekoittaneet markkinat jo sikälikin, että monesta tuodusta löytyy vain mittarilukema, mutta ei todistettavaa historiaa. Kuten tuossa aiemmin mainittiin, ihmiset taipuvat mieluummin hankkimaan sen 130tkm ajetun, jonka kilometrilukema ei ole ihan varma kuin 330tkm ajetun, jossa on täydellinen huoltokirja ja joka huollosta on kuitti. Itselleni tieto auton historiasta on aika merkittävä tekijä.
^Mut ehkä kuitenkin kannattaa käyttää perusjärkeä kun katsoo niitä autoja. 130tkm auto ei ole pelleiltään ja sisustukseltaan sama kuin 330tkm. Kivenhakkaumat, penkkien kulumiset, alustan kunto, kyllähän noista jo näkee kunnon ja historiaa.
Se että ei pysty sitä aukottomasti todistamaan, ei ole minulle ainakaan mikään kriteeri, miksi en ostaisi autoa. Kyllä luotan omaan silmään/kuuloon/tuntoon enemmin kun johonkin kirjaseen, joka on yhtähyvin voitu väärentää, kun sitä lukemaakin. Noita leimojahan saa pelkällä merkkiliikkeen öljynvaihdolla.
Se että ei pysty sitä aukottomasti todistamaan, ei ole minulle ainakaan mikään kriteeri, miksi en ostaisi autoa. Kyllä luotan omaan silmään/kuuloon/tuntoon enemmin kun johonkin kirjaseen, joka on yhtähyvin voitu väärentää, kun sitä lukemaakin. Noita leimojahan saa pelkällä merkkiliikkeen öljynvaihdolla.
130tkm auto ei ole pelleiltään ja sisustukseltaan sama kuin 330tkm
Ongelma onkin siinä, että autokauppaa käydään yhä enemmän verkossa ja pahimmillaan autosta on ilmoituksessa vain yksi kuva, jonka perusteella pitäisi osata päättää, lähteäkö setelit kourassa autonhakuun johonkin perähikiälle.
Silti, autot ovat yksilöitä, eikä kuvienkaan perusteella voi sanoa viimeistä sanaa auton kunnosta.
Itseäni ketuttaisi suunnattomasti lähteä hakemaan 130tkm ajettua autoa, jos se ilmiselvästi osoittautuisi paljon enemmän ajetuksi.
Oman, paljon ajetun volsun jokaisesta suoritetusta huollosta löytyy joko kuitti tai Laakkosen tietokannan merkintä. Korrekti ajokilometrimäärä + todistetusti suoritetut/suorittamatta jääneet tärkeät huollot antavat kyllä osviittaa, mitä on odotettavissa.
^Mut ehkä kuitenkin kannattaa käyttää perusjärkeä kun katsoo niitä autoja. 130tkm auto ei ole pelleiltään ja sisustukseltaan sama kuin 330tkm. Kivenhakkaumat, penkkien kulumiset, alustan kunto, kyllähän noista jo näkee kunnon ja historiaa.
Osista se auto on kuitenkin tehty. Ainakin mun mielestä, 300k ajettuun autoon on saanut vaihtaa jo vähän kaikkea, jos auto on oikeesti noilla kilsoilla kunnossa, niin alusta yms. pitäisi olla hyvässä kunnossa.. = se kiinnostus mitä autoon on tehty. Jos ei mitään ole tehty niin en välttämättä koskisi kepilläkään.
Sen verran oon nähnyt niitä vähän ajettuja joilla ajeltu kuin pellossa.
Oma pointti ainakin tässä 100k vs. 300k ajettu on se, että etenkin wanhoissa 10v+ ikäisissä autoissa se ajomäärä on aivan sama, hinta yms kuitenkin määrätyy pääosin sen kunnon perusteella.
Oma pointti ainakin tässä 100k vs. 300k ajettu on se, että etenkin wanhoissa 10v+ ikäisissä autoissa se ajomäärä on aivan sama, hinta yms kuitenkin määrätyy pääosin sen kunnon perusteella.
No tuossa osut naulan kantaan, tuo oli se minunkin pointti. Joo, kieltämättä ite oon aina ottanu parhaita mahdollisia kuvia autosta, ja kuitenkin tiennyt että lähi tarkastelu kertoo vähän ikävempää tosiasiaa. Mut sitten hintakin on ollut kohdillaan.
On vaan silti huvittavaa katsoa, kun haen emännälle diesel A4:sta, niin miten kaksia miltei samanlaista autoa voi olla 4000e hintaeroilla. En keksi 60tkm noin paljoa hintaa. Eli kyllä välillä aika räikeästi myös katsotaan sitä oman auton arvoa ylös. Nyt puhutaan yksityisistä myyjistä.
Netissä on hyvä myydä juu.
Itteä vaan ei kiinnosta ne muutamat peltoautot mitä sielläkin tarjotaan, eli 1-10 kuvaa paskasesta autosta.
Jos auto näyttää kuvissa siltä että ajeltu pellolla minne just levitetty lannotetta, ei sitä oo mitenkään hyvin pidetty. Seki auttaa jos heittää pari ämpärillistä lämmintä vettä auton päälle ja ottaa kuvan kun auto vielä kosteana kiiltelee. Näyttää heti paremmalta.
Jaa-a, toivottavasti en antanu vahingossa vinkkiä noille peltoautojen myyjille...
Itteä vaan ei kiinnosta ne muutamat peltoautot mitä sielläkin tarjotaan, eli 1-10 kuvaa paskasesta autosta.
Jos auto näyttää kuvissa siltä että ajeltu pellolla minne just levitetty lannotetta, ei sitä oo mitenkään hyvin pidetty. Seki auttaa jos heittää pari ämpärillistä lämmintä vettä auton päälle ja ottaa kuvan kun auto vielä kosteana kiiltelee. Näyttää heti paremmalta.
Jaa-a, toivottavasti en antanu vahingossa vinkkiä noille peltoautojen myyjille...
130tkm auto ei ole pelleiltään ja sisustukseltaan sama kuin 330tkm. Kivenhakkaumat, penkkien kulumiset, alustan kunto, kyllähän noista jo näkee kunnon ja historiaa.
Jep, ja jos niitä kiveniskemiä ei koko konepellin mitalla ole, tuulilasi on ehjänä ja penkit terhakat ja ehjäkankaiset eikä moottorikaan pidä kummempaa kilikolinaa ja vaihteensiirto on jämäkkä ja jouheva niin samapa se minulle on, onko autolla ajettu 150tkm vai 450tkm.
Kiveniskemien määräkin toki riippuu aika pitkälti siitä missä ajaa. Joissain 50tkm ajetuissa keula näyttää kuin siihen olisi räiskäisty haulikolla pari satsia 50m päästä ja joissain triplasti enemmän ajatuissa ei ole ainuttakaan iskemää. Tietty saahan nekin paklattua ja maalattua, jolloin se konepelti on hyvällä tuurilla paremman näköinen kuin suoraan tehtaalta tulleissa ;)
Hinta se ikävä kyllä on mikä ensinnä pistää silmään, kaikki menee kaupaksi,kun hinta on kohillaan= yksityinen ei saa koskaan liikkeen hintaa autostaan ja liikkeiden autoissa on aina ilmaa/ eihän ne muuten eläisi. Esimerkkitapausta tuntematta uudemmassa (lue n. 5 vuotta vanha auto, joka on mun mittapuulla uudehko) hinta tippuu sen parisataa euroa /kk ja sitten kun se liikkeen lisä- tonni on vielä siellä rasitteena, niin kyllä se 3000 e / vuosi hyvinkin hinnasta lähtee...
Oppirahoja on itsekin makseltu: 4 vuotta vanha auto liikkeestä, käsirahaksi entinen ja sopivasti lainaa, auton hinta 12.500 e. puolitoista vuotta ajoa, avioero ja auto myyntiin, sisko osti 7500 eurolla hyvän auton(halvemmallakin olisi vastaavia jo saanut). Lainaa ei jäänyt,mutta ei kyllä mitään käteenkään, eli 200 e lyhennys kuussa meni auton arvon tippumiseen.
Nyt sisko ajanut sillä kaksi vuotta ja näyttää niitä saavan jo 4000 eurolla...
Oppirahoja on itsekin makseltu: 4 vuotta vanha auto liikkeestä, käsirahaksi entinen ja sopivasti lainaa, auton hinta 12.500 e. puolitoista vuotta ajoa, avioero ja auto myyntiin, sisko osti 7500 eurolla hyvän auton(halvemmallakin olisi vastaavia jo saanut). Lainaa ei jäänyt,mutta ei kyllä mitään käteenkään, eli 200 e lyhennys kuussa meni auton arvon tippumiseen.
Nyt sisko ajanut sillä kaksi vuotta ja näyttää niitä saavan jo 4000 eurolla...
Palaten vielä tuohon ekaan viestiin, niin jos se on tuolla myyntipalstalla oleva A4 joka on myynnissä, niin tiedän kokemuksesta että perus Audia ei halua kun melko tiukka Audi ihminen.
Sama juttu. Auto vaihtui keväällä. A3-->Golf V.
Tai haluaa moni, mutta eivät ole valmiita maksamaan Audin hintaa. Monelle Audi on kuitenkin ylihintainen Volkkari. A3 -98 jota myin 4kk oli kuitenkin 3000e kalliimpi kun vastaava Golf. Ja mitä eroa noissa kahdessa on...
Omaani yritin myös myödä. Zero yhteydenottoa. Liikkeeseen kun tarjosin, niin eka kysymys oli: Ilmastointi??..Ai ei. Toinen kysymys: VM? =-98..
Seurasi jaarittelua, kuinka tuollainen on vaikea myydä jneyms etc.
Tämän seurauksena puolen vuoden jälkeen marssin laakkoselle ja sieltä uusi auto. Auton hyvityshinta oli noin 2500e pienempi, kuin vastaavilla nettiautossa tms.
Pointtina jutussa se, että hain tdi quattro A3:sta, mutta olisin joutunut tyytymään vanhempaan ja lähes 100tkm ajettuun sillä hinnalla millä sai uuden Golf V:n. Laskin, että vaihtaessa etu on minun puolella (uusi gen V vs. käytetty A3).
Lisäksi autoon 2v tehdastakuu.Jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Mielestäni ilmastoinnin merkitystä yliarvioidaan. Monissa autoissa on varsin hyvin toimiva tuuletusjärjestelmä, joten ajossa auto ei pääse kuumenemaan liiaksi. Pysäköitynähän tyhjäkäynti on muutoinkin kiellettyä, jolloin ilmastointi ei toimi eikä lapsia ja lemmikkejä saa kuumalla muutenkaan jättää pysäköityyn autoon.
Sanotaan näin, että ilman ilmastointia pärjää hyvin silloin kun ei ole omassa autossa sitä ollut. Mutta sitten kun kerran on auto missä ilmastointi, on varsinkin kesällä hyvin vaikea kuvitella omistavansa autoa missä sitä ei olisi.
Tosin sama juttuhan on monessa muussakin lisävarusteessa (xenonin, vakkari yms..)
Mitä itse autojen myyntiin tulee, niin itse tosiaan n1,5 vuotta valmistelin myyntiilmoitusta ;) , 1,5kk oli auto myynnissä nettiautossa yms paikoissa, kyselyitä tuli huimat 3kpl jossa tarjottiin vaihdossa mitä ihmeellisimpiä kikottimia pihamökistä alkaen. Yksi soitto tuli ja se kaveri sen sitten ostikin kaksi päivää soiton jälkeen.(Auto oli 190tkm ajettu 1,8T lastutettu kiesi.)
Eli tosiaan vanha klisee yksi ostaja riittää toimi taas.
Tosin sama juttuhan on monessa muussakin lisävarusteessa (xenonin, vakkari yms..)
Mitä itse autojen myyntiin tulee, niin itse tosiaan n1,5 vuotta valmistelin myyntiilmoitusta ;) , 1,5kk oli auto myynnissä nettiautossa yms paikoissa, kyselyitä tuli huimat 3kpl jossa tarjottiin vaihdossa mitä ihmeellisimpiä kikottimia pihamökistä alkaen. Yksi soitto tuli ja se kaveri sen sitten ostikin kaksi päivää soiton jälkeen.(Auto oli 190tkm ajettu 1,8T lastutettu kiesi.)
Eli tosiaan vanha klisee yksi ostaja riittää toimi taas.
Sanotaan näin, että ilman ilmastointia pärjää hyvin silloin kun ei ole omassa autossa sitä ollut
Itselläni on ollut kuuden vuoden kokemus omasta ilmastoidusta autosta. Tällä hetkellä ei ole ilmastointia ja mitä Suomen suvessa on tuollainen ollut käytössä, economy -asennossa se on suurimman ajan ollut.
Huonoja kokemuksia ilmastoinnista: HJ60 Toyotalla ajoin kerran yhden auton perään, kun ilmastointi nykäisi sen verran riuskasti käynnistyessään. Tietty, oma vika, mutta kaikissa autoissa käynnistyminen ei ole ihan pehmeä. Kompuraremppakaan ei ole ihan niitä halvimpia.
Tietty, oma vika, mutta kaikissa autoissa käynnistyminen ei ole ihan pehmeä. Kompuraremppakaan ei ole ihan niitä halvimpia.
Ohhoh..enpä ole ikänä kuullut moista. Autoissa on siis eroja. Mutta voihan autosta kosahtaa vaikka koko pannu, jos noin alkaa miettimään. Ja ne turbotkin laukeilee jaja... :P
liikenneturvallisuuskin niin ja näin, kun kuski on läpimärkä ja uupunut lämmöstä kuin että istuisi ilmastoidussa autossa vireänä.
Samoilla linjoilla. Edellisessä kun ei sitä ilmastointia ollut, niin kyllä siinä ennemmin hermot menee lämmön takia, kuin ruuhkan. Ei ole kovin miellyttävää istua autossa, kun aurinko paistaa rintaan ja kylmää ei tule mistään.
Ja toimiihan se ilmastointi talvellakin, huurteenpoisto on aika mainio toiminto. Sekä auto kestää paljon tasaisemmin lämpimänä vrt. ei-ilmastoitu.
Meinaa kyllä tää aihe taas karata jonnekkin kuuseen..
Huonoja kokemuksia ilmastoinnista: HJ60 Toyotalla ajoin kerran yhden auton perään, kun ilmastointi nykäisi sen verran riuskasti käynnistyessään.
mitämitämitä :D
kyllä kaikilla ilmastoidulla millä itse olen ajanut niin kompuran pyörimään lähtö ei ainakaan ole aiheuttanut KIIHTYVYYTTÄ, vaan aivan päinvastaista toimintaa :D
Joissakin autoissa on että kierrokset hieman nousevat kun kompressori lähtee pyörimään, kompensoidakseen sen ottamaa tehoa ja etteivät kierrokset laske liian pieneksi mutta enpä ole HJ60 tämmöiseen törmännyt.
Ettei siellä vaan ois ollu vaikka madmax tyylistä remmiahdinta ;)
Jos se ilmastointi tekiki jarrutuksen ja siinä sitte polkas kaasua enempi ja ilmastoinnin jarrutus hellitti?
Itse ajelen kesäisin pitemmät reissut mieluummin yöllä/aamusta, sama onko ilmastointia vai ei. Ei ainakaan aurinko häikäse sitä miljoonan naarmun tuulilasia ja muutenki vähempi liikennettä. Siinä tosin tulee outo fiilis jos on ajelemassa esim. Vantaalle, täällä pohjosempana jotenki luonnollisemman tuntusta että öisin hiljasta mutta 4 aikaan kehä3:lla ainoana kun ajelet aamuauringossa niin tulee ajateltua onko maailmanloppu tullut :) Yhden ainoan kerran ajanut kehällä iltapäiväruuhkassa, onneks ei tarvi siellä ajella kuin ehkä kerran 10 vuodessa.
Niin se asia.. Ilmastointi on mun mielestä yliarvostettu auton myynnissä. Varsinkin jos kyse alkuperäisestä mallista josta kylmäaineet loppu.
Jos on 2 täysin samanlaista, toisessa ilmastointi ja toisessa ei, ja hintaeroa liikaa ilmastoinnilliseen, valitsen mieluummin ilmastoimattoman. Moni muu taas haluaa sen ilmastoinnin.
Itse ajelen kesäisin pitemmät reissut mieluummin yöllä/aamusta, sama onko ilmastointia vai ei. Ei ainakaan aurinko häikäse sitä miljoonan naarmun tuulilasia ja muutenki vähempi liikennettä. Siinä tosin tulee outo fiilis jos on ajelemassa esim. Vantaalle, täällä pohjosempana jotenki luonnollisemman tuntusta että öisin hiljasta mutta 4 aikaan kehä3:lla ainoana kun ajelet aamuauringossa niin tulee ajateltua onko maailmanloppu tullut :) Yhden ainoan kerran ajanut kehällä iltapäiväruuhkassa, onneks ei tarvi siellä ajella kuin ehkä kerran 10 vuodessa.
Niin se asia.. Ilmastointi on mun mielestä yliarvostettu auton myynnissä. Varsinkin jos kyse alkuperäisestä mallista josta kylmäaineet loppu.
Jos on 2 täysin samanlaista, toisessa ilmastointi ja toisessa ei, ja hintaeroa liikaa ilmastoinnilliseen, valitsen mieluummin ilmastoimattoman. Moni muu taas haluaa sen ilmastoinnin.
Jos on 2 täysin samanlaista, toisessa ilmastointi ja toisessa ei, ja hintaeroa liikaa ilmastoinnilliseen, valitsen mieluummin ilmastoimattoman. Moni muu taas haluaa sen ilmastoinnin
Niinpä. Ilmastointi ei ehkä yksityisten kaupassa näyttele suurta osaa, mutta ainakin mitä tuota omaani kävin pääkaupunkiseudulle tarjottelemassa, oli se myyjien mielestä IIIISO miinus kun ei A/C:tä ollut.
Noh, summasummarum..auto meni pohjoisempiin liikkeisiin, missä ensin katsotaan kunto ja sitten vasta varusteet. (karrikoidusti) :P
No, nykyään jokaisessa uudessa autossa on käytännössä ilmastointi. Ehkä niin on hyvä. Joissakin maissa, kuten Israelissa, ilmastointi on ollut uusissa autoissa pakollinen varuste jo hyvin pitkään.
Ilmastointi vaatii säännöllistä huoltoa, varsinkin uudemmilla kylmäainella varustetuissa kylmäaineen molekyylikoko on niin pieni, että aine haihtuu nopeaan: edellisessä Audissa ilmastointi vaati täytön heti oston jälkeen ja kompressori piti sen verran ikävää ääntä, että vaihto olisi ollut kohta edessä. Monessakohan kymmenen vuoden ikäisessä autossa on ilmastointi huollettu säännöllisesti? Moottoriin kuitenkin on tod.näk. vaihdettu öljyt säännöllisesti.
Ainakin molemmissa Audeissani kompressori ei enää kytkeytynyt päälle alle +5°C lämpötilassa.
Ihan ahtamaton perusmalli oli kyseessä.
Mutta voihan autosta kosahtaa vaikka koko pannu, jos noin alkaa miettimään. Ja ne turbotkin laukeilee jaja...
Ilmastointi vaatii säännöllistä huoltoa, varsinkin uudemmilla kylmäainella varustetuissa kylmäaineen molekyylikoko on niin pieni, että aine haihtuu nopeaan: edellisessä Audissa ilmastointi vaati täytön heti oston jälkeen ja kompressori piti sen verran ikävää ääntä, että vaihto olisi ollut kohta edessä. Monessakohan kymmenen vuoden ikäisessä autossa on ilmastointi huollettu säännöllisesti? Moottoriin kuitenkin on tod.näk. vaihdettu öljyt säännöllisesti.
Ja toimiihan se ilmastointi talvellakin
Ainakin molemmissa Audeissani kompressori ei enää kytkeytynyt päälle alle +5°C lämpötilassa.
Ettei siellä vaan ois ollu vaikka madmax tyylistä remmiahdinta
Ihan ahtamaton perusmalli oli kyseessä.
Quote:
Ja toimiihan se ilmastointi talvellakin
Ainakin molemmissa Audeissani kompressori ei enää kytkeytynyt päälle alle +5°C lämpötilassa.
Irrotit lauseen asiayhteydestä. Tarkoitin nimenomaan tuota huurteenpoistoa / nopeampaa lämpenemistä (siis aut. ilm.) Tämä ainakin suht. uusissa autoissa on huomattavasti perinteistä nopeampaa (vaikka se jonkunmielestä saattaa kuluttaa liikaa p-a:tta).
Minä ainakaan en enää ikinä osta ilmastoimatonta autoa. /OT
Voisikohan joku viisas perustella minulle, miksi ilmastoitu auto olisi lämmitys/huurteenpoistoltaan talvella parempi kuin ilmastoimaton, jos ilmastoinnin kompressori ei kytkeydy päälle alhaisissa lämpötiloissa?
Käsitykseni on se, että ilmastointeja ei viitsitä paljoa huoltaa, koska autoa ei kuitenkaan tilastollisesti pidetä montaakaan vuotta. Jossakin vaiheessa pommi laukeaa käytetyn auton ostajan käsiin.
Tuolla lisää ilmastoinnista.
Käsitykseni on se, että ilmastointeja ei viitsitä paljoa huoltaa, koska autoa ei kuitenkaan tilastollisesti pidetä montaakaan vuotta. Jossakin vaiheessa pommi laukeaa käytetyn auton ostajan käsiin.
Tuolla lisää ilmastoinnista.
Ilmastoinnin jälkiasennus maksaa siinä 2500€ ja nostaa muutaman vuoden vanhan auton jälleenmyyntiarvoa 1500€ - näin kuulin pk-seudun autokauppiaiden sanoneen. Kuulostaa paljolta, mutta kun mietin erityisesti ruuhka-Suomessa asuvien asennetta, niin voi pitää paikkansakin. Täällä kun ajellaan ruuhkissa ja monet vielä kesäisin mökeille tai sukulaisiin satojen kilometrien päähän lapset takapenkillä, niin yhtäkkiä 1500€ onkin pieni erotus..
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 6.10.2003 19:54
Oma kolmoskorimallin GTI Golffi oli nettiautossa myytävänä ehkä noin kolmisen kuukautta samalla hinnalla. Ensimmäisen kuukauden ilmoituksessa oli, että "vaihdossa huomioidaan max 1500 euron auto", kun emäntä tarvi työkulkuneuvoa. No, yhtään kyselyä ei tullut ja emäntä hommasi autonsa suoraan muualta. Minä muutin myynti-ilmoitukseen tekstiksi jotain tyyliin: "Vaihdossa huomioidaan vain suunnilleen samanikäinen Audi 80 tai 100", niin jokos alkoi tulla vaihtotarjouksia ooppeleihin ja tojotoihin viikottain. Mitä tästä opimme? Emme taaskaan mitään. :)
Kävipäs eilen mielenkiintoinen tilanne joka hieman pisti kohtuullisen ärsyyntyneeksi.
Oltiin ostamassa Octaviaa ja sovittiin myyjän kanssa katselmus ajankohta. Ajettiin katsomaan ja koeajamaan ja kaikki meni ihan mukavasti siihen asti kunnes sinne ilmestyi myös toinen ostaja jolle alettiin myös esittelemään autoa. Oltiin siinä vähän äimänä että mitäs tässä nyt tehdään, pitääkö meidän alkaa johonkin huutokauppaan!? Tarjottiin siinä välissä kun toinen ostaja oli koeajamassa autoa 95% hinnasta käteisellä ja sanottiin että maksetaan loppu kun saadaan luovari. Myyjä suostu, halusi kuulla toisen tarjouksen kanssa. Sit ilmesty toinen ostaja paikalle ja kun tämä myyjä kertoi hänelle että "olemme tehneet tarjouksen" kaveri sanoi, että hän maksaa koko summan. Niin, no mitäs helvettiä, minkäs siinä teet, seistiin tumput suorina ja ei auttanu kun lähteä himaan... Vittu, että pisti vihaksi!
Oltiin ostamassa Octaviaa ja sovittiin myyjän kanssa katselmus ajankohta. Ajettiin katsomaan ja koeajamaan ja kaikki meni ihan mukavasti siihen asti kunnes sinne ilmestyi myös toinen ostaja jolle alettiin myös esittelemään autoa. Oltiin siinä vähän äimänä että mitäs tässä nyt tehdään, pitääkö meidän alkaa johonkin huutokauppaan!? Tarjottiin siinä välissä kun toinen ostaja oli koeajamassa autoa 95% hinnasta käteisellä ja sanottiin että maksetaan loppu kun saadaan luovari. Myyjä suostu, halusi kuulla toisen tarjouksen kanssa. Sit ilmesty toinen ostaja paikalle ja kun tämä myyjä kertoi hänelle että "olemme tehneet tarjouksen" kaveri sanoi, että hän maksaa koko summan. Niin, no mitäs helvettiä, minkäs siinä teet, seistiin tumput suorina ja ei auttanu kun lähteä himaan... Vittu, että pisti vihaksi!
maksetaan loppu kun saadaan luovari
tuo ei mennyt jakeluun, eikös luovutustodistus ole myyjää ja myyjän vakuutusyhtiötä varten.
Sain juuri 342tkm ajetun Golf 3 Variantin kaupaksi. Arvasin, että auton erinomaisesta yleiskunnosta, huoltohistoriasta ja varustuksesta huolimatta kilometrimäärä on se, joka käännyttää monet ostajat. Kakkosella alkava lukema on jo paljon houkuttelevampi.
Kaksi kuukautta ehti olla myynnissä ja kun ensimmäisen kerran laitoin hinnan aika yläkanttiin, ei kysyntää ollut juuri nimeksikään. Pudotin hintaa muutamalla satasella ja laitoin alle houkuttelevat kesävanteet, ei siltikään lisännyt kiinnostusta. Sitten riisuin rahanarvoista varustetta pois ja tiputin hintaa reippaasti ja kauppa alkoi käydä. Hilkulla oli, että en riisunut kaikkea myytäväksi kelpaavaa, kunnes tuli golffeja täysin tuntematon ostaja ja vei auton pois koeajoreissullaan.
Tulipahan taas todistettua, että ihmiset eivät juurikaan välitä auton yleiskunnosta ja varusteista suhteessa todelliseen kilometrimäärään. Kyseistä autoa olisi aivan hyvin voinut myydä saksantuontina, josta joku olisi ruuvannut 150tkm pois ja josta huoltokirja on aikoja sitten kadonnut. Autosta itsestään ei todellista kilometrimäärää olisi mistään voinut päätellä.
Mittarilukeman ruuvaus on hyötymistarkoituksessa on toki petos, mutta auton suomihistorian olisi aika hyvin saanut häivytettyä rekisteröimällä auto uudelleen eri tunnuksilla.
Niinpä!! :) Meikäläinen nieli, sen verran jo oppinu autokaupoista, mut emäntä raivosi koko kotimatkan.
Tilanne vaan jota en koskaan tekis jos myyn autoa.
Muutenkin se myyjä jotain mutisi, kun oli jo puhetta että mennään tekemään kohta papereita että täytyy katsoa mitä edelliset soittajat on tarjonnu sähköpostissa. Haloo! Teki mieli vähän avautua että "tajuatko jumalauta kaupankäynnistä mitään? Kun tarjoan rahaa ja sovitaan kaupat, et sä enää rupea kattelemaan vielä tilannetta. Silloin tavara vaihtaa omistajaa!"
Tilanne vaan jota en koskaan tekis jos myyn autoa.
Muutenkin se myyjä jotain mutisi, kun oli jo puhetta että mennään tekemään kohta papereita että täytyy katsoa mitä edelliset soittajat on tarjonnu sähköpostissa. Haloo! Teki mieli vähän avautua että "tajuatko jumalauta kaupankäynnistä mitään? Kun tarjoan rahaa ja sovitaan kaupat, et sä enää rupea kattelemaan vielä tilannetta. Silloin tavara vaihtaa omistajaa!"
^No mitäs se emäntä nyt silleen....
Isä-ukko opetti, että huutokauppa on aina erikseen ja ikinä ei ko. tilanteessa kannata kilvan lähteä ostamaan....kaveri osti täydellä hinnalla auton ja myyjä hykerteli tyytyväisyyttään,koska ainahan nuista yleensä tingitään. Myyjän etiikka oli syvältä mutta hävinnyt oli se joka alkoi kilpaa huutaa eli ostaja....ei kai se auto nyt niin hyvä ollut?
Isä-ukko opetti, että huutokauppa on aina erikseen ja ikinä ei ko. tilanteessa kannata kilvan lähteä ostamaan....kaveri osti täydellä hinnalla auton ja myyjä hykerteli tyytyväisyyttään,koska ainahan nuista yleensä tingitään. Myyjän etiikka oli syvältä mutta hävinnyt oli se joka alkoi kilpaa huutaa eli ostaja....ei kai se auto nyt niin hyvä ollut?
Joo, tottahan tuokin että en itse ainakaan lähde mihinkään huutokauppoihin. Oltiin jo päätetty matkalla, että jos se on hyvä, niin maksetaan tietty summa. Piste. Ja vaikka tavallaan jouduttiinkin "kilpaostoksille" oli parempi vaan pitää pää kylmänä. Kyllähän tuo etikka tosiaan tuli selville siinä, eli kilpakaupoissa tulee yleensä se tilanne että jos toinen tosiaan auton haluaa, se maksaa täyden hinnan ja se myyjäspede oli tyytyväinen.
En ymmärrä, mulla on ollut viikon verran myynti-ilmoitus Nettiautossa. Siellä n.850 kävijää/lukijaa. Lisäksi useilla foorumeilla, Keltaisessa pörssissä ilmoitus, useita satoja lukukertoja. Silti, vain yksi yhteydenotto, sekin näsäviisas kysymys... Olisi kiva tietää missä mättää. Autoliike ei ole vaihtoehtona, "uudeksi" autoksi olen katsonut työkaverin nelos-golffia.
^Itse kauppasin yhtä ykköskolvia kromipuskureilla tuossa joku vuosi sitten, niin Nettiautossa ilmoitus oli katsottu sen neljän viikon aikana n.6000 kertaa. Kyselyitä toki oli jonkin verran, parhaimmat soitteli jotain tunnin mittaisia puheluita siitä vekottimesta ja kovasti tuntui olevan kiinnostusta.
Mutta ei, meniköhän joku 4kk ennen kuin tuli ostaja ja vei pois (ajamalla 300km päähän) 200e hintaisen -78 Golffin. Eikä ollut mikään läpimätä todellakaan.
Melkein sama juttu kun kauppasi vastaavaa, mutta paria vuotta uudempaa 1.8 GTI ykköstä joka oli ihan liikenteessä ja täysin iskussa muutenkin, kaikki kuluva uusittu ja kovapeltinen jne. Ilmoitusta oli katsottu eräskin tuhat kertaa, soittoja tuli jne. Vittuiluja tosin enimmäkseen kun oli tekniikanvaihto ja hintaa muka aivan liikaa (1200€, kun originaalilla vastaavalla oli pyynti 3000€ eikä se ollut edes leimassa).
Lopulta kyllästyin ja otin autosta 80-luvun tuuninki helmalevikkeet irti sekä hommasin pikkupuskurit ja tyyliin sopivat huulivanteet. No auto meni kaupaksi seuraavana päivänä helmojen irtiotosta, ilman niitä vanteita ja alkuperäistä GTI-recaro sisustaa.
Harvassa on siis ne tosiostajat nykyään, ja muutenkin tuo autokauppa on näköjään riippuvainen kuun asennosta ja edellisen viikon keskimääräisestä tuulen nopeudesta :D Kun auton laittaa myyntiin Nettiautoon tms., niin jos se ei mene kaupaksi vuorokauden sisällä ilmoituksen laitosta, on erittäin todennäköistä ettei se mene kaupaksi seuraavan kuukaudenkaan aikana. Olen todennut tuon kolmen eri auton kauppaamisessa.
Mutta ei, meniköhän joku 4kk ennen kuin tuli ostaja ja vei pois (ajamalla 300km päähän) 200e hintaisen -78 Golffin. Eikä ollut mikään läpimätä todellakaan.
Melkein sama juttu kun kauppasi vastaavaa, mutta paria vuotta uudempaa 1.8 GTI ykköstä joka oli ihan liikenteessä ja täysin iskussa muutenkin, kaikki kuluva uusittu ja kovapeltinen jne. Ilmoitusta oli katsottu eräskin tuhat kertaa, soittoja tuli jne. Vittuiluja tosin enimmäkseen kun oli tekniikanvaihto ja hintaa muka aivan liikaa (1200€, kun originaalilla vastaavalla oli pyynti 3000€ eikä se ollut edes leimassa).
Lopulta kyllästyin ja otin autosta 80-luvun tuuninki helmalevikkeet irti sekä hommasin pikkupuskurit ja tyyliin sopivat huulivanteet. No auto meni kaupaksi seuraavana päivänä helmojen irtiotosta, ilman niitä vanteita ja alkuperäistä GTI-recaro sisustaa.
Harvassa on siis ne tosiostajat nykyään, ja muutenkin tuo autokauppa on näköjään riippuvainen kuun asennosta ja edellisen viikon keskimääräisestä tuulen nopeudesta :D Kun auton laittaa myyntiin Nettiautoon tms., niin jos se ei mene kaupaksi vuorokauden sisällä ilmoituksen laitosta, on erittäin todennäköistä ettei se mene kaupaksi seuraavan kuukaudenkaan aikana. Olen todennut tuon kolmen eri auton kauppaamisessa.
Viimeksi muokannut Jak3, 10.2.2008 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elähän vielä menetä malttiasi, itsellä ollu profiilin kulkine nyt 5viikkoa myynnissä about, kävijöitä nettiautossa tällähetkellä 3300, on soitettu, tarjottu vaihtoa ruoholeikkurista emännän rintsikoihin asti kaikkea mahdollista!En ymmärrä, mulla on ollut viikon verran myynti-ilmoitus Nettiautossa. Siellä n.850 kävijää/lukijaa. Lisäksi useilla foorumeilla, Keltaisessa pörssissä ilmoitus, useita satoja lukukertoja. Silti, vain yksi yhteydenotto, sekin näsäviisas kysymys... Olisi kiva tietää missä mättää. Autoliike ei ole vaihtoehtona, "uudeksi" autoksi olen katsonut työkaverin nelos-golffia.
Pari on jopa käynyt ajamassakin, kunhan vain myisvät omansa pois eka..:)
Noh, ehkä se audi vielä uudenkodin löytää, ja jos ei löydä niin pidetään ite, tuskin noissa ursseissa arvo ainakaan iha kauheesti tipahtaa enään, autohan on ainakin äärimmäisen hauska..:)
Niinpä.
Toisaalta, kyllä se tosiostaja sieltä jonkun kiven alta aina on löytynyt. Enemmistö nettiauton /yms lukijoista kuitenkin on niitä Teuvo Tavallisia joille on aivan sama millainen se auto on, kunhan se on mukamas halpa.
Mun mielestä odottelu usein kuitenkin kannattaa.
Joo, ja kun ekana pitäs tinkiä vielä auton hinta mahollisimman alas, ja ottaa se vaihdokkikin kovalla hintaa.. Taannoin TDI 80:stä myydessä tuli pari vaihdokkiajatusta, molemmat siihen tyyliin että "Miten vaihtuis XXXX?" ja kun vastaat välirahavaatimuksen perusteineen niin ei enää kuulukaan mikään. - Ilmeisesti osa kuvittelee että myyjä on diakonissa ja ihan hyvää hyvyyttään ottaa vaihdossa jonku paskan kovalla hintaa. (ne caset sitten erikseen jossa ostajan ja myyjän tarpeet menee vaihdokin kanssa yksiin..)
Toisaalta, kyllä se tosiostaja sieltä jonkun kiven alta aina on löytynyt. Enemmistö nettiauton /yms lukijoista kuitenkin on niitä Teuvo Tavallisia joille on aivan sama millainen se auto on, kunhan se on mukamas halpa.
Mun mielestä odottelu usein kuitenkin kannattaa.
tarjottu vaihtoa ruoholeikkurista emännän rintsikoihin asti kaikkea mahdollista!
Joo, ja kun ekana pitäs tinkiä vielä auton hinta mahollisimman alas, ja ottaa se vaihdokkikin kovalla hintaa.. Taannoin TDI 80:stä myydessä tuli pari vaihdokkiajatusta, molemmat siihen tyyliin että "Miten vaihtuis XXXX?" ja kun vastaat välirahavaatimuksen perusteineen niin ei enää kuulukaan mikään. - Ilmeisesti osa kuvittelee että myyjä on diakonissa ja ihan hyvää hyvyyttään ottaa vaihdossa jonku paskan kovalla hintaa. (ne caset sitten erikseen jossa ostajan ja myyjän tarpeet menee vaihdokin kanssa yksiin..)
Kyllä se niin on että myyntiilmoitus ratkaisee, hinta on toisarvoinen. Mulla oli mm nettiauton pisin myyntiilmoitus mitä sillä hetkellä mitä missään muussa nissan sunnyssa, ja meni 950eurolla, ajettu 310tuhatta, tommosii vastaavia autoja saa 700eurolla, suurin remppa mitä tehty ni iskarit ja jouset vaihdettu uusiin. Tais olla myynnissä 3kk, kun ei ollut kiire. Ruostetta sielä täällä, mutta uusi pioneerin soitin ja kajarit. Eipä siinä mitään vikaa sinällään ollut. Tärkeintä on saada mahdolliselle ostajalle mielikuva että autoa on oikeasti pidetty kuin kukkaa kämmenellä, kunhan siivoaa ja pesee auton ennen kuvien ottoa, mielellään myös vahaa ja ottaa kuvat aurinkoisena päivänä. Kusettaa saa, huijata ei.
Itse myin syksyllä oman -91 8v GTI -kakkiksen 3000 eurolla. Kilometrejä ~225tkm.
Auto oli viikon nettiautossa näytillä. Parin päivän sisään tuli ensimmäinen "asiakas" Helsingistä ja muutaman päivän päästä paikallinen, jonka kanssa tehtiin kaupat kun ensin tingin pari satkua hinnasta.
Mutta kävi yllättävän kivuttomasti ja pyyntihintakin oli omasta mielestä suht kova. Mutta kakkis tietysti luonnollisesti kiehtoo enemmän kuin joku rinkulakeula :P
Auto oli viikon nettiautossa näytillä. Parin päivän sisään tuli ensimmäinen "asiakas" Helsingistä ja muutaman päivän päästä paikallinen, jonka kanssa tehtiin kaupat kun ensin tingin pari satkua hinnasta.
Mutta kävi yllättävän kivuttomasti ja pyyntihintakin oli omasta mielestä suht kova. Mutta kakkis tietysti luonnollisesti kiehtoo enemmän kuin joku rinkulakeula :P
Kyllähän itse Corradoakin myin kuukausikaupalla. Kun aina olisi pitänyt ottaa se sikahyvä F-Astra tai uskomattoman hyväkuntoinen Rellu Megane vaihdossa. Ja välirahaahan ei olis tietenkään saanut kuin vähän nimeksi (Mm. -96 1.6 Meganea tarjotellut olisi maksanut "maksimissaan muutaman satasen" välirahaa. Autojen arvossa eroa kuitenkin tuhansia...) Noh, päätin että en Corradosta ilmaseksi luovu, ihan ok-kuntoinen kun kerta oli. Myynnin perusteenakin oli vain harrastetilojen puute ja motivaatiomonttu. Loppujenlopuksi en autolle järkihintaan ostajaa löytänyt, joten annoin sen vaihdossa nykyiseen autoon. Onneksi sentään Golfin myyjä ymmärsi hieman autojen päälle (autoon oli upotettu rahaa tuhansia) ja hyvitti ihan ok hinnan Corradosta.
Mutta suoralla kaupalla on kyllä ihan pirun vaikeaa myydä tänäpäivänä yhtään mitään 4-pyöräistä. Se huomattiin tässäkin kaupassa, molemmin puolin. Onneksi sentään kumpikin kaupan osapuoli oli tyytyväinen, kumpikaan ei haukannut paskaa ja hintapolitiikastakin päästiin yhteisymmärrykseen kymmenessä minuutissa. Näin harvoin käy, kun vaihdossa otetaan laitteita...
Mutta suoralla kaupalla on kyllä ihan pirun vaikeaa myydä tänäpäivänä yhtään mitään 4-pyöräistä. Se huomattiin tässäkin kaupassa, molemmin puolin. Onneksi sentään kumpikin kaupan osapuoli oli tyytyväinen, kumpikaan ei haukannut paskaa ja hintapolitiikastakin päästiin yhteisymmärrykseen kymmenessä minuutissa. Näin harvoin käy, kun vaihdossa otetaan laitteita...
aiheesta poiketen. parhaimmat naurut saanut kun 97 vm laatumerkkiä ostettu
135tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla,kirja vaan oli painettu vuonna 2001.Tuttu joka
käy saksassa usein ja tuntee alan kauppiaita niin naureskeli että hyllyissä on
tyhjiä kirjoja valmiina kaikkiin laatuautoihin.asiakkaan tehtäväksi jää vain ilmoittaa km
ja läppärillä loput hintaan 100€.
135tkm ajettuna täydellä huoltokirjalla,kirja vaan oli painettu vuonna 2001.Tuttu joka
käy saksassa usein ja tuntee alan kauppiaita niin naureskeli että hyllyissä on
tyhjiä kirjoja valmiina kaikkiin laatuautoihin.asiakkaan tehtäväksi jää vain ilmoittaa km
ja läppärillä loput hintaan 100€.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa