vw jetta projekti (Jenkki puskurit)
Valvoja: ffp jäsenet
vw jetta projekti (Jenkki puskurit)
Tätä jettaa on rakentanut kaksi alaikäistä jannua kohta pari vuotta , auton pitäisi valmistua ensi kesäksi kun ajokortti napsahtaa taskuun.
Tässä vähän speksejä autosta:
moottori:
tällä hetkellä vakio 1.3 kaasari kone , mutta tilalle on jo hankittu 1.6 td moottori jota on tarkoitus piristää muuttuvasiipisellä ahtimella , intercoolerilla , vapaammin virtaavalla putkistolla ja pakosarjalla, vapaavirtaussuodattimella ja ehkä siihen tehdään jonkin näköinen kansi...jos vaan rahatilanne antaa myöten. tavoitteena saada n.110-130 heppaa.
EDIT: 1,6td, 12mm nestepää, garretin vnt 20 ahdin, välijäähdytin. tulossa itsetehty pako ja imusarja, 3" putkisto ja ehkä 1,9td kansi ja greenin suodatin.
soundit:
ohjelmalähde:blaupunkt bremen mp74
vahvistimet: spl dynamics s-1002 , s-4002 ja infinityn 7540e
kaiuttimet: spl dynamics s sarjaa edessä ja takana ja keskikanava toimii mds:n sarja
subbari: Ground zero hydrogen 38x
+sittten vielä pari konkkaa, xbox ja 7" lcd näyttö
EDIT: poppikset myyty dieselin nakutus ainoa soundi tässä autossa...
sisusta:
paljon itsetehtyä lasikuitu osaa ja maalattua pintaa ,etupenkeiksi vaihdetaan nahkaiset kupit ja sisustaa verhoillaan keinonahalla.
EDIT: sparcon kupit, turvakaaret , alumiinia, hiilikuitua, ja muutama lisämittari:
kori:
home made korisarja, takakontin siloitus , xenon-look valot eteen , kristallilasiset etu ja sivuvilkut , puna-kristalli takavalot, transporter tyylinen ilmanotto etulokasuojaan, ja eteen merkitön harvaripamaski
EDIT: jenkki mallin puskurit, Flairin takaluukku, ykkösen tankinkorkki, isolasiovet, black look valot eteen ja punamustat valot taakse.
alusta:
kaikki jarrut rempattu ja eteen laitettu ate powerdisk levyt, 40-mm alustasarja,
17" team dynamics monza r vanteet 205/40/17 renkailla
EDIT: Gti:n taka-akseli , powerflexin puslat ...tulossa KW coiloverit, KW:n vakaajat, G 60 etujarrut teräspusjarruletkut
siinä oli oikeestaaan koko auto pähkinänkuoressa.
Tässä vähän speksejä autosta:
moottori:
tällä hetkellä vakio 1.3 kaasari kone , mutta tilalle on jo hankittu 1.6 td moottori jota on tarkoitus piristää muuttuvasiipisellä ahtimella , intercoolerilla , vapaammin virtaavalla putkistolla ja pakosarjalla, vapaavirtaussuodattimella ja ehkä siihen tehdään jonkin näköinen kansi...jos vaan rahatilanne antaa myöten. tavoitteena saada n.110-130 heppaa.
EDIT: 1,6td, 12mm nestepää, garretin vnt 20 ahdin, välijäähdytin. tulossa itsetehty pako ja imusarja, 3" putkisto ja ehkä 1,9td kansi ja greenin suodatin.
soundit:
ohjelmalähde:blaupunkt bremen mp74
vahvistimet: spl dynamics s-1002 , s-4002 ja infinityn 7540e
kaiuttimet: spl dynamics s sarjaa edessä ja takana ja keskikanava toimii mds:n sarja
subbari: Ground zero hydrogen 38x
+sittten vielä pari konkkaa, xbox ja 7" lcd näyttö
EDIT: poppikset myyty dieselin nakutus ainoa soundi tässä autossa...
sisusta:
paljon itsetehtyä lasikuitu osaa ja maalattua pintaa ,etupenkeiksi vaihdetaan nahkaiset kupit ja sisustaa verhoillaan keinonahalla.
EDIT: sparcon kupit, turvakaaret , alumiinia, hiilikuitua, ja muutama lisämittari:
kori:
home made korisarja, takakontin siloitus , xenon-look valot eteen , kristallilasiset etu ja sivuvilkut , puna-kristalli takavalot, transporter tyylinen ilmanotto etulokasuojaan, ja eteen merkitön harvaripamaski
EDIT: jenkki mallin puskurit, Flairin takaluukku, ykkösen tankinkorkki, isolasiovet, black look valot eteen ja punamustat valot taakse.
alusta:
kaikki jarrut rempattu ja eteen laitettu ate powerdisk levyt, 40-mm alustasarja,
17" team dynamics monza r vanteet 205/40/17 renkailla
EDIT: Gti:n taka-akseli , powerflexin puslat ...tulossa KW coiloverit, KW:n vakaajat, G 60 etujarrut teräspusjarruletkut
siinä oli oikeestaaan koko auto pähkinänkuoressa.
Viimeksi muokannut teipio, 21.3.2009 19:27. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Viimeksi muokannut teipio, 6.1.2009 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viimeksi muokannut teipio, 6.1.2009 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
taitaa olla harvinaista että tämmösestä lasikuitujetasta tulee yhtään mitään muuta kuin aivan kauhea kötöstys. mutta innolla jatkamme seuraamista, eikä tämän viestin ole todellakaan tarkoitus lannistaa tekijöitä. keep it up!
kaarilevitykset näyttää ainaki rouheilta. mulla olis joku kamei/rieger -valmisteinen mk1-golffin kaarisarja ylimääräsenä, istuu ihan kohtuuhyvin kakkoseenkin. tarvii vaan 10" leveet vanteet kaverikseen ;)
kaarilevitykset näyttää ainaki rouheilta. mulla olis joku kamei/rieger -valmisteinen mk1-golffin kaarisarja ylimääräsenä, istuu ihan kohtuuhyvin kakkoseenkin. tarvii vaan 10" leveet vanteet kaverikseen ;)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
2D jetta on kyl siisti. Isolasiovet olis hyvät. Takavalot on hienot. Korisarjasta en sano mitään koska ei ole vielä valmis. Mukava kuitenkin nähdä tällainen rajumpi korisarja jetassa. Erottuu ainkin pikku- ja flairpuskurimassasta. Vanteetkaan ei kaipaa muuta kuin spacerit. Audikahvat voisivat sopia tähän aika hyvin. Toivottavasti kaarien alta leikataan kanssa pellit pois et mahtuu sit oikeesti valssit pyörimään siten ettei niitä tarvii piilotella kaarien kätköissä.
onhan siinä noi 238mm levyt... siinä keskellä on kaks jotain 5cm halkaisijaltaan olevaa reikää
huomenna tarttis ottaa tousta dieseli jetasta kone pois ja ruveta haalimaan siihen osia
ja pientä ulkonäön ehostusta tehdä siihen...koneen maalaus hopealla ja venttiilikoppa korin väriin, kiiltävät ahtoputket ja sinisiä siliconi letkuja...saattaa konehuoneeseen tulla myös muutama maalattu lasikuitu paneeli
huomenna tarttis ottaa tousta dieseli jetasta kone pois ja ruveta haalimaan siihen osia
ja pientä ulkonäön ehostusta tehdä siihen...koneen maalaus hopealla ja venttiilikoppa korin väriin, kiiltävät ahtoputket ja sinisiä siliconi letkuja...saattaa konehuoneeseen tulla myös muutama maalattu lasikuitu paneeli
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Tuli tossa vähän siistittyä konehuonetta....eli rälläköin muutamasta kohtaa turhia höpötyksiä pois ja otin saumakittiä pois melkoisen kasan. Sai hieman sellaista german
henkeä konetilaan
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3573.jpg
henkeä konetilaan
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3573.jpg
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
No niin eilen tuli kontti hitsarilta, nyt täytyy vaan ostaa solenoidi mikä aukaisee kontin
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... /poksi.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... /poksi.jpg
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 1.9.2006 18:13
Niin kun se siihen takakontin aukaisuun tarkoitettu solenoidikin maksaa sen 20€ niin ei ole edes järkeä alkaa mistään keskuslukituksen moottorista rakentelemaan.
Ei se ollu sen kalliimpi tuo moottorikaan, ja tuli kiinnikkeet ja systeemit samassa. Mutta tuo solenoidi varmaan ajaa asian aivan yhtä hyvin, silloin en vain ite moista löytänyt kun etsin (~4 vuotta takaperin).
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.8.2003 15:57
tuli tossa vähän tehtyä ruostesuojausta konehuoneen maaleja odotellessa
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3579.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3579.jpg
Tuli tossa eilen maalailtua jetan konehuone...nyt vielä kone katseltavaan kuntooon.
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3608.jpg
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3608.jpg
Löytyihän se lopulta pd130 ahdin
tuossa on vähän uusia kuvia galleriassa
http://s144.photobucket.com/albums/r181/teipio/
jarrutehostin on sen takia tuon värinen kun ei löytynen tallista mustaa maalia. :)
tuossa on vähän uusia kuvia galleriassa
http://s144.photobucket.com/albums/r181/teipio/
jarrutehostin on sen takia tuon värinen kun ei löytynen tallista mustaa maalia. :)
tuli tossa vähän jatkettua hifi laitteiden rakentelua
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... t=sivu.jpg
keskellä näkyvän pahvin alle tulee peilin pala jonka voi irroittaa että pääsee sitten
polttimoita vaihtamaan.
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... t=sivu.jpg
keskellä näkyvän pahvin alle tulee peilin pala jonka voi irroittaa että pääsee sitten
polttimoita vaihtamaan.
tuli tossa purettua taka-akseli pois ja nyt täytyisi tehdä vähän ehostusta
eli
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... akseli.jpg
ja tuossa on kuva td:n kopasta irrtotetuista osista
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... ruosat.jpg
nuo td:stä irroitetut osat on ne palikat mihin jarrupaineensäädin kiinnittyy eli kun 1,3
ei ole sellaista vakiona nyt täytyy vaan puhaltaa ja maalata kaikki osat
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... paines.jpg
tuli ostettua vielä uusi jarrupaineen säädin ja kaikki jarruputket ja letkut uusitaan
ja tehostin vaihdettiin td:stä ja hiekka puhallettiin ja maalattiin mustaksi.
eli
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... akseli.jpg
ja tuossa on kuva td:n kopasta irrtotetuista osista
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... ruosat.jpg
nuo td:stä irroitetut osat on ne palikat mihin jarrupaineensäädin kiinnittyy eli kun 1,3
ei ole sellaista vakiona nyt täytyy vaan puhaltaa ja maalata kaikki osat
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... paines.jpg
tuli ostettua vielä uusi jarrupaineen säädin ja kaikki jarruputket ja letkut uusitaan
ja tehostin vaihdettiin td:stä ja hiekka puhallettiin ja maalattiin mustaksi.
tuli ostettua taakse gti:n taka-akseli
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... akseli.jpg
kiitokset vaan opalle!
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... akseli.jpg
kiitokset vaan opalle!
Ja tommonen siittä akselista sitten tuli
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... akseli.jpg
Vielä raappia vanhat massat pois pohjasta ja massata ja maalata, niin saa sitten asentaa tuon taka-akselin.
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... akseli.jpg
Vielä raappia vanhat massat pois pohjasta ja massata ja maalata, niin saa sitten asentaa tuon taka-akselin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tossa olis taas pitkästä aikaan hieman uusia kuvia elikkä tuossa on kuva tuosta pohjasta mitä on tullut putsailtua
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3744.jpg
kävin romikselta hakemassa isolasi ovet , hieman on ovissa ruostetta mutta taitaa olla vain pinta ruostetta , listan reiät hitsataan umpeen
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3765.jpg
Vanha kojelauta ei oikein mielyttänyt enää silmää joten täytyi siis tehdä uusi :)
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... /kojis.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3744.jpg
kävin romikselta hakemassa isolasi ovet , hieman on ovissa ruostetta mutta taitaa olla vain pinta ruostetta , listan reiät hitsataan umpeen
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... MG3765.jpg
Vanha kojelauta ei oikein mielyttänyt enää silmää joten täytyi siis tehdä uusi :)
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... /kojis.jpg
Tuli tuollainenkin ostettua kun sai edullisesti
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... =ratti.jpg
http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... =ratti.jpg
No niin nyt sain haalittua kasaan kaikki pakosarjan osat
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... laipat.jpg
kun vaan kerkeisi hitsaamaan sen joskus...
http://i144.photobucket.com/albums/r181 ... laipat.jpg
kun vaan kerkeisi hitsaamaan sen joskus...
NO niin tuli kipattua jetta kyljelleen että olisi helpompi hitsailla pari paikkaa ja maalata sen jälkeen pohjasta kaikki mikä irti lähtee.
http://www.teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/pohja.JPG
ja tuossa on uusi kuvagalleria mistä löytyy jo hieman uusia kuvia...
http://www.teipio.kuvat.fi
http://www.teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/pohja.JPG
ja tuossa on uusi kuvagalleria mistä löytyy jo hieman uusia kuvia...
http://www.teipio.kuvat.fi
Projekti on taas hieman edennyt elikkä alatukivarret, taka-akseli, kelkka ja etummaiset moottorin kannakkeet vietiin tänään hiekkapuhallukseen
pohjasta on kohta hiottu kaikki massat pois vielä toisen puolen pyörän kaaret niin saa alkaa hitsailla pohjasta löytyneitä ruosteita
tuossa kunnossa on pohja tällä hetkellä
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruho.JPG
hieman on pölyäkin kertynyt siinä pohjaa hinkatessa
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/p%F6ly%E4.JPG
muutama ruostekohta pohjasta
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste1.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste2.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste3.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste4.JPG
Ja niin tuli vielä hankittua LT:n imusarja jota "hieman" muokataan.
pohjasta on kohta hiottu kaikki massat pois vielä toisen puolen pyörän kaaret niin saa alkaa hitsailla pohjasta löytyneitä ruosteita
tuossa kunnossa on pohja tällä hetkellä
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruho.JPG
hieman on pölyäkin kertynyt siinä pohjaa hinkatessa
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/p%F6ly%E4.JPG
muutama ruostekohta pohjasta
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste1.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste2.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste3.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/ruoste4.JPG
Ja niin tuli vielä hankittua LT:n imusarja jota "hieman" muokataan.
Projekti ei ole hirveästi edistynyt mutta tuollaiset tulivat tänään us partsilta
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/powerflex+puslat.JPG
elikkäs kaikki puslat vaihdetaan powerflexseihin
ja tuossa on kuva hiekkapuhalletuista osista
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/puhalletut+osat.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/powerflex+puslat.JPG
elikkäs kaikki puslat vaihdetaan powerflexseihin
ja tuossa on kuva hiekkapuhalletuista osista
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/puhalletut+osat.JPG
Takapuslat laitoin akseli paikoillaan, jarruletkut katkasin suosista. Vanhat puslat sahaamalla pois, ja uudet M8 kierretangolla, putkenpätkällä ja parilla isolla prikalla paikalleen.
Etutukivarret otin pois ja kierretangolla/ruuvipenkissä puristin niihin puslat paikoileen
e: niin, teksteissä tämmöset Etutukivarsille
Taakse
Etutukivarret otin pois ja kierretangolla/ruuvipenkissä puristin niihin puslat paikoileen
e: niin, teksteissä tämmöset Etutukivarsille
Taakse
Eipä niitä kakkikseen oikein halvemmalla saa :( Itse pulitin jotain vajaa 200e pelkistä tukivarren ja taka-akselin puslista...
Mut asennuksesta voin sanoa, että todella helppoa.
Kaikki menee käsin paitsi tukivarren isompi pusla, joka sekin pullahtaa paikoilleen ruuvipenkissä.
Kannattaa kayttää esim. lautaa asennuksessa apuna niin pusla pysyy suorassa eikä käänny ympäri ;) Sillä kammeta puslaa suoraan kunnes se menee sisään.
Ensin näyttää, että pusla hajoaa ennenkuin se menee sinne, mutta kyllä se vaan antaa periksi.
Pienemmän vain työnnät paikoilleen ja sitten perään vasaralla holkit. Samoin taka-akselilla.
Takaa kannattaa porata vanha paskaksi ja samoin isompi pusla edessä. Pienempi lähtee ihan vaan vasaroimalla metalliholkkia tuurnan kanssa ja sitä ei kannata porata, koska siinä ei ole ulkoista metallikehää niinkuin muissa. Saattaa osua terällä tukivarteen ja sitä kautta pusla kuluu nopeammin. kun on kulumaa reiässä.
Vakaajien puslat taitaa mennä ihan käsin paikoilleen ja sulla on kuitenkin kaikki irti alustasta niin kaikki käy helposti :)
no tulipas tekstiä, mut toivottavasti selvensi asiaa :D
Mut asennuksesta voin sanoa, että todella helppoa.
Kaikki menee käsin paitsi tukivarren isompi pusla, joka sekin pullahtaa paikoilleen ruuvipenkissä.
Kannattaa kayttää esim. lautaa asennuksessa apuna niin pusla pysyy suorassa eikä käänny ympäri ;) Sillä kammeta puslaa suoraan kunnes se menee sisään.
Ensin näyttää, että pusla hajoaa ennenkuin se menee sinne, mutta kyllä se vaan antaa periksi.
Pienemmän vain työnnät paikoilleen ja sitten perään vasaralla holkit. Samoin taka-akselilla.
Takaa kannattaa porata vanha paskaksi ja samoin isompi pusla edessä. Pienempi lähtee ihan vaan vasaroimalla metalliholkkia tuurnan kanssa ja sitä ei kannata porata, koska siinä ei ole ulkoista metallikehää niinkuin muissa. Saattaa osua terällä tukivarteen ja sitä kautta pusla kuluu nopeammin. kun on kulumaa reiässä.
Vakaajien puslat taitaa mennä ihan käsin paikoilleen ja sulla on kuitenkin kaikki irti alustasta niin kaikki käy helposti :)
no tulipas tekstiä, mut toivottavasti selvensi asiaa :D
Tuli tuossa viikonloppuna vähän hitsailtua tuota pohjaa elikkäs:
Tuossa on kuva uudesta hiekka pellistä joka on itsee tehty millisestä pellistä se ei ole vielä ihan täysin valmis elikkäs sitä täytyy vielä hieman suoristella ja sitten vielä tehdä pakuputken ulostuloille paikat mutta vielä ei ole päätetty miten pakoputket vedetään
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/hiekkapelti.JPG
ja Tuossa on kuva vielä muutamasta paikasta mitä tuli hitsailtua
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/vara ... kotelo.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/lippa.JPG
Onko porukalla teitoa noista jetan isoista puskureista, että onko eri liikkeiden välillä suuria hinnan tai laadun eroja puskureissa.
tuli hieman muutosta tuohon ulkonäkö suunnitelmaan elikkäs vähän hillitympää linjaa olisi tarkoitus tehdä elikkäs isot puskurit ja jotkut erittäin kliinit helmat
ja ehkä ykköskoppasen leveät takakaaret ainakin taakse. ja tuli tuossa tilailtua race look peilit.
Tuossa on kuva uudesta hiekka pellistä joka on itsee tehty millisestä pellistä se ei ole vielä ihan täysin valmis elikkäs sitä täytyy vielä hieman suoristella ja sitten vielä tehdä pakuputken ulostuloille paikat mutta vielä ei ole päätetty miten pakoputket vedetään
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/hiekkapelti.JPG
ja Tuossa on kuva vielä muutamasta paikasta mitä tuli hitsailtua
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/vara ... kotelo.JPG
http://teipio.kuvat.fi/kuvat/jetta/lippa.JPG
Onko porukalla teitoa noista jetan isoista puskureista, että onko eri liikkeiden välillä suuria hinnan tai laadun eroja puskureissa.
tuli hieman muutosta tuohon ulkonäkö suunnitelmaan elikkäs vähän hillitympää linjaa olisi tarkoitus tehdä elikkäs isot puskurit ja jotkut erittäin kliinit helmat
ja ehkä ykköskoppasen leveät takakaaret ainakin taakse. ja tuli tuossa tilailtua race look peilit.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa