Tuontiautojen lämppäri kysymys
Valvoja: ffp jäsenet
Tuontiautojen lämppäri kysymys
Eli onko noissa saksasta uitetuissa autoissa (Audi A4 1.8T Avant) samanlaiset/tehoiset lämppärit kun näissä suomiautoissa. Kiikarissa olevassa vehkeessä on automaati-ilmastointi. Muuta huomioitavaa ?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
ptc vastus
jos autossa vakiona ptc-vastus kennon lisänä, tämä puuttuu tuontiautoista. On vakiona arktisissa maissa, Saksassa lisävaruste
Mutta löytyykö niistä esim. penkinlämmitystä ?
Mulla ainakin on kahdessa Saksamallin Passatissa ollut molemmissa penkinlämmittimet, ja lämmitettävät sivupeilit. Ainakin viimeisimmässä myös PTC-elementti. Letku-/lohkolämppäriä ei kummassakaan nahkapöksyjen jäljiltä.
Tarina kertoo kylläkin Italiantuonti Volvosta, jossa ei ole penkinlämmittimiä nahkapenkeissä. Varmaan erittäin mukava yhdistelmä pakkaskelillä ;)
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Tarina kertoo kylläkin Italiantuonti Volvosta, jossa ei ole penkinlämmittimiä nahkapenkeissä.
Kaverilla on juuri tuo volvo, heh
Meidän uitetussa saksa-TDI:ssä on penkinlämmittimet, mutta ei eeberiä. Veerassa taas penkinlämmittimiä ei ole. Onneksi siinä ei ole sporttinahkasisustaa.
Sellaisen kyllä mie haluaisin.
Onkos noissa Saksantuontiautoissa mitään "puutteita" varusteissa... /vrt suomi-mallit ??
Luxusherkut on varmasti paikallaan...
....Eli olikos niistä esim. penkinlämmitystä ? / muita puutteita ?
Mainittiinko jo mittarinruuvaus? Sori oli pakko ;)
Itsellä päinvastaisia kokemuksia varusteista, eli Ruotsista tuodussa autossa OLI penkinlämmittimet, joita taasen vastaavissa "suomiautoissa" EI ollut.
Jotenkin ihmetyttää, ja samalla kovasti huvittaa, tuo lämmittämättömien nahkapenkkien kylmyys. Jos kaks jakkaraa sekä nahka- että perunasäkkipintainen kyyhöttää -25 pakkasessa 12h keräämässä itseensä ympärillä vallitsevaa lämpötilaa, niin voisi luulla pintojen olevan saman lämpöisiä. Kun tuohon sitten herkän ahterinsa vääntää, niin tunnekin on sama. Eri juttu on tietenkin se kuinka psyyke vaikuttaa kylmyyden tunteeseen, kun on juuri tullut havaittua millainen pinta siellä persvakoa alkaa kylmentää.
Kerrottakoon vielä, että ei tämä ihan pelkkää teoriaa kokemukseni mukaan ole. Joku innokkaampi nahkahousuharrastelija voisi ottaa tämän nyt pari celsiusta vakavammin ja tutkia tieteellisesti näitä tärkeitä arkielämäämme vaikuttavia lämpötiloja persiin, jakkaran ja ihmisen mielen sopukoista :D
Kerrottakoon vielä, että ei tämä ihan pelkkää teoriaa kokemukseni mukaan ole. Joku innokkaampi nahkahousuharrastelija voisi ottaa tämän nyt pari celsiusta vakavammin ja tutkia tieteellisesti näitä tärkeitä arkielämäämme vaikuttavia lämpötiloja persiin, jakkaran ja ihmisen mielen sopukoista :D
Nakapenkin ero tosiaan kannattaa kokeilla ennenkuin rupeaa arvostelemaan. Volvon (V40 ja V70) nahkaisilla lämppärittömillä takapenkeillä tullut muutamana talvena istuttua kerta viikossa ja takareidet + hanuri on edelleen jäässä tunnin ajon jälkeen. Kaikki muutkin kyytiläiset ovat asiasta samaa mieltä ja onhan kuskille vihjailtu aiheesta, että voisi jotkut lampaantaljat takapenkille hommata. Yleensä on tullut tungettua hanskat peffan alle kun ei viitsi matkaa varten laittaa pitkiä kalsareita kun töissä ne pitäisi kuitenkin ottaa pois. Vastaavaa en ole kokenut kangaspenkkisissä autoissa. Volvoissa ei ole käytetty lohkolämmitintä eikä polttoainelämmitintä helpottamaan tuskaa.
Sama tulos tulisi myös silmät kiinni niinkuin ne yleensä aamulla kyydissä ovatkin.
Etupenkeillä on pakko käyttää lämmittimiä kun taas kangaspenkillisissä autoissa en viitsi vaivautua laittamaan lämppäriä päälle kun kylmää kestää vain hetken.
Sama tulos tulisi myös silmät kiinni niinkuin ne yleensä aamulla kyydissä ovatkin.
Etupenkeillä on pakko käyttää lämmittimiä kun taas kangaspenkillisissä autoissa en viitsi vaivautua laittamaan lämppäriä päälle kun kylmää kestää vain hetken.
^ Hyvin henkilökohtainen kysymys. Mulla on (kunnon talvessa) kassit sen verran kasassa että ensimmäisenä penkissä palelee perse, eikä kulkuset ole siellä grillissä, mutta kuten sanoin, kiinni ihan henkilökohtaisesta fysiologiasta.
(ei se ainakaan tuotteen laatua vaikuta, kaksi pihalla ja kolmas ns. uunissa ;)
(ei se ainakaan tuotteen laatua vaikuta, kaksi pihalla ja kolmas ns. uunissa ;)
Kyllä ne nahkapenkit on aika helvetin paljon kylmemmät mitä kankaiset. Se joka muuta väittää niin rehellistä paskaa puhuu.
Itse olen nyt 3 vuotta ajellut nahkasisustalla missä ei ole penkinlämmittimiä. Kyllä noilla talvella ajelee vaikka vähän vilposet välillä ovatkin, mutta olis ne lämmittimet ihan kiva olla olemassa.
Ja kesäisin tuo musta nahkasisusta tuo esille sen toisen ääripään itsessään. Hiukan pistää hikoiluttamaan... ilmastointi on, mutta luonnollisestikaan se ei toimi. ;D
Näistä asioista huolimatta en kyllä nahkoja kankaisiin vaihda enää koskaan. Jo pelkästään puhtaana pitäminen on niin pirun paljon helpompaa. Ja onhan ne paljon makeemmat... ;)
Eipä tuossa kiesissä ole vielä lohkolämmitintäkään, tuossa kaapin perukoilla se on odottanut asennus niin kauan kun auto mulla on ollut. Saksastahan tuo on raahattu.
Lämmitettävät peilit sentään löytyy.
Itse olen nyt 3 vuotta ajellut nahkasisustalla missä ei ole penkinlämmittimiä. Kyllä noilla talvella ajelee vaikka vähän vilposet välillä ovatkin, mutta olis ne lämmittimet ihan kiva olla olemassa.
Ja kesäisin tuo musta nahkasisusta tuo esille sen toisen ääripään itsessään. Hiukan pistää hikoiluttamaan... ilmastointi on, mutta luonnollisestikaan se ei toimi. ;D
Näistä asioista huolimatta en kyllä nahkoja kankaisiin vaihda enää koskaan. Jo pelkästään puhtaana pitäminen on niin pirun paljon helpompaa. Ja onhan ne paljon makeemmat... ;)
Eipä tuossa kiesissä ole vielä lohkolämmitintäkään, tuossa kaapin perukoilla se on odottanut asennus niin kauan kun auto mulla on ollut. Saksastahan tuo on raahattu.
Lämmitettävät peilit sentään löytyy.
Nahkahousujen maasta kun ostaa auton, niin tottakai penkkienkin pitää olla nahkaa:D
Itsellä on kanssa noissa molemmissa saksantuonti-volkkareissa nahkapenkit ja kylmät ne on,
ellei laita penkinlämmittimiä päälle. Penkinlämmitin on kyllä nahkapenkkien kohdalla ehdoton varuste.
Omassa Passatissa on kyllä Webastokin, joka on laitettu jo saksassa, että kyllä siellä talvivarusteet tunnetaan.
<edit> Ja alkuperäiseen aiheeseen, termostaatti tais olla golffissa 80 asteinen saksasta tullessaan, nyt on se 87 vai 90 se on, ja lämppärinkenno on ihan sama kuin suomeen myydyissä</edit>
Itsellä on kanssa noissa molemmissa saksantuonti-volkkareissa nahkapenkit ja kylmät ne on,
ellei laita penkinlämmittimiä päälle. Penkinlämmitin on kyllä nahkapenkkien kohdalla ehdoton varuste.
Omassa Passatissa on kyllä Webastokin, joka on laitettu jo saksassa, että kyllä siellä talvivarusteet tunnetaan.
<edit> Ja alkuperäiseen aiheeseen, termostaatti tais olla golffissa 80 asteinen saksasta tullessaan, nyt on se 87 vai 90 se on, ja lämppärinkenno on ihan sama kuin suomeen myydyissä</edit>
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Enemmän löytyy Saksasta autoja joissa on lämppäri myös takapenkeillä, kuin mitä "suomiautoista". Koittakaahan jo tajuta ettei ne Saksassa harrasta mitään tropiikin autoja. "Suomiautoja" on aina vaivannut köyhä varustelupolitiikka, koska täällä autot on niin tajuttoman kalliita. Kyllä Saksanmaalta löytyy paremmin talvivarusteltuja, kuin suomesta. On etu- ja takapenkin lämmitystä ja montaa muutakin varustetta, kunhan viitsii etsiä. Siellä on toki myös niitä karvalakkimalleja, koska niitä kaikkia ei oo saatu dumpattua Suomeen. A6:ssa oli kangaspenkit ja ei ollu grillejä. Ei niitä kyllä kaivannukkaan, koska auto lämpeni tosi nopeesti sisältä. Nykyisessä A4:ssa on grillit, mutta eipä niitä tuu käytettyä. Tuossakaan ei vilu vaivaa vaikka se on kulkeutunut Saksasta Ruotsin kautta Suomeen. Tärkeintä on että malttaa etsiä sieltä Saksasta/Ruotsista/Virosta sen hyvän yksilön eikä osta sitä ensimmäistä ja/tai halvinta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa