Kaikkee voi sattua autoillessa...
Valvoja: ffp jäsenet
Kaikkee voi sattua autoillessa...
Eli tänään ajelin äiten Skoda Felisialla ja yht äkkiä lähti kaksi poljinta irti!!! :X
Irti lähteneet polkimet olivat jarru ja kytkin (jarrut on vaan vauhdin surma), kun ovat samlla akselilla ja akselin päässä oleva sokka oli hajonnut eli toisessa päässä tappia ei ollu enää kannatusta ja polkimet roikku siä... Ei voi muuta ku nauraa näin jälkeempäin.
Äite ei varmaan uskalla ajaa enää metriäkään autollaan kun kuuli mitä tapahtu, ku sillä on vieläkin traumoja siitä kun vetonivel meni kesken ajon ja rupes kampeemaan...
Irti lähteneet polkimet olivat jarru ja kytkin (jarrut on vaan vauhdin surma), kun ovat samlla akselilla ja akselin päässä oleva sokka oli hajonnut eli toisessa päässä tappia ei ollu enää kannatusta ja polkimet roikku siä... Ei voi muuta ku nauraa näin jälkeempäin.
Äite ei varmaan uskalla ajaa enää metriäkään autollaan kun kuuli mitä tapahtu, ku sillä on vieläkin traumoja siitä kun vetonivel meni kesken ajon ja rupes kampeemaan...
Itsellä kokemusta vuosia sitten muutaman kuukauden ajokokemuksen jälkeen unohtumaton jarruttomalla opelilla ajo. loppuun kuluneet jarrupalat päästi sylintelin niin pitkälle että nesteet pihalle, käsijarrua ei ollut. tämä liikennevaloissa, onneksi juuri vihreät vaihtui. vaihteella jarruttaen ja reilusti ennakoiden pois. Auto ei ollut oma.
Joo, itellä kanssa katkesi aikoinaan kytkinvaijeri kakkiksesta kun olin lähdössä Joensuusta Kuopioon. Ekat liikennevalot piti ajaa päin punaisia...loppumatka meni ihan ok, jos ei lasketa paria pysähdystä. Yhdessä kohtaa oli paloauto ajanut ojaan ja liikenne oli sen takia poikki... Ykkönen päälle ja startilla liikkeelle :D
Kuopion Cittarin pihalla sitten vaihtelin uuden vaijerin kun kaveri sinne sen toi mulle.
Kuopion Cittarin pihalla sitten vaihtelin uuden vaijerin kun kaveri sinne sen toi mulle.
Samanlainen kokemus, Golfista korkkasi kytkinlevyn jouset. Auto piti saada pajalle ja sinne oli matkaa 240 km. Helppo nakki, startilla liikkeelle ja sitten vaihteita silmään sopivilla kierroksilla. Onneksi matkan varrelle sattui vain yhden kaupungin läpiajo. Kummasti oppii ennakoimaan liikennetilanteita.
Ilman jarruja tullu kanssa ajeltua mutta niin että etujarrut toimi _vähän_. Siis todellakin vähän. Käsijarrua ja takajarruja ei ollu ollenkaan, joten oppi hieman ennakoimaan tota liikennettä. Matkana oli joku 50 kilsaa josta osa kaupungissa ja osa moottoritiellä. Ramppiin jarrutus vähän jännitti ku ei voinu ihan ryömimällä sinne sukeltaa perässä tulevien autojen takia.
Tampereella lakkas bilteman pihassa golfin kytkin irroittamasta, siinä sit suorakytkentävaihteistolla tallille. Toisella kertaa pistin pikkuvelje ajaa corrado riksust tampereelle tallii ku se söi niin paljo öljyy, niin eikö tuo motarilla puskenu loputki moottoriöljyt savuna ilmaan, oli kuulemma aiheuttanut hetkellistä hämminkiä, hinattiin loppumatka skodalla sit pienempii teitä pitki.
Nii ja kerra golffist katkesjarruputki. On muute vittumaista ajaa autol missä toimii yks jarrupiiri ja sit vielä kaikki kylän korjaamot sanoo, että joo kahen viikon päästä ehkä pystyn kattoo.
Nii ja kerra golffist katkesjarruputki. On muute vittumaista ajaa autol missä toimii yks jarrupiiri ja sit vielä kaikki kylän korjaamot sanoo, että joo kahen viikon päästä ehkä pystyn kattoo.
Toisella kertaa pistin pikkuvelje ajaa corrado riksust tampereelle tallii ku se söi niin paljo öljyy, niin eikö tuo motarilla puskenu loputki moottoriöljyt savuna ilmaan, oli kuulemma aiheuttanut hetkellistä hämminkiä, hinattiin loppumatka skodalla sit pienempii teitä pitki.
Heh, tämän tapahtuman todistin itse :D Riksusta koulusta olin ajelemassa kotio hämeenlinnaan kun ohitit mut Corradolla motarilla, ja katselin jo siinä että kylläpäs tupruttaa savua, hetken päästä olitkin sitten Corradon kanssa tienposkessa :)
Kerran liikennevaloista lähdettäessä korkkas G2:n kynkinlevyn jouset ja samalla meni poikki kytkinvaijeri =D Ei paljoa siinä yöllä naurattanu...
Mutta nyt näitä muitakin sattumia lueskella naurattaa ihan mukavasti ;)
Niin ja kerran kouluaikoina ajelin kaverin Opel Kadetilla...Noh tylysti koulunpihalla yht äkkiä kuului rohinaa ja alkoi tupruttaan niin saakelisti? Noh..venakoppa irti ja lähemmällä tarkastelulla houmattiin, että ventiilin keinuvipu nostaja oli menny murusiksi =)
Mutta nyt näitä muitakin sattumia lueskella naurattaa ihan mukavasti ;)
Niin ja kerran kouluaikoina ajelin kaverin Opel Kadetilla...Noh tylysti koulunpihalla yht äkkiä kuului rohinaa ja alkoi tupruttaan niin saakelisti? Noh..venakoppa irti ja lähemmällä tarkastelulla houmattiin, että ventiilin keinuvipu nostaja oli menny murusiksi =)
Hain aikoinaan yhen ykköskopan raadon, niin ensimmäisenä katkes jarruputki kun sen ajo trailerille, sitten ku piti ottaa se alas siitä niin ratkesi akselin kiinnitykset takapalkista. Oli senverran "valmis" että ajattelin pellolle viedä kun kone kerran pelasi, mutta eipä sillä kerinny ajaa ku trailerille ja hädintuskin siltä alas =D
naureskellu tässä nii pakko pistää oma sattumus. omegalla (kaverin) koitin luisua ja kakkoselle vetäessä jäi vaihekepin nuppi käteen. tuli ohjaamoon muute paljon käsiä ja hetkellinen hämmästyminen.
toinen on ku olin tutun kyydissä ja jotain tyttöjä liikenne valoissa vieressä. pakko oli ilmeisesti näyttää miten kadetti lähtee otti öölipohta kaivonkanteen ja kone irtos kannakkeistaan. pienen nilkuttamisen jälkeen pysähty ja siihen ihmettelee että mitä tapahtu nii tytöt tuli kysymään että eikö se kadetti pärjää astralle. oli vähä naurussa pitelemistä ku katto kuskin ilmettä...
toinen on ku olin tutun kyydissä ja jotain tyttöjä liikenne valoissa vieressä. pakko oli ilmeisesti näyttää miten kadetti lähtee otti öölipohta kaivonkanteen ja kone irtos kannakkeistaan. pienen nilkuttamisen jälkeen pysähty ja siihen ihmettelee että mitä tapahtu nii tytöt tuli kysymään että eikö se kadetti pärjää astralle. oli vähä naurussa pitelemistä ku katto kuskin ilmettä...
Volvon FL6 sanoi kertaalleen jarrusopimuksensa irti... käsijarrulla vaaaaaarovasti kaupungissa matkaa jatkaen.
Kai tuokin on jo nykyään liikenteessä? :P
Hain aikoinaan yhen ykköskopan raadon, niin ensimmäisenä katkes jarruputki kun sen ajo trailerille, sitten ku piti ottaa se alas siitä niin ratkesi akselin kiinnitykset takapalkista. Oli senverran "valmis" että ajattelin pellolle viedä kun kone kerran pelasi, mutta eipä sillä kerinny ajaa ku trailerille ja hädintuskin siltä alas =D
Kai tuokin on jo nykyään liikenteessä? :P
-
- -
Meitsille kävi aikoinaan Derbyillessä ihan samalla tavalla:Jone kirjoitti:Itselläni jäi VW Derpyä ajaessa vaihdekeppi käteen,ku vaihdoin pykälää pienemmäksi 5-tiellä Leppävirran risteyksessä,oli kiva loppumatka ajella arpomalla pykäliä :)
Laskettelin mäkeä alas vaihde vapaalla kun kesken kaiken vaihdekepakko päätti kaatua.
No, lattialle kiikahtanut keppi kouraan ja arpomaan seuraava pykälä. Nelonenhan sieltä löytyi jolla köröttelin kotiin vaihtamaan kepin juuresta katkenneen putkisokan.
Mieleen on jäänyt myös kyseisellä ajokilla talvella suoritettu 60 km työmatka:
Laturi hajosi, akku nääntyi, polttoaineputket jäätyivät tukkoon ja tukkirekka meinasi ajaa onnettoman Derbyliinin yli.
Kotiin hinattaessa tuulilasikin päätti itsekseen poksahtaa tuhannen säpäleiksi.
Oli hieman kylmä kun piti ohjastaa pää sivuikkunasta pihalla. :)
ykkösjetasta tippunut kuljettajanovi moottoritiellä
Kaikki tietävät, että loppuunajetut hiacen bussit päätyvät lopulta Afrikkaan uutta elämää viettämään. Viime vuosikymmenen puolella Sambiassa ja Zimbabwessa tuollaisella paljon matkustelin. Niihin mahtuu yllättävän paljon porukkaa. Laskin kerran, että yhdeksän hengen pakuun mahdutettiin 24 henkeä + matkatavarat sisälle ja katolle.
Kerran maantienopeudessa sivuovi tippui tielle. Hieman jännitti siinä oviaukossa istuskellessa, kun ei ollut edes remeliä, millä olisi sitonut itsensä jakkaraan kiinni.
-
- -
Heh, tämän tapahtuman todistin itse :D Riksusta koulusta olin ajelemassa kotio hämeenlinnaan kun ohitit mut Corradolla motarilla, ja katselin jo siinä että kylläpäs tupruttaa savua, hetken päästä olitkin sitten Corradon kanssa tienposkessa :)
Se oli mun veli joka ajoi. Ja mä vielä sanoin sille että ei aja kovaa ku kone on laukeemiskunnossa perk..
kasikymppiaudilla ajelin kotikylillä keskellä kirkasta kesäpäivää. rosmohälyttimen pääliitin päätti sitten löystyä irti toisesta päästä. häläri rupes huutamaan ajossa ja virrat meni poikki. muuttu äkkiä aika raskaaksi ohjaus ja hävetti pikkasen kun hälytin huutaa auton rullatessa sammuksissa pitkin kylänraittia alamäkeen. luojan kiitos ei tullu mutkaa eteen ja sain väännettyä vehkeen parkkiin kaupanpihaan. napakka potku ratin alla olevaan hyllyyn ja häläri sammui. myöhemmin kotona tutkittaessa selvisi se löystynyt liitin.
Yhen kaverin edesmenneellä, kovasta ärräpäiden jakelemisesta tunnetulla vaarilla jäi kerran maantiellä ratti käteen (on siinä taas mahtanu pari rumaa sanaa päästä volsun kopissa ilmoille) heti kurssikeskuksella tehdyn remontin jälkeen. Oli arponu ratin takas booreilleen, ajellu takas kurssikeskukselle ja menny ratti kädes kysymään, että meinaatttako te perkeles mun tappaa :)
Pojilta vissiin jääny joitain ylimääräisiä muttereita jäljelle rempan jälkeen. Ei kait se mikään tärkee oo...
Pojilta vissiin jääny joitain ylimääräisiä muttereita jäljelle rempan jälkeen. Ei kait se mikään tärkee oo...
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”