By Pass ja dump valve 1.8T passatissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.2.2007 12:50

Tuli mieleen, että tuo ARZ kone taitaa olla ainut missä on sähkökaasu, eli kaasuläppä toimii sähköllä.


Ei ARZ ole ainoa sähkökaasullinen moottoriversio, vaan niitä on useampia!! AUM, AUQ jne jne...

Golf-GTi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.2.2007 16:22

ViestiKirjoittaja Golf-GTi » 25.2.2007 20:24

Pidettiin tänään mini-vag meetinki, paikalla oli -99 golf 1.8T, -02 A3 1.8T, -03 Leon 1.8T 4-veto.

Golf(150hv vakiona): Audi TT Bypass + BSR Optiflow
Audi(150hv vakiona): Forge Bypass + BSR Optiflow
Leon(180hv vakiona): Forge Bypass + BSR Optiflow + EMJpower softa

Äänistä voi sen verran sanoa että jokanen suhisee mutta golf huomattavasti vähemmän kuin leoni sekä audi jotka on varustettu Forge Bypassilla. Jostain oon saanut käsityksen ettei bypass vaikuttaisi ääniin vaan juurikin se kartio mutta ainakin ko. tapauksissa forgelliset suhisivat jo tyhjäkäynnillä kaasuttaessa (toisiksi kireimmät jouset molemmissa forgeissa).

Käytiin sitten ajelemassa testirundia jokaisella kärryllä ja leon oli EHDOTTOMASTI joukon ripein (yllättäen). Leoni vastasi kaasuun nopeasti ja turbon tuoman tehon todella tuntui. A3 sekä Golffi tuntui leonin jälkeen 1.6 vaparilta, syy tähän lienee selkeästi tehoero. Asia joka kummastuttaa onkin leonin pirteys, jo aikoina jolloin ko. leonia ei oltu lastutettu se tuntui HUOMATTAVASTI golffia ripeämmältä vaikka leoni painaakin n. 200kg enemmän, mistä mahtaa johtua?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 18.4.2007 17:05

Pistetää ny tännekki.

Onkos joku blow-off fani jo päättänyt kokeilla tätä forgen uutta ratkaisua. Aika hassun näkönen viritys, kuinkahan kone tuohon reagoi, käykö rikkaalla vai köyhällä? :)

http://www.ttstuff.com/Merchant2/mercha ... MDVSPLTR-P

-Mika-
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.1.2004 20:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja -Mika- » 18.4.2007 19:54


Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 19.4.2007 9:52

No Enklannissa on jo kokeiltu ja tuolla tuloksia --->http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=120176 ja http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=120647


Eipä tuolla oikein vielä käyttökokemuksia ollut. Toi yks käpy yrittänyt asentaa sitä kahden treadin verran.

Tässä sähköllä säädeltä dumppi. Suhisee kun tarvitaan. Hintakin näyttää olevan kohdillaan :)

http://www.gofastbits.com/index.php?parentid=products&option=products&sub_option=bovs&sub_sub_option=deceptor_pro


http://itpower.fi/shop/product_info.php?cPath=24_55&products_id=1618

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 19.4.2007 11:26

^ No ei helvetti :D kyl ne keksii

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 19.4.2007 14:23

Pitäsköhän se ite uhrautua ja tilata tuo forgen kapistus ja kattoa kuinka sekasin sitä seokset saakaan. Tuossa kun tilipäivä koittaa niin laitan tilaukseen ja katotaa kui ukon käy.

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 19.4.2007 14:27

uiop kirjoitti:Pitäsköhän se ite uhrautua ja tilata tuo forgen kapistus ja kattoa kuinka sekasin sitä seokset saakaan. Tuossa kun tilipäivä koittaa niin laitan tilaukseen ja katotaa kui ukon käy.


Pistä tänne sitten miten pelitti.. Itseäkin kyseinen kapistus kiinnostaa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 20.4.2007 12:24

Pääsääntöisestihän nuo kyllä toimii...(muutama tapaus tullut vastaan ettei ole pelannut) mutta tuolla ilman karkuuttamisella on kyllä lieveilmiönsä vaikka "toimisi" hyvinkin...

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 20.4.2007 17:41

Mitä dumppia muuten Joke käytät?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 23.4.2007 8:44

Tuossahan on minun käsittääkseni mahdollisuus sulkea toi "blow-off" joten se sitten toimisi normi by-passina.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 23.4.2007 13:37

leppala: ProTurbon

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 25.4.2007 15:27

Ok, itse laitoin tänään bailey dv36 tuplamäntäisen, ja mitä nyt muutama kymmenen kilsaa tuli ajettua, niin ei mitään ongelmia. Tyhjäkäyntikin ok, eikä ahdin sakkaa, eli ihan ok peli.
Lähtee pienemmillä paineilla sellainen ssqv vislaus, ja isommilla taas suhinaa piisaa ehkä liikaakin..

Shaingi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 16.6.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Shaingi » 27.10.2009 0:22

noniin hyvät herrat,
ostin passatin 1.8T vm.97. Pitäs saada nyt ihan sen äänen takia suhahtelemaan kun se kuulostaa niin hienolta.
Mites sen nyt saa kun on niin ristiriitaista keskustelua, jos jollakin on kokemusta tästä vaggeihin tehdystä forgen dumpista: http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=260401&product=FMDVSPLTR toimiiko tämä ja kannattaako laittaa?

Autoon tulee samalla kertaa vapaavirtaus suodatin ja myöhemmin tälle vuotta todennäköisesti upsoluten chippi jolla sai olevinaan sen +40hp ainakin lisää.

Onko tässä nyt sitten mitään järkeä, siitä en tiedä. :)

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 1.11.2009 17:13

kyllä dumppia kovemmat suhinat saa jo forgen bypassilla ja kartiosuodattimella ..kuuluu itseasiassa nyt orkkiskotelollakin jossa on greenin paneelisuodatin sisällä, mutta johtuu kai siitä että kotelon pohjaan on tehty aika iso reikä. Autoa on tosin lastutettu mutta suhinat kuuluu selvästi vaikka ei olisi ahtoja kuin 0,1bar :)

Ja kyseessä on on golf iv gti.

Ja ainiin tuli vielä mieleen että edellinen autoni joka oli ibiza fr -07 niin siihen vaihdoin tuon forgen bypassin mutta ei mitään vaikutusta ollut ääniin..eli tuo suodatin sen taitaa ratkaista:)

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 4.11.2009 17:45

Ei kellään sattuis olemaan kuvaa, tai viitsiskö joku räpsästä Passattiin asennetusta dumpista? Ei oo ihan satavarma mielikuva vielä siitä, että kumpaan letkuun tulee tulppa jne..

Tällainen odottaa hyllyssä: http://www.rspec.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=70&products_id=479

Edit: asia selvis pienen mietinnän jälkeen. Joutuu siivoo vähän rojuu tieltä poijes et pääsee käsiks.. morjes.

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 8.11.2009 16:23

Hmm. Mäntä ei liiku, ei pihahduksia. Missä vika?

Edit: Noniin nyt rupes toimii ja pihisee ku laitto oikeen letkun kii :D Hmm, ihan ku ois tasaantunut ja tullut hiljaisempi tyhjäkäynti tolla dumpilla. Vai johtuukohan vain samanaikaisesta öljynvaihdosta..

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 11.11.2009 12:15

100% ulospäästävää ei noihin voi laittaa. Se on mitattua ilmaa minkä siinävaiheessa päästää kokonaan pihalle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.11.2009 12:35

^katu-uskottavuus ennen muuta.

Hokkasen Timo
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.11.2009 17:38

ViestiKirjoittaja Hokkasen Timo » 11.11.2009 21:03

Jaa onkohan toi nyt sitten 100% pääästävä, mene ja tiedä. Toistaseks ainakaan ei oo ilmaantunu mitään epämääräisyyksiä.

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 12.11.2009 16:43

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 3.7.2010 20:35

eli porukka on laitellu vakio pässin tilalle tota forgea dumppina jne, en tiiä menikö sitten jotaki ohi..vai mikä, mutta ei auennu mulle ainakaan että mitä tapahtuu jos suhahteluja haluaa ja vakio pässistä irrottaa sen toisen letkun ja tuluppaa..ku alipaine ohjaus näytti tulevan siinähi....??onko kellään jääny tota forgea ylimääräseksi...tai ssqv styleä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa