Rengaspaineet, 225/40/18
Valvoja: ffp jäsenet
Rengaspaineet, 225/40/18
Millaisia paineita noissa kesärenkaissa kannattaisi pitää? Koko tosiaan 225/40/18" vanteet 8,5" ja 9,5" leveät, ympäristönä isompi auto, eli Lötkö joka myöskin on quattro.
Viimeksi muokannut weasel, 19.4.2007 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos Ipe.
Entinen omistaja oli pilannut kaksi 225/45/18" -rengasta. Renkaat oli keskeltä kuluneet merkkeihin, mutta reunat oli kuin uudet. Ja tämä on siis epäloogisesti liian pienen rengaspaineen syytä. Hyvä tietää, etten tee samaa virhettä.
Miten akselimassa vaikuttaa rengaspaineisiin eli tuleeko edessä ja takana olla paljon eroa paineissa?
Entinen omistaja oli pilannut kaksi 225/45/18" -rengasta. Renkaat oli keskeltä kuluneet merkkeihin, mutta reunat oli kuin uudet. Ja tämä on siis epäloogisesti liian pienen rengaspaineen syytä. Hyvä tietää, etten tee samaa virhettä.
Miten akselimassa vaikuttaa rengaspaineisiin eli tuleeko edessä ja takana olla paljon eroa paineissa?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
ihan loogisesti se keskeltä kuluu, kun reunat on kokoajan tiessä ja keskiosa "sutii/pomppii" tiehen ja ilmaan niin kuluttaahan se.
edit. mulla 2.8 edessä, 2.5 takana 225/40/18
edit. mulla 2.8 edessä, 2.5 takana 225/40/18
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 8.4.2008 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itsekkin olen rengasalalla ja voin vahvistaa Habbo:n tekemän listan itsekkin käytän ko. listan mukaisia paineita täytettäessä renkaita asiakkaille..
tosiaan kun täyttelette niitä matalia 17",18" ja 19" kumeja niin laittakaa vaan mieluummin liikaa kun liian vähän ilmaa, liian usein tulee töissä nähtyä kun ihmiset pilaavat kalliit renkaat ajamalla iianpienillä paineilla!!!
aika hyvänä nyrkkisääntönä olen pitänyt noissa 18" ja 19" renkaissa että 2.8 - 3.2 bar.
ton alle ei missään tapauksessa tai saa kohta painella kumikauppaan ostamaan renkaita kun on keskeltä kaljut renkaat..!!
itsellä IV golf ja renkaat 225/40-18" paineet joka nurkassa 2.8bar
tosiaan kun täyttelette niitä matalia 17",18" ja 19" kumeja niin laittakaa vaan mieluummin liikaa kun liian vähän ilmaa, liian usein tulee töissä nähtyä kun ihmiset pilaavat kalliit renkaat ajamalla iianpienillä paineilla!!!
aika hyvänä nyrkkisääntönä olen pitänyt noissa 18" ja 19" renkaissa että 2.8 - 3.2 bar.
ton alle ei missään tapauksessa tai saa kohta painella kumikauppaan ostamaan renkaita kun on keskeltä kaljut renkaat..!!
itsellä IV golf ja renkaat 225/40-18" paineet joka nurkassa 2.8bar
lainataan vähän eli käykö 235/40 18" vanteet golf 4.. viime kesänä oli takana 225/40 18" ja mahtu hyvin pyörimään eikä ottanut mistään kiinni, ja nyt pitäis hommata 235/40 18" niin onko mahdollista että nuokin pystyy pyörimään vaivatta eikä ota reunoihin kiinni vai pitääkö ostaa levitys palat taakse? apua kaivataan nopeasti! :)
Täälläpäin nämä rengasliikkeet ovat lähes aina inttäneet vastaan kun olen vaatinut pistämään 2,8 baria otsikon mukaisiin renkaisiini. Yleensä ovat tarjonneet jotain 2,5 barin paineita... viimeksi viime viikonloppuna kun hain uudet Good Yearit Audiini.
Ja lisätääs nyt sen verran, että jätetään nuo "sopiiko ne ja nämä siihen ja siihen" muihin keskusteluihin, niitäkin topiceja on täällä jo vaikka kuinka paljon. Tarvinnee tehdä joku yksi topic, missä kaikki saavat kysellä noita sopimisia.
Eli keskitytään tässä nyt vaan noihin paineisiin.
Edit: Golfeihin liittyen tuolla olikin jo, ja ihan stickynä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=56721
Ja lisätääs nyt sen verran, että jätetään nuo "sopiiko ne ja nämä siihen ja siihen" muihin keskusteluihin, niitäkin topiceja on täällä jo vaikka kuinka paljon. Tarvinnee tehdä joku yksi topic, missä kaikki saavat kysellä noita sopimisia.
Eli keskitytään tässä nyt vaan noihin paineisiin.
Edit: Golfeihin liittyen tuolla olikin jo, ja ihan stickynä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=56721
Jatketaan nyt tähän topiciin sen verran et millasia paineita tulis pitää tollasessa yhdistelmässä kun on 9 x 16 vanne ja siinä 215/40 kumi? Kumihan on vähän venutettu eli olettamukseni on et paineet pitäis olla liki kolmea? Olenko yhtään jäljillä? Ei todellakaan vaan huivttais pilata samantein uusia kumeja väärillä rengaspaineilla.
Opalle
Sellanen 2,6-2,7bar paine on varsin hyvä.
Tuubiakselle
235/40-18 renkaat kyllä sopivat pyörimään kunhan ne vanteet ovat autoon sopivat, jos noilla setupeilla olevia vanteita aiot alle laittaa, niin tarviit ainakin 15mm jaon muuttavan spacerin, jollaisia ei tietääksini valmisteta, jää materiaali liian ohueksi
Sellanen 2,6-2,7bar paine on varsin hyvä.
Tuubiakselle
235/40-18 renkaat kyllä sopivat pyörimään kunhan ne vanteet ovat autoon sopivat, jos noilla setupeilla olevia vanteita aiot alle laittaa, niin tarviit ainakin 15mm jaon muuttavan spacerin, jollaisia ei tietääksini valmisteta, jää materiaali liian ohueksi
Yleensä ovat tarjonneet jotain 2,5 barin paineita...
Täällä sama juttu. Vianorilla kävin renkaita laitattamassa vanteille, niin kaikissa oli 2.5bar painetta. Ja koot oli 235/40-18 ja 225/40-18. Kyllä joutu paineet nostamaan juuri tonne 2.8 ja 2.9 bar:iin. Selkeästi tuntuu rengas paremmalta noilla paineilla.
Ihan käytännön vinkkinä kannattaa käydä tarkistuttamassa paineet mahdollisuuksien mukaan rengasliikkeessä tai useamman huoltoaseman mittarilla. Huoltoasemien mittareita kohdellaan usein aika karusti, joten mittari saattaa heittää aika paljon. Jossain (Moottori -lehti tms.) on sanottu, että huoltoasemien mittareita kannattaa käyttää ainoastaan renkaiden välisten paine-erojen tarkkailuun. Ellei sitten varmasti tiedä, että mittari näyttä oikein. Voihan tietty hankkia sellaisen "taskumittarin" - ei ole kallis investointi, mutta sitäkin kätevämpi.
Nimim. kokemusta on :)
Nimim. kokemusta on :)
Joo, noihin huoltoasemien mittareihin ei tosiaan voi luottaa, kaksi kertaa tullu vastaan tilanne että mittari näyttää selkeesti omiaan.
Viime kesänä Jyväskylän keskustan Shellin mittari näytti noin puoli baaria enemmän mitä kahden muun aseman mittarit (tuli käytyä yhteensä kolmella asemalla kattomassa paineet kun rupes ihmetyttään se Shellin lukema, näytti siis liian vähän).
Tänä keväänä kotia lähinnä olevan huoltoaseman mittari näytti 4 baaria liikaa :) Mittarin viisari huiteli jossain 6 barissa kun renkaassa oli pari baaria painetta, päällisin puolin mittarin kunto yms. näytti ihan ok:lta. Kävin mainitsemassa myyjälle asiasta ja ajelin toiselle asemalle.
Näiden parin kokemuksen jälkeen on kyllä menny täysin luottamus huoltoasemien mittareihin, mistä sitä tietää onko renkaassa vain 2,4 vai jopa 2,8 baaria painetta kun mittari näyttää 2,6 baaria.. noh, ehkä se ei ole niin tarkkaa.
Viime kesänä Jyväskylän keskustan Shellin mittari näytti noin puoli baaria enemmän mitä kahden muun aseman mittarit (tuli käytyä yhteensä kolmella asemalla kattomassa paineet kun rupes ihmetyttään se Shellin lukema, näytti siis liian vähän).
Tänä keväänä kotia lähinnä olevan huoltoaseman mittari näytti 4 baaria liikaa :) Mittarin viisari huiteli jossain 6 barissa kun renkaassa oli pari baaria painetta, päällisin puolin mittarin kunto yms. näytti ihan ok:lta. Kävin mainitsemassa myyjälle asiasta ja ajelin toiselle asemalle.
Näiden parin kokemuksen jälkeen on kyllä menny täysin luottamus huoltoasemien mittareihin, mistä sitä tietää onko renkaassa vain 2,4 vai jopa 2,8 baaria painetta kun mittari näyttää 2,6 baaria.. noh, ehkä se ei ole niin tarkkaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa